Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zwartwitje schreef:Ik heb mijn pepers bij gebrek aan goed bladluisspul gewoon maar onder de kraan gewassen.Hielp aardig, maar nog niet alle luizen zijn naar hun grootje, dus de jacht blijft geopend.
Ibbel schreef:Je zult even moeten kijken of ze op het eenjarig of meerjarig hout dragen. Dragen ze op meerjarig hout, dan het eenjarige zo nodig laten staan als je de bos nog groter wilt laten worden/ter vernieuwing en het meerjarige zo nodig uitdunnen (de oudste takken tot de grond toe afknippen). Dragen ze op het eenjarig hout, dan zal er veel dood oud hout tussen zitten wat je er gewoon uit kunt halen en kun je de hele plant ieder najaar tot op de grond afknippen.
Dragen op eenjarig hout: vruchten komen aan de toppen van buigzame/sappige/groene scheuten.
Dragen op meerjarig hout: vruchten komen aan korte zijtakken van de harde/bruine/verhoute hoofdstengels.
furious schreef:Ik ga vanavond mij eerste tomaatjes (2 stuks) opeten
Karin schreef:Ik heb ze ook net weer gekortwiekt.
Die middelste is wel een gevoelig mannetje (of vrouwtje). Kan nog geen 24 uur zonder water of z'n takken hangen weer slap. Terwijl de grootste fier rechtop blijft staan, ook al krijgt-ie twee dagen geen druppel. De derde hangter een beetje tussenin.