Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Douce schreef:de biologische boeren die ik ken hebben er ook kleinschalig veehouderij bij (melkvee of vleesvee) juist om aan de mest te kunnen komenIk heb vandaag Duits examen gehad ( wat eerst een hel was met allemaal bètaonderwerpen) maar een paar teksten later ging het over de nadelen van de biologische landbouw (dus niet de biologische veeteelt).
Er werd onderandere gezegd dat ook natuurlijke producten op het land giftig kunnen zijn en dat er nooit genoeg echte mest zou zijn om iedereen te kunnen bevoorraden. Ook dat het bovendien beter is om iets vanaf de boer om de hoek te vervoeren, dan van een biologische boer in Verweggistan. Ik vond er wel wat inzitten, vooral het onderliggende feit dat alles zo moeilijk is. Er bestaan geen louter goede keuzes.
Douce schreef:Ja klinkt logisch ja. De tekst die ik moest lezen was natuurlijk een betoog dus erg eenzijdig. Bovendien alleen gericht op landbouw dus werd er niet over de combinatie gepraat.
Maar biologisch blijft bij mij een klein struikelpunje. Sommige voorwaarden maken het gewoon heel onaantrekkelijk om biologisch dieren te houden.