Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Just_Natural

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:36

Ik herken het helemaal van die discussies.
Toch jammer dat we er steeds meer voor uit de weg gaan,
ik net zo goed hoor.
Net na een zware dag op m'n werk een discussie met m'n man gehad over
olifanten en toerisme.............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:38

kohtje schreef:
WingsToFly schreef:
Ik zag vanmorgen een facebook bericht van mijn nicht over het leeuwen fokken zodat toeristen ze dood kunnen schieten voor een leuk bedrag en er dan mee op de foto mogen.
Allemaal haat reacties och och wat erg maar ergens heb ik het gevoel dat als ik zeg; varkens in een hokje proppen, vetmesten en slachten omdat wij kilo knallers willen ik daar geen positieve reacties op ga krijgen.
Zit al de hele dag te dubben of ik er nou wel of niet op moet reageren...

Laten we eerlijk zijn. Van die leeuwen wordt bijna alles weg gegooid van die varkens wordt alles gebruikt.
Vind ik een groot verschil in zitten.

Laten we eerlijk zijn? Het dier wordt vermoord. Wat er daarna wel of niet mee gebeurd is irrelevant, het gedood worden op zich is namelijk in alle gevallen niet nodig en wreed. Niks eerlijks aan.

Ik stuur ook een PB voor de groepsapp, heb ook geen zin meer in dit soort dingen. Begrijp je volkomen WW. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:39

Tillie20 schreef:
Ik wil wel de groepsapp aanmaken, als jullie je nummer via pb sturen voeg ik je wel toe (:

Lijkt mij heel leuk om met 'soortgenoten' zo'n groep te hebben, niemand in mijn omgeving is vega(nist) dus met andere kan ik er niet over praten. Ik ben zelf alleen (nog) geen veganist, maar vegetariër, dus als jullie het liever niet hebben kan ik het ook snappen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:42

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:42

ik pb je ook, Tillie20

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 18:44

Nee joh, iedereen die vega(n) of iets in de buurt, is welkom. Wat mensen met de juiste mindset kunnen we altijd gebruiken! (:

WingsToFly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:10

Bedankt Nelleke! Nu ik zo bezig ben verandert het onderwerp toch meer naar ''Veganisme is wereld verbeterend'' maar ik zie wel waar het schip strandt.
Mijn vraag is of iemand goede sites weet met cijfers en statistieken over dingen die hier wel eens voorbij komen in afbeeldingen, zoals hoeveel liter water het kost, hoeveel vervuiling, etc. Het liefst wil ik statistieken die gaan over Nederland of over de wereld, maar alles wat ik tot nu toe vind springt in op the USA...

Ik stuur je trouwens ook een pbtje Tillie20! Ik ben niet erg aanwezig altijd in app groepen maar ik mis de positieve vibes uit dit topic toch wel erg!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 21:20

Een koe weet natuurlijk niet of die in Nederland of in Amerika staat, die zal overal hetzelfde drinken, dus wat dat betreft zal het niet veel verschillen.

Just_Natural

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 22:13

WingsToFly, Google eens op cowspiracy, misschien vind je daar wat je zoekt.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 10:06

Het is ook interessant om lid te worden van forks over knifes en allerlei andere vegan facebookpagina's, ik lees iedere dag boeiende dingen. Ook komt er volgend jaar weer een goede docu uit toch? Food nogwattes.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-15 14:00

Leuk idee, de whatsappgroep :) maar voor degenen die dat willen is het denk ik ook wel leuk om hier nog een beetje te kletsen. Niet iedereen zal in de whatsappgroep willen en wie weet komt er nog wel eens iemand dit topic binnen vallen die ideeën opdoet, anders gaat denken en een beter leven krijgt ;)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:04

Tillie20 schreef:
Gisteren heb ik ruzie gehad met mijn klas. Of nouja, niet echt ruzie, maar het was wel kwetsend. Ik zeg wel eens dingen in de groepsapp over dierenwelzijn, maar alleen als het ter sprake komt. Of als het actueel is. Maar het is echt nooit opdringerig oid.

Ik was woensdag racing extinction aan het kijken en ik dacht: voor een klas vol biologen is dit vast een interessante documentaire. Dus ik stuur dat in de groepsapp, krijg ik meteen van die reacties in de trant van 'Alles in mijn leven is op dit moment belangrijker dan dat te kijken smoesje'. Maar ook mensen die oprecht geïnteresseerd waren maar niet kónden kijken. Dus ik las gisteren op Facebook dat racing extinction herhaalt zou worden op zondag om 23.00. Dus ik zeg dat in de groepsapp, krijg ik allemaal van die poedersuiker opmerkingen dat ik mijn mening als vegetariër opdring terwijl die hele documentaire niet eens over de vleesconsumptie gaat.

De reden waarom het kwetsend was is dus 1. Ze hebben geen respect voor mij, want anders zouden ze wel open staan voor die documentaire
2. Als ik niet eens een klas vol biologie studenten kan motiveren om 1,5 uur van hun tijd op te offeren aan een zeer interessante en belangrijke documentaire, hoe kan de wereld vol egoïstische en onwetende mensen dan binnen een generatie veranderen?

Voelde allemaal zo zwaar, alsof ik even het gewicht van de wereld moest dragen. Gelukkig hebben enkele mensen hun excuses aangeboden, maar dat veranderd niets aan het feit dat ze geen respect hebben. Blergh. Kan soms echt janken dat een lichting vol leraren biologie in spé het gewoon geen ruk interesseert wat er met de natuur gebeurd. Wordt dan leraar economie ofzo.

jeetje dat was zeker wel schrikken voor je?
snap je reactie heel goed, ook dat mensen dan meteen beginnen te beledigen
ik snap ook nogsteeds zelf niet dat er mensen reageren op mij als ik zeg
ik eet geen vlees ' nou lori wil weer geen vlees want ze wil die arme diertjes redden ' %) dat kan ik al zo lang ik het niet eet snappen dat mensen die nu leven is deze tijd alleen dat soort dingen zeggen en zelf
zich vol proppen met vlees!

Even vraagje ik ga eerdaags naar familia weten jullie ook of ze daar vegan dingen hebben in die winkel daar in leer? en zo ja tips ?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 17:08

WiancaR schreef:
Waarschijnlijk heeft het weinig zin. Mensen hebben een tunnelvisie en jij wordt dan weer uitgemaakt voor die geitenwollensokkenboomknuffelvegan. Ik word dan alleen maar bozer.. Maar je hebt compleet gelijk hoor, als een leeuw in een keer goed geschoten wordt dan heeft die leeuw eigenlijk een veel beter leven gehad dan een consumptiedier in Nederland :( Hoe triest het ook is.

hier ben ik het mee eens! we vinden het zielig als leeuwen worden dood geschoten
maar zelf spuiten we dieren op en mesten ze vet tot ze niet meer kunnen staan en gaan dan ook dood
maar als je reactie erop gooit op dat bericht in Facebook word je bij mekaar gescholden :(
rare wereld zijn we en rare mensen :(
( sorry als ik het herhaal wat jew zei :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:02

Stil hier!

Mijn mams had een heerlijk gerecht voor mij gekookt met kerst :D

nu nog een vraagje, is suikerspin vegan?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 00:18

Wat lief van mams, wat heb je gegeten? :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 11:43

Zeker lief!
Wij hebben ook heerlijk vegan gegeten met de schoonfamilie, en voor het eten met de andere familie heb ik een gevulde pompoen met pompoenrisotto gemaakt :9

Suikerspin is vegan ja. Ik heb zelf nog ergens zo'n machine staan. Die werkte heel simpel; suiker erin gieten en hij trekt er draden van. Gaat verder niks anders in dan suiker.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:11

Gelukkig nieuwjaar iedereen! Op een gezond en dierlijke producten-vrij jaar :)

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 21:46

denice schreef:
Het is ook interessant om lid te worden van forks over knifes en allerlei andere vegan facebookpagina's, ik lees iedere dag boeiende dingen. Ook komt er volgend jaar weer een goede docu uit toch? Food nogwattes.

Wil je een paar linkjes geven?

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 22:59

ook namens mij nog een gelukkig nieuwjaar gewenst!
ik heb heerlijk met kerst pittige tofu op en een gourmet schotel vegan van de lidl hmmmm
en natuurlijk borden vol groenten
en wat hebben jullie gehad en gedaan met kerst?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 23:51

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 09:53

Zelf vind ik tofu direct uit het pakje nooit zo lekker. Ik doe het altijd eerst invriezen zodat de structuur verandert, dan ontdooien, daarna in plakjes/reepjes snijden en tussen keukenpapier een beetje laten drogen, en dan met genoeg olie in een hete pan een beetje knapperig bakken. Normaal doe ik er dan nog een hoop kruiden bij en sojasaus, maar als er al lekkere kruiden op zitten hoeft dat natuurlijk niet :)

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:35

Ik doe tofu meestal in stukjes en dan een dagje in marinade.
Vroeger at ik veel salades maar ik vind het zonder kaas zijn sommige salades zo saai.. Bestaat er een salade kaas vervanger toevallig? En was voor dressings zijn lekker?

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:56

Ik zag ergens gekruide tofublokjes als vervanger van feta. Zal ik kijken of ik het kan vinden?

Laura_Zodine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:05

batje schreef:
Ik zag ergens gekruide tofublokjes als vervanger van feta. Zal ik kijken of ik het kan vinden?

OMG bedankt! Ik heb even gegoogled, het is zo briljant en toch zo simpel. Gewoon net even een andere marinade :+ waarom ik daar zelf nooit aan heb gedacht.. Heel benieuwd hoe het gaat smaken.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 08:54

Hebben jullie het boek Diliciously Ella al geprobeerd? Echt een fijn kookboek met redelijk simpele recepten.