Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KMF

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:17

Haha dacht al Cinn87!

Vanavond denk ik Hasekura proberen :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:04

Er is een groupon deal voor een sushi restaurant in Hoogvliet. Is daar ooit iemand geweest van hier? Ze hebben niet echt veel keus als ik de kaart zo zie.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 14:40

Hoe vaak eten jullie sushi? Ik denk ik ongeveer 1 a 2 keer in de maand..

Ann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:00

Pieteritus1 schreef:
Wij gaan vanavond weer!
Nu lagen er bij de Jumbo hier foldertjes van Lounge 8 in Eindhoven. Iemand daar al geweest?

Ja ben ik geweest!
De sushi is echt heeerlijk! Maar de warme gerechten heb ik wel eens beter gehad..

Lounge 8 zit wel echt heel gezellig, niet gehaast. Heerlijk avondje gehad daar.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:51

Dan gaan we die ook nog eens testen, thanx Anne voor je review!
Nu eerst over een uurtje naar Soho. Die vind ik wel niet zó denderend, maar iedere keer Sakana wordt ook een beetje saai. We zouden ook nog naar Shintori kunnen gaan....

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:54

Soho vond ik zelf wel lekker, en t was er allemaal heel snel in dat kleine restaurantje. Ik was er in DB. Sorry trouwens ik lees hier verder altijd mee :)

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:59

Gaat idd heel snel, maar ik vind de keuze daar zo beperkt! Als je Sakana gewend bent, dan is Soho maar sneu (sorry) met een klein kaartje. Het is overigens wel goed en snel daar en ze pakken tips van klanten wel goed op.
Wij gaan ook naar DB.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:06

KMF schreef:
Haha dacht al Cinn87!

Vanavond denk ik Hasekura proberen :)

Welke Hasekura ga je? Die in Utrecht heeft wel lkkere sushi maar de biefstuk is daar zo niet mals en ik vind het personeel niet echt vriendelijk. Wel leuk, je kan aan de bakplaat. Ben benieuwd hoe je het vind.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 19:19

Pieteritus1 schreef:
Gaat idd heel snel, maar ik vind de keuze daar zo beperkt! Als je Sakana gewend bent, dan is Soho maar sneu (sorry) met een klein kaartje. Het is overigens wel goed en snel daar en ze pakken tips van klanten wel goed op.
Wij gaan ook naar DB.

Ja sakana heb ik nog niet gehad, wil ik nog wel doen. Dat is dus wel een echte aanrader? Ik heb maar weinig sushi liefhebbende vriendinnen en ik vind alleen gaan ook zo wat. Ik was laatst wel met die sushi meeting naar Goya geweest, ook lekker!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:07

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 10:35

oooo te lekker! ik moet maar eens deze maand nog sushi inplannen!

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:06

Zaterdag naar Goya!! (als het goed is := )

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:13

KMF schreef:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4462_n.jpg
Ronde een :)
Je moet alles per stuk bestellen, oftewel verwarringgg haha! Goeie sushi, saus op spicy tuna zoals op foto was alleen minder..

Ja dat klop idd. Maar dan mag je wel onbeperkt ook per ronde. Dus kan je genoeg sushi bestellen ;) wat vond je van de biefstuk daar of heb je die niet genomen?

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:14

Sani schreef:
oooo te lekker! ik moet maar eens deze maand nog sushi inplannen!
Kom met trein naar Almelo :D Sushi Tijd is heeeeeeeeeel lekker!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:14

odenxia schreef:
Er is een groupon deal voor een sushi restaurant in Hoogvliet. Is daar ooit iemand geweest van hier? Ze hebben niet echt veel keus als ik de kaart zo zie.

Lees af en toe mee..

Ik ben vaak bij Suki Yaka geweest in Hoogvliet, ik vind het erg lekker

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:17

cinn87 schreef:
KMF schreef:
http://sphotos-c.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 4462_n.jpg
Ronde een :)
Je moet alles per stuk bestellen, oftewel verwarringgg haha! Goeie sushi, saus op spicy tuna zoals op foto was alleen minder..

Ja dat klop idd. Maar dan mag je wel onbeperkt ook per ronde. Dus kan je genoeg sushi bestellen ;) wat vond je van de biefstuk daar of heb je die niet genomen?

Biefstuk zelf niet zo geweldig, sausje wel lekker. Klopt maar wel even wennen haha zoveel streepjes per ronde! Wat vond jij dan|?

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 14:48

Sushi idd wel goed! En al die sausjes erbij hou ik ook wel van. Biefstuk idd erg slecht, totaal niet mals. Dus als je alleen voor de sushi gaat is ie wel goed ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:10

Raja schreef:
Zaterdag naar Goya!! (als het goed is := )

Ja *\o/*

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:12

Hopelijk zonder speechende meneer die in onze oren liep te tetteren :=

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 21:14

Sapperdeflap, we moeten met zijn allen naar Japan. Daar is een tonijn van 220kg geveild voor 1.3 miljoen euro en direct geserveerd in het sushirestaurant van de eigenaar... Lekkah!!!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:09

Gaat helaas meer om de stunt (start nieuwe jaar) en promotie voor de eigenaar en zijn sushi restaurants dan dat het iets over de kwaliteit van de vis zegt. Aan de andere kant... alle vis en sushi in Japan is om je vingers bij af te likken, dus met die tonijn zal het ook wel goedzitten. ;-)

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 13:12

Wij zijn gisteren bij kinoko in Winterswijk wezen eten met een grouponbon. We konden kiezen uit alle sushi maar geen sashimi en niet alle gerechten van de grill. De bediening was heel snel en vriendelijk. De locatie is echt bagger, eerlijk gezegd ziet t er niet uit van buiten en binnen. Heel gedateerd. Wel schoon op het eerste gezicht. Er waren niet zoveel klanten. Het drinken was heel goedkoop, Japanse thee voor 1.50 en cola voor 1.70. De bestelling moest je gewoon mondeling doorgeven. De porties waren veel te groot, meteen 6 of 8 maki's per sushi. De sushi was wel heel lekker. Helaas niet te tippen aan Sumo.... Voor het geld van de grouponbon meer dan waard voor een keertje.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 14:15

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 15:58

Ik zou dolgraag nog een keer gaan. Was twee jaar geleden in een bevoorrechte positie dat ik samen met iemand reisde die nogal hoog in aanzien stond bij de mensen daar, wat zich uitte in belachelijk luxe toestanden. Leuk, maar ook best eng, die strikte hierarchie. Men was uitermate beleefd naar mij toe, maar ik had heus wel door dat als ik er alleen was geweest, men mij amper had zien staan.

In mijn eentje zou het dus een heel ander verhaal zijn, en zie dan de echte goede restaurants maar eens te vinden. En als ik ze al zou vinden, wat ik ten zeerste betwijfel, want mijn ervaring is dat ze op plekken zitten waar je als toerist nooit en te nimmer komt, dan zou ik het waarschijnlijk toch niet kunnen betalen. Heb daar veel sushi gegeten, maar ben blij dat ik de prijskaartjes meestal niet gezien heb. Jeetje. In Japan gaan ze ook niet elke dag uit eten in sushi restaurants. ;)

Behalve op die vismarkt in Tokyo dus kennelijk, lache, sta je daar om 04.30 u te wachten tot de markt open gaat, (wat moet je anders als je klaarwakker bent met een zware jetlag?) staan er al gigantische rijen voor de deuren van de nabijgelegen sushi restaurants! Gestoord gewoon.

Maar je kan ook gewoon lekkere sushi in de supermarkten e.d. halen, en dat is ook al veel lekkerder als hier in Nederland (en betaalbaarder). ;)

Er is natuurlijk nog veel meer dan sushi, ik denk dat van minstens 50 % van de dingen die ik daar gegeten heb, ik geen idee had wat het was. Maar het was allemaal heerlijk! Koken kunnen ze daar wel...

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 16:02

Ik heb een Chinese vriend gehad, dus ben wel een beetje bekend met het hele 'vernederlandse eten' ten opzichte van wat er in de landen zelf gegeten word.

Ik wil sowieso al heel lang naar Japan, gewoon voor de cultuur, 't land zelf, alles trekt me gewoon ontzettend. Wel super tof dat je met iemand kon die hoog in 't vaandel stond :) Zeker gaaf om echt culinair uiteten te gaan daar, dang. Dat zou ik ook wel eens willen :) Super lijkt me dat!