Taarten Decoreren VI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

Re: Taarten Decoreren VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:01

Iemand ervaring met rolfondant chocolade, of marsepein chocolade? Ben benieuwd of dat ook echt naar choclade smaakt of niet..

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 00:58

Yootha schreef:
Is lemoncurd uit pot ook wat dun?

Nope, dikker dan jam zelfs

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:11

Mogge,

Ik heb me gisteren ook maar weer eens een taartje gemaakt... ben alleen niet tevreden over mijn boetseersel... maar goed :o . We blijven gewoon oefenen!
Afbeelding

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:33

imd schreef:
Iemand ervaring met rolfondant chocolade, of marsepein chocolade? Ben benieuwd of dat ook echt naar choclade smaakt of niet..

Dat kan ik je vanavond wel vertellen ;). Ik heb de rolfondant choco in huis en ga vanavond de taart maken.

Leuke taart hoor :j

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 09:51

Leuk hoor! Ik vind het kuiken ook top! Ik ga vandaag ook aan het bakken..paastaarten..twee kleine bolletjes en 1 grotere.
Ik heb alleen geen zwarte kleurstof..hmm..even kijken hoe ik dat ga oplossen..

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:13

Afbeelding
:D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:15

Nou dat ziet er toch GEWELDIG uit? +:)+

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:17

Vond m'n zoon ook, die wil hem elke keer opeten, maar hij moet nog even wachtten.
Moeilijk moeilijk :+

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:19

Oh ik zie het he lemaal voor me:
"Mama wanneer dan?"
"Mama ben ik nú al jarig?"
"Mama hoe lang duurt het nog dan?"
"Nu? Mag ik nu al taart?"

:=

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:19

Ja idd zo ongeveer :D

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:31

Hoi Allemaal,

Al geruime tijd lees ik lekker mee in jullie topic en ik heb me heerlijk vergaapt aan jullie prachtige creaties.
En...nou begint het toch ook wel te kriebelen hoor, om eens zo'n taart te proberen. Het probleem is alleen dat de meeste ingredienten hier wat moeilijk te krijgen zijn (en geen creditcard om via internet te bestellen). Gisteren heb ik twee bakvormen en een smoother (jaaaaaaaaaaa, die zag ik ineens liggen!!!) aangeschaft omdat mijn wat oudere vormen helaas zijn overleden.
Niet al te beste kwaliteit en echt al jaaaaren in gebruik voor de wat gewonere (lees: appeltaarten) gebruikt. Enfin, nu heb ik dus 2 ronde vormen gehaald, een diepe vorm en een verstelbare vorm. Voor het bolvormpje moet ik nog even reizen,dus die is er nog niet.

Maar, ik heb natuurlijk een vraag! Ik lees hier dat zoveel mensen biscuit gebruiken ipv gewoon cakemeel en nou is mijn vraag dus: Waarom wordt hier de voorkeur aan gegeven? Is het lekkerder? Makkelijker te bewerken? Ik ben die mix hier echt nog nooit tegengekomen (en de marsepein ook niet) en van een hoop reacties toch al gezien dat als je dat zelf maakt, het nogal eens fout gaat.

Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen, als ik eindelijk de marsepein gevonden heb? Want ik wil toch echt serieus eens een poging gaan wagen......

Groetjes
Emerald

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:44

hoi Emerald,
biscuit is veel luchtiger dan gewone cake en ligt dus minder zwaar op de maag, daarom gebruiken de meeste mensen dit!
Je kunt dit met een mix maken, maar het is ook heel makkelijk om zelf te maken!
Succes ermee!

Yootha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:47

Mijn nichtje van 2 zegt elke keer bij elke taart: lepe hale en aansnije.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:54

Je moet wel 10 tot 15 min. de mix goed mixen. Dat ik best belangrijk om te doen. En voor de rest veel van het internet afhalen. Zoals deleukstetaartenforum. Het is echt heel leuk om te doen.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:56

Inderdaad :)
Ik ben nu bezig om van paaseieren kuikentjes te maken, stond in de mjam :) is erg leuk

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 10:57

Kan iemand dat misschien inscannen ofzo? Of uitleggen hoe je dat doet?

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:34

Emerald schreef:
Hoi Allemaal,

Al geruime tijd lees ik lekker mee in jullie topic en ik heb me heerlijk vergaapt aan jullie prachtige creaties.
En...nou begint het toch ook wel te kriebelen hoor, om eens zo'n taart te proberen. Het probleem is alleen dat de meeste ingredienten hier wat moeilijk te krijgen zijn (en geen creditcard om via internet te bestellen). Gisteren heb ik twee bakvormen en een smoother (jaaaaaaaaaaa, die zag ik ineens liggen!!!) aangeschaft omdat mijn wat oudere vormen helaas zijn overleden.
Niet al te beste kwaliteit en echt al jaaaaren in gebruik voor de wat gewonere (lees: appeltaarten) gebruikt. Enfin, nu heb ik dus 2 ronde vormen gehaald, een diepe vorm en een verstelbare vorm. Voor het bolvormpje moet ik nog even reizen,dus die is er nog niet.

Maar, ik heb natuurlijk een vraag! Ik lees hier dat zoveel mensen biscuit gebruiken ipv gewoon cakemeel en nou is mijn vraag dus: Waarom wordt hier de voorkeur aan gegeven? Is het lekkerder? Makkelijker te bewerken? Ik ben die mix hier echt nog nooit tegengekomen (en de marsepein ook niet) en van een hoop reacties toch al gezien dat als je dat zelf maakt, het nogal eens fout gaat.

Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen, als ik eindelijk de marsepein gevonden heb? Want ik wil toch echt serieus eens een poging gaan wagen......

Groetjes
Emerald

Je hebt geen creditcard nodig om te bestellen bij de online taartenshops. Je mag vaak naar ze overmaken of via Ideal direct online betalen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:35

Leuke taarten weer +:)+ De puzzelplaat is super gedaan!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:39

ik ben geen scanner bij de hand, maar kan het wel even uitleggen
Je neemt paaseitjes en chocoladekoekjes, je maakt een theelepel warm door het onder de warme kraan te houden, even droogschudden, hou deze tegen de onderkant van een paasei,zodat het een beetje smelt, dan zet je hem op een chocoladekoekje. Laat dit even hard worden en je ei zit vast op het koekje.
Met oranje marsepein maak je pootjes, deze zet je ook op het koekje, met gele marsepein maak je vleugeltjes, die maak je vast door weer met de warme theelepel tegen het chocola te drukken. Vervolgens maak je een hoofdje van gele marsepein, die je weer op dezelfde manier vastmaakt.
Snij dan van oranje marsepein een ruit, het snaveltje, vouw het iets dubbel en druk met een mesje op het hoofdje.Vervolgens maak je nog ogen. dit kan door zwarte kleurstof aan een sateprikker te doen. Verder kun je het kuiken naar eigen inzicht versieren!
Succes ermee!

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:43

Ah, thanks! :)

seabiscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 11:52

haha, die kuikentjes had ik voorbij zien komen en heb ik toevallig net gemakt (op geheel eigen wijze dan wel ;)). Niet geplakt door chocola te laten smelten maar met poedersuiker en water..zijn wel grappig geworden..
Ben nu bezig mijn taart af te smeren met groene botercreme..wil niet bedekken met marsepein (heb niet genoeg). Maar ik krijg de botercreme niet echt glad en dekkend..tips?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:34

Bedankt voor de tips!

@Mayo: Ik woon niet in nederland, dus dat zal niet gaan lukken denk ik. We hebben nu een ander soort 'credit card' aangevraagd. Daar zet je van te voren geld op en krijg je een (visa) code. Hiermee zou het dus moeten lukken! Ik ga het gewoon proberen.

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:54

Een tijdje terug las ik dat een van jullie een topsy turvy cake ging proberen. Nou zit ik net te neuzen op een site en ik kom dit blik tegen. Had je die toevallig ook gevonden?
Afbeelding
http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/4/66/index.htm

Hier hebben ze wel heel grappige dingen!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:57

Dat ziet er op zich wel leuk uit, maar dan heb je wel "slechts" een 2D-versie van een Topsy-Turvy. Gewoon liggend dus, zeg maar ;)

wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 12:59

Emerald schreef:
Een tijdje terug las ik dat een van jullie een topsy turvy cake ging proberen. Nou zit ik net te neuzen op een site en ik kom dit blik tegen. Had je die toevallig ook gevonden?
Afbeelding
http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/4/66/index.htm

Hier hebben ze wel heel grappige dingen!

Mijn engels is niet zo goed, wat zijn de verzendkosten naar nederland?