Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:23

imd schreef:
Ze hadden laatst bij de blokker ook een koekjespistool liggen, rond de 10 euro geloof ik.. Maar daar zaten denk ik niet zoveel schijven bij..

Dat vertelde je een tijdje terug geloof ik ook en ben toen naar de Blokker gegaan met de vraag
of ze een koekjespistool hadden. Ze keek me heeeeeeel raar aan := en wist absoluut niet waar ik het over had!

lisantjuhh

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:31

Morgen ga ik cup cakejes bakken. Kan je daar ook marsepein over doen?
En ik heb een vraagje mijn nichtje is bijna jarig en ik zou een prinsessen taart voor haar maken. Weet iemand ook hoe je zo'n barbie taart maakt? of andere ideeën?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 12:46

lisantjuhh schreef:
Morgen ga ik cup cakejes bakken. Kan je daar ook marsepein over doen?
En ik heb een vraagje mijn nichtje is bijna jarig en ik zou een prinsessen taart voor haar maken. Weet iemand ook hoe je zo'n barbie taart maakt? of andere ideeën?

Ja hoor dat kan. Rondje uitsteken in de grote van je cc en die erop plakken.
Kijk eens op deleukstetaarten.nl daar staan heel veel taarten en ideeen op :j

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:21

Voor die barbietaart zijn ook genoeg tutorials te vinden op youtube. Bij de teleac is er ook een 4-delige taartenbak serie geweest waarbij ze bij een daarvan volgens mij een barbietaart hebben gemaakt.

Zo'n barbietaart kan trouwens op 2 manieren. Of met een echt barbie erin, of met een special taartenbarbie met alleen een bovenlijf.

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:08

We kregen de vraag om taart te maken voor een tweeling. Alleen er was 1 probleem de één wou Hello Kitty en de ander Dora. Of dit op 1 taart kon. Dit vonden we niet bij elkaar passen dus mochtten we er twee taarten van maken eentje HK en de ander Dora is toch veel leuker ieder een eigen taart :D De taarten hebben dezelde kleuren maar iets anders verwerkt. Ik heb dit samen met mijn taart vriendin gemaakt.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben benieuwd wat ze ervan zullen vinden O-)

Cupcakes komen nog moet nog even foto's maken.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:10

Leuk gedaan zeg! Heel leuk met die bloemetjes!
Bij de dora heb ik wel het idee dat er wat mist, aan het gezichtje?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:38

Leuke taarten woldhoeve :j , maar net wat Samantha zegt, ik mis ook iets aan het gezicht van Dora!

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:00

Ik denk dat ik het zie! De vorm en grootte van de ogen is niet waarheidsgetrouw. De ogen moeten groter en hebben een typische vorm.

Overigens wil ik absoluut niet zeuren over je taarten hoor, ik vind ze prachtig! Leuk dat je de kleuren hebt gespiegeld bij de twee taarten!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:17

IngridB schreef:
imd schreef:
Ze hadden laatst bij de blokker ook een koekjespistool liggen, rond de 10 euro geloof ik.. Maar daar zaten denk ik niet zoveel schijven bij..

Dat vertelde je een tijdje terug geloof ik ook en ben toen naar de Blokker gegaan met de vraag
of ze een koekjespistool hadden. Ze keek me heeeeeeel raar aan := en wist absoluut niet waar ik het over had!

Mm, wat apart. Was het een nieuwe medewerker dan ofzo? Ik heb vroeger bij de hema gewerkt en soms kwamen klanten ook wel dingen vragen en dan zei ik dat we ze niet hadden, bleek later van wel :') Of misschien in dat filiaal niet?

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:25

Klopt die ogen, grrrr half uur zitten prutsen om ze idd in de juiste vorm te krijgen. Maar het wou gewoon niet. Dus heb nu deze ogen gedaan, ik was er klaar mee, werd er chargarijnig van namelijk.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 17:59

@imd, het was een kleine winkel en ze zei al dat hun dat soort dingen niet hebben. Ik moest dan meer de stad in en daar zou ik meer kans hebben.

@woldhoeve, vandaar dat we iets 'miste' aan dora :D . Maar de taart is toch heel leuk hoor en het is
overduidelijk Dora :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:02

@ TT: _/-\o_ voor je cupcakes versieren! Wel leuke foto's!

@ Rinske: Wat een leuke woezel en pip taart! Je kan inderdaad de cereals kneden en als ze helemaal zijn afgekoeld ook bijsnijden.. Het blijft gewoon prima zitten. Ben er ook weleens mee bezig geweest..

@ Monique: Zonde dat ie is ingezakt...Maar toch hele mooie bruidstaart!!

* Gaat weer even verder bijlezen*

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:33

woldhoeve schreef:
Klopt die ogen, grrrr half uur zitten prutsen om ze idd in de juiste vorm te krijgen. Maar het wou gewoon niet. Dus heb nu deze ogen gedaan, ik was er klaar mee, werd er chargarijnig van namelijk.

Heb je die dan niet van een plaatje uitgeknipt? Dat is altijd makkelijker bij het maken van een puzzelplaat, voorbeeld uitprinten en dan de onderdelen uitknippen. En 1 uitprinten en heel houden, zodat je precies weet hoe hij weer in elkaar moet.
Ik vind het wel jammer dat het niet echt Dora is :o .
HK is wel super leuk en de kleuren zijn he-le-maal top! Voor het mooie zou het nét ietsje strakker mogen, maar ik weet hoe vreselijk het is om met dit weer te moeten "taarten" := .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:35

Oja ik zie het al, dora heeft idd hele grote bruine kijkers!

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:37

@ rinske: Je fuchsia taart is ook erg mooi geworden!! +:)+

@ Renskje: Heel mooi voor een eerste keer puzzelplaatje!!

@ Woldhoeve: Leuk hoe je 2 wensen verwerkt hebt!

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 19:42

Ik heb geprobeerd te puzzelen met de ogen. Maar had op dat moment blijkbaar niet de feeling om het goed te krijgen. Dus was al charagarijnig ervan.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 22:43

Ik bedoelde het ook niet aanvallend, maar als een tip voor de volgende keer :) . Misschien dat je hem de volgende keer ff weg kunt leggen zodat je er later met frisse moed weer tegenaan kunt :D ?

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 23:06

woldhoeve schreef:
Ik heb geprobeerd te puzzelen met de ogen. Maar had op dat moment blijkbaar niet de feeling om het goed te krijgen. Dus was al charagarijnig ervan.
Misschien ook beter, anders wat het een Dora met een blauw oog geworden :D .

*Meelezer*
Ik kijk dagelijks door jullie topic om te kijken wat voor prachtige baksels jullie weer gemaakt hebben. Of het nou van een beginner of een gevorderde is, het is altijd weer zo verrassend wat er toch allemaal kan met gebak. Schitterend +:)+ !

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 00:30

Ik durf het bijna niet te laten zien hier, maar ik had het jullie beloofd :

Mijn eerste echte probeersel van een marsepeintaartje. Het was wel heel erg leuk om te doen, maar hij is toch mislukt qua uiterlijk :P Hij smaakt wel errug lekker en vriendlief vroeg al wanneer de volgende kwam :P

Work in progress :

Afbeelding
de cake was erg goed gelukt !

Afbeelding
De kleuren marsepein

Afbeelding
Het uiteindelijke taartje. :o :o

Het was gewone cake, met een banketbakkersroom vulling die gemengd is met geplette m&m's. Had geen icing (vergeten) dus maar met een beetje room afgesmeerd, wat absoluut geen succes was omdat het veel te bewegend is. Met de marsepein erop doen gleed het er half weer af }> Stomme ik ook, weer geleerd dat je gewoon niet iets moet vergeten.

Het ding op top is genaamd de drol, en mijn vriend moest en zou een marsepein sneeuwpoppetje erop maken :+ Agjaa, hem ook weer een plezier gedaan ;)

De rand wilde ik mooi in gegolfde laagjes hebben, maar ze zijn absoluut niet gelijk geworden.

Dat wordt dus nog meer oefenen, maar ik heb in ieder geval heel veel plezier en rust gehad :D Heerlijk zen, beter als yoga ! ^^
Maar het is wel officieel het misbaksel van dit topic :D :+

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 07:17

Dat is toch een leuk taartje voor de eerste keer :j
Je zegt dat je geen icing had om af te smeren, maar dat kun je ook beter met botercreme of chocopasta
doen hoor. Icing hard heel snel uit en dan heb je een probleem om je marsepein erop te krijgen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:10

Ik vind het echt niet een misbaksel hoor.

En heerlijk zen? Dan doe ik toch iets godsgruwelijk verkeerd. :')

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:30

Wát misbaksel van het topic?? Super mooi, vooral voor een eerste taartje! Heel leuk dat je hem een rand hebt gegeven, geeft hem echt wat extra's!
Met icing moet je niet afsmeren, net als wat Ingrid zegt, dat wordt hard, dus wat dat betreft heb je misschien geluk dat je het toch niet in huis had :P . Voor het afsmeren kun je botercreme gebruiken, of chocoladeganache maken, maar chocoladeganache is iets moeilijker te verwerken (alhoewel ik het tegenwoordig altijd gebruik).

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:42

milou123 schreef:
En heerlijk zen? Dan doe ik toch iets godsgruwelijk verkeerd. :')

_O- :')

Ik vind het ook absoluut geen misbaksel hoor!
Vind het een reuzegezellig taartje! :j
De drol en de roze ijsman maken hem helemaal af! _O-

woldhoeveJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 09:49

Rinske ik voelde me niet aangevallen hoor haha maar idd volgende keer wegleggen en later maar weer pakken. Ik had met de cuppies ook gedoe met de ogen, heb idd ook maar even wat anders gedaan.
Zal even foto's plaatsen taarten met cuppies. We hebben ze gisteren afgeleverd, door een raampje moest het naar binnen. Of het nu om de kinderen ging of dat het om haar privacy ging ben ik nog niet achter. Wel apart, ze heeft ze ook niet eens bekeken ze betaalde en deed het raampje weer dicht. Heel apart. Nou ja hopen dat ze nog even een mailtje stuurt met daarin haar reaktie.

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 10:05

Nou ja zeg!!
Ook niet leuk Woldhoeve!
Wat een rare reactie,...
Als het gaat om haar privacy, dan sta ik ervan te kijken dat ze wel een taart van "een vreemde" op durft te eten,...

Ik verwacht dat je die mail wel kunt shaken,...
Wat onbeschoft zeg, om je zo te ontvangen,...