Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaa_

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:57

:oo

JALOERS! Die ga ik binnenkort echt maken.. Hij lijkt me echt zó lekker! :9 Heb je hem gemaakt met bovenstaand recept of heb je je eigen chocolate chip cookie beslag gebruikt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 22:00

_Mara_ schreef:
mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.

Voeg er een halve theelepel bicarbonaat (nee, dat is géén bakpoeder maar iets anders) aan toe, dan rijzen ze beter/mooier.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:08

Saskiaa_ schreef:
:oo

JALOERS! Die ga ik binnenkort echt maken.. Hij lijkt me echt zó lekker! :9 Heb je hem gemaakt met bovenstaand recept of heb je je eigen chocolate chip cookie beslag gebruikt?

Ik heb (op het browniedeel na) het bovenstaande recept gebruikt. Het was even gedoe met de cups maten, daar heb ik nog niet zoveel ervaring mee. Maar daar heb ik uiteindelijk goede info over gevonden op smulweb.
Ik wist alleen nog niet zo goed wat ik ging doen met de hot fudge topping. Uiteindelijk ben ik hem gewoon helemaal vergeten. Wat gebruiken jullie daarvoor?

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:12

Mara, lastig he zo'n oven. Die van ons verwarmt ook niet gelijk, balen!

Gaia, ik heb nog nooit hot fudge topping gemaakt, maar ik vind dit recept op internet. En als je vaak recepten met cups gebruikt, kun je ook handige soort van maatbekertjes kopen bij bijvoorbeeld de Hema, Appie ed. :) Dan hoef je het ook niet om te rekenen.

Ingredients
1/3 cup whole milk
1 pound individually wrapped caramels, unwrapped
8 ounces milk chocolate, chopped
1 cup vanilla ice cream, softened
1 teaspoon vanilla extract
Directions
1.In a double boiler over simmering water, combine milk and caramels. Cook, stirring, until melted and smooth. Stir in chocolate until smooth. Stir in ice cream and vanilla until well blended. Remove from heat. Store in refrigerator.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:31

Oh, die ga ik zeker onthouden voor de volgende keer. Klinkt goed.
Ik heb idd al eens van die cups gezien, maar ik heb ze nog nooit nodig gehad. Neem ze wel mee als ik ze weer eens tegen kom, is wel erg handig.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:52

Ik denk dat ik ook van die cups ga halen. :j Kan ik meteen een kleinere ovenschaal kopen.

Er zijn zoveel lekkere dingen, volgens wordt ik moddervet als ik dat allemaal nog gaan bakken en opeten. :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 22:58

Haha ik ken het gevoel. Ben nu wel blij met moeders verjaardag. De 80 mini-cupcakes zijn gebakken, de helft vanille en de helft chocolade. Nu nog 15 normale cupcakes. Woensdag gaan we samen bloemen erop spuiten met gekleurde witte chocolade.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 23:40

Ik wil idd ook nog zoveel lekkere dingen maken/proberen! Dan maar compenseren met extra sporten :+
En verder zoveel mogelijk excuses verzinnen om overal maar te trakteren met iets lekkers :D

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:36

Yasmine schreef:
_Mara_ schreef:
mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.

Voeg er een halve theelepel bicarbonaat (nee, dat is géén bakpoeder maar iets anders) aan toe, dan rijzen ze beter/mooier.

Waar kan je dit precies kopen? Ik zie het wel vaker in recepten staan maar géén idee waar ik het zou moeten kopen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:18

_Mara_ schreef:
Yasmine schreef:

Ik weet niet hoe veel bakpoeder je er door gedaan hebt, ik doe er ong 4 tl door, dan worden ze wel mooi als paddestoel. En ik vrees dat ik dezelfde fout maak als jou mara, te lang roeren om zeker te weten dat alles goed gemengd is. Tijdens het maken van mn kaneelmuffins met appel heb ik de appel er vrij snel na de rest van de vloeibare dingen bij gedaan. (toen het vloeibare nog niet goed vermengd was zegmaar) En die muffins waren wel goed. Woensdag ga ik muffins met stukjes chocolade maken, zal die stukjes er nu ook wat sneller door doen en minder lang roeren. Laat jullie weten hoe het afloopt, haha!

Saskiaa_ schreef:
Er zijn zoveel lekkere dingen, volgens wordt ik moddervet als ik dat allemaal nog gaan bakken en opeten. :')

Haha, dat zei mijn man ook al van het weekend, leuk wat je allemaal wilt maken, maar als we alles gaan maken wat jij nog op je to-bak lijstje hebt staan worden we straks moddervet. (gisteren dus maar een eind gewandeld in het zonnetje, hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 09:48

Ik ben zondag jarig en heb zaterdag feestje, ga cupcakes maken! Ohh echt zin in! Ik heb alleen niet zo'n geweldige oven, dus ga vandaag proefbakken.
En voor zondag maak ik een witte chocoladetaart met kwark en creme-fraiche. Heb het recept uit ene boek gehaald, het ziet er heerlijk uit. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:33

gaia schreef:
Vandaag heb ik de Ultimate Chocolate Chip Cookie n’ Oreo Fudge Brownie Bar gemaakt. Helaas ben ik de fudge vergeten :o , maar hij is toch heel erg lekker geworden! De browniemix was uitverkocht in de supermarkt, dus zelf maar een browniemix gemaakt. Maar oh,oh, wat is hij lekker!

Alleen het chocolate chip cookie deeg was erg veel en ik heb dus nog een deel over. Kan ik dat invriezen?

Ik ga hem volgende week maken met mijn zusje. Als vriendje weer terug is van wintersport. <3

Dat deeg kan je heel prima invriezen. Is trouwens best een heel goed idee, dubbele portie maken en deze als een soort worst in vriezen. Kan me voorstellen dat je na ontdooien weer even moet kneden? Maar dan heb je zo op elk moment verse koekjes. :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 11:31

FuGeLiCu schreef:
_Mara_ schreef:
Yasmine schreef:

Ik weet niet hoe veel bakpoeder je er door gedaan hebt, ik doe er ong 4 tl door, dan worden ze wel mooi als paddestoel. En ik vrees dat ik dezelfde fout maak als jou mara, te lang roeren om zeker te weten dat alles goed gemengd is. Tijdens het maken van mn kaneelmuffins met appel heb ik de appel er vrij snel na de rest van de vloeibare dingen bij gedaan. (toen het vloeibare nog niet goed vermengd was zegmaar) En die muffins waren wel goed. Woensdag ga ik muffins met stukjes chocolade maken, zal die stukjes er nu ook wat sneller door doen en minder lang roeren. Laat jullie weten hoe het afloopt, haha!

Ik heb er gewoon zelfrijzend bakmeel doorgedaan, niks van andere ´middeltjes´. Misschien moet ik dan toch echt een keer opzoek gaan naar die andere rijs/bakmiddelen, als iemand mij kan vertellen waar ze die goedjes verkopen? Ik weet dat bakpoeder schijnbaar bij toko's en turkse winkeltjes veel verkrijgbaar is in grote bussen dus daar zal ik binnenkort eens gaan neuzen.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 13:20

_Mara_ schreef:
Ik heb er gewoon zelfrijzend bakmeel doorgedaan, niks van andere ´middeltjes´. Misschien moet ik dan toch echt een keer opzoek gaan naar die andere rijs/bakmiddelen, als iemand mij kan vertellen waar ze die goedjes verkopen? Ik weet dat bakpoeder schijnbaar bij toko's en turkse winkeltjes veel verkrijgbaar is in grote bussen dus daar zal ik binnenkort eens gaan neuzen.

Ik deed eerst ook alleen bakmeel, maar met bakpoeder worden ze toch iets meer paddestoel :P De Jumbo en appie verkopen ook bakpoeder. Zit in net zulke zakjes als de vanillesuiker en staat daar ook bij. Maar wil je goedkoop bakpoeder, dan zou ik naar de Lidl gaan, die hebben 10 zakjes voor maar iets van 40cent oid terwijl je bij Jumbo en AH voor 4 zakjes 60cent betaald. Bij de lidl staat de vanillesuiker bij de bakmixen en bloem enz.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 16:06

Ik vind bakpoeder ook een beter effect hebben ja. :j Ga binnenkort even langs een toko, zo'n bus halen. Zal vast een stuk goedkoper zijn als die zakjes.

Volgende week komt er visite langs. Eens even uitzoeken wat ik ga maken! :):)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 17:19

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:23

Oeeeeh veeeels te lang niet op dit topic gekeken maar nu ik het wel doe begint het gelijk te kriebelen!! Ook gelijk even wat recepten opgeslagen ! * gaat gelijk in de keuken kijken of er nog bakmogelijkheden voor mij zijn vanavond *

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 18:29

Saskiaa_ schreef:
Net deze site gevonden http://annies-eats.com/ Daar staat een hoop lekkers op! :9

oehh wat een heerlijke dingen staan erop! Vraag me af of er ook zoiets in het nederlands bestaat... leest toch altijd net wat makkelijker :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 20:26

Daar heb ik geen moeite mee, maar misschien bied google vertalen al uitkomst? :)

Heb je nog wat gevonden om te bakken?

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 09:02

Saskiaa, dat recept voor kaneelbroodjes van jou, moet dat losgeklopte ei door de vulling, of is de vulling boter, suiker en kaneel en is het ei bedoelt om de rol mee in te smeren?

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 10:30

Ik heb gister niks kunnen bakken want we hadden niks in huis .. dus ga nu even een lijstje maken en aan de slag! Het is toch een vieze regenachtige dag hier dus goed excuus! ;)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:20

FuGeLiCu schreef:
Saskiaa, dat recept voor kaneelbroodjes van jou, moet dat losgeklopte ei door de vulling, of is de vulling boter, suiker en kaneel en is het ei bedoelt om de rol mee in te smeren?

Ik heb het zelf nog nooit gemaakt, alleen een keer gegeten. :D Even kijken..

Ik weet het niet, ik ga het even vragen aan degene van wie ik het recept heb. Je hoort het nog!

Miri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 11:46

Hmm ik ben nu dat recept van de snickerdoodle cookies aan het bekijken maar ik ( en google vertalen:P) komen er echt niet uit wat nou precies all purpose flour is ( gewone bloem?) en wat cream of tartar is en wat een cup met shortening is.. kan iemand mij helpen?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-12 11:55

Saskiaa_ schreef:
Net deze site gevonden http://annies-eats.com/ Daar staat een hoop lekkers op! :9

Wow, wat een mooie website! Die foto's <3

_Mara_ schreef:
Waar kan je dit precies kopen? Ik zie het wel vaker in recepten staan maar géén idee waar ik het zou moeten kopen.

In de supermarkt :) Ik heb gewoon zo'n grote strooibus zoals die waar zout in zit.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-12 13:37

FuGeLiCu schreef:

Het antwoord:

Citaat:
@Saskia: Alleen ei voor het insmeren, niet door de vulling doen :n
En in die omschrijving staat ook dat je een lap deeg onder de rolletjes moet doen, dat doe ik ook niet :n Wordt niet goed gaar.