Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
anneliesdj schreef:Deze week bij Karwei in aanbieding.
Houten en kunststof kweekkas 35 en 39 euro.
Framboos, braam, witte bes, zwarte bes: 2,99
Fruitboom: pruim, peer, kers, perzik: 4,99
Blauwe druif, witte druif, tayberry, bosbes 3,99
Gazonmest, tuinmest en kalk in aanbieding.
Ik ga eens kijken hoe een perzik hoort te staan, klinkt intressant voor 5 euri's.
Wie kan mij vertellen hoe zwarte bessen en bosbessen horen te smaken?
Ik heb een zwarte bes in de tuin gehad en die was echt goor maar ik twijfel of ik hem niet te vroeg heb geproefd, 2 weken later was alles eraf.
Horen zwarte bessen smaak te hebben? En hoe zijn bosbessen? En witte bessen (kruisbes?)? Volgens mijn man zijn ze lekker maar van een witte bes kan ik me dat niet voorstellen.
Evelijn schreef:Perzik moet volgens mij super zonnig en niet op de tocht etc... lijkt me niet makkelijk. Niet echt plant voor Nederland kan volgens mij ook nauwelijks tegen vorst... dus in een pot en in de winter naar binnen.
cream_1986 schreef:Ik heb zo'n mooie pergolabak staan, gevuld met potgrond. De aarde blijft wel een beetje nat, maar daar is wel wat aan te doen... (lees:handige vriend met boormachine). Ik heb van het najaar door de grond oude paardenmest (minimaal een jaar gelegen) gemengd. Ik zou er graag wat in doen, maar tot noch toe is alles wat erin gaat overleden. Iemand suggesties? Hij staat in de half schaduw.
Sonja_vR schreef:ik ben momenteel aan het verzinnen wat ik voor boompjes in de tuin wil,
ik denk dat ik langs de schutting wat leifruitboompjes wil , dan blijven ze lekker ondiep langs de schutting en dan nog verzinnen wat
appel , peer, kers ?? nog eens goed over na denken.
midden op het grasveldje willen we ook een boom...kers, pruim...kaki kan ook nog
en voor wil ik uiteindelijk een mooie hazelnooit in de tuin
tegen de schutting aan de achterkant moeten we ook nog wat verzinnen, klimpo is makkelijk, maar misschien in combi met wat anders ook wel erg leuk, zoals passiebloem of clematis...of gewoon een kiwi er door laten groeien
kas staat kwa frame helemaal nu , nu nog de kit verwijderen van de vorige eigenaar en dan kan hij weer in elkaar kwa "glas"
Ibbel schreef:Als je kas verwarmd is wel, anders niet. Tomaten hebben eigenlijk een minimumtemperatuur van 15 graden nodig, en dat red je 's avonds en 's nachts echt niet, en overdag als er geen zon is ook nog niet eens in een onverwarmde kas.