Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:30

Zo ziet het er wel uit :j

Zoefff

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:37

wat een geweldig mooie creaties zie ik voorbij komen!
Ga toch nog eens goedzoeken bij de appie voor die monakwartaart pudding!! Lijkt me ook erg lekker. 1 laag met aarbei en 1 met citroen ofzo :)

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:51

Monique: meestal doe ik dat ook niet maar mn vader kon zich niet inbeelden wat ik wilde maken dus dan maar zo.
en aangezien ik digitaal een stuk handiger ben dan met een potlood :P

Die bloemen zijn wel leuk, denk dat die hetzelfde worden gemaakt als een strik.
Soort druppels maken en op de zijkant laten drogen/uitharden en dan inderdaad een balletje erop.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 13:53

Bedankt allemaal voor de complimenten!

Mayo schreef:
Monique, druk! Leuke resultaten zeg!

LGK, Supergaaf +:)+ Welke (maat) bakvorm heb jij voor je jumbo CC's trouwens? En welke cupjes?

Umm ik heb de jumbo muffin pan 6 van Wilton met bijbehorende witte cupjes. Je kunt daar trouwens niet de bloempotjes uit de mjam mee maken. Dat is weer een andere muffin pan, king size ofzo?

Leuk die cc's zeg met die bloemen. Idd net als een stik en goed hard laten worden :j

tinkergirl89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:03

pffff 1e geboorte taart gemaakt... biscuit was super!
gevuld met almhof volle kwark spaanse sinaasappel,
Maar jeejtje wat een *** werkje om die vingerkoekjes tegen de rand recht te krijgen :P
Het is uiteindelijk redelijk gelukt haha
Foto volgt nog!

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:04

Oké thanx ik wou ze graag op een taart maken.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:36

Woldhoeve ik bak ze allemaal zelf! Heb nu 4 bakblikken besteld, zodat ik er 4 tegelijk in de oven kan doen, want dit was geen doen een voor een... Man wat een werk!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:41

Monique: als je er meerdere bakt tegelijk zet je ze dan allemaal op een rooster?
Ik kan er 3 in mijn oven kwijt maar heb maar 1 rooster en 2 platen. Maar heb al gelezen dat dat geen succes is

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:50

ik zet die van mij altijd gewoon op de bodem van de oven. nooit problemen mee gehad hoor

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:52

LetsgoKelly schreef:
Umm ik heb de jumbo muffin pan 6 van Wilton met bijbehorende witte cupjes. Je kunt daar trouwens niet de bloempotjes uit de mjam mee maken. Dat is weer een andere muffin pan, king size ofzo?

Die torentjes die jij toen had gemaakt, dat was met mini cc's + gewone en de jumbo pan?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:53

tinkergirl89 schreef:
pffff 1e geboorte taart gemaakt... biscuit was super!
gevuld met almhof volle kwark spaanse sinaasappel,
Maar jeejtje wat een *** werkje om die vingerkoekjes tegen de rand recht te krijgen :P
Het is uiteindelijk redelijk gelukt haha
Foto volgt nog!

Huh? Dat is toch een beetje yoghurt achtig? Druipt dat niet door je bodem heen haast?

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 14:54

benangelique schreef:
ik zet die van mij altijd gewoon op de bodem van de oven. nooit problemen mee gehad hoor

Ow serieus? Hoe bak jij ze dan? constant op 160 gedurende 20 minuten ofzo of voer je temp op?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:00

Ik was dit topic kwijt in mijn 'Eigen berichten' lijst? :?
Anyway, ik zag weer geweldige creaties voorbij komen! +:)+
Die cc's met die "lusbloemetjes" lijken me wel arbeidsintenstief zeg, maar wel een erg leuk gezicht :j

Ik heb de taart voor mijn dochter zo goed als af (vrijdag wordt ze 1). Het huisje ligt te drogen en moet ik nog in elkaar zetten morgen of overmorgen. Dan donderdag de taart eruit en de laatste details erop en dan is hij klaar <3
Nu nog even een biscuitbolletje in de oven voor het meppertje en alvast wat biscuits in de cakevorm bakken voor de volgende opdracht.

De babytaart is goed ontvangen en smaakte heerlijk. Het duurde alleen even een paar minuten voor het kwartje viel bij de familie aan wie het nieuws verkondigd moest worden _O-

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:02

geen idee jessie. ik heb een biscuit-stand op mijn oven. volgens mij bouwt hij op, want hoef ook niet voor te verwarmen oid. mix mijn beslag, zet het in de oven, stel hem in en druk op start. na 40 minuten is ie klaar.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:05

Luxeeeee :D

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:08

Kan iemand mij uitleggen wat een "meppertje" is?

Van het weekend de taart van de workshop gehad. Mennn, zoet, maar kon er niet afblijven....

Hijs dus al op..... :-)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:10

Een klein taartje voor de (jonge) jarige waarin ze lekker met hun handjes kunnen wroeten ;)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:15

_Jessie schreef:
Monique: als je er meerdere bakt tegelijk zet je ze dan allemaal op een rooster?
Ik kan er 3 in mijn oven kwijt maar heb maar 1 rooster en 2 platen. Maar heb al gelezen dat dat geen succes is

Laatst had ik er 5 tegelijk in de oven staan (allemaal verschilldende bakvormen) Had onderin de plaat met 3 bakblikken erop en daarboven een rooster met 2 bakblikken erop en dat ging allemaal goed! Je moet wel goed veel ruimte ertussen laten, zodat ze mekaar niet raken als ze gaan rijzen.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:16

benangelique schreef:

Oh dat kan ook nog... Laatst had ik de plaat op de bodem, maar dat was niet zo'n goed idee! Stinken dat die deed!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:17

OW top :D Scheelt me een hoop gedoe om 3 kapsels per keer te maken. Dan gooi ik ze gewoon in 1x met zijn alle in de oven. Oven is groot zat :j
Welke temp bak je ze dan monique? Ik neem altijd 180 alleen op het rooster maar dan willen ze niet helemaal lukken

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:19

MM ben erg benieuwd naar je creatie! En leuk is dat he die reacties had toen bij mijn dochter een shirt aan gedaan met voorop 'Mij wacht een grote klus' en achter op 'want ik word grote zus', maar dat kwartje viel ook na een poos! Zo leuk dan ....

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:20

Jessie ik heb geen biscuit stand en ik mijn oven altijd op 160 graden staan en dan 30 minuten zijn ze klaar en goed! De mijne worden altijd wel rond/bol van boven geloof dat dat bij de biscuitstand niet zo is? Maar met iets zwaars er even opleggen is dat zo weer klaar en verholpen.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:27

Mayo schreef:
LetsgoKelly schreef:

Die torentjes die jij toen had gemaakt, dat was met mini cc's + gewone en de jumbo pan?

Ah ja idd die had ik met mini-gewone-jumbo gemaakt :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:28

ow dan gaan we maar gewoon uitproberen van de week hihi

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 15:33

LetsgoKelly schreef:

LetsgoKelly schreef:
Mayo schreef:

Ah ja idd die had ik met mini-gewone-jumbo gemaakt :j

+:)+ Thanks!