Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MaartPaard

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:46

Colway, zo'n ZEN momentje heb ik ook vandaag!!! Mijn paardje was ook al zo super, voelde me ook heerlijk in mijn lijf, m'n huidje gaat goed, heb veel energie.... Kon echt genieten van alles om mij heen vandaag! Heerlijk is dat he!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:52

Ik heb ook weer gewoon een hele nette dag gehad, wel iets te weinig gegeten. Ik ga zometeen het laatste restje nasi opeten voor m'n avondeten :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:58

Ohh heerlijk Maart paard!

Ik had net toch wat trek, heb ook niet echt avond-eten gehad, bakje yoghurt met noten en een eitje, zou salade maken maar was te lui...Net 2 crackers met kipfillet/zout/peper en een bakje met zilveruitjes

kan erger, haha, te weinig eten is ook niets, dan lig ik vanavond wakker in bed vrees ik

Ik ga maar eens de bank opzoeken, uurtje tv kijken, moet alleen eerst het huis nog effe zuigen :(

fijne aaf!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:00

Haha als je dat nou even eerst doet heb je in ieder geval een gerust gevoel als je op de bank ligt!

Deze lijkt me trouwens ook weer eerrrug lekker! http://kyradevreeze.nl/recipe-sprouted-quinoa-musli-2/

Maar hoe zit dat met het ontkiemen van quinoa? Kan je het dan gewoon in een zeef leggen??

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:06

Ik ga het gewoon eens proberen! :D Kan ik morgen mijn amandelmelk ten minste nog gebruiken, anders gaat die niet op komen vrees ik!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:33

MaartPaard & Colway, wat fijn voor jullie dat jullie een superdag hebben. Ikke niet. Ben vandaag ongesteld geworden en heb er weer super veel last van.
Heel erg last van mijn buik en super rugpijn. Maargoed. Lekker aan de chocola geweest vandaag haha.
Verder vanochtend met een groene smoothie begonnen en als tussendoortje een banaan. En als lunch had ik 2 volkoren bh met zuivelspread. Dus over het algemeen de dag wel gezond alleen dan die chocolade kick even niet.

Ben ook al begonnen met lezen in het boek van Amber, echt super interessant. Ben blij dat ik hem toch aangeschaft heb!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:35

Mooi dat hij bevalt! Maar vervelend dat je je rot voelt. Bedenk maar dat als deze week voorbij is je je vast helemaal top voelt. Lekker met een kruikje in bed gaan liggen helpt!!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:50

Zo huis is gezogen pfff zweet tussen mijn billen Haha...heb alleen nooit echt rust op de bank...dacht dat ik een interessante serie zag, maar ken de aflevering al zucht....

Morgen mn blender gebruiken en ontbijten met speltbrood...goed begin van de dag...

Ik heb ook nog quinoa staan maar gebruik het nooit eigenlijk ...moet tóch eens een lekker recept zoeken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 21:58

MaartPaard schreef:
Judith, dat denk ik wel hoor, als het fijngemalen zuivere klei is wel. Naar mijn mening is vertargil alleen van de beste kwaliteit. Het moet ook zongedroogd zijn voor een goede werking. Ik zet trouwens mijn glas overdag altijd in de vensterbank (maak het sochtends en drink het savonds), dan schijnt de werking het beste te zijn.

Volgens mij is de klei die ik voor mijn paard heb ook van vertargril? Ga mij er binnenkort eens over in lezen. Ik merk namelijk nog wel dat mijn lichaam nog steeds vreselijk van slag is van de narcose en alle medicatie die ik toen gekregen heb. Anderzijds wel heel interessant om eens mee te maken. Wordt later toch wel mijn doelgroep immers. :)

Colway, lekker dag je dus! Altijd fijn zulke dagen, geniet er nog maar even van. :)

Hier begint de kiemgroente al flink te groeien, die kan van het weekend wel gegeten worden denk ik. We gaan van het weekend ook flink de moestuin weer op starten. Ook een vorm van goed eten in mijn ogen. :) We hebben een aparte bak, ongeveer 2 m2 voor verschillende soorten sla waar we om de week een beetje van laten ontkiemen. Een aantal soorten zouden zelfs de vorst kunnen trotseren dus samen met de andijvie kunnen we daar nog tot ver in de herfst van eten. :) Verder nog een flinke tomaten kas met heel veel soorten tomaten die moeten worden opgezet, rode bessen, aardbeien, frambozen en bramen. En dan nog een groot stuk voor dingen als bieten, aardappelen, wortelen, verschillende bonen en radijsjes. En dat met onze eigen kippn er bij... Wordt het van de zomer een stuk makkelijker om zelf voorzienend, biologisch en zelf voorzienend te eten. Plus de nodige lichaamsbeweging die het opleverd. ;)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:15

Ohhh wat heerlijk zon eigen moestuin

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:19

Idd fijn, een moestuin! Mijn ouders hebben er ook één, van 30m lang en 4 meter breed ongeveer.. Is wel tof, maar mij toch iets te arbeidsintensief := maar mn ouders eten jaarrond hun eigen aardappelen en uien :j en in de zomer nog allerlei andere groenten en kruiden.. Plus en niet uit te roeien rabarber :P en ze hebben ook altijd bloemen!

Nooit eerder over nagedacht eigenlijk.. Misschien kan ik deze zomer wat groentes pikken :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 22:47

Mijn opa heeft ook een bouwtje ...de hele familie eet ervan maar ik kom er niet zoveel en mis een stuk verderop...vroeger altijd verse snijbonen, boerenkool uien aardappel etc. Super lekker

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 00:09

Heerlijk zo'n moestuin! Hadden wij in ons vorige huis ook, maar nu we buitenaf wonen hebben we er geen tijd voor en er lopen heel veel konijnen.
Heel veel mooie lijstjes gezien
Maartpaard en coleay in ZEN stemming.
Niersteen en maandelijks feestje, niet leuk. Sterkte
Heel interessant stuk van vogeltje over eetbuien!
Ongebrande en ongezouten noten koop ik ook op de markt 100 gram 2 euro daar doe ik soms wel 2 weken mee

Hier ook goed dagje
O kwark lijnzaad chiazaad rozijn muesli
T fruit smoothie en rijstwafel met honing
L 3 volk boterhammen grillworst en kaas
T rauwkost
T banaan en 5 noten
A spaghetti met tomaat/groente/gehakt saus. Helaas witte pasta (at bij iemand)
T thee met 85% chocola

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:34

Mijn opa en oma hadden naast hun eigen tuin ook nog een moestuin. Dat vond ik altijd superleuk en lekker!
Gisteren heerlijk van de toko gegeten en er is nog over, dus vanavond eet ik de restjes op :j

Ik eet dus, behalve de lunch, hetzelfde als gisteren :')
Morgen wil ik mijn groente, fruit en noten op de markt halen!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:47

Goeiemorgen! Ik heb de blender gebruikt, ge-wel-dig, veel beter!

O: Lauw water met citroen
O: Smoothie van 125gr. spinazie, peer, halve avocado, 2 sinaasappels + Spelt zuurdesembroodje met kipfilet
T: Appel en een beetje magere kwark met lijnzaad en chiazaad
L: Pasta-salade en babyleaf
T: Handje ongebrande noten
D: Weet nog niet, denk iets met vis uit de oven en verse groente

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:49

Waar halen jullie jullie kokosmelk en welke gebruiken jullie? Er staan zo veel soorten in het schap bij de AH :+
Avocado ook maar eens halen... Kijken of ik het tegenwoordig wel lust. guacamole lust ik inmiddels wel!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 08:51

Goedemorgen!!!

Wat een heerlijke dag, het zonnetje schijnt, tot dusver dan ;) Straks lekker naar mijn paardje.

Ik wil ook een moestuin!!!! Lijkt me echt geweldig haha, die gaat er later ook zeker komen. En mijn quinoa is al bijna ontkiemd, echt grappig, het is net een soort toveren. Vanmiddag dus even homemade muesli proberen daarmee.

Nu aan mijn radijsblad smoothie, hij is lekker, maar vorige keer was hij lekkerder, misschien was de grapefruit te klein.

Vanavond heb ik die modeshow en zij zouden voor eten zorgen maar ik heb zo'n vermoeden dat dat dan witte bolletjes worden. Ik neem dus voor de zekerheid maar een roggebroodje met humus mee. Die had ik gisteren zelf gemaakt :) Best lekker! En vooral makkelijk!

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Glas klei en smoothie radijsblad
T: 2 Rijstwafels met humus
T: Zelfgemaakte muesli
M: Salade van gisteren met azukibonen
A: Roggebrood met humus en paprika ofzo
N: Heel veel troep waarschijnlijk :P

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:07

Naaais, vakantie naar andalusie is geboekt! Gaan eind mei met ouders, broertje en vriend. Zag al verse vijgen en sinasappels aan de boom hangen op foto's! Woehoe! Iemand enig idee hoe gezond ze eten in Spanje?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:30

Oh heerlijk, vakantie..

Nien1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:33

VogeltjeM schreef:
Maar dus wel dat je ontbijten kunt leren (is een kwestie van doen, de honger komt daarna vanzelf) en dat je honger ook voor een deel kunt afleren, als je veel te veel eet zeg maar.

Wat bedoel je met honger afleren Vogeltje?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:43

Bedankt iedereen voor het duimen, maar het mocht niet baten, mijn allerliefste katje is gister om 3 uur overleden... ik kan het nog steeds niet bevatten. Ze was echt mijn alles ;(

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:46

Jeetje toad wat naar! Heel veel starkte!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:47

Och nee, wat erg....sterkte meid, bah wat sneu...Wat ga je met hem doen? begraven/cremeren?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:48

Mootje schreef:
Waar halen jullie jullie kokosmelk en welke gebruiken jullie? Er staan zo veel soorten in het schap bij de AH :+
Avocado ook maar eens halen... Kijken of ik het tegenwoordig wel lust. guacamole lust ik inmiddels wel!

Bij de toko. Bij de AH staat spul dat volgens mij aardig bewerkt is.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 09:50

Zooo Maart Paard gezond lijstje hoor!

Citaat:
Wat bedoel je met honger afleren Vogeltje?

Ik weet niet wat er bedoeld wordt, maar eten is wel voor een groot deel psychisch. Had het er gisteren over met mijn sportinstructeur. Die groeide op met rijst, donder rijst was de maaltijd dus niet 'compleet'. Die discussie heb ik al vaak met mijn vriend gehad, vlees + groente + pasta/rijst/aardappel als ik er daar 1 van schrapte was hij niet 'verzadigd' en dat was echt onzin, want hij at zoveel! Het zit echt in je hoofd. Mijn vriend is er ook van geschrokken hoeveel hij tussendoor 'snaaide' hij moest dat bijhouden van me. Hij kon gewoon na een ovenschaal lasagne voor 4 personen (die we met z'n 2en opaten :+ ) 5 minuten later een halve zak drop en een zak chips opeten omdat hij nog 'trek' had.

(tis een wonder dat hij geen 150kg is gaan wegen :+ )