Taarten decoreren XVI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Taarten decoreren XVI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:37

ben ik mee bezig Josie :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:38

Wat moet je erop maken en ben je minder blij mee?

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:40

MamaMiesje schreef:
Geslaagd voor kraamverzorgster of verloskundige? :)

"Oooooooooooh....." :Y)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 21:41

En ik zit nog steeds met mn taartje voor vriendin! Bedank taartje voor haar stage in dierenasiel...

Kom nog steeds niet verder als een halsband onderaan en wat kattenpootjes?? Helppp.....:P

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:05

zonnepaardje schreef:
Ik vind het wel raar dat er vraag is naar een 3lagige stapeltaart voor een kind van 1 en 5 jaar...
Dan moeten ze toch alweer een enorm feest geven ?

Ik vind het eigenlijk best raar dat jij het raar vind. :P
Behalve dat er gewoon veel familie of kennissen naar de kinderverjaardag kunnen komen,
maakt het toch ook niet uit als men besluit om van iedere verjaardag een groot feest te maken? :?

Wij vieren onze verjaardagen bijvoorbeeld niet, en vieren de verjaardag van ons zoontje derhalve ieder jaar redelijk groots, compleet met tuinfeest en BBQ voor alle gasten.
Daar zou zo'n 3-lagige stapeltaart ook niet misstaan hoor!! ;)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:14

Mijn zoon werd 3 en kreeg ook een 3 laagse stapel taart hoor. :D
Was voor ong 25 personen. Maar een hoop mensen wilden geen taart, dus had ong 20 stukjes gesneden, de rest hebben we zelf nog opgegeten vd week.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:23

Valina schreef:
zonnepaardje schreef:
Ik vind het wel raar dat er vraag is naar een 3lagige stapeltaart voor een kind van 1 en 5 jaar...
Dan moeten ze toch alweer een enorm feest geven ?

Ik vind het eigenlijk best raar dat jij het raar vind. :P
Behalve dat er gewoon veel familie of kennissen naar de kinderverjaardag kunnen komen,
maakt het toch ook niet uit als men besluit om van iedere verjaardag een groot feest te maken? :?

Wij vieren onze verjaardagen bijvoorbeeld niet, en vieren de verjaardag van ons zoontje derhalve ieder jaar redelijk groots, compleet met tuinfeest en BBQ voor alle gasten.
Daar zou zo'n 3-lagige stapeltaart ook niet misstaan hoor!! ;)

Nouwja, mijn verjaardagsfeestjes zijn niet zo vroeg begonnen :p
Als je wat ouder bent dan vraag je al snel wat meer familie en vrienden en klasgenootjes en dan kom je er snel aan...
Ik dacht ook dat de drielagige taart voor meer personen was, 20 personen valt nog mee :)

Amai, dat is toch ook wel leuk als je je eigen verjaardag niet viert en die van je zoon wel met een groot feest en dan klopt dat dat een stapeltaart niet misstaat... :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:42

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 22:44

Hier idem hoor, onze verjaardagen slaan wel lekker over en met de verjaardag van onze dochter komt altijd een hele bups en doen we ook met iedereen BBQ-en..dat is toevallig zo begonnen toen ze 1 jaar werd en dat is er eigenlijk ieder jaar ingebleven :-)

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:10

TinkerTom schreef:
Hier idem hoor, onze verjaardagen slaan wel lekker over en met de verjaardag van onze dochter komt altijd een hele bups en doen we ook met iedereen BBQ-en..dat is toevallig zo begonnen toen ze 1 jaar werd en dat is er eigenlijk ieder jaar ingebleven :-)

Hier ook zo!

Al wil ik dit jaar misschien geen BBQ, maar een pannekoek/poffertjeskraam!
Ben nog druk aan het verzinnen,.... :D

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 23:59

Heey Dames,
Ik heb vandaag een poging gedaan om ook een taartje te maken. Ik zie steeds het topic voorbij komen en het leek me nu wel eens leuk om het ook te proberen..
Maar ik liep tegen het volgende aan: ik wilde de botercreme maken die op de site van de leukste taarten staat, alleen deze is de eerste keer al finaal mislukt.. en de tweede keer smaakte die ook eigenlijk nergens naar.. Heb er ook cacoapoeder door gedaan, om er een choco smaak aan te krijgen maar helaas.. Ook de juiste dikte vinden voor het marsepein lukt niet erg, waardoor die steeds scheurt..
En dan als laatste ... waar halen jullie van die leuke uitprik vormpjes? Ik was bij de xenos vandaag, maar daar hadden ze alleen maar vormpjes voor kinderen..
Misschien dat jullie wat tips voor mij hebben, voor het maken van een lekkere creme of andere vulling ( wat makkelijk te maken is) en voor het marsepein?

Alvast bedankt :-)
Myrte

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:09

Wij zijn allemaal vlak achter elkaar jarig. Hubs 25 mei, ik 28 mei, zoonlief 24 juni, dochterlief 30 juli. Sinds we kinderen hebben, vieren we onze verjaardagen niet meer, en alleen die vd kids. :D

Dochterlief krijgt de kastelentaart voor haar verjaardag. Is alleen maar een 20 cm taartje, dus zit te denken er nog 1 te maken, of CC, wat zal ik doen? Vind zo'n kroontje ook leuk, maar dat kan natuurlijk ook op CC?

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:06

Weer even uit mijn mee lees hoekje.

Wat een ongelooflijk mooie creaties komen er weer voorbij!!
Ik heb een vraagje over Royal Icing. Ik heb mix gekocht, maar moet het eigenlijk in de oven gebakken worden zoals meringue of hard het zelf uit in de koelkast?? Kan het niet echt ergens vinden.
En stomme vraag misschien maar smaakt het ook een beetje als meringue??

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:12

Onze dochter wordt a.s. zondag ook alweer twee jaar en krijgt ook een drie laags stapeltaart. Onze eigen verjaardagen vieren we klein, maar die van haar is altijd wel compleet met alles erop en eraan. Ik heb zelf ook hele leuke herinneringen aan mijn eigen verjaardagen van vroeger.

En de taart die over is gaat naar een heel goed doel hoor! Op mijn werk en op het werk van VL zijn ze maar wat blij met "restjes". ;)

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:28

Ashleey_ schreef:
En ik zit nog steeds met mn taartje voor vriendin! Bedank taartje voor haar stage in dierenasiel...

Kom nog steeds niet verder als een halsband onderaan en wat kattenpootjes?? Helppp.....:P

Het logo van het asiel er bij?

Plaatje van hond en kat als puzzelplaatje?

Foodprintplaatje van een foto van je vriendin er bij, maakt het wel heel persoonlijk ;)

Ben bang dat ik je niet kan helpen Kinke, te weinig ervaring hiermee

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:41

myrt3 schreef:
Heey Dames,
Ik heb vandaag een poging gedaan om ook een taartje te maken. Ik zie steeds het topic voorbij komen en het leek me nu wel eens leuk om het ook te proberen..
Maar ik liep tegen het volgende aan: ik wilde de botercreme maken die op de site van de leukste taarten staat, alleen deze is de eerste keer al finaal mislukt.. en de tweede keer smaakte die ook eigenlijk nergens naar.. Heb er ook cacoapoeder door gedaan, om er een choco smaak aan te krijgen maar helaas..

Mix kopen van Funcakes: www.deleukstetaartenshop.nl
Kan eigenlijk niet mislukken, en is erg lekker (vind ik persoonlijk :9 ).

myrt3 schreef:
Ook de juiste dikte vinden voor het marsepein lukt niet erg, waardoor die steeds scheurt..

Deze snap ik even niet. Heb je zelf marsepein gemaakt dan? Indien gekocht: misschien heb je de verkeerde marsepein gekocht, niet alle marsepein is geschikt om mee te bekleden. Volgens mij moet je de 1:3 verhouding marsepein hebben, maar dat weet ik niet meer zeker, ik heb al zolang niet meer met marsepein gewerkt, bekleed mijn taarten altijd met fondant.

myrt3 schreef:
En dan als laatste ... waar halen jullie van die leuke uitprik vormpjes? Ik was bij de xenos vandaag, maar daar hadden ze alleen maar vormpjes voor kinderen..

Bij www.deleukstetaartenshop.nl hebben ze heeel veel uitstekers, maar ook bij de Hema heb ik uitstekertjes gekocht en op Ebay.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:44

Ashleey_ schreef:

Een 3D kat of hond :P ?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:16

prakkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 12:52

die kat!!!!!!!!!!!!!

*klimt weer op haar bureaustoel*

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:20

_O- die poes!!

Maar die taart :oo , geen woorden voor, wauw!! Echt heel +:)+

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:26

:') Briljant :))

Oh en een fantastische taart :)

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:30

Wow die is gaaf!

Wat zijn jullie ervaringen met stencils? En met dust, of met icing? Welke stencils zijn leuk om te beginnen, en wat heb je nog meer nodig?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:44

Heeeeeeeel gaaf zeg :D

Vanavond als ik tijd heb de biscuit bakken, heb er echt weer zin in als ik al de mooie taarten zo zie!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:41

Samantha_ schreef:
Wow die is gaaf!

Wat zijn jullie ervaringen met stencils? En met dust, of met icing? Welke stencils zijn leuk om te beginnen, en wat heb je nog meer nodig?

Ik heb ze gekocht, een aantal, 1 voor de bruidstaart opdracht in september en een paar andere. Binnenkort maar eens even oefenen. Ik denk dat ik voor de bruidstaart met RI ga werken. Het kan ook met BC, kleurstof en dust. Afhankelijk van je product heb je attributen nodig. Bij kleurstof en dust een kwast, bij RI en BC een spatel (spatula) (iets breed en afgerond aan het einde). Eventueel is zo'n bevestigingskitje van een paar euro ook wel erg makkelijk voor het geval je zijkanten moet stencillen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:46

Ik ga ook eens oefenen ermee, eerst even wat bestellen. Moet ook nog wat voor de verjaardagstaart voor Emma bestellen, dus dan kijk ik even.