Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emerald schreef:Hoi Allemaal,
Al geruime tijd lees ik lekker mee in jullie topic en ik heb me heerlijk vergaapt aan jullie prachtige creaties.
En...nou begint het toch ook wel te kriebelen hoor, om eens zo'n taart te proberen. Het probleem is alleen dat de meeste ingredienten hier wat moeilijk te krijgen zijn (en geen creditcard om via internet te bestellen). Gisteren heb ik twee bakvormen en een smoother (jaaaaaaaaaaa, die zag ik ineens liggen!!!) aangeschaft omdat mijn wat oudere vormen helaas zijn overleden.
Niet al te beste kwaliteit en echt al jaaaaren in gebruik voor de wat gewonere (lees: appeltaarten) gebruikt. Enfin, nu heb ik dus 2 ronde vormen gehaald, een diepe vorm en een verstelbare vorm. Voor het bolvormpje moet ik nog even reizen,dus die is er nog niet.
Maar, ik heb natuurlijk een vraag! Ik lees hier dat zoveel mensen biscuit gebruiken ipv gewoon cakemeel en nou is mijn vraag dus: Waarom wordt hier de voorkeur aan gegeven? Is het lekkerder? Makkelijker te bewerken? Ik ben die mix hier echt nog nooit tegengekomen (en de marsepein ook niet) en van een hoop reacties toch al gezien dat als je dat zelf maakt, het nogal eens fout gaat.
Wat raden jullie mij aan om mee te beginnen, als ik eindelijk de marsepein gevonden heb? Want ik wil toch echt serieus eens een poging gaan wagen......
Groetjes
Emerald
Emerald schreef:Een tijdje terug las ik dat een van jullie een topsy turvy cake ging proberen. Nou zit ik net te neuzen op een site en ik kom dit blik tegen. Had je die toevallig ook gevonden?
http://www.cakecraftshop.co.uk/shop/4/66/index.htm
Hier hebben ze wel heel grappige dingen!