Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:26

Owjeej niersteentje moet je dan niet iets hebben om te vergruizen?

(een clientje van me had ooit een galstenen van zijn pleegvader meegenomen in een bakje (bakje zat dicht) ging over mn nek toen ie ze liet zien, wat een geur! )

@ Noor, wat extra tussendoortjes zou geen kwaad kunnen, tis de kunst je motortje op gang te houden, dus liever 5 of 6 keer per dag een beetje eten dan 3 keer veel

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:31

Noor, Ik heb tenminste nog tussendoortjes :+ :P
De waldorf (bleekselderij, appel, krenten, walnoten met een magere yoghurt-citroen dressing) smaakte goed, maar was een beetje te suikerig door de krenten en appel.... Kreeg er alleen maar trek van :Y)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:44

Ja, heb echt geen tussendoortjes vandaag.... slecht hoor. Heb de hele week geen boodschappen gedaan :o
Colway, ze weet niet zeker of het een niersteentje is want in een potje plassen had geen zin ivm menstruatie.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:45

Ohhhh oke, maar als je last blijft houden, gaan ze dan wel urine controleren? Zo vervelend als je met klachten zit :(

Ik moet zo naar Col, rijden, maar mn lijf is kapot :+ Maar ja, moet toch heen, zo eerst maar effe uurtje wandelen met de hond...

Morgen weer werken en volgende week 40uur werken :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:47

Ik heb een enorme waslijst boodschappen voor dit weekend: de supermarkt / turkse supermarkt en de groenten-, olijf- en nootjeskraam op de markt. Jammer dat je zo ver weg woont, Noor!
Nierstenen zijn echt zo enorm pijnlijk :( Ik heb nog een paar morfinepillen liggen voor de zekerheid. De laatste keer dat ik gekeurd ben voor mjin werk had ik weer bloed in mijn urine....

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:51

Haal jij ongebrande noten op de markt? Ik heb daar eigenlijk nooit naar gekeken, haal er alleen gebrande pistache noten (slecht ik weet het maar oooooooow zo lekker)

Ik moet ook weer eens boodschappen doen, weinig zin in gehad

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:55

Noten op de markt zijn mi veel verser en goedkoper dan die in de supermarkt. Noor haar vriendje heeft een notenkraam :)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 14:57

Ik trek gewoon van alles uit de schuur hahaha :P
Colway, ja moet het in de gaten houden en anders alsnog urine inleveren.

Noten in de supermarkt zijn vaak al máánden geleden gebrand/bewerkt.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:04

Ja maar verkopen jullie op de markt dan ook ongebrande noten?

Ik haal ze bij de ekoplaza (ben te lui om zelf alles te kraken)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:06

Colway, Als het goed is brandt de marktkoopman zelf, dus ongebrand moet geen probleem zijn...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 15:09

Ja da's waar :+ Ik heb ze alleen nooit zien liggen, maar ga er zaterdag dan eens naar vragen...Ik betaal bij de ekoplaza 15,00 voor een grote gemengde zak

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:29

Wat vervelend voor je Toad, hoop echt op een wondertje!

Ik denk dat ik ook maar eens naar de markt moet voor noten enzo. In de winkel is het zo verschrikkelijk duur dat ik het eigenlijk altijd weer laat liggen.

Mijn lijstje van vandaag:
O: groene smoothie met spinazie, 2 kiwi's en lijnzaad.
T: banaan
L: 2 volkoren bh met zuivelspread
T: soort van pindarotsjes met iets van fruit erdoor. (Geen idee hoe het heet, heel slecht maar super lekker)
D: rijst met kip en tomaat met komkommer.

Ik ga de rijst koken in kokosmelk en dan de kip bakken en met stukjes komkommer en tomaat klaarmaken. Hoop dat het lekker is. Ben heel erg benieuwd.

Vanavond moet ik weer oppassen dus moet op tijd eten. Ik red het de laatste tijd steeds beter zonder tussendoortjes en de 2l water op een dag gaat ook steeds beter.
Moet nu ongesteld worden dus had zo'n zin in chocolade. Dus heb die pindarotsjes maar gekocht bij de aldi. Moest nog wat boodschapjes hebben en normaal kan ik het altijd wel weerstaan. Maar nu even niet haha.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:31

Nou ja, af en toe zondigen mag toch? ;-)

Goed idee rijst koken in kokosmelk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:49

Ai, nierstenen zijn pijnlijk. Voel je ook uitstraling? Als er pijn is, betekend dat meestal de de steen verplaatst is en/of nu ergens zit waar peristaltiek is. Voor hetzelfde geld kun je hem binnenkort uit plassen. :j

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 16:52

Hey zou ik mij hier ook mogen aanmelden? Ik heb mij eerder aangemeld, maar ik vind het lastig om alles bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:12

Welkom. Jij eet toch ook vegatarisch? Of zeg ik nu iets heel erg raars? :o

Net nog wel een mondeling tentamen in gehaald. Docent was behoorlijk lovend en onder de indruk. Ben ook net gebeld door de juwelier dat mijn kettinkje binnen is gekomen en ik hem morgen op kan halen. *\o/*

Voor vanavond eten we een flinke salade gevuld met onder andere sla, komkommer, gekookt eitje, uitje en pijnboompitten. Groenteburger erbij met een gepofte aardappel. Naar het laatste ben ik eigenlijk wel benieuwd.

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:36

Ik heb een topdag vandaag! Alles gaat goed en alles is leuk hihi :o

Sterkte toad, dat is echt naar, ik zal voor je duimen!

Toess, het is een kuur van eerst 3 dagen 1 tl per dag en dan 5 dagen niks en dan 10 dagen 2x per dag een tl. De 10 dagen zijn nu ingegaan, vandaar ;)

Mijn lijstje vandaag;

O: Glas klei en smoothie van andijvie, chiazaden, peer en mango
T: Rijstwafel met boekweit
M: Uitgebreide salade van wortels, paprika, appel, waterkers, alfalfa en zaadjes, nootjes en verschillende oliën en azijn, mjum!!!
T: Dunne kleine speltpannenkoek met geitensmeerkaas, alfalfa en beetje honing
A: Super salade van quinoa, azukibonen en avocado.
N: Stukje 85%? In ieder geval lekker veel thee.

Straks weer boodschapjes doen, echt super veel zin in haha. Ga ook eens humus maken vandaag. Heb trouwens nog een lekker receptje uit het boekje van Kyra, een ontbijt receptje met havermout. Zal hem binnenkort is plaatsen. Moet hem nog wel uitproberen maar hij klinkt echt heerlijk. Morgen ga ik de smoothie van radijsblad weer maken. Verder wordt het vanaf morgenavond tot zondag echt een ramp haha. Uitgaan, die lifestylebeurs, modeshow.. Zal allemaal wel ongezond worden :P Maar zal proberen het enigszins binnen de perken te houden. Ga er in elk geval erg van genieten!

Nog even over die eetbuien; in een bak ijs zitten ook geen (essentiele) voedingsstoffen, daarom blijf je er ook maar van eten. Volgens mij is het met dat emo eten zo dat je door negatieve emoties erg snel door je voorraadje vitaminen en mineralen heen gaat waardoor je dus een eetbui krijgt. Drang naar voedingsstoffen. Vind het zelf een aardig logische redenatie maar het zou best kunnen dat het anders ligt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 17:53

Sterkte met je poes Toad!

@ MaartPaard. In de beschrijving van de klei die ik heb gekocht staat een kuur van 3 weken en dan eventueel later nog een kuur. Wil ook aan de klei (rare zin haha) maar weet niet zo goed hoeveel ik nou zou nemen ,heb normaal wel redelijk last van verstoppingen... Is de kuur die jij doet voor gevorderden(mensen die het al eerder hebben gedaan)?
Mn paard krijgt ook weer een kuurtje klei, heeft hem de vorige keer goed geholpen.
ben net bij kruidje roer me niet geweest en daar behoorlijk ingeslagen, arganolie, amandelmeel, vitamine c ,chroom zink ,2 potten groene klei en een bak moerbeien(ook een of ander superfood, zoet maar wel lekker)

mn lijstje van vandaag:
O; beker melk met lijn,chia en sesamzaad met havermout en een klein beetje palmsuiker en een banaan
t: spelt/zaden craeker
L: speltboterham met cottage cheese en aardbeien
t: 1/4 avocado. 3 grote aardbeien en een kaki(+ 2 moerbeien om te proeven:) )
D: gemengde groenten(bloemkool,broccolie,doperwtjes en sugarsnaps met adzukibonen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:14

Mooie lijstjes komen weer voorbij :D

Maartpaard: wat fijn dat je moeder lekker meedoet! Ik denk dat het voor mij (als student en 1 persoon die zo eet) financieel niet haalbaar is, maar je lijstjes zijn inspirerend! :)

Ik heb lekker paprika's in de oven staan, gevuld met quinoa, tomaat, ui, wortel, pijnboompitjes en een plakje oude kaas! Heb er al zin in :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:31

Ik lees vaker over die klei en vind het best interessant. Zou je daar bijvoorbeeld ook gewoon de groene klei van divoza kunnen gebruiken? In feite is dat ook niets meer en niets minder dan groene klei?

Ik ben vandaag te druk geweest en te weinig gegeten, heb vanavond wel een flinke portie sla op waar ik vol van zit maar toch behoefte aan zoet. Heb net twee stukjes brownie op, geen zelf gemaakte, en voor het eerst toch wel spijt. Ze waren en niet lekker en ik ben nu misselijk. -O-

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:09

Hesterve, dat klopt dat staat overal maar ik heb dit recept van mijn osteopaat gehad. Ik had het daarvoor ook nog nooit gebruikt. Deze kuur moet je dan zeg maar doen als de klok voor en achteruit gaat. Verder als onderhoud elke maand 10 dagen 1tl per dag. Je kan er een vitamine C pil bij slikken tegen verstoppingen dacht ik. Maar zeker als je eerst 3 dagen 1 tl doet kan je licham er een beetje aan 'wennen'.

Judith, dat denk ik wel hoor, als het fijngemalen zuivere klei is wel. Naar mijn mening is vertargil alleen van de beste kwaliteit. Het moet ook zongedroogd zijn voor een goede werking. Ik zet trouwens mijn glas overdag altijd in de vensterbank (maak het sochtends en drink het savonds), dan schijnt de werking het beste te zijn.

Vogeltje, het klopt inderdaad at mijn moeder aardig mee doet maar ik ben toch wel een stuk meer doorgeslagen hoor. Avondeten hoef ik bijna nooit zelf voor te zorgen, behalve vanavond dan anders was het pizza (moeder is niet thuis), maar op zich haal ik zelf ook nog heel veel groenten en fruit zelf. Het scheelt wel iets maar niet veel. En het is inderdaad duur. Maar ik beschouw het ook als een soort hobby want dat is het eigenlijk ook tegenwoordig! Ik probeer ook altijd een beetje handig te zijn met de dingen die ik koop. Zoals nu had ik de andijvie die ik over had bij mijn quinoasalade gebruikt terwijl dat niet per se in het recept stond. Dat soort dingen ;)

Mijn quinoasalade was een beetje muah, misschien met wat tofu of kip dat het wat meer pit heeft. Hij was in elk geval wel erg gezond en heb nog over voor morgen voor de lunch dus dat is fijn! Nu even met het hondje wandelen en daarna kopje thee me chocola en misschien nog een appeltje :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:14

Owjah klei heb ik ook nog staan, ga eerst wachten tot koninginnedag = veel drank %) Daarna maar ontgiften :+

Ik las inderdaad dat zonlicht de werking versterkt dus idd in vensterbank zetten

Ik had net effe zo'n geluksmomentje, gewoon genieten omdat alles even meezit, echt knetterhard gesport, m'n lijf voelt heerlijk, gewandeld met de hond, Colway was superbraaf er zit echt vooruitgang in, prachtig weer...Gewoon effe zo'n ZEN-momentje ofzo

En dan te bedenken dat ik gisteren nog mega chagerijnig was en het huilen me nader stond dan het lachen en ik mezelf echt mega zielig vond, haha.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-12 20:18

mijn lijstje:
O: glas water + citroen
O: Groene smoothie van 150 gram andijvie, 2 sinasappels en een banaan (+ 3 EL zemelen en 2 EL chia erdoorheen)
T: 1/2 boterham (dubbel donker) met gerookte kipfilet (+ flesje sparood)
L: quinoa salade met granaatappel, pijnboompitjes en ijsbergsla 1,5 boterham (dubbel donker) met gerookte kipfilet (+ flesje water)
T: appel (+ flesje sparood met stukjes (diepvries) framboos, smorgens er al in gedaan)
A: aardappel (gekook) en salade (ijsbergsla, komkommer, tomaat en stukjes gerookte kipfilet en een klein beetje honing mosterd dressing)
T: 2 zure beertjes :o (had bij de kruidvat 500 gram gratis schepsnoep omdat ik 2 actie artikelen kocht.... bak is voor vriendlief maar die had em open op tafel gezet :roll: )

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:36

Netjes hoor!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 20:36

Ik heb ein-de-lijk een blender gekocht...van Best-Home (de goedkope van de Kijkshop) ben benieuwd, als het bevalt koop ik wel een keer een echte goede