Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:27

Ik heb ook zo'n hekel aan dat kleuren inderdaad := Volgende keer ga ik dat doen!!
Volgens mij heb ik er ook een 'deeg stand' op zitten? Die zou je dan ook kunnen gebruiken?

Dorus

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:29

Ik denk dat je die juist moet gebruiken.

Heeft iemand trouwens wel eens geprobeert marsepein/fondant te kleuren mbv de Kenny en de deeghaak? Ik denk dat ik dat eerste eens ga proberen voordat ik een broodbakmachine aanschaf die verder nooit gebruikt wordt. Hoewel, hubbie houdt wel van een stuk vers gebakken brood dus misschien dat hij dan toch wel af en toe dienst gaat doen.

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 15:33

Falona uk heb een kenwood, maar dat ging niet goed.

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 16:11

Hee Monique leuk dat je weer terug bent!! Flink bezig geweest met je creaties :D

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:49

mijn taart vandaag was een mislukking |(
marsepein smolt, zat vast aan mijn vershoudfolie en daarna droop het er zo langzaam vanaf... hoop dat hij wel lekker was...? (was voor opa en zn begeleiders in verpleeghuis ;))

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:52

WIe kan me helpen? Heb nu een paar keer een boltaartje proberen te maken, maar hij zakt steeds in... ik doe vast wat fout..... houd me aan de oplopende baktijden...dan haal ik hem uit de oven, stort hem op een rooster en dan bij het afkoelen "zakt" ie in elkaar.....
Misschien een verkeerd recept? (van taartenfee: uuuh... 150 gr meel, 150 gr suiker, 5 eieren (eiwit heel stijf kloppen) beetje vanillesuiker en een beetje bakpoeder).....

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:57

Wat is je werkwijze verder Lightielight?
En doe je het in je eentje? Zonder mix is het wel makkelijk om een tweede persoon erbij te hebben om de bloem er voorzichtig doorheen te spatelen. :)

-eieren en suiker op kamertemperatuur, opkloppen tot het goed stevig is, daarna nog een minuutje op de laagste stand
- ondertussen bloem zeven
- bloem er heel voorzichtig beetje voor beetje met de hand doorheen spatelen, zodat je zo min mogelijk luchtbelletjes kapot maakt.

Zo moet het goed gaan, heb je niet eens bakpoeder of oplopende temperatuur nodig.

Maar het makkelijkste is om kapselmix te kopen, kan niet fout gaan. :D

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 16:59

En lang mixen (met biscuitmix). Ik mix zeker 20 minuten. Je moet echt pieken kunnen trekken.
Laatst bijgewerkt door Polivy op 12-02-11 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:04

Okee, daar doe ik het fout en mix de bloem door het dooier/suiker mengsel......
Dus: eieren en suiker goed mixen, bloem zeven en er door spatelen en dan alles door het eiwit...
ooo ik voel me echt dom nu........

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:06

Eigeel en eiwit kun je gewoon tegelijk opkloppen. :)
En je hoeft je niet dom te voelen hoor, ik heb er 4 jaar voor op school gezeten dus mag wel weten hoe het moet. :+
Wel de bloem beetje voor beetje er door hene spatelen.
Het makkelijkste is als je de bloem op een stuk papier zeeft.
Dan kan de een voorzichtig de kom draaien en spatelen, en de ander er gelijkmatig de bloem door strooien.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:10

Heee.... dat je eiwit en eigeel samen klopt.. dat wist ik niet....dus dat heel lang kloppen, bloem er door.....
Lijkt me fantastisch zo'n opleiding...hm, als ik jong was wist ik het wel........mijn dochter gaat nu ook zo'n superopleiding volgen (even offtopic).....design en interieur.. super......
Ga eerst maar eens een leuke taartenworkshop volgen..is ook leuk om de kneepjes te leren....
Leuk dat jullie allemaal zo snel reageren!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:19

De opleiding was ook echt geweldig! :j
Alleen jammer dat de werktijden zo verschrikkelijk zijn, zijn er ook niet veel die na de opleiding daadwerkelijk in de bakkerij gaan werken.

Lightielight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:20

Ja, daar kan ik me iets bij voorstellen.........
In ieder geval ga ik morgen opnieuw een boltaartje maken! Hou jullie op de hoogte.....

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:22

Ik heb het ook heel lang met eieren, suiker en meel gedaan. Tótdat ik de bakmix ontdekte :') Wat een verademing haha :D

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:23

Als je met de broodbakmachine kleurt moet je wel even goed opletten dat die niet automatisch op bakken gaat maar echt alleen kneed. Spreek uit ervaring :=

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:50

zoals beloofd de foto's van de tietentaart even gemaakt met de webcam de digitale camera ligt bij mijn ouders thuis
Afbeelding
Afbeelding
de ene is gevuld met aaardbeijenjam en de andere is gevuld met appelsnippers met kaneel erover
ga vanavond proeven

maar als je kleur met de broodmachine heb je dan niet dat die kleurstof door het hele aparaat zit?

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 17:56

de keer erna gekleurd brood :))

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:06

Ziet er leuk uit dancertje! (en dat je het zo durft op te houden :D Hahaha... Heb je trouwens geen mobiel die foto's kan maken? ;)

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:13

astriidj schreef:
Als je met de broodbakmachine kleurt moet je wel even goed opletten dat die niet automatisch op bakken gaat maar echt alleen kneed. Spreek uit ervaring :=

_O-

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:14

Ashleey_ schreef:
Hee Monique leuk dat je weer terug bent!! Flink bezig geweest met je creaties :D

Dankje :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:15

Je kan toch de bak eruit halen en daarna schoonmaken?

En leuke borsten taart! Hier ook regelmatig appelvulling, maar dan met rozijnen en suiker er ook nog bij! Heerlijk!

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 18:19

Polivy schreef:
Ziet er leuk uit dancertje! (en dat je het zo durft op te houden :D Hahaha... Heb je trouwens geen mobiel die foto's kan maken? ;)

eerlijk hij is hier na op het toetsenbord gevallen gelukkig vond vriendlief hem nog steeds super :P
heb wle een telefoon alleen geen kabeltje :P ben in een snelle haast van limburg (ouderlijk huis) naar vriend lief in utrecht gegaan en de helft laten liggen

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 20:58

Leuke foto's van geefster en ontvangers van mijn laatste taart: Toushie @ [HK] [#6] Day Zero in deel 6!

Iemand trouwens met een andere optie dan van dat decoratiefolie voor over de zelfgemaakte cakeboards. Ik krijg het nooit helemaal strak.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:17

Jullie hadden nog wat foto's van mij tegoed van afgelopen maand. Alleen de Cars taart ontbreekt, daar heb ik zelf geen foto's van gemaakt, dus die houden jullie nog tegoed.

De eerste Kevertaart voor de spuiter:
Afbeelding
De zwarte biezen tussen de spatborden zijn niet helemaal naar wens, ik was de verhouding vanaf de verkeerde kant aan het bekijken. En ik heb ze al een beetje recht getrokken, het was veel erger.

De tietentaart van de meet:
Afbeelding

En de Kevertaart welke Hubbie vandaag aan de Keversleutelaar heeft gegeven (erg slechte foto, ik moet dat gewoon niet met mijn telefoon doe):
Afbeelding
De Kever is nagemaakt van de racekever van de sleutelaar. Let op in de vergelijking met de andere Kever, deze is verlaagd! En ik zie nou ook dat de banden veel breder lijken terwijl ze dat helemaal niet zijn :+

Ze waren er trouwens erg blij mee, "waar heb je die besteld?" en toen Hubbie zei dat ik hem zelf gemaakt had "dan zal hij wel niet smaken", maar toen hij ook nog eens overheerlijk was zeiden ze "daar moet ze mee op Budel gaan staan!"

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 22:21

Nou Monique, dat is een overweldigende come-back!! Mooie taarten hoor :j .
En de kever-taarten zijn ook gaaf. Heb jaren een kever gereden <3 .

Oh, wat hebben jullie toch een heerlijk topic :9 . Ben echt jaloers op al dat bakgenot!!