Groene smoothies! Wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Firefly4

Re: Groene smoothies! Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:43

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:56

Weet miet of je het met een staafmixer fijn genoeg krijgt Furtje.
Zou iig de spinazie eerst wat laten ontdooien .

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:06

Mensen die ervaring hebben met amandelmelk/kokoswater in de smoothie? Ik doe meestal water erbij en soms een scheutje sinaasappelsap voor de smaak. Ik vind melk heel vies, maar smaakt amandelmelk echt als melk?
Morgen maar eens naar de supermarkt om nieuwe groenten te halen, ik ga eens andijvie en boerenkool proberen, want spinazie begint een beetje te vervelen...

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:09

Amandelmelk smaakt niet naar melk. :)

Hoe het in een smoothie smaakt weet ik niet, ik gebruik alleen water.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:16

Hoi!
Ik zou mij graag hier willen melden. Sinds de kerstvakantie ben ik de trotse eigenaar van een blender inclusief meeneem fles. Ideaal dus om mee ontbijt smoothies mee te maken. Echter kom ik nu steeds uit op de standaard fruit smoothies met banaan, kiwi, bessen, frambozen en mango. Hierbij voeg ik wel steeds havermout toe als extra vulling. Echter wil ik graag wat nieuwe dingetjes proberen. Vooral omdat ik in zo'n twee weken al bijna 5 kilo ben afgevallen; of het nou door de smoothies komt of niet, ik wil deze lijn graag voort zetten voor mijn reis naar Azie over een kleine maand :D.

Dus graag wil ik ook gebruik maken van al jullie tips en tricks :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:16

Romywils schreef:
Mensen die ervaring hebben met amandelmelk/kokoswater in de smoothie? Ik doe meestal water erbij en soms een scheutje sinaasappelsap voor de smaak. Ik vind melk heel vies, maar smaakt amandelmelk echt als melk?
Morgen maar eens naar de supermarkt om nieuwe groenten te halen, ik ga eens andijvie en boerenkool proberen, want spinazie begint een beetje te vervelen...

Ik gebruik in bijna al mijn smoothies of amandelmelk of yoghurt. Amandelmelk smaakt nul naar melk, vooral naar amandel :7

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:21

ik gebruik normaal alleen water, toevallig voor morgen een keer amandelmelk in de smoothie :)
Maar normaal vind ik het met water lekker genoeg.

No_Fears

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:22

ditano schreef:
Weet miet of je het met een staafmixer fijn genoeg krijgt Furtje.
Zou iig de spinazie eerst wat laten ontdooien .

Oke bedankt! :)

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:22

Firefly4 schreef:
ik gebruik normaal alleen water, toevallig voor morgen een keer amandelmelk in de smoothie :)
Maar normaal vind ik het met water lekker genoeg.

Havermout neemt ook water op lijkt me toch? gewoon alles wat nat is? }:0

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:24

ik snap je vraag even niet :) Havermout neemt alles wat vochtig is op :)
Ik doe vaak 2 eetlepels havermout door de smoothie om het wat steviger te maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:24

Ik wil vanaf as vrijdag gebruik gaan maken van groene smoothies, gewoon om eens te kijken hoe dat bevalt... Dus ik ga dit topic eens door spitten, geen idee waar te beginnen maar ik denk dat het een goede manier is van extra groente.
Gebruikne jullie het ipv een maaltijd of bij de maaltijd?

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:27

ik gebruik het als maaltijd vervanger.
Vervang er meestal de Lunch voor.
Sommige doen het als ontbijt, maar ik vind 'smorgens een bak warme havermout lekkerder (nu in de koude periode)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:38

Ik maak ze elke keer met een ander soort melk (op koemelk na), en meestal met sojayoghurt.
Op het moment heb ik een pak havermelk open, en die is prima te drinken in een smoothie. Niet te overheersend. De amandelmelk vond ik een beetje te sterk naar noten smaken, daar hou ik persoonlijk niet zo van. Rijstmelk is ook lekker, lekker zoet van zichzelf al.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:10

Firefly4 schreef:
ik snap je vraag even niet :) Havermout neemt alles wat vochtig is op :)
Ik doe vaak 2 eetlepels havermout door de smoothie om het wat steviger te maken.

Ja dat bedoel ik! Dankje:). Doe jij gewoon door alles havermout? Ongeacht de smakencombi?

Ga dit weekend toch maar eens wat groens er door gooien. Hou wel erg van avocado, zijn daar nog lekkere recepten voor bekend?

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 23:52

Vandaag had ik amandelmelk, pompoen, banaan, amandel, whey poeder, kaneel en vanille extract :)

Sjisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 00:01

Ik doe trouwens ook vaak wat kaneel poeder er doorheen, heel lekker. Ik heb trouwens net een shotje tarwegraspoeder gedronken, schijnt heel gezond te zijn, maar wat was dat vies!!! Kokhalzend boven de gootsteen gestaan, nu nog steeds super misselijk. Hoop dat ik aan de smaak kan wennen haha. %)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 07:12

Leuk iig dat het topic weer zo opleeft :D :j

Ik doe ook water in mijn groene smoothie , en heel af en toe een klein scheutje kokos melk .
De groene smoothie is mijn ontbijt .

@Kyrseltje ; Ik heb je al ge PB,t even je email adres doorgeven dan stuur ik je vanavond
wat recepten .
Ja ..de groene smoothie hebben mij ook geholpen 34 kg af te vallen , en geheel om te schakelen
naar een gezonde /bewuste leefstijl .

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 08:32

Maar mis je dan als maaltijd niet je eiwitten, zeker als je het maakt met water?
En ik zou denken dat ik vrij snel weer trek heb, doordat je nergens op hoeft te kauwen....

Ik heb vandaag een gewone smoothie met banaan, melk en een beetje cacaopoeder gemaakt, gewoon om eens te kijken hoe lang ik daar vol van zit. Ik merk wel dat het minder bevredigend is dan een kommetje havermout of een bak yoghurt, doordat je die meer kauwt.
Ik ben benieuwd :)

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 09:50

Je kan ook havermout door je smoothie gooien.
Ik dronk eerst altijd fruitsmoothies, gister pas m'n eerste groene gehad (straks weer :P ), maar daar deed ik ook altijd havermout door dat helpt wel. En ik had gister eentje met boerenkool, daar moet je ook nog wel een beetje kauwen.
Ik ga vandaag voor boerenkool, banaan en mango. Volgensmij is de melk op dus ik ga met water proberen, hopelijk smaakt het. :P

Ik drink nu trouwens eerst heel veel thee en dan pas als ik honger krijg ga ik de smoothie maken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:13

Maar met havermout krijg je nog geen eiwitten binnen toch? En in mijn smoothie vanochtend zat idd ook havermout, maar dan hoef ik nog steeds niet te kauwen.
Nou, ik ga het wel zien...

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:16

Oh ik kauw er altijd wel op dan. :D
Met melk dan? Of een beetje kokosvet? Volgensmij staat een pagina terug nog een linkje naar een artikel daarover.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:21

Voor de eiwitten kun je havervlokken, lijnzaadjes of chiazaad door je smoothie doen. Producten met veel plantaardige eiwitten.

Je moet je groene smoothie overigens wel een beetje kauwen (met speeksel/enzymen vermengen), zodat het goed verteerbaar is. Door niet te kauwen sla je de hele eerste stap van verteren over, maar omdat een groene smoothie nog net zoveel vezels bevat als wanneer je de groente en het fruit gewoon zo op zou eten, is het verteren wel heel belangrijk. Als je de smoothie zo in een keer achterover slaat, heb je kans op een opgeblazen gevoel.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 10:25

Ik krijg over de rest vd dag wel genoeg eiwitten binnen. Dus vind ik het niet zo erg dat het niet in de smoothie zit.
Ik kauw ook wel op de smoothie, ik maak het niet heel fijn geperst, zitten altijd stukjes in.
Ik drink meestal 0,75L in de middag, heb dan goed verzadigd gevoel. Drink het langzaam op, doe er wel 20/30min over zodat mijn lijf beseft dat ik vol zit.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:05

secricible schreef:
Maar mis je dan als maaltijd niet je eiwitten, zeker als je het maakt met water?

Ik gooi er vaak kwark ipv yoghurt doorheen en evt whey poeder :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 11:23

secricible schreef:
En ik zou denken dat ik vrij snel weer trek heb, doordat je nergens op hoeft te kauwen....

:)

Dat kauwen zit allen tussen de oren :j
Eiwitten hoef je niet iedere maaltijd binnente krijgen , als je
per dag maar genoeg eiwitten binnen krijgt .