Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:05

Patriciavt schreef:
KozieZ schreef:
Dat verschil tussen jongens en meisjes is het denk ik toch niet helemaal. Wij hebben een tweeling jongens en de ene begon meteen te onderzoeken en voelen en omdraaien etc. De andere at alleen de letters van zijn naam eraf en was bang dat zijn handjes vies werden :D

Was ook maar een grapje :D

Snapte ik :) Het is gewoon leuk dat je zo goed ziet wat er dus door opvoeding komt en wat uit henzelf. Ze worden tenslotte precies hetzelfde opgevoed :D

Ingrid: :(:) Zo te lezen is het tegengevallen...

Gisteren voor het eerst cakepops gemaakt... Dacht begin gewoon met 1 cc beslag... Oftewel, mijn eerste ronde cakepops bestond uit 66 bolletjes :D Heb er 12 gemaakt en de rest zit voor nu in de vriezer. Heel simpel alleen chocolade gesmolten om te kijken hoe het gaat. Ging op zich wel goed. Volgende keer weer wat creatievers, hoewel ze erg lekker waren met de chocolade en gekleurde suiker.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:37

Het is heel erg tegengevallen. Veel bij moeten verdoven, maar tijdens het trekken voelde ik regelmatig een
flinke pijnscheut :? de tandarts vond het ook raar dat ik het bleef voelen. En als dan een tand er absoluut niet uit wil, dan weet je even niet meer waar je het zoeken moet hoor :n .
Zit nu met de nieuwe tandjes in m'n mond, maar das toch heul erg raar :=

meggiemeg

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 14:48

Succes IngridB, mijn zus mag volgende week en ik ben aangewezen als vrijwilliger om mee te gaan..

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 15:47

meggiemeg schreef:
Succes IngridB, mijn zus mag volgende week en ik ben aangewezen als vrijwilliger om mee te gaan..

Succes voor je zus, ik hoop dat het bij haar beter gaat dan bij mij :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:11

Jemig ingridB.. Dat klinkt niet als een geslaagd dagje..

Ik ben voor een nieuw recept op zoek naar Ahornsiroop.. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan vinden? Of wat er op lijkt..

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 16:59

Even snel tussendoor.
Linda dat hebben ze bij de jumbo en oil & vinegar! ;)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 18:31

Ik heb echt zoveel leuke ideeën opgedaan om uit te proberen :)) Misschien ga ik zo na het eten nog wel even prutsen en anders van de week/van t weekend!!

Nu eerst maar eens eten koken.. Vriendlief komt zo thuis, militair dus die zal wel een rammelende maag hebben :+

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 23:18

Lindas2 schreef:
Jemig ingridB.. Dat klinkt niet als een geslaagd dagje..

Ik ben voor een nieuw recept op zoek naar Ahornsiroop.. Heeft iemand enig idee waar ik dat kan vinden? Of wat er op lijkt..

reformwinkel heeft dit wel volgens mij.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 06:39

lindas2 de makro verkoopt het ook volgens mij

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:03

Lindas2, wat een leuke stapeltaart! Zo lekker zoet, al dat roze.

Kinke, bevalt je Rudolph-boek? Heb je er al veel uit gemaakt? Wat ik vooral lekker vind zijn de cakejes zelf. Hij maakt ze met olie ipv boter en dan worden ze zo lekker smeuïg.

Kan 1 van jullie mij helpen? Als ik vandaag een strik maak met fondant van petinnice, zou die morgen dan voldoende uitgehard zijn? Ik kan er ook nog tylose door doen. Dan hardt het wel sneller uit toch? Ik had hem eigenlijk eerder willen maken maar ben vreselijk ziek geweest (griep). Nog wel, maar sta in elk geval weer op mijn benen.
Laatst bijgewerkt door Ettesil op 29-03-12 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 09:04

Dan zou ik er wel wat tylose doorheen doen :j .

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:05

Dank je Rinske, dat is een snel antwoord. Dan ga ik het toch maar proberen straks. Mocht het niet lukken, dan bewaar ik de strik wel en maak ik iets anders op de taart.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:12

Ettesil, heb nog niets gemaakt uit het Rudolph boek. We hebben deze maand veel verjaardagen dus ik hou me maar even in.

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:27

Tylose erdoor, want zonder tylose is hij na 5 dagen nog niet goed hard is mijn ervaring :D

Ik ga eens kijken of wij hier een Makro in de buurt hebben (vast niet in dit stukje vergeten Nederland)

lytse2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:35

Ik lees al een tijdje mee en heb 2 weken geleden mijn eerste taart gemaakt. Wilde het al een hele tijd maar het kwam er maar niet van. Uiteindelijk spullen gekocht en mijn eerste taart gemaakt. Deze is goed gelukt. Het is me alleen niet gelukt om de hoeken goed te krijgen. Nu is mijn vraag hoe krijg ik de hoeken van een vierkante taart netjes zonder dat je een overlapping ziet?

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:44

Oh, jammer Kinke. Je hebt dus alleen nog plaatjes gekeken. Ook leuk. Maar als ik dat zie wil ik gelijk maken! :+ Jouw onderschrift trouwens _/-\o_ _O- :')

Dais_ Tylose zal erdoor gaan!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 09:59

Ettesil schreef:
Kan 1 van jullie mij helpen? Als ik vandaag een strik maak met fondant van petinnice, zou die morgen dan voldoende uitgehard zijn? Ik kan er ook nog tylose door doen. Dan hardt het wel sneller uit toch? Ik had hem eigenlijk eerder willen maken maar ben vreselijk ziek geweest (griep). Nog wel, maar sta in elk geval weer op mijn benen.

In de oven op ik dacht 55 graden met een deur op een kier een paar uurtjes. Dan 'bak' je hem droog.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:00

lytse2003 schreef:
Ik lees al een tijdje mee en heb 2 weken geleden mijn eerste taart gemaakt. Wilde het al een hele tijd maar het kwam er maar niet van. Uiteindelijk spullen gekocht en mijn eerste taart gemaakt. Deze is goed gelukt. Het is me alleen niet gelukt om de hoeken goed te krijgen. Nu is mijn vraag hoe krijg ik de hoeken van een vierkante taart netjes zonder dat je een overlapping ziet?

Eerst de hoeken en dan pas de zijkanten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 10:31

Mayo schreef:
Ettesil schreef:

In de oven op ik dacht 55 graden met een deur op een kier een paar uurtjes. Dan 'bak' je hem droog.

Ik zet hem altijd gewoon op de laagste stand, is bij mij 50 graden meen ik, en met de deur dicht. Maar dat werkt echt goed :j in een paar uurtjes is het hard.

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:26

Falona schreef:
Mayo schreef:

Ik zet hem altijd gewoon op de laagste stand, is bij mij 50 graden meen ik, en met de deur dicht. Maar dat werkt echt goed :j in een paar uurtjes is het hard.

Dat is helemaal een goeie tip. Zal eens kijken hoe laag de mijne kan. Deur open gaat in elk geval niet. Dat is het nadeel van een combi-ding.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 11:41

Werkt de oven dan ook niet? Ik heb ook een combi geval, maar de oven wordt gewoon warm als de deur op een kier staat. Dat mijn ovendeurtje geen kierstand heeft is weer een ander verhaal, maar met een houten lepel er tussen geklemd is dat ook opgelost.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 12:48

Dat was bij onze combi inderdaad ook, dan ging hij niet aan als de deur open stond. Beveiliging.
;)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:44

De twee taarten voor de oma van mijn vriend worden nu 45 gebakjes :P .
Ik stelde voor om iets van petit fours te doen ipv taarten. Leek me ook wel leuk voor die oudjes :D en de tante van mijn vriend (zij regelt alles) vond het geweldig :j . Alleen mochten ze wel iets groter zijn dan petit fours, dus ze worden nu 7x7 cm :) .
Maak ze wel hetzelfde als de petit fours en denk dat ik ook sneller klaar zal zijn (denk ik dan hé := ).
Allemaal leuke vrolijke kleurtjes en blommekes erop, komt vast wel goed :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:02

Hoe is't met je snoetje Ingrid? :)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:55

Kinke schreef:
Hoe is't met je snoetje Ingrid? :)

Het gaat wel. De pijn van de wonden begint nu wel erger te worden. Maar ook niet zo gek als er meteen andere tanden
tegenaan worden gedrukt. Dus ga zo weer een pijnstiller innemen.
Lief dat je het vraagt :j