Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:46

Hele leuke basketbaltaart :) Zou denk ik alleen het randje van de bal afwerken met een zwart lijntje :j

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 14:56

blauw met zwart wordt grijs, dat kan niet.
Wat wel kan is meer blauw er door heen doen maar ook groen
Afbeelding

Leuke taart ;)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:03

Zoveel reacties en maar 1 die iets over mijn taarten zegt... :o Probeer het nog een keer :)

PriscaZ schreef:
Eindelijk mijn foto's op de computer :)

Kerstcupcakes.
Jammergenoeg de foto gemaakt en daarna zag ik dat ik het poedersuiker nog niet weggeveegd had. Daarna geen tijd meer voor een nieuwe foto.
Afbeelding
Afbeelding

2x Minnie Mouse
Helemaal tevreden ben ik niet... Vond het lastige puzzelplaatjes om te maken. Omdat Minnie zoveel lijnen heeft, werd dat lastiger om te doen. Uiteindelijk wel blij met het resultaat. Vind zelf de roze het leukst.
Afbeelding
Afbeelding

Jojanneke taartje
Taartje van vandaag. Er kwam een vriendin op bezoek en dus even een taartje gemaakt. Wilde graag een Jojanneke vogeltje namaken, dus dat is het geworden. Het is maar een klein taartje 15cm.
Afbeelding

Wat vinden jullie? Tips?

Dat millionaires shortbread wil ik toch ook eens gaan proberen!

Leuke baskerbaltaart. Simpel, maar toch erg leuk!

Denk dat dat blauw donkerder kleuren grijs wordt, omdat het om babyblauw gaat. Dat is tenslotte al blauw met minimaal wit erbij om die lichtere kleur te krijgen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:20

Helemaal vergeten PriscaZ :o
Maar ik vind ze super leuk hoor! :j Cuppies zijn erg mooi en ik vind vooral je Jojanneke erg lief.
Lijkt mij ook geen makkelijke plaatjes om te puzzelen die minnie mouse, maar is toch goed gelukt vind ik :j

En wat betreft de milionair shortbreak......erg verslavend hoor, zoooo lekker :D

edit: is het nou shortbreak of shortbread? Volgens mij zeg ik het gewoon verkeerd :=
Laatst bijgewerkt door IngridB op 20-01-12 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 16:21

Leuke taarten :) Volgens mij kloppen alleen de ogen van Minnie niet? Is de onderkant daarvan niet recht? Of ik heb het mis hoor, dat kan prima :D

Je vogeltje is cute!

DaisyE

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:10

Prinsessentaart (geen barbietaart) voor een 1jarig meisje is net klaar :)
Roos - Prinsesachtig - Glitters -> CHECK! :D
Nog even de batterijen van fototoestel opladen en dan volgen foto's :)

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:25

Dank jullie :D Over de ogen was ik ook niet helemaal tevreden. Op de kleurplaten die ik gebruikt heb, waren ze niet recht aan de onderkant. Maar ook niet helemaal zo als dit. Dit werkte echter het beste. Had eerst de ogen ook met een lijntje gedaan, maar dat zag er helemaal niet uit. Vind ogen vaak het lastigst...

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 17:39

Here it is...
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding Afbeelding

De glitters vallen niet echt op op de foto's, maar ze zijn er wel.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:07

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 18:08

Leuk Daisy!

Ingrid gefeliciteerd! *\o/*

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:09

Leuke taart Daisy :j

Thanks Mayo :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 22:51

@ INGRIDB Thanks voor het recept. Ga die morgen of zondag eens proberen. En die tip van het omdraaien is top. Zat behoorlijk verschil in idd.

Enne proficiat!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:00

Exodus schreef:
@ INGRIDB Thanks voor het recept. Ga die morgen of zondag eens proberen. En die tip van het omdraaien is top. Zat behoorlijk verschil in idd.

Enne proficiat!

Graag gedaan hoor :D en bedankt voor de felicitatie :j

Bonny1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:40

Hoi dames,
Een vraag, weten jullie misschien of ik gewone bloem kan vervangen door rijstmeel? En wat is dan de verhouding, (ik heb een glutenallergie)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 23:50

Ik weet niet of dat zo vervangen kan worden, maar er bestaat wel diverse glutenvrijr recepten. Volgens mij staat er een op dlt. Misschien kan je daar een kijken? Of anders ff googlen op glutenvrij biscuit.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 00:05

Prisca: erg goed gelukte cc en ik vind je vogeltje het leukst en best gelukt van je taartjes +:)+ , op naar de volgende :D, ga vooral door!!

Daisy: ook goed gelukt ;)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:04

Pff, mijn zusje had gevraagd een workshop cupcakes te geven voor een vrijgezellenfeest van een vriendin. Hoeveel dat zou moeten gaan kosten?
En ik ben eigenlijk niet van de cupcakes :=

elles9

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 11:45

TinkerTom schreef:
elles9 schreef:
Mag ik vragen hoe lang jullie geoefend hebben voordat hetecht wat werd?

Ik niet lang...
dit was mijn 2e taartje
Afbeelding

en dit mijn 3e...
Afbeelding

daarna is het alleen maar mooier geworden...

Wow o.O

dan ga ik ook maar weer eens aan het oefenen :P
Ben nu telkens bezig met cupcakes en dan vooral de versiering want dat is nog altijd het leukst.
Nu keer snel beginnen met een taartje.

Zijn echt super mooi!
Dankjewel.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:24

Ik heb gisterenavond even zitten rekenen om een eenmalige workshop cupcakes te geven voor een vrijgezellenfeest voor een vriendin van mijn zusje. Ik zat aan iets van een stuk of 4 cupcakes per persoon te denken en er zouden 10 dames bij zijn. Dat wordt dus gewoon een zak cupcakesmix op bakken :P

Aan ingredienten heb ik nu denk ik nodig 1 zak cupcakesmix, 2 pakjes boter en een doos eieren voor de cupcakes. Een pakje boter, poedersuiker en botercrememix voor botercreme (kunnen ze eventueel ook nog een toef spuiten als ze willen) en 2 kilo marsepein/fondant. Daar moet ik volgens mij mee toe komen. Materialen heb ik voldoende in huis. Daar hoef ik niks voor aan te schaffen (alleen iets verzinnen voor rollers).

En dan kom ik maar op een kostprijs van 2,50 euro. Dat kan ik me haast niet voorstellen. Ik moet iets over het hoofd zien. Gezien de kostprijs waar ik op uit kom en de prijzen die ik over internet zie gaan dacht ik dat ik makkelijk 10 euro pp kon vragen, maar ik wil er zelf niet bij in schieten.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:35

Je hebt 2,50 kosten per persoon? Dat is niet veel inderdaad :)
Je moet natuurlijk zelf ook tijd vrij maken om de workshop te geven, de electra voor de cc te bakken, dus ik zou
gerust 10 euro per persoon vragen hoor :j . Vind het nog niet veel om eerlijk te zijn.
Ik denk dat je verder niets vergeten bent.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 12:41

Nee, dat dacht ik ook. Ik schrok er haast van toen ik dat zag. "Dat kan toch niet? Ik moet iets vergeten zijn"
Het is natuurlijk maar eenmalig en ik hoef er niks extra's voor aan te schaffen. Ze doen het maar met wat ik heb, is al zat lijkt me ;) En om dan de hoofdprijs te vragen vind ik ook zowat.
Electra en mijn tijd had ik ook al bedacht, maar daar kan ik geen prijskaartje aan hangen dus moet ik maar in de marge meenemen. Net als gebruik van materialen.

Mijn enige probleem is dat ik rollers tekort kom. Ik heb toen zelf een pvc buis gekocht om te beginnen en die gebruik ik nog steeds (bevalt goed), maar dat is slechts 1mtr die ik in 3 stukken heb gezaagd (50, 30 & 20) en 3 rollers voor 10 vrouw is wat weinig, maar om voor eenmalig dat er nou bij te kopen vind ik ook weer zoiets. Ik moet dus nog even nadenken over een alternatief.

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:15

het zijn cc's dus je hebt maar kleine rollers nodig, je zou een pvcbuis van 1m kunnen kopen 10x10 cm, de buis bij je kostprijs in kunnen rekenen en als het maar een eenmalig iets is, zou je ze hem evt zelfs mee naar huis kunnen laten nemen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:19

Hallo allemaal!

Mag ik jullie wat vragen? Had al wat tips van Lisette03 gekregen, maar kom er toch nog niet helemaal uit...
Ben een Pig in the Mud aan het maken. Biscuit is klaar, gevuld met bastognebotercreme.
Maar nu...

Moet ik de taart nog helemaal afsmeren? Of alleen de randen nog met de bastogne botercreme om de twixjes te plakken.
Of gebruiken jullie dan meestal de chocolade ganache?

Vriendlief heeft alleen twix mini meegenomen... Vind die net wat te laag, maar ja dat is dan maar niet anders.

Hopelijk hebben jullie wat tips! Bedankt!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:19

Falona, of je pakt een paar rollen huishoudfolie :j werkt ook prima.
Paar lege bierflessen??? :=

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 13:26

Lege bierflessen? Volgens mij kunnen de mannen daar wel voor zorgen :D
PVC buis had ik ook al aan zitten denken. Volgens mij zijn die niet zo duur. Denk alleen dat een rollertje van 10 breed wat smal is, die van 20 die ik heb werkt dan veel prettiger.