Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:33

1 la??? Hangt er vanaf waar je 1 la voor hebt... 1 la voor je bakvormen, dat snap ik ;)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:34

houd zich wijselijk stil over bakspullen, ruimtegebrek, te kleine kasten etc. etc. :o :D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:46

nou, 1 la voor alles :Y)
maar heb mn bakvormen en marsepein nu op andere plank, net als mixen e.d. in die la liggen vormpjes, uitrolmat, versiersels, cupcakebakvormen, gereedschap, rollers etc. ;) hij is iig propvol, want het is maar een laag laatje ;) (taartzaag kan er net staand in ;) )

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:38

Kinke schreef:
houd zich wijselijk stil over bakspullen, ruimtegebrek, te kleine kasten etc. etc. :o :D

SSSSTTTTTTTTT. Ik zeg ook mooi helemaal NIETS!!!!!! :+
Wat al genoeg zegt denk ik :+ :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:46

Wooow die kast is echt gaaf! :D

Ik neem nu ongeveer een half keukenkastje (2 a 3 planken) in beslag. Meer kan ook niet, dan worden mn ouders gek. :') Als ik op mezelf woon ga ik helemaal losss. ~~}>

Ik ben trouwens weer een setje patroonmatjes, een spuitmondje en wat strooisels rijker. :)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:21

Kun je voor een gewone ronde taart ook cakemix gebruiken ipv biscuitmix? Ik wil hem vullen met bananenvulling van dr. Oetker. Kan ik de buitenkant dan ook afsmeren met de vulling of moet ik daarvoor botercrême gebruiken?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:25

Het kan wel, maar dat wordt echt een hele zware taart om te eten. Biscuit wordt gebruikt omdat het zo luchtig is en dus lichter om te eten. Door de vullingen, het afsmeren en de laag marsepein/fondant die erbij komen, wordt het toch al een hele maaltijd. In Amerika gebruiken ze wel vaker cake-achtige beslagen, omdat ze die dan verder niet vullen, maar alleen afwerken met buttercream icing. (en dan meestal met gespoten sterretjes)

Met banaanvulling kan je niet afsmeren, daar zit veel te veel vocht in. Als je vult kan je dus ook het beste een dijkje van botercrème spuiten (een randje op de rand van de taart) en daartussen de vulling.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:50

Hier mn 'luxe' cupcake, mooi degelijk. :) Wil ik in principe vullen met bokkepootjesvulling (nu even niet gedaan). Hoe krijg ik die witte fondantbloemetjes weer mooi zacht? Ze waren nu namelijk keihard en niet mooi gevormd meer. Deze had ik namelijk vorige week al gemaakt toen ik me verveelde. Even in de magnetron ofzo?
Afbeelding

En mn witte chocola met frambozen, die waren supermakkelijk om te maken en goed gelukt :) Ben benieuwd hoe ze smaken :9
Afbeelding

Ik vind het lelijk dat de witte chocola zo bruin wordt in de oven. Iemand tips om dat tegen te gaan?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:53

Mooi hoor!

Waarom wil je die bloemetjes weer zacht hebben? Als je ze maakt en ze meteen in een goed afgesloten bakje doet, dan worden ze iets minder hard, maar als ze daar lang in liggen, worden ze ook gewoon harder. Voor het eten geeft dat niet in ieder geval.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 15:59

Nou, omdat ze uit zo'n siliconen malletje komen en dan zijn ze wat meer gebogen zeg maar. En nu waren sommige bloemetjes weer helemaal recht geworden? Snap je wat ik bedoel? Dat ze weer iets meer vorm krijgen. :)

jasmijnz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:22

ik post even 1 keertje hier wat want dit was mijn eerste taart die ik maakt buiten een workshop ;)
het was voor mijn opa en oma die 55 jaar getrouwd waren dus het idee was een klein bruidstaartje

Afbeelding

Bijna elk vormpje komt uit een vormpje of malletje behalve de rozen die hebben we zelf in elkaar geknutseld :D

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 16:31

Spikkelfire, waarom laat je ze dan niet drogen/rusten met iets eronder wat het in vorm kan houden? Bakpapier in een bakje/eierdoosje, beetje alufolie vervormen o.d.?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:03

Das een goed idee MssMaris. :j Ik had het idd eerst op een lepel gelegd maar dat was te groot, maar eierdoosje is wel een goeie!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:06

Of een draadje met een bolletje door het midden steken en ze ondersteboven hangen en laten drogen.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:21

ClaudiaHS schreef:
Patriciavt schreef:
Spikkelfire, ik begon ook met zon doos.. Toen twee en nu een hele kast speciaal voor mn bakspullen lol!

En zo heb ik het dus ook en de 'bakkast' is inmiddels al weer te klein.
Alle bakvormen liggen inmiddels weer in de la van de keuken en van de week ff de kast opgeruimt.
Nu is alles weer een stukkie overzichtelijker.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFHF7VO7.jpg
Bovenop liggen alle cakedrums en cc standaards.
De laadtjes liggen ook nog vol, bakpannen allemaal in de keuken en de foodprinter en taartdozen liggen op zolder.
Want zoals je ziet past het niet echt meer erin :')

Maandag ga ik een bedankt taartje maken voor de juf van de BS.
Oudste gaat na de vakantie naar groep 3.
In groep 1 en 2 heeft ie dezelfde juf gehad (die ik ook nog ken, moeder van een klasgenoot op de basisschool van mijzelf).
Hele fijne vrouw, dus dat vind ik wel een bedanktaartje waard :D

Ziet er netjes uit, toch die kast :) mooi hoor!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:21

Zag nog een opkikker taartje voorbij komen, echt heel leuk!!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:22

Oja, ff vraagje. Een biscuit mix en een cake mix... het verschil is dus dat het minder zwaar is, toch? Wat is het verschil qua ingrediënten?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:25

In biscuitmix zit geen boter....
Google is trouwens ook een handige raadpleger, daar kun je dit soort dingen heel makkelijk vinden :) :) .
Laatst bijgewerkt door Rinske op 14-07-12 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:36

Vet lief, vriendje ging even naar Purmerend om eiwit poeder te scoren voor me. Helaas was het uitverkocht dus hij ging "onverrichte zaken weer naar huis". Komt hij thuis met een tas vol candymelts, impressie mat, smoother, dust's, kant en klare icing en icing powder <3

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 17:37

MssMaris schreef:
Vet lief, vriendje ging even naar Purmerend om eiwit poeder te scoren voor me. Helaas was het uitverkocht dus hij ging "onverrichte zaken weer naar huis". Komt hij thuis met een tas vol candymelts, impressie mat, smoother, dust's, kant en klare icing en icing powder <3

Is hij te leen of te koop? :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:21

Van die van mij kreeg ik een Kennie <3

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:26

Lief he zo'n vent :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 18:52

Ah wat een schat zeg, die vriend van jou!
En die kast *kwijl*. Dat ziet er wel heel mooi uit. Kom ik aan met m'n verhuisdoos hihi.
Maarrr, over een paar maanden woon ik samen met m'n vriend in een grote boerderij, dus dan is er vast wel ruimte voor een keukenkastje of twee om de spulletjes in kwijt te kunnen. Onder het motto van "als je echt van mij en mijn taartenbakkunst houdt" hihi

Ondertussen lekker bezig met m'n twee mini pig in mud pies.
Wat valt dat allemaal mee zeg.
Terwijl de twee cakejes in de oven stonden heb ik alvast de varkentjes geboetseerd en tijdens het bakken van de pannenkoeken heb ik de cakejes gevuld en beplakt met chonelli's (soort van lange vingers met chocola).
Straks na het eten ga ik de "modder" smelten en gieten, varkentjes erin en klaar is Kees.
Althans, ervan uitgaande dat de laatste stappen ook gaan lukken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:01

Zo'n kast staat op mijn verlanglijstje.... Voor in het volgende huis :o
Nu zit het allemaal in een ladenkastje met 4 laden, plus wat losse bakken die goed afsluitbaar zijn.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 20:37

Ja gelukt!
Nog even in het kort:
Ik heb twee minitaartjes gemaakt met kleine springvormpjes van de Xenos.
Beslag: cakemix van de Makro
Vulling: één laag kersenjam met witte chocoladepasta
Hekje: Chonelli's geplakt met witte chocoladepasta
Varkentjes: marsepein
Modder: gesmolten chokotoffs met een scheutje ongeklopte slagroom

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding