Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:23

Spetterlover schreef:
Ik heb ontbeten met een tosti met 30+ vegetarische kaas. Had er niet al te veel kaas op gedaan en er maar geen ketchup bij gegeten Schijnheilig

En ik heb net hetzelfde op als lunch Haha!
En ga nu de zon weer in Schijnheilig

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:27

Jamy schreef:
en toen nog 10 min op zo'n ding dat alleen je voeten heen en weer gaan, weet niet hoe ik dat moet uitleggen Haha!

Jaaa dat doe ik ook t liefste op de sportschool! Kan je vrij lang op staan zonder echt uitgeput te raken vind ik. Lachen
Vanmorgen (11 uur): 2 glazen water
1 bakje activia (de musli is zooo lekker Vingers aflikken ) van danone (is 125 ml)
en 2 light crackers
Nu is het bijna 12.30 en zit ik aan mn kopje kruiden thee Tong uitsteken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:54

Heb net gelunched (was net uit bed)

3 wasa krackers met smeerkaas 20+
1 geroosterde bruine boterham met kipfilet en tomaat Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 12:55

Net 2 volkoren broodje gegeten met appelstroop en kipfilet.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:18

Ik heb vanochtend ook een half uurtje hardgelopen Lachen

Mijn ontbijt:
2 boterhammen kipfilet (2,5 points)

tussendoor:
een glas dubbelfriz light (0,5 points)

Lunch:
2 boterhammen kipfilet (2,5 points)
plakje ontbijtkoek (1 points)

Verder probeer ik me niet teveel te focussen op m'n gewicht, en ik wil proberen niet meer elke dag (een paar keer Bloos ) op de wegschaal te gaan staan, want zo wordt het een obsessie.
Ik probeer eventjes niet te kijken naar wat er nog af kan, maar naar wat er al af is! En dat werkt een stuk positiever Ja

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:44

Ik heb gegeten nu net voor ontbijt:
- Bakje yoghurt (2 pnt)
- Tiger Power cereal (2 pnt)
- Banaan (1 pnt)
- Aardbeien (0 pnt)

En de lunch wordt MC DONALDS!!!!!!!!! hihihihihi

MM: eet je niet wat weinig points?? Met je onbijt + lunch zit jij op 6,5 ik haal al 6 points normaal gesproken met ontbijt maar heb nu even gespaard.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:47

orionneke schreef:

MM: eet je niet wat weinig points?? Met je onbijt + lunch zit jij op 6,5 ik haal al 6 points normaal gesproken met ontbijt maar heb nu even gespaard.

ja, is idd niet zoveel, maar ben altijd bang om teveel te eten en dan aan het eind van de dag er overheen te gaan. Maar ik heb nu geen honger ofzo hoor Lachen
Net nog een stukje komkommer op

Smakelijk bij de Mac! Vingers aflikken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:53

Compenseer je het 's avonds dan wel weer??

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:54

Mazzel-meid schreef:
ja, is idd niet zoveel, maar ben altijd bang om teveel te eten en dan aan het eind van de dag er overheen te gaan. Maar ik heb nu geen honger ofzo hoor Lachen

Ga je er dan niet juist overheen omdat je gewoon te weinig eet bij je ontbijt en lunch?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 13:57

Ikstippel ongeveer uit wat ik die avond ga eten, dus weet ik wat ik smorgens en smiddags kan hebben. Maar ik eet eigenlijk als ontbijt/lunch altijd hetzelfde en savonds gewoon normaal. Dan klopt het altijd wel.....

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:01

orionneke schreef:
Ikstippel ongeveer uit wat ik die avond ga eten, dus weet ik wat ik smorgens en smiddags kan hebben. Maar ik eet eigenlijk als ontbijt/lunch altijd hetzelfde en savonds gewoon normaal. Dan klopt het altijd wel.....

Dat is volgens mij ook wel een goede manier, dan kom je niet te hoog uit, maar je loopt jezelf dan ook niet uit te hongeren.
Ik doe dat ook wel eens, alvast zorgen dat ik weet wat ik 's avonds eet.
Eet ik bijv. pannekoeken, dan neem ik tussendoor geen biscuitjes bij de thee maar in plaats daar van nog een bakje aardbeien of een appel.
Maar als ik 's avonds vooral groente eet dan ben ik wat minder streng voor mezelf die dag.

Wat ik alleen niet snap, ik vind dat mijn buik er nu een stuk mooier uitziet, mijn benen lijken dunner (kan ook zijn dat ik dat alleen maar denk) terwijl ik toch weer aangekomen ben Verward
En zoveel spieren zijn er nu echt niet opeens bij.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:38

Hm apart, na ja het gaatom het uiterlijk he Knipoog Nou ik weet eigenlijk altijd wel wat ik 's avonds ga eten en ik eet vaak gelijkmatig over de dag verspreid. Dan heb je indd geen eten en kom je niet te hoog uit.

Als je weet dat je iets stouts gaat eten kun je daar vantevoren rekening mee houden door geen koekjes/snoepjes te eten. Maar die eet ik normaal gesproken niet zomaar elke dag. Ik heb SPECIAAL een zakje beertjes gekocht voor een keer tussendoor maar hij is nog steeds dicht Lachen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:43

orionneke schreef:
Hm apart, na ja het gaatom het uiterlijk he Knipoog Nou ik weet eigenlijk altijd wel wat ik 's avonds ga eten en ik eet vaak gelijkmatig over de dag verspreid. Dan heb je indd geen eten en kom je niet te hoog uit.

Als je weet dat je iets stouts gaat eten kun je daar vantevoren rekening mee houden door geen koekjes/snoepjes te eten. Maar die eet ik normaal gesproken niet zomaar elke dag. Ik heb SPECIAAL een zakje beertjes gekocht voor een keer tussendoor maar hij is nog steeds dicht Lachen.

Ja ik weet ook niet hoe het kan Scheve mond
Ik zit nu aan een glas (zuur!!!) vruchtensap, ik heb 2 citroenen en 3 kleine sinaasappeltjes geperst, maar het is niet lekker. Er zitten een paar druppeltjes zoetstof door maar het is nog niet te drinken. Maarja, ik drink het toch maar op.
Ik neem zo nog een bakje aardbeien en dan niets meer tot het avondeten.
Vanavond eet ik iets met sperziebonen en aardappeltjes, Rotti ofzoiets ving ik hier op dat het heet? Volgens mij lekker vet, want dat 'sap' komt toch ergens vandaan?
En dan neem ik vanavond nog een bakje magere yoghurt met perzik Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 14:46

Rosti is inderdaad niet zo uhhh de beste keuze, gewoon met mate eten moet het toch wel kunnen???

Ik ga vanmiddag dus maccen, gewoon gematigt, kipnuggets en medium frietje zonder mayo en diet coke. Vanavond gewoon broodjes wat ik anders voor lunch zou eten.

Ik wil namelijk met iemand vd zaak gaan lunchen leek me wel gezellig dus heb even avond en lunch omgewisselt.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:38

Ik heb na de lunch nog een appel op Lachen en ga zo ff een kopje bouillon maken.

Vanavond eet ik met het huis mee, maar dan zonder vlees (is zo vet) Lachen
En ik denk dat ik vanavond nog een eindje ga hardlopen, gisteren ging het goed! Heb gewoon het hele rondje in 1x kunnen lopen (5 km) in 35 minuten. Best netjes toch? Haha! hehe...

Oh en vanochtend heb ik nog 80 buikspieroefeningen gedaan en 80 oefeningen per been (2 verschillende)

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:39

hoe hou jij dat vol dan, 80 buikspieroefeningen ? Wat voor oefeningen doe je dan? Als ik iets van sit-ups doe krijg ik het echt aan mijn rug na 25 keer al.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 15:58

Je moet ook niet helemaal omhoog en helemaal naar beneden he. Schouders van de grond houden en kleine stukjes omhoog en weer omlaag. En als je dan recht doet, schuine, dan je benen opzij legt links en rechts zeg maar zit je zo aan de 80 als je er stuk of 15/20 per kant doen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:00

Nee ik ga ook niet helemaal omhoog Lachen Dan red ik de 3x misschien net.
80 op een avond ofzo red ik wel, wel meer ook, maar achter elkaar kom ik niet over de 30

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:01

Ik heb trouwens een programma op de computer, met allemaal oefeningen die je kunt doen, met en zonder apparaten. Het is erg groot, maar voor wie het echt graag wil hebben kan ik proberen het over msn te sturen? Lachen

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:06

Hee Orrioneke, wat voor soort is Tiger Cereal? Die ben ik nog niet tegengekomen hier?

Ik heb gisteren ongeveer 1600 calo op, 15% vet, 60% kh en 25% proteinen. Ik had de M&Ms vervangen door suikervrije peanutbuttercups maar als ik de ingredienten vergelijk zijn het bijna dezelfde, enige verschil si dat bij de peanutbuttercups de koolhydraten van sugar alcohols komen, en weet niet of ik daar nou zo blij mee ben. Toch maar helemaal van die snack af Knipoog

Ik heb 15 min op de cordex (oid) gestaan (een nieuw apparaat dat een mx is tussen tredmill, elliptical en crosstrainer), 15 min beenspieren kracht, 15 min intensief gestept op de stairmaster en 15 min gefietst met hartslag +149. Toen een half uur abs class (aanrader! Woei ik heb ech wel buikspieren! Haha) en een kwartiertje rug.

Na het invoeren van mijn voedingsmiddelen vandaag kwam ik erachter dat ik wel een erg hoog sodiumgehalte had (3000 mg) wat vnl aan de asperges uit blik ligt.. snik... zal ik toch ook maar van handige blikjes over moeten naar vers (wat natuurlijk ook veel gezonder is, maar niet zo handig) Misschien dat ik maar eens een paar tupperware bakjes moet gaan halen en alles in een keer klaarmaken en invriezen. Heee, das eigenlijk wel een goed idee Haha!

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:11

Tiger Power is van Kellogg's. Ik koop ze bij Harris Teeter. Het zijn soort volkorendingen net als loops zeg maar....... Lekker crunchy.

JAMMIE

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:26

Ohhkee... nee moet ik maar niet aan beginnen want als ik eenmaal aan de cereal zit dan blijf ik dat eten... en dat is me meestal nog DUUR ook Haha! Ik had - voordat ik de oatmeal ontdekte - Kashi Go Lean Friends cereal. Die was $4 per pak en daar deed ik ongeveer 4 dagen mee *LOL* Nu heb ik een hele grote bus oatmeal gekocht van Quaker en eigenlijk vind ik dat nog lekkerder dan cereal, en het vult aardig... rozijntjes erdoor, kaneel, wat lijnzaad voor de crunch... mjammie Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 16:29

orionneke schreef:
Compenseer je het 's avonds dan wel weer??

ja, meestal wel, laatste dagen zit ik aan te weinig eigelijk, maar ik heb van het weekend weer een bbq.. dusja, moet ik ook voor sparen Scheve mond

Spetterlover: het gaat natuurlijk om het uiterlijk Ja
Super toch dat je zelf verbetering ziet, ook al geeft de weegschaal wat meer aan. beter als andersom!

Sizzy; sportief bezig hoor! Haha!
5 km is best een flink stuk! ik weet eerlijk gezegt niet hoever ik altijd loop, maak ook altijd hetzelfde rondje

En Laura ook zo te lezen Lachen

Ik ben vanmiddag met m'n zus gaan winkelen. Al m'n broeken zijn veelste groot, en m'n ene riem ook al.. gaatjes bijprikken enzo.
maar goed, ik heb een hele leuke spijkerbroek gekocht.
M'n zus gooide me een maatje 36 aan Wow! ..dus ik stond me helemaal voor te bereiden op een gigantische tegenvaller omdat ik zelf echt dacht dat ik een maatje 38 nodig heb..
Uiteindelijk heb ik een maat 34 moeten kopen, ik snap nog steeds niet hoe ik daarin kan Verward
maargoed, altijd leuk toch Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:06

@spetterlover: ik doe ook geen 80 buikspieroefeningen achter elkaar Knipoog elke keer ff 15 seconden rust tussen 20/25 buikspieroefeningen Lachen

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:17

zal ik vanavond eens gaan proberen, misschien lukt het Haha!
Zou wel fijn zijn, ik moet nu even doorzetten met mijn buikspieren, want ze zijn nu al een heeel klein beetje zichtbaar..