Ik kom hier ook eens ideeën opdoen! Heb al een boekje liggen met fruit sappen een smoothies, maar omdat er hier toch ook echt wel wat kilo's af mogen wil ik gaan kijken voor groene smoothies. Dus hier op een rustig momentje ook maar eens het topic door neuzen voor recepten.
Ik wil morgen mijn eerste maken. Heb nu boerenkool gekocht (aanbieding ), bananen en bevroren ananas en mango. Wat is lekkerder erdoorheen, mango of ananas? En ik las dat je een verhouding van 40/60 moet aanhouden, alleen dat vind ik een beetje moeilijk in te schatten omdat boerenkool een heel andere substantie heeft dan het fruit. Hoeveel handjes zouden jullie erbij doen? En is aanlengen met melk wel lekker, of kan ik dan beter voor water gaan? Haha ik ben benieuwd hoe het gaat smaken. Oja, en zit je hier wel vol van of moet er dan toch wat meer door? Zoals havermout oid?
Als je net begint, zou ik eerst wat meer fruit doen, vooral met boerenkool (dat mengt wat moeilijker, hardere stukjes), als beginner ben ik voor spinazie gegaan. Maar probeer lekker wat fruit te doen, water en dan langzaam wat boerenkool erbij. Denk dat banaan en ananas wel lekker is, maar mango hou ik ook van Ach, gewoon proberen zou ik zeggen!
Ik gebruik ook wel bevroren spinazie, maar wel even voorzichtig proberen, niet elke mixer kan het aan denk ik.. Die van mij heeft er geen problemen mee
Ik heb er vandaag voor het eerst rauwe zoete aardappel in gedaan, en dat was erg lekker! Wel veel vezels, je moet er echt op kauwen, en het vult behoorlijk!
Ik ga morgen eens beginnen met een ontbijt smoothie. Havermout, mango, magere yoghurt en wat vers geperste sinaasappelsap erbij. Zou ik deze vanavond al kunnen maken zodat morgen alleen maar uit de koelkast hoef te pakken?
8nnemiek
Geplaatst: 05-01-15 21:15
Firefly4 schreef:
en wat had je er verder bij gedaan?
Een halve zoete aardappel, twee kiwi's, wat aardbeien uit de vriezer en een beetje sojayoghurt was erg lekker!
Renske, je kan smoothies idd gewoon de avond vantevoren maken. Als je een afsluitbare beker/kan hebt is dat helemaal ideaal.
oooh mooi! Dan duik ik zo de keuken in! Gezien ik morgen om half 8 in de auto moet zitten, en woensdag al om 6 uur, kan ik ze mooi de avond van te voren maken. Afsluitbare beker is gelukkig aanwezig!
@Renske_W ik doe 's avonds altijd mijn groente en fruit snijden en in de blender kan en dat in de koelkast zetten. Dan 's ochtends alleen wat water erbij en zaden en dan kan ik terwijl hij aan het blenden is alvast mijn spullen pakken voor school. Verse smoothie en kost bijna geen tijd 's ochtends!
Renske_W
Geplaatst: 05-01-15 21:43
Dat is idd ook een slimme tip! Heb mijn mango havermout smoothie nu in de koelkast staan. Vast eens rond gaan neuzen wat ik morgen maak. Heb een klein voorraadje diepvries fruit gehaald. Aardbei, framboos, bosvruchten en bramen. Als de ontbijt smoothies bevallen gaan we het ook eens met groente proberen!
Werk nu met deze: Als de smoothies bevallen zal ik eens gaan kijken voor iets anders. Weet ook niet hoe goed deze is, en hoeveel die aan kan.
RoodZonnetje
Geplaatst: 06-01-15 00:30
Ik wil ook weer gaan beginnen met groene smoothies om zo meer groenten binnen te krijgen. Jaar geleden was ik groot fan, maar tijdgebrek draaide het de nek om.. Nu wil ik meerdere smoothies achter elkaar maken en ze invriezen
Time2Tri
Geplaatst: 06-01-15 07:22
@Loose ; Boerenkool is zoals Firefly al zegt wat hard qua blad ... In het begin met groene smoothies eerst het zoete fruit laten overheersen , en een handje "groen" erdoor , een EL havermout gaat ook . Ik verdun de smoothie met water .
De beginners groente zijn spinazie en veldsla , die zijn niet zo smaak intensief en je smoothie krijgt een mooiere kleur .(tenzij je er frambozen bij doet )
@Renske_W ; Ik gebruik altijd verse spinazie
Mmm , zoete aardappel door de smoothie ..gaat de zetmeel van de aardappel niet gisten met de suikers van het fruit
Vandaag havermout i.p.v groene smoothie ...morgen weer .
Vandaag voor de lunch een groene smoothie, kaki, sinaasappel, banaan, 1el havermout, 1el lijnzaad, beetje chiazaad, water en mengsel van veldsla/rucolasla
Ontbijt met havermout en dan dit als lekkere lunch
Anoniem
Geplaatst: 06-01-15 12:15
Even een vraag: Kan het geen kwaad om bv elke dag spinazie te "eten".(drinken?in je smoothie iig )
Ik wil ook weer meer groene smoothies nemen,maar kwam eigenlijk altijd maar op de spinazie uit als groenvoer...
Andijvie klinkt ook wel goed! Spinazie lijkt me ook lekker, alleen ik vind verse spinazie zo duur. Misschien maar eens bevroren proberen. In sla zitten trouwens toch helemaal niet zoveel vitaminen dacht ik altijd? Dus dan doe ik denk ik liever 'echte' groenten.
Ik heb vandaag voor het eerst gemaakt: 2 bananen, ananas (bevroren), boerenkool en melk. Was erg lekker. Heb nu in totaal 2.5 handje boerenkool gedaan voor 2 personen, morgen probeer ik met wat meer boerenkool erdoor. Ik vond het trouwens wel wat koud met die bevroren ananas erdoor.
Hebben jullie ook nog tips qua recept boeken voor groene smoothies? Heb wel 1 smoothie boekje liggen, maar dat is vooral fruit smoothies. Mijn mango, havermout, magere yoghurt smoothie vanochtend was iig prima te doen!
Morgen ga ik voor een bramen/frambozen smoothie. In het recept staat geen havermout, maar gooi er denk ik wel gewoon een kwak door heen.
Time2Tri
Geplaatst: 06-01-15 20:18
Anoniem schreef:
Even een vraag: Kan het geen kwaad om bv elke dag spinazie te "eten".(drinken?in je smoothie iig :'
Het is niet goed langere tijd dezelfde groente te nemen i.v.m alkaloïden .
Wie graag wat recepten wil , doe dan even je email adres via pb ...dan stuur ik 2 Pdf,jes .
Dani_
Geplaatst: 06-01-15 21:12
Net een grote krop andijvie ingeslagen voor € 1,80 zoiets.
Time2Tri
Geplaatst: 06-01-15 21:14
Morgenvroeg hier ook weer een smoothie , heb nog Roma sla , ananas , avocado , banaan , kaki ... Keus genoeg dus ...
No_Fears
Geplaatst: 06-01-15 21:36
Ik heb alleen van die 'bevroren blokjes' spinazie, kan dat ook en zo ja hoe kan ik dat er dan in doen? Zo erin gooien lijkt me niet verstandig met een staafmixer