Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SpikkelFire

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:22

Nou mn voorbereidingen op het grand dessert waren voor niets. -O- Mn ouders liggen allebei kotsend op de bank. :') Verveel me nu ook te pletter, visite is afgebeld.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:26

@SF: Cheesecake uit de oven! Hemels! Maar wel echt heeeeeeeeeel machtig! Was de allereerste cheesecake die ik ooit gemaakt heb, wist ik veel dat je hem ook gewoon met kwark en gelatine kon maken en alleen in de koelkast hoefde te stoppen. Gelukkig lukte die met de oven prima! Ik heb hem ook gewoon in de oven gestopt, zonder een braadslede met water. Ik ben daar ook nog beetje huiverig voor met die braadslede, maar het werkt wel, zie het vaak genoeg op Masterchef. Maar dan moet ik eerst maar eens een oven hebben waar een braadslede in past. :+

En zelfgemaakt ijs! Toe maar weer! Dat wil ik ook nog ooit eens maken!

@Saskia:Omg, jou taart klinkt echt hemels! Mascarpone, witte chocolade, dat zit wel goed. :D Foto? ^^

@Ninaka: zo, dat klinkt ook echt goed jou desserts! En ach, dat het niet helemaal volgens plan gaat, met een beetje improviseren komt het vast wel goed! En mijn blog snel? Ik heb het idee dat ik de laatste tijd beetje langzaam nieuwe blogs post. :P Ik moet nog steeds een verslagje schrijven van mijn kerstlunch baksels en dan wat ik vandaag aan het bakken ben en mijn dessert voor 2e kerstdag. :P

@Miss_Blim: jou cupcakes zien er goed uit zeg! Leuke vormpjes ook!

Bij mij staan er nu appel-kaneelcupcakes in de oven en ik ga nu bezig met de botercreme. Ik ga (lekker orginieel :P ) een groene kerstboomtopping maken. Hopelijk willen ze een beetje lukken, heb nog niet veel geoefend met toppings spuiten. Na de cupcakes gaan de kerstkoekjes weer de oven in, dit keer met vanille smaak en met citroen. Heerlijk met kerst in de keuken staan (in de keuken staan is trouwens altijd heerlijk :P ) en zometeen maar eens wat verlate blogs posten. :D

@SF: Dat MEEN je niet? Aww.. :(:) Mijn zusje is ook ziek, maar gelukkig kan ze nog wel eten. Zeker zoetigheid gaat er wel in. :P Maar dat is wel echt mooi poedersuiker. Ziek zijn met kerst is echt piep.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:56

Hihi succes met de kerstboompjes. :D

Ja bij ons past er ook geen braadslee in dus hup, gewoon in de oven. :') Heb een stukje op en inderdaad MACHTIG! Wel erg lekker, alhoewel er wel een duidelijkere smaak in kon. Het is nu erg neutraal, dus volgende keer maar citroen ofzo erin stoppen, of vlaaifruit erop.

IJs zag er ook goed uit, maar kan ik nu ook pas morgen testen. :') Weet ook niet wat ik ga eten vanavond want mn ouders kunnen niets eten. :')

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 16:25

SpikkelFire schreef:
Nou mn voorbereidingen op het grand dessert waren voor niets. -O- Mn ouders liggen allebei kotsend op de bank. :') Verveel me nu ook te pletter, visite is afgebeld.

:-( dat is balen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 17:19

Ja, volgens mij heb ik hem toen ook met citroen gemaakt, zeker een aanrader! Mijn kerstboompjes zijn niet helemaal gelukt zoals ik wilde, sommigen komen in de buurt maar anderen.. mwah, laten we het daar maar neit over hebben. :P Maar met kleurstof werken is wel errug leuk! Haha.

Hier mijn verslag van de AH kerstlunch: http://www.mijnzoetebesluit.blogspot.nl ... lunch.html

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:14

Haha ach, gewoon oefenen dan komt het vanzelf goed. :P

Nou, ik heb maar afhaal besteld. Moet ik het ook nog opeten op mn kamer omdat mn ouders niet tegen die lucht kunnen, gezellig. >;)

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:23

SpikkelFire schreef:
Haha ach, gewoon oefenen dan komt het vanzelf goed. :P

Nou, ik heb maar afhaal besteld. Moet ik het ook nog opeten op mn kamer omdat mn ouders niet tegen die lucht kunnen, gezellig. >;)

O wat verschrikkelijk !

Ik zit al voor 2e avond alleen aan tafel :') beste kerst ooit, not.
Vanavond misschien nog even uit.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:29

Dan kunnen we elkaar de hand schudden. :)) Nou, heb mn ouders naar bed gestuurd, wegwezen, kan ik iig in de kamer eten en dvd kijken. :')

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:32

SpikkelFire schreef:
Dan kunnen we elkaar de hand schudden. :)) Nou, heb mn ouders naar bed gestuurd, wegwezen. :')

Haha saai hè?
Mijn ouders zijn 2 avonden al niet thuis, broer is op kamers, zusje bij d'r vriend en mijn vriend al 1,5 week niet gezien ivm zijn werk en spreek m 3 a6 sms'jes op een dag :/

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 19:37

Jeetje das ook balen. :\
Wij zouden dus eters hebben, verder niet veel bijzonders. Maar toch, heel de dag is niets aan want iedereen is natuurlijk met andere dingen bezig. Mn broer vroeg wel of ik mee ging naar de Efteling maar ik lag nog in bed en had ook niet zo'n zin eigenlijk. :')

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:04

SpikkelFire schreef:
Jeetje das ook balen. :\
Wij zouden dus eters hebben, verder niet veel bijzonders. Maar toch, heel de dag is niets aan want iedereen is natuurlijk met andere dingen bezig. Mn broer vroeg wel of ik mee ging naar de Efteling maar ik lag nog in bed en had ook niet zo'n zin eigenlijk. :')

Ja Achja kan hij ook niks aan doen, is nu eenmaal druk nu jn de keuken, horeca algemeen (:

Haha ja kan me voorstellen dat je dan ook liever niet uit bed gaat :P

Sjintoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 20:26

En mijn suikerwafels zijn goed gelukt voor de eerste keer, al zeg ik het zelf ;).

SF: hopelijk zijn je ouders snel weer beter, ziek zijn tijdens de feestdagen is toch niet leuk.

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:24

sorry dat ik even in kom breken, maar ik heb een vraag. mijn nichtje vroeg net of ik voor morgen cupcakes wil bakken, maar ik heb niet genoeg zelfrijzend bakmeel of bloem in huis. nog wel een pak appeltaartmix. zou ik hiermee ook cupcakes kunnen maken (gewoon met een cupcakerecept of gaat dat geheid mislukken?) alvast bedankt

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 23:40

Ahw, wat balen dat je ouders ziek zijn SF! :oo
Tamara, ik heb er geen foto van gemaakt. Taart was ook niet heel bijzonder om te zien, maar LEKKER! :oo Echt onwijs machtig, maar die smaak is echt fantastisch! _/-\o_

Citaat:
Witte chocolade mascarpone taart
Benodigdheden:

130 gram maria biscuit
100 gram roomboter
500 gram witte chocolade
250 gram kwark
250 gram mascarpone
250 ml slagroom

springvorm 24 cm

smelt de boter
verkruimel de biscuit, vermeng met de boter en verdeel dit over de taartbodem, stevig aandrukken
klop de slagroom stijf
klop hier de mascarpone en de kwark doorheen
smelt de chocolade au bain marie of in de magnetron, steeds 30 seconden, dan roeren, weer 30 seconden weer roeren en zo doorgaan tot de chocolade gesmolten is
klop de chocolade door het mascarponemengsel
verdeel het mengsel over de bodem smeer vlak uit en zet het in de koelkast (4 uur volstaat) hele nacht kan natuurlijk ook

decoreer de taart naar eigen wens met vruchten, aardbeien zijn als je er van houdt het lekkerst.

Ik heb net het Hummingbird bakboek gekregen voor Sintekerst! :D Zooooo blij mee. En een springvorm van 16cm doorsnee en van die hartvormige vormpjes. :) Ga daar donderdag nog iets uit bakken.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:24

Xhiske schreef:
sorry dat ik even in kom breken, maar ik heb een vraag. mijn nichtje vroeg net of ik voor morgen cupcakes wil bakken, maar ik heb niet genoeg zelfrijzend bakmeel of bloem in huis. nog wel een pak appeltaartmix. zou ik hiermee ook cupcakes kunnen maken (gewoon met een cupcakerecept of gaat dat geheid mislukken?) alvast bedankt

Appeltaartdeeg is wel iets heel anders dan cakebeslag, denk niet dat dat gaat lukken.. je kan wel mini appeltaartjes maken dan.

Zit te twijfelen of ik nog een cupcake zal nemen.. heb al teveel gesnoept en ga over 1,5 week op vakantie dus moet echt opletten.. :=

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 12:58

SF: balen dat je ouders ziek zijn! Maar zonder zo'n grote kerstmaaltijd mag je heus nog wel een cupcake extra eten hoor :j

Saskia, leuk! We houden ons aanbevolen voor de geslaagde recepten!

Ik zou ook geen cupcakes maken met appeltaartdeeg. Je kunt idd kleine appeltaartjes maken, of het koekjesrecept van Mara gebruiken. (Of als er een supermarkt in de buurt open is, even snel bloem halen)

Ga vrijdag denk ik de mini appeltaartjes maken, morgen eerst een berg goudreinetten scoren, want wil ook nog appelmoes maken :D

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:20

Zelfgemaakte kerststol was goed gelukt!
Beetje slechte foto met mijn telefoon.
Hij smaakte alleen meer naar cake dan naar brood, maar dat is natuurlijk geen probleem :D
Afbeelding

Nu staat er een frambozen-Charlotte op te stijven in de koelkast.. Is natuurlijk niet echt bakken :o

Iemand nog een lekker idee met spijs? Heb wat spijs over van de kerststol maken (denk +- 150 gram)

Cerosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 18:26

Met spijs kan je heeel lekkere cupcakes mee maken ;) een beetje speculaaskruiden door je beslag, en als ze gebakken zijn, met een appelboortje een gaatje maken & opvullen met je spijs natuurlijk:P

En, even een vraagje. Ik heb voor kerst een mega muffin bakvorm(siliconen) van de Xenos gekregen. Weet iemand op hoeveel keer beslag ik moet rekenen? Dit imv de inkopen :P
(voor een cakebeslag reken ik op viervierden beslag= 150 gram van alles & 2 eieren als basisrecept)

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 20:30

De spijs kun je ook gewoon mee bakken in cupcake.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 10:08

Hmm wel een leuk idee om er iets mee te doen van cupcakes.

Ladonna, als je de vorm vult met water kan je uitrekenen wat de inhoud is en evt. kijken hoeveel dat dan is in een springvorm of muffinblik.. Denk dat je op die manier het het best uit kan rekenen of misschien heeft een bokker hem en weet het :P

Mijn Charlotte stortte in elkaar ;(
http://img692.imageshack.us/img692/9997 ... 00716f.jpg
Volgende keer meer gelatine en toch maar in een koelkast proberen te proppen (moest op het balkon bij de visite want hun koelkast was vol.. )

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:08

O ik had ook een charlotte gemaakt maar teveel yoghurt erbij gedaan, oeps. Ook ingestort dus. Heb er toen maar mini versies van gemaakt. De smaak was heel goed.

Vandaag 24 cup cakes gemaakt.

Afbeelding

Met verse (diepvries)frambozen, witte chocola topping. En een gemarmerde chocolade topping. De andere naturel, met een hart van pure chocolade. En een topping van pure chocolade.

Morgen mee als traktatie naar mijn collega's, dan weet ik ook of ze smaakten.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:08

Iemand nog tips om ze nog mooier gelijk van vorm te krijgen? Nu waren sommige toch boller als anderen. Vond ik toch wel zonde....

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:20

Miss_Blimm schreef:
Iemand nog tips om ze nog mooier gelijk van vorm te krijgen? Nu waren sommige toch boller als anderen. Vond ik toch wel zonde....

Gelijk als ze uit de oven komen even een broodplank leggen, worden ze allemaal even 'plat', kan je ze makkelijker decoreren

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:32

Jammer van je Charlotte Suuszels! Misschien is het voor de volgende keer een idee dat je het yoghurtmengsel eerst laat geleren en dan pas in de 'vorm' giet? Dan is het al wat steviger. :)

Ik heb vandaag perzik room cupcakes gebakken, uit het Hummingbird bakboek. Ze zijn erg lekker, maar wel een beetje zompig onderin.. Vind het niet erg storend, maar het eet niet zo handig. :+
Afbeelding

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:50

O wat zonde van de Charlotte(s).
Wel slim om het met cupcakes op te lossen.

Die tip van die broodplank zal ik onthouden, die klinkt slim.

Die perzik room cupcakes klinken ook wel lekker zeg.

Koekjes zijn gebakken hier, maar nog niet gedecoreerd, ze wachten braaf in de trommel :o .