Net alsof dat altijd wat zegt

Maar goed, moet ik zeggen, ik trek me weliswaar daar niks van aan, maar ben op andere punten soms wel weer errug kritisch. Dus de pot verwijt de ketel....
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Net alsof dat altijd wat zegt

Ik weet dat dat keihard klinkt trouwens... gelukkig ben ik in andere vlakken van het leven een heel stuk milder

) zit dan gaat het super en vind ik snacken ook niet fijn meer, maar ik moet nu eerst weer even in dat proces zien te komen 

phormicola schreef:Ja weet ik ook wel, maar ik krijg het niet uit m'n hoofd. Net zoals dat zwaarlijvige mensen dieet advies gaan geven. Ik kan dat niet serieus nemenIk weet dat dat keihard klinkt trouwens... gelukkig ben ik in andere vlakken van het leven een heel stuk milder
werkt niet, 
" moment
ik moet juist uitkijken dat ik niet te gezond wil, dan sla ik ietwat te makkelijk door
Wendy schreef:phormicola schreef:Ja weet ik ook wel, maar ik krijg het niet uit m'n hoofd. Net zoals dat zwaarlijvige mensen dieet advies gaan geven. Ik kan dat niet serieus nemenIk weet dat dat keihard klinkt trouwens... gelukkig ben ik in andere vlakken van het leven een heel stuk milder
Ik heb dat juist met hele dunne mensen die dieet advies gaan geven. Daarbij heb ik juist het gevoel dat ze géén idee hebben
phormicola schreef:Ach, je weet niet hoe dik ze zijn geweest![]()
Ik heb maat 36 en ben echt slank. Maar ik kom wel van maat 50 (105kg) af. Ik heb dus echt wel wat tips
)
anneliesdj schreef:Wendy schreef:
Ik heb dat juist met hele dunne mensen die dieet advies gaan geven. Daarbij heb ik juist het gevoel dat ze géén idee hebben
Is het niet juist andersom? Iemand die zelf dik is is het blijkbaar niet gelukt om af te vallen dus of die tips dan zo handig zijn?
ik val onder de noemer te zwaar (1,80m met maatje 46) maar ik weet wel degelijk hoe een gezond leef/eetpatroon er uit ziet en hoe je zou moeten eten etc om gezond te blijven, ook om af te vallen...maar secundaire zaken hebben mij in mijn leven al aardig laten jojo-en
) hint richting wat er zich emotioneel afgespeelt heeft en mijn onvermogen om daar op constructieve wijze mee om te gaan .

Er staat ook verder niks op de pot over hoe het bewerkt is. 
Heb ook wat rijstwafels meegenomen en diksap van AH huismerk. Het eten gaat vandaag aardig goed! Merk wel dat me lichaam maar blijft zeuren om eten, maar ik weet gewoon dat dat de suiker kick is want ik heb echt méér dan genoeg gegeten. Ontbijt begon echt goed, normaal prop ik 2 boterhammen naar binnen en that's it, maar een uur later heb ik meestal al weer honger. Vanmorgen ben ik begonnen met een boterham met kruidenkaas en een schaaltje brinta met een hele banaan en een glas water. Tot 13 uur zat ik daar wel vol mee. (Had ontbeten om kwart voor 10) Lunch bestond uit 2 speltboterhammen met kaas, een minneola en water. Om 17 uur kreeg ik echt enorme honger, had die hele middag gewerkt dus ook wel logisch. Maar ipv opzoek te gaan naar snacks heb ik mijn aardappel-preisoep opgewarmt en daar eerst een schaaltje van gegeten voordat ik aan mijn volkoren macaroni met gehakt, ui, paprika en courgette begon. Als 'toetje', aangezien mijn lichaam toch bleef aangeven nog trek te hebben heb ik een klein schaaltje yoghurt met het diksap gegeten en nu vind ik het wel eventjes welletjes met mijn lichaam.
phormicola schreef:Gezond eten is vaak idd laag in kcal. Maar vergeet ook je olijfolie etc niet in te vullen
En het is ook weer een reminder dat je best wat meer mag eten.