een hele mooie kersttaart zeg! Hahaha gelukkig bij iemand anders in de woonkamer dan hoef je tenminste niet zelf op te ruimen, ik heb al alles door de keuken liggen als ik die parels op de cake wil doen haha
Kinke
Geplaatst: 26-12-10 11:11
ik heb een keer een doosje met pareltjes laten vallen in de keuken
oowww kinke dat lijkt me echt lastig weer op te ruimen morgen ga ik spullen halen om te bakken. ben nu aan het twijfelen morgen is mijn pa jarig ga ik in dat thema iets maken of maak ik een nieuwjaarstaart?
biesje
Geplaatst: 26-12-10 13:57
ik heb een eenvoudig kerst taartje gemaakt
gevuld met botercreme met choclate chip cookies en chocofudge met oreo's
Moet je een taart altijd afsmeren met botercreme? Heb al gezocht voor antwoord op internet, maar kan het nergens vinden.
1234
Geplaatst: 26-12-10 14:57
hoeft niet, kan ook met chocoladepasta ofzo, als het maar plakt. maar je moet wel kijken dat het afsmeersel niet teveel water bevat, anders gaat de marsepein/fondant smelten xD
stel je smeert af met chocopasta he die moet je toch fftjes 10 tot 15 seconde in de magnetron doen he maar is die dan niet te warm voor je marsepein/fondant?
Polivy
Geplaatst: 26-12-10 15:07
Na het afsmeren zet je je biscuit nog even in de koelkast om 'harder' te worden
@ Polivy plakt de chocopasta dan nog wel? (sorry voor de vele vragen is mijn eerste taart) en de taart zelf he als ik die morgen maak kan die morgen dan al gegeten worden aangezien mijn pa morgen jarig is.
Ja hoor. Gewoon afsmeren en daarna zeker half uurtje in de koelkast. Dat zorgt ook dat je strakker kan bekleden. Bij mij iig.
Leliaardje
Geplaatst: 26-12-10 15:59
@ biesje: wat een leuke taart!! En die vulling...............
Chernique
Geplaatst: 26-12-10 20:04
Wat is kerst toch leuk!
Heb op taart/bakgebied dit gekregen: 2 boeken: Taartdecoratietechnieken van Racel Brown en Taart! van Monica en Saskya Kuhne het boekje 500 cupcakerecepten Een vierkant bakblik Een mini deegroller Wat uitstekers Een schort
En verder nog allerlei leuke dingetjes gekregen op bakgebied (oa verschillende amuseschaaltjes) en ook nog een supermooie zwartglanzende externe harde schijf!
Leuke kado's Chernique! Biesje, erg leuke taart en wat klinkt die vulling lekker Dit was mijn taart voor vandaag, onderste laag met zwitserse room en frambozenjam, groene laag met aardbeienmousse en 4-vruchtenjam, bovenste met lemoncurd botercreme. Heb zelf een stukje met de zwitserse room gehad en dat was erg lekker. Gestut met kitkat
Chernique
Geplaatst: 26-12-10 21:48
Hihi ben zeker verwend!
Erg leuke taart Kinke! Vulling klinkt ook erg lekker! & ook zeker die van Biesje...
Gave taart ook weer, lekkere vullingen ook denk ik! Vind de taart van Biesje ook erg mooi.
winnitou
Geplaatst: 26-12-10 22:18
1234 schreef:
hoeft niet, kan ook met chocoladepasta ofzo, als het maar plakt. maar je moet wel kijken dat het afsmeersel niet teveel water bevat, anders gaat de marsepein/fondant smelten xD
en geen wit marsepein gebruiken
winnitou
Geplaatst: 26-12-10 22:20
dancertje schreef:
@ Polivy plakt de chocopasta dan nog wel? (sorry voor de vele vragen is mijn eerste taart) en de taart zelf he als ik die morgen maak kan die morgen dan al gegeten worden aangezien mijn pa morgen jarig is.
dan kun je ook slagroom gebruiken, als je meteen gaat eten
Mayo
Geplaatst: 26-12-10 23:03
winnitou schreef:
1234 schreef: