Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:volgens mij had ik ze op pagina 28 gevonden.
@mayo, ik doe het tegenwoordig zoals iemand hier had voorgesteld, eerst de eieren 10 minuten kloppen en dan de rest erbij mikken en nog 5 minuten mixen, dat bevalt me wel vrij goed tot nu toe.
Waarom doe je de chocobiscuit trouwens korter mixen?
hyppolyte schreef:Ja dat is echt nodig, die taarten worden namelijk heel zwaar als je ze vult en bekleedt. Ik heb mijn laatste taart gestut met chocoladesigaretjes (heb meteen 10 pakken gekocht), maar je hebt ook van die chocoladestaafjes bijvoorbeeld. Waarschijnlijk werken rietjes ook wel (mits je de lange kant gebruikt).
Je kunt die stokjes er gewoon inprikken op de plek waar de boventaart komt te staan. Heb helaas geen foto's voor je.
hyppolyte schreef:Oh ja, dat was ik bij die assepoestertaart ook vergeten te doenis inderdaad wel zo handig, dan kun je 'm er tenminste weer vanaf halen
.
Ben nu trouwens bezig met 2 taartjes, een voor mijn moeder en nog een kleintje voor m'n oma en haar medebewoners (ze zit in een verzorgingstehuis), ga er 1e kerstdag maar even heen, dus ik dacht dat het dan wel leuk zou zijn om een klein taartje mee te brengen. Heb 'm gevuld met chipolatapudding (kreeg ik als tip, schijnen die oudjes gek op te zijn) die taart van m'n moeder zit weer caramelslagroom tussen. Beiden afgesmeerd met botercreme.
Als ik ze klaar heb dan zal ik wel even foto's plaatsen.
Leuke taarten trouwens weer, vergeet ik helemaal te zeggen! Die kerstboompjes, heb je die ook van marsepein, of zijn dat plastic boompjes?