Soja, tofu en tempé: zet je tanden in vega deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Soja, tofu en tempé: zet je tanden in vega deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:10

met de andere ingrediënten er bij denk ik niet dat het erg bietig zal smaken Magrathea :)

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:12

Had ik al gemeld dat ik reactie heb gekregen van Roosvicee? Erg netjes ook, ik had een verkeerd mailadres getypt dus hebben ze het via snailmail gedaan.
Alle Roosvicees zijn vegetarisch, ook alle multivits. Over veganistisch durven ze niets te zeggen omdat ze dat ook niet weten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:12

Mmmm, ik heb eergisteren een heerlijk veganistisch junk-menuutje besteld bij de Vegetarische Snackbar! Veganistische shoarma op volkorenpita, veganistische kaas en knoflooksaus, ui/paprika/champi's. Daarbij een veganistisch patatje oorlog en als toetje 1 grote veganistische cupcake en 3 veganistische bananenmuffintjes. MJAM :9 Was wel veel hoor, zat proppievol :D

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:13

Ik kan me zomaar voorstellen dat je daar acuut failliet op gaat :=
De vegetarische slager is echt heerlijk, maar niet te betalen.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:14

wauw, dat klinkt supergoed :D

wie lustte er ook alweer geen bietjes?
de bietensoep met linzen zoals mijn vriend hem klaarmaakt is echt superlekker en helemaal niet bietig, zal ff een receptje scoren :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:14

wat dat betreft zit je in een stad toch wel lekker...zou er bijna naar toe verhuizen...maar goed, dorpse muts in hart en nieren, geloof dat we naar een huis in een dorp met 750 inwoners gaan kijken waar geen voorzieningen zijn :')
ja...een garage, een tuincentrum en een elektra zaak :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:15

Wauw, heb je een brief van Roosvicee gehad? Cool! :D
Goed om te weten in elk geval. Het ging toch om de pakken sap? (Want Y hier noemt siroop ook Roosvicee, lekker handig :n )

Klinkt goed phormicola! Ik heb volgens mij stiekem ergens gezien dat je zwanger was, je profiteert ervan zie ik :P

Oeh ik heb trouwens maandag gratisj en voor niks kipstuckjes van DVS meegekregen bij de Jumbo! Prijskaartje klopte niet. Ze lagen ergens waar €2.19 stond, dus ik dacht, yes ze zijn eindelijk betaalbaar :D Bij de kassa bleken ze toch 4 euro te zijn, dus ik met mijn liefste onschuldigste gezicht naar de klantenservice gelopen, in de verwachting dat ik het verschil terug zou krijgen. Nou nee, dan krijg je het hele aankoopbedrag terug :D Jahoe!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:16

De Vegetarische Snackbar hoor! Valt nog best wel mee vond ik, vooral voor de hoeveelheid eten. Ik was incl bezorgkosten precies 20 euro kwijt. Nou kan dat niet-veganistisch natuurlijk veel goedkoper, maar voor zulke speciale producten en hoeveelheid vond ik het bes schappelijk :)

minikatje

dan kunnen wij de handjes schudden sonja :')
achja, groente koop je hier weer makkelijk van de biologische boer (op fietsafstand) :D

friendly

delerium schreef:
Had ik al gemeld dat ik reactie heb gekregen van Roosvicee? Erg netjes ook, ik had een verkeerd mailadres getypt dus hebben ze het via snailmail gedaan.
Alle Roosvicees zijn vegetarisch, ook alle multivits. Over veganistisch durven ze niets te zeggen omdat ze dat ook niet weten.

Volgens mij had je daar nog geen terugkoppeling op gegeven maar erg netjes! En fijn ook dat het vegetarisch is. Dan kan ik met alle rust weer Multivit drinken.. Vond perzik bijvoorbeeld erg lekker altijd :P

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:17

*zwaait naar minikatje* ik heb bietentrauma's letterlijk met de paplepel ingegoten gekregen :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:19

Magrathea schreef:
*zwaait naar minikatje* ik heb bietentrauma's letterlijk met de paplepel ingegoten gekregen :')

leuke moeder heb jij, beetje trauma's koken voor je kinderen :')

mam wat eten we? Gesmoorde trauma's met pittige afkeersaus.
yom!

ik heb wel roosvicee ferro voor mijn ijzergehalte, maar vind het erg jammer dat er zoveel suiker in zit. had ik weer niet op gelet :(

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 12:20

_O-

Je moet het ook niet met liters tegelijk wegklokken :j één glaasje per dag. Heb ik ook, en ik vergeet het nog vaak ook.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:25

Minikatje, ik kan bij dat huis groente uit eigen tuin wat groter gaan aanpakken , kippies kunnen dan ook wel ... zeker weten blije eitjes , ipv ze zeggen dat die eieren blij zijn, maar zeker weten doe je het als consument net niet zeg maar

hier gelukkig weinig trauma's...jawel...gebakken lever :r en gekookte andijvie brrr....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 12:37

Mijn grootste trauma is toch wel de hele kip := bah, hele familie aan dat beest liggen te trekken, die krakende botten, en dan iedereen als een stel wolven met handen en voeten het vlees van het karkas af scheuren en dat werd vervolgens met veel lawaai naar binnen gewerkt..
%) krijg er nog steeds de rillingen van :=

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:34

phormicola schreef:
Mmmm, ik heb eergisteren een heerlijk veganistisch junk-menuutje besteld bij de Vegetarische Snackbar! Veganistische shoarma op volkorenpita, veganistische kaas en knoflooksaus, ui/paprika/champi's. Daarbij een veganistisch patatje oorlog en als toetje 1 grote veganistische cupcake en 3 veganistische bananenmuffintjes. MJAM :9 Was wel veel hoor, zat proppievol :D

Allejuuu... ik zit al vol bij een patatje oorlog alleen.
Maar t klinkt wel goed ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 20:41

Vriendje is lekker "mama's aardappel-prei-soep" aan het maken :Y)
Is een zeer stevig soepje, erg geschikt als ik-heb-gister-teveel-gezopen-soepje of als ik-heb-me-nu-toch-een-honger-en-weinig-zin-om-veel-te-koken-soepje. En: de dagen erna wordt ie alleen maar lekkerder! (Tot op zekere hoogte :o )
Men neme: een pond aardappelen, twee preien, een halve liter groentebouillon, blokjes kaas, kerriepoeder, peper, zout, eventueel melk.
Aardappeltjes schillen en klein snijden, dan koken (als je klein genoeg hebt gesneden kun je het direct in de bouillon koken). Intussen de prei snijden (eventueel met een uitje) en bakken in een koekenpan. Als de aardappelblokjes gaar zijn doe je de prei erbij, kruid vervolgens met de kerrie, peper en zout (gebruik vooral lekker veel kerrie!! :Y) ). Prak de aardappels (als dit niet goed lukt, nog even verder laten koken). Laat een minuut of tien pruttelen. Eventueel een flinke scheut melk toevoegen (+- 1 dl) en nog even laten doorkoken. Vervolgens een handje kaasblokjes in een kom doen en daar de soep overheen gieten en klaar is uw soepje! Lekker met een toastje met kaas of met brood.

Hmmmm krijg er honger van, en het ruikt zo lekker hier :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:51

F_Orumster schreef:
phormicola schreef:

Allejuuu... ik zit al vol bij een patatje oorlog alleen.
Maar t klinkt wel goed ;)

Ik ben dan ook een enorme vreetzak :Y)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 20:53

Mag ik mij hier ook melden? :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 22:18

Nee.

Maar aangezien je het nu toch al hebt gedaan, vooruit dan maar :Y)

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:21

mag was me voor, maar aangezien zij ook de receptie draait :')
gezellig tammy, ook vegetarier/veganist/flexitarier/vleeseter met een tick?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-14 22:34

Wilt u hier even tekenen voor uw sleutel alstublieft :')

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-14 22:36

Haha ah gelukkig toch :))
Ik ben [***], 18 jaar en al zo'n 10 jaar vegetarisch. Tegenwoordig eet ik heel af en toe wat kip, maar lekker vind ik het niet :=

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 09:41

Hoe kom je erbij om kip te eten? :)
en wat is je succesrecept? :D

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 10:17

Ik woon samen met een huisgenootje en af en toe eten we samen, dat is dan meestal kip dus zo doende. Zou verder niet mijn voorkeur zijn om zelf te maken.
Vegetarisch? Een gevulde courgette volgens de makkelijke maaltijd van 24kitchen :)