JALOERS! Die ga ik binnenkort echt maken.. Hij lijkt me echt zó lekker!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Mara_ schreef:mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.
Saskiaa_ schreef:
JALOERS! Die ga ik binnenkort echt maken.. Hij lijkt me echt zó lekker!Heb je hem gemaakt met bovenstaand recept of heb je je eigen chocolate chip cookie beslag gebruikt?
Yasmine schreef:_Mara_ schreef:mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.
Voeg er een halve theelepel bicarbonaat (nee, dat is géén bakpoeder maar iets anders) aan toe, dan rijzen ze beter/mooier.
_Mara_ schreef:mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.
Yasmine schreef:Voeg er een halve theelepel bicarbonaat (nee, dat is géén bakpoeder maar iets anders) aan toe, dan rijzen ze beter/mooier.
Saskiaa_ schreef:Er zijn zoveel lekkere dingen, volgens wordt ik moddervet als ik dat allemaal nog gaan bakken en opeten.
gaia schreef:Vandaag heb ik de Ultimate Chocolate Chip Cookie n’ Oreo Fudge Brownie Bar gemaakt. Helaas ben ik de fudge vergeten, maar hij is toch heel erg lekker geworden! De browniemix was uitverkocht in de supermarkt, dus zelf maar een browniemix gemaakt. Maar oh,oh, wat is hij lekker!
Alleen het chocolate chip cookie deeg was erg veel en ik heb dus nog een deel over. Kan ik dat invriezen?
FuGeLiCu schreef:_Mara_ schreef:mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.Yasmine schreef:Voeg er een halve theelepel bicarbonaat (nee, dat is géén bakpoeder maar iets anders) aan toe, dan rijzen ze beter/mooier.
Ik weet niet hoe veel bakpoeder je er door gedaan hebt, ik doe er ong 4 tl door, dan worden ze wel mooi als paddestoel. En ik vrees dat ik dezelfde fout maak als jou mara, te lang roeren om zeker te weten dat alles goed gemengd is. Tijdens het maken van mn kaneelmuffins met appel heb ik de appel er vrij snel na de rest van de vloeibare dingen bij gedaan. (toen het vloeibare nog niet goed vermengd was zegmaar) En die muffins waren wel goed. Woensdag ga ik muffins met stukjes chocolade maken, zal die stukjes er nu ook wat sneller door doen en minder lang roeren. Laat jullie weten hoe het afloopt, haha!
_Mara_ schreef:Ik heb er gewoon zelfrijzend bakmeel doorgedaan, niks van andere ´middeltjes´. Misschien moet ik dan toch echt een keer opzoek gaan naar die andere rijs/bakmiddelen, als iemand mij kan vertellen waar ze die goedjes verkopen? Ik weet dat bakpoeder schijnbaar bij toko's en turkse winkeltjes veel verkrijgbaar is in grote bussen dus daar zal ik binnenkort eens gaan neuzen.
FuGeLiCu schreef:Saskiaa, dat recept voor kaneelbroodjes van jou, moet dat losgeklopte ei door de vulling, of is de vulling boter, suiker en kaneel en is het ei bedoelt om de rol mee in te smeren?
FuGeLiCu schreef:Saskiaa, dat recept voor kaneelbroodjes van jou, moet dat losgeklopte ei door de vulling, of is de vulling boter, suiker en kaneel en is het ei bedoelt om de rol mee in te smeren?
Citaat:@Saskia: Alleen ei voor het insmeren, niet door de vulling doen
En in die omschrijving staat ook dat je een lap deeg onder de rolletjes moet doen, dat doe ik ook nietWordt niet goed gaar.