MaartPaard schreef:Judith, dat denk ik wel hoor, als het fijngemalen zuivere klei is wel. Naar mijn mening is vertargil alleen van de beste kwaliteit. Het moet ook zongedroogd zijn voor een goede werking. Ik zet trouwens mijn glas overdag altijd in de vensterbank (maak het sochtends en drink het savonds), dan schijnt de werking het beste te zijn.
Volgens mij is de klei die ik voor mijn paard heb ook van vertargril? Ga mij er binnenkort eens over in lezen. Ik merk namelijk nog wel dat mijn lichaam nog steeds vreselijk van slag is van de narcose en alle medicatie die ik toen gekregen heb. Anderzijds wel heel interessant om eens mee te maken. Wordt later toch wel mijn doelgroep immers. 
Colway, lekker dag je dus! Altijd fijn zulke dagen, geniet er nog maar even van. 
Hier begint de kiemgroente al flink te groeien, die kan van het weekend wel gegeten worden denk ik. We gaan van het weekend ook flink de moestuin weer op starten. Ook een vorm van goed eten in mijn ogen.
We hebben een aparte bak, ongeveer 2 m2 voor verschillende soorten sla waar we om de week een beetje van laten ontkiemen. Een aantal soorten zouden zelfs de vorst kunnen trotseren dus samen met de andijvie kunnen we daar nog tot ver in de herfst van eten.
Verder nog een flinke tomaten kas met heel veel soorten tomaten die moeten worden opgezet, rode bessen, aardbeien, frambozen en bramen. En dan nog een groot stuk voor dingen als bieten, aardappelen, wortelen, verschillende bonen en radijsjes. En dat met onze eigen kippn er bij... Wordt het van de zomer een stuk makkelijker om zelf voorzienend, biologisch en zelf voorzienend te eten. Plus de nodige lichaamsbeweging die het opleverd.