Taarten decoreren XXIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:01

ClaudiaHS

Re: Taarten decoreren XXIII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 18:17

Ziet er wel gaaf uit Rinske.
Ze woont alleen niet echt in de buurt :')
Nog geen beeb dus?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:21

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:33

Jep..volgens mij ook. En iets zegt me dat The Little Cakeshop in Hilversum bezig is met het regelen van een workshop bij die mevrouw :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 18:41

Bedankt voor de leuke reacties, ik ben er ook wel heel trots op :)
Ik heb net bij de Action een boel bakjes gekocht in allerlei verschillende maten. Hier had ik er al twee van, dus nu heb ik allemaal dezelfde bakjes, dat vind ik wel zo netjes staan.
Zo meteen dus maar eens kijken of ik er alles in kwijt kan :o

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:44

Ik wil morgen een taartje gaan maken met een citroen/chocolade vullinkje en dan afsmeren met bc en bekleden met groene fondant. Weet iemand iets simpels en leuks om erop te maken? Liefst met voorbeeld.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-12 19:47

demo_love schreef:
Ik wil morgen een taartje gaan maken met een citroen/chocolade vullinkje en dan afsmeren met bc en bekleden met groene fondant. Weet iemand iets simpels en leuks om erop te maken? Liefst met voorbeeld.

Google is your friend

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:21

Zo over twee weken 28 cupcakes en 2 taarten maken :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:26

ClaudiaHS schreef:
demo_love schreef:

Google is your friend

Bedankt voor dit nuttige antwoord...

Als ik zo'n taart zie, dan staat er eigenlijk niet zomaar bij hoe je zoiets moet maken.
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:34

Dat stond toch ook niet in je vraag :) ?

Er wordt hier zo vaak om ideeën gevraagd terwijl er heel makkelijk veel info op het web gevonden kan worden. Wij weten niet wat jouw wensen zijn qua thema/stijl, dus dan kunnen we toch niet 200 voorbeelden mét uitleg gaan plaatsen :) ?

Als je dan eerst een voorbeeld zoekt van wat je wil, dan kan daar een nuttig antwoord op komen.

Voor de roosjes staan hele handige tutorials op Youtube bijvoorbeeld (daar staan sowieso heel veel tutorials). Typ daar in: "fondant rose how to" en je krijgt heel veel voorbeelden.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:55

How to is het toverwoord...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:56

Ik bedoel meer bijvoorbeeld zo'n onderste rand. Hoe kun je die mooi draaien, hem heel houden en mooi afwerken zodat je het begin en eind niet ziet?
Ik zal nog even andere voorbeelden zoeken van wat ik bedoel.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 10:59

Die rand is uitgestoken met een speciale sierrand uitsteker. Je kan ook zelf met een mesje aan de slag maar dat is veel meer werk. Het randje wegwerken is lastig, je zou dit kunnen verdoezelen door er iets overheen te plakken ter decoratie.

Op www.deleukstetaarten.nl staan heel veel how to's en tips. Er zit ook een heel forum bij.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 11:24

Deze uitsteker set om precies te zijn:
http://www.taartendecoratie.nl/sierrand ... 60731.html

De uitsteker is niet lang genoeg voor een hele taart, maar als je secuur te werk gaat kan je hem wel zo lang maken dat hij heel je taart rond gaat. Afwerken dat je het begin en eind niet ziet is nagenoeg onmogelijk, maar dan zorg je gewoon dat die aan de achterkant zit ;)

Als je de fondant/marsepein goed soepel kneed en deze niet te droog is dan zal die niet zo snel gaan scheuren wanneer je de rand die je hebt gemaakt om de taart heen draait.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 11:44

Demo_love, jij vraagt om iets leuks en simpels om er op te maken.
Er zijn 100.000 verschillende manieren om iets simpels te maken.
Jij vroeg niet HOE je het moet maken.en daarbij, ook dat is allemaal te vinden met hulp van google.

Pff gister verkeerde taartpan gepakt.
Mix gemaakt voor 20 cm rond, in de pan gemikt.
Ik vond al dat ik zo weinig beslag had :')
Had ik dus de 25 te pakken en een biscuitJE van wel 4,5 cm hoog :=

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:12

hahaha claudiahs handig :P
nou mijn slang staat in de koelkast de vorm is in ieder geval gelukt nu de rest nog.
Voor de genige die de slang al eens gemaakt hebben waarvan hebben jullie de kop gemaakt?

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:12

Ha meiden, wat zie ik hier prachtige dingen voorbij komen.
Ik ben zelf vorige week ziek geweest (griepje) en zag cakeboss voorbij komen op tv. Toen ging ik eens op google zoeken naar voorbeelden om te maken en kwam ik nb bij bokt uit... :o

Na dit forum bijna helemaal gelezen te hebben vraag ik me toch echt af hoe de k*t-taart geworden is. Ik kan er namelijk nergens een foto van vinden.
Ik wil voor mijn man (die over 2 weken jarig is) ook een tietentaart, of evt. een k*t-taart maken, heb een half jaar geleden eens een boltaart tijdens een workshop gemaakt, en sinds het zien van cakeboss ben ik echt besmet geraakt met het taartenbakvirus.. :D

Misschien dat iemand mij kan helpen aan een foto of een verwijzing naar een foto van de k*t-taart?
En ja, ik ben 18+ hihihihi... O:)

Ik blijf jullie volgen!
Yvon
Laatst bijgewerkt door yvje86 op 23-10-12 12:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:15

Claudia, Hoe hoog zijn die van jou normaal dan?!? Voor mijn pigs in the mud-taart die ik vanmiddag ga maken, is mijn biscuit ook 5 cm hoog en dat vond ik al best wat...... Maar heb wel een gewoon handmixertje, misschien dat dat scheelt.

Wil er nog iemand een berg ganache?? Ik hb jet van de zomer een keer met witte chocola gemaakt, maar dat vond ik vies zoet dus ik dacht, ik neem extra pure chocola. Nouja daar mag nog even een berg suiker doorheen....
Verder veel, maar dan ook veel te veel gemaakt. Ik wil zondag nog zo'n zelfde taart maken, kan ik m'n ganache tot dan bewaren of kan ik het invriezen ofzo?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:25

@Yvon: Op cakecentral.com kom je van beide diverse voorbeelden tegen in de taarten galerij. Een how-to heb ik eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar misschien heb je daar wat aan?
@Sodera: Een kale biscuit is bij mij meestal rond de 6 à 7 cm. Ook met een handmixer kan je dat resultaat bereiken, gewoon lang genoeg kloppen tot het beslag goed luchtig is en je zo ongeveer pieken in het beslag kan trekken.

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:32

Hi Dorus, bedankt voor je informatie. Maar ik was meer benieuwd hoe de taart gelukt was, ik weet niet meer zeker wie (van bokt) deze taart als opdracht kreeg?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-12 12:43

Yvje, de k*ttaart moet nog gemaakt worden. :')

Sodera, ik heb ze normaal 7 cm hoog ongevuld.
Ik heb m nu met 2 keer vullen tot 5,5 cm kunnen krijgen.
Hij is gelukkig voor mijn schoonmoeder, die is vandaag jarig, dus we eten hem zelf op.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 12:44

Hoe bedoel je, hoe de taart gelukt was? Dergelijke taarten zijn wel tig keer hier voorbij gekomen. Ik heb zelf ook een paar keer een borstentaart gemaakt en zo lastig zijn ze niet. Wat wil je weten?

Ik zit trouwens op cakecentral rond te kijken en kom diverse taarten tegen met deze schoentjes. Zo schattig!
http://media.cakecentral.com/gallery/35 ... 875957.jpg

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:00

ohhhhhh de k*t-taart moet nog gemaakt worden........ 8)7
Dat verklaard een hele hoop...wanneer staat deze op de planning ClaudiaHS?
Ben zooo benieuwd.

Ik heb idd een hoop tietentaarten gezien op dit forum, ik was niet benieuwd hoe een tietentaart gelukt was, maar meer hoe de k*t-taart van Claudia gelukt was.
Sorry voor de verwarring Dorus := , maar het lijkt erop dat ik nog even moet wachten op het resultaat.

Neela

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:16

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 13:48

Leuk cadeautje! Die Bosch ziet er ook wel fijn uit met de draairichting van de arm.

Baby Converse <3
Afbeelding