Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Laurabram

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:25

Hmmm.... ziet er niet uit als een recept waar iets mis mee kan gaan. Misschien iets te kort in de oven gehad?

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:27

nee dat kan niet, ze waren al heel mooi bruin aan de bovenkant, maar ik heb ze nu maar uit de vormpjes gehaald en op keukenpapier gezet, hopelijk trekt het vocht er dan nog wat uit.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:31

Balen zeg, ze zien er wel lekker uit op de foto.

Sorry, maar dan weet ik het ook niet, misschien iemand anders?

Xhiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-12 22:34

het is ook net een soort gebakken ei met suiker haha, geen succes hier dus, maar ze zijn opzich wel te eten

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 00:47

Judith_ schreef:
Over oreo's gesproken; deze staan toch nog wel op mijn to-do list. :D

Afbeelding

:oo :wow: _/-\o_

Do i need to say more

Morgen ga ik muffins bakken! Ik heb een recept uit mijn bakboek waar ook de befaamde brownies uitkomen dus ik heb goeie hoop. Ga gewone vanille muffins maken en eentje met pecannoten en basterdsuiker. Ben benieuwd. :D

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:12

Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik heb al een aantal van de heerlijke baksels die hier voorbij komen gemaakt. Nu zou ik ook wel heel graag het recept willen hebben van het oreobaksel van hierboven. Kan iemand die hier neerzetten of mij vertellen waar ik die kan vinden :~

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:48

ik denk dat ik straks voor een rijstevlaai ga als ik dalijk tenminste een vlaaivorm kan scoren hier... mijne staat nog bij mn ouders en heb geen zin om op en neer te rijden...

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 11:53

Hier weer een simpel kruidcakeje in de oven met rozijnen.
Krijgen visite en dit was het enige wat ik nog in huis kon vinden

BelgenGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:09

ik bak vanavond ff een worteltaartje,
mn wortels moeten op en ik wil nog 1x mn oude oventje gebruiken,
per 1 maart zijn we namelijk verhuisd en dan heb ik een nieuwe..
ben reuze benieuwd hoe die bakt, maar dat ga ik volgende week
(of de week daarna) zeker uitproberen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:36

gaia schreef:
Ik lees al een tijdje met jullie mee en ik heb al een aantal van de heerlijke baksels die hier voorbij komen gemaakt. Nu zou ik ook wel heel graag het recept willen hebben van het oreobaksel van hierboven. Kan iemand die hier neerzetten of mij vertellen waar ik die kan vinden :~

Het officiele recept is volgens mij een amerikaans recept. Ik heb ze nog niet gemaakt maar was zelf eigenlijk van plan om gewoon een standaart chocolatchip en brownies recept te gebruiken. Niet zo moeilijk. :)

Officiele recept:

Ultimate Chocolate Chip Cookie n’ Oreo
Fudge Brownie Bar

1 cup (2 sticks) butter, softened
1 cup granulated sugar
3/4 cup light brown sugar
2 large eggs
1 Tablespoon pure vanilla extract
2 1/2 cups all-purpose flour
1 teaspoon baking soda
1 teaspoon salt
2 cups (12 ounces) milk chocolate chips
1 pkg Double Stuffed Oreos
1 Family Size (9×13) Brownie mix
1/4 cup hot fudge topping

Preheat oven to 350 degrees F. Cream the butter and both sugars in a large bowl with an electric mixer on medium speed for 3-5 minutes. Add the eggs and vanilla and mix well to thoroughly combine. In a separate bowl, whisk together the flour, baking soda and salt, then slowly incorporate into the mixer until the flour is just combined. Stir in chocolate chips. Spread the cookie dough in the bottom of a 9×13 baking dish that’s been lined with wax paper and sprayed with cooking spray. Top with a layer of Oreos. Mix together brownie mix, adding an optional 1/4 cup of hot fudge topping to the mix. Pour the brownie batter over the cookie dough and Oreos. Cover with foil and bake at 350 degrees F for 30 minutes. Remove foil and continue baking for an additional 15-25 minutes. Let cool completely before cutting — brownies may still be gooey in the middle when still warm, but will set up perfectly once cooled. Enjoy!!

To half this recipe for an 8×8 brownie mix, simply half the chocolate chip cookie dough ingredients.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 12:49

Kan je die chocolate chip al klaargemaakt hier kopen? In Australië kon dat wel. Ik deed het altijd door mn ijsje. :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:08

Ik ken het hier alleen maar door de ben en jerry's. :+
Volgens mij niet, of ik ken het in ieder geval niet.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 13:46

_Mara_ schreef:
Morgen ga ik muffins bakken! Ik heb een recept uit mijn bakboek waar ook de befaamde brownies uitkomen dus ik heb goeie hoop. Ga gewone vanille muffins maken en eentje met pecannoten en basterdsuiker. Ben benieuwd. :D

Ben heel benieuwd hoe je muffins worden Mara! Ben zelf nog niet helemaal tevreden over mijn basisrecept voor muffins en geloof dat jij ook redelijk kieskeurig bent als het om muffins gaat (als ik dat zo mag zeggen, als je snapt wat ik bedoel :o ) dus als ze slagen, houd ik me aanbevolen voor het recept!

Heb vrijdag het recept van een collega gekregen voor havermoutkoek, ze had het mee en zelfs ik als anti-havermout persoon vond het lekker :P Het is een beetje boterkoek achtig... Ga het waarschijnlijk donderdag uitproberen, als het lukt en er zijn liefhebbers, zal ik het recept plaatsen.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:07

* Slaat recept van de Ultimate Chocolate Chip Cookie n’ Oreo op :9

Ik ben ook benieuwd naar je muffinrecept Mara! Die dingen krijg ik ook nooit helemaal goed..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:14

Judith_ schreef:
Ik ken het hier alleen maar door de ben en jerry's. :+
Volgens mij niet, of ik ken het in ieder geval niet.

Oeeh ja Cookie Dough. :D

Ik heb het ook nooit gezien, in Australië lag het echt in het koelvak van de supermarkt, in de vorm van een salamiworst. :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-12 14:16

Wij hebben hier gewoon chocolate chip cookie deeg in het koelvak liggen, maar misschien dat jullie het in NL niet hebben.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:18

Ik ga binnenkort wel even bij de Jumbo kijken, die hebben ook veel Amerikaanse dingen enzo.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:29

FuGeLiCu schreef:
_Mara_ schreef:

Ben heel benieuwd hoe je muffins worden Mara! Ben zelf nog niet helemaal tevreden over mijn basisrecept voor muffins en geloof dat jij ook redelijk kieskeurig bent als het om muffins gaat (als ik dat zo mag zeggen, als je snapt wat ik bedoel :o ) dus als ze slagen, houd ik me aanbevolen voor het recept!

Ik begrijp wat je bedoelt. :P Ik wil gewoon een keer die perfecte muffins maken! Ik duik nu de keuken in en over een uurtje kan ik jullie vertellen of ik HET recept gevonden heb. ^^

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:30

Spannend! :):)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 14:50

Ik ga vanmiddag kokosrotsjes bakken, is heel lang geleden :9

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 15:49

mwah mwah, ben er nog niet tevreden over. De hitte in de oven wordt schijnbaar niet gelijk verdeeld waardoor 1 kant tegen verbranding aan zit en een kant die een beetje bleekjes is gebleven. Daarbij komt dat ze nog steeds niet gerezen zijn zoals ik wil. Heb al wel één fout kunnen ontdekken en dat is dat ik te lang geroerd heb. In het boek stond ook, niet te lang roeren daardoor rijzen ze minder en worden ze rubberig en taai. Maar omdat ik dan toch zeker wil zijn dat wel ALLE droge ingrediënten opgenomen zijn ben ik iets te lang wezen roeren. Maar ik ben wel blij dat ze netjes losgelaten hebben van de vorm, heb ze alleen ingevet met wat boter en qua consistentie zijn ze ook goed, enige minpuntje is dus dat ze niet rijzen zoals ik wil en dat mijn oven niet heel geschikt is hiervoor.

Foto's:

Afbeelding

en hier zie je de 'almost burned' ones

Afbeelding

EDIT: ze smaken inderdaad beetje taai/rubberig, maar nog goed te doen. Die met de pecannoten vind ik wel echt heul lekker! Die is haast perfect! (Als die nu eruit zag als een paddenstoel was die echt helemaal perfect geweest :P )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:09

Ik ga me vandaag aan een zelfgemaakte pizza wagen met bakken.. Ben benieuwd :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:31

Ooh dat is ook heerlijk. :9
Als wij al pizza eten is het eigenlijk altijd zelf gemaakt, lekker met veel groente, zelf gemaakte tomaten saus en verschillende kazen.

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:35

BelgenGek schreef:
ik bak vanavond ff een worteltaartje,
mn wortels moeten op en ik wil nog 1x mn oude oventje gebruiken,
per 1 maart zijn we namelijk verhuisd en dan heb ik een nieuwe..
ben reuze benieuwd hoe die bakt, maar dat ga ik volgende week
(of de week daarna) zeker uitproberen!!

Leuk om te doen. Die van ons had toen meteen z'n vuurdoop. Vrijdag keuken geplaats en zondag zoonlief z'n verjaardag. De oven draaide op zaterdag meteen overuren := .
Alleen de eerste keer aan om de fabriekslucht eruit te krijgen :oo . Op vol vermogen zonder iets erin, de afzuigkap kon ook meteen flink aan de slag := .

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 21:54

Vandaag heb ik de Ultimate Chocolate Chip Cookie n’ Oreo Fudge Brownie Bar gemaakt. Helaas ben ik de fudge vergeten :o , maar hij is toch heel erg lekker geworden! De browniemix was uitverkocht in de supermarkt, dus zelf maar een browniemix gemaakt. Maar oh,oh, wat is hij lekker!

Alleen het chocolate chip cookie deeg was erg veel en ik heb dus nog een deel over. Kan ik dat invriezen?