Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SpikkelFire schreef:Haha ach, gewoon oefenen dan komt het vanzelf goed.
Nou, ik heb maar afhaal besteld. Moet ik het ook nog opeten op mn kamer omdat mn ouders niet tegen die lucht kunnen, gezellig.
SpikkelFire schreef:Jeetje das ook balen.
Wij zouden dus eters hebben, verder niet veel bijzonders. Maar toch, heel de dag is niets aan want iedereen is natuurlijk met andere dingen bezig. Mn broer vroeg wel of ik mee ging naar de Efteling maar ik lag nog in bed en had ook niet zo'n zin eigenlijk.
Citaat:Witte chocolade mascarpone taart
Benodigdheden:
130 gram maria biscuit
100 gram roomboter
500 gram witte chocolade
250 gram kwark
250 gram mascarpone
250 ml slagroom
springvorm 24 cm
smelt de boter
verkruimel de biscuit, vermeng met de boter en verdeel dit over de taartbodem, stevig aandrukken
klop de slagroom stijf
klop hier de mascarpone en de kwark doorheen
smelt de chocolade au bain marie of in de magnetron, steeds 30 seconden, dan roeren, weer 30 seconden weer roeren en zo doorgaan tot de chocolade gesmolten is
klop de chocolade door het mascarponemengsel
verdeel het mengsel over de bodem smeer vlak uit en zet het in de koelkast (4 uur volstaat) hele nacht kan natuurlijk ook
decoreer de taart naar eigen wens met vruchten, aardbeien zijn als je er van houdt het lekkerst.
Xhiske schreef:sorry dat ik even in kom breken, maar ik heb een vraag. mijn nichtje vroeg net of ik voor morgen cupcakes wil bakken, maar ik heb niet genoeg zelfrijzend bakmeel of bloem in huis. nog wel een pak appeltaartmix. zou ik hiermee ook cupcakes kunnen maken (gewoon met een cupcakerecept of gaat dat geheid mislukken?) alvast bedankt