Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kohtje schreef:WingsToFly schreef:Ik zag vanmorgen een facebook bericht van mijn nicht over het leeuwen fokken zodat toeristen ze dood kunnen schieten voor een leuk bedrag en er dan mee op de foto mogen.
Allemaal haat reacties och och wat erg maar ergens heb ik het gevoel dat als ik zeg; varkens in een hokje proppen, vetmesten en slachten omdat wij kilo knallers willen ik daar geen positieve reacties op ga krijgen.
Zit al de hele dag te dubben of ik er nou wel of niet op moet reageren...
Laten we eerlijk zijn. Van die leeuwen wordt bijna alles weg gegooid van die varkens wordt alles gebruikt.
Vind ik een groot verschil in zitten.
Tillie20 schreef:Ik wil wel de groepsapp aanmaken, als jullie je nummer via pb sturen voeg ik je wel toe (:
Tillie20 schreef:Gisteren heb ik ruzie gehad met mijn klas. Of nouja, niet echt ruzie, maar het was wel kwetsend. Ik zeg wel eens dingen in de groepsapp over dierenwelzijn, maar alleen als het ter sprake komt. Of als het actueel is. Maar het is echt nooit opdringerig oid.
Ik was woensdag racing extinction aan het kijken en ik dacht: voor een klas vol biologen is dit vast een interessante documentaire. Dus ik stuur dat in de groepsapp, krijg ik meteen van die reacties in de trant van 'Alles in mijn leven is op dit moment belangrijker dan dat te kijken smoesje'. Maar ook mensen die oprecht geïnteresseerd waren maar niet kónden kijken. Dus ik las gisteren op Facebook dat racing extinction herhaalt zou worden op zondag om 23.00. Dus ik zeg dat in de groepsapp, krijg ik allemaal van die poedersuiker opmerkingen dat ik mijn mening als vegetariër opdring terwijl die hele documentaire niet eens over de vleesconsumptie gaat.
De reden waarom het kwetsend was is dus 1. Ze hebben geen respect voor mij, want anders zouden ze wel open staan voor die documentaire
2. Als ik niet eens een klas vol biologie studenten kan motiveren om 1,5 uur van hun tijd op te offeren aan een zeer interessante en belangrijke documentaire, hoe kan de wereld vol egoïstische en onwetende mensen dan binnen een generatie veranderen?
Voelde allemaal zo zwaar, alsof ik even het gewicht van de wereld moest dragen. Gelukkig hebben enkele mensen hun excuses aangeboden, maar dat veranderd niets aan het feit dat ze geen respect hebben. Blergh. Kan soms echt janken dat een lichting vol leraren biologie in spé het gewoon geen ruk interesseert wat er met de natuur gebeurd. Wordt dan leraar economie ofzo.
WiancaR schreef:Waarschijnlijk heeft het weinig zin. Mensen hebben een tunnelvisie en jij wordt dan weer uitgemaakt voor die geitenwollensokkenboomknuffelvegan. Ik word dan alleen maar bozer.. Maar je hebt compleet gelijk hoor, als een leeuw in een keer goed geschoten wordt dan heeft die leeuw eigenlijk een veel beter leven gehad dan een consumptiedier in NederlandHoe triest het ook is.