Taarten Decoreren II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: Taarten Decoreren II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:37

Heel erg leuk!!

NanceMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 20:42

Mooi hoor Susan

Offtopic: Katja: gefeliciteerd

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:29

hij is weer leuk susan!

katja, gefeliciteerd meid!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:32

hyppolyte schreef:
volgens mij had ik ze op pagina 28 gevonden.

@mayo, ik doe het tegenwoordig zoals iemand hier had voorgesteld, eerst de eieren 10 minuten kloppen en dan de rest erbij mikken en nog 5 minuten mixen, dat bevalt me wel vrij goed tot nu toe :j.
Waarom doe je de chocobiscuit trouwens korter mixen?

Staat zo op de beschrijving :+ :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 21:34

Suus wat leuk!! +:)+

Katja, gefeliciteerd!!

Laura1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 00:18

Heeft iemand ervaring met lagen taarten? Ik heb gelezen dat je de onderste laag moet stutten zodat de bovenste laag niet door de onderste zakt.. Kan iemand daar wat meer over vertellen? Is het persee nodig als je maar 2 lagen doet? Heeft iemand toevallig foto's van hoe je kunt stutten en waarmee?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 01:22

Ja dat is echt nodig, die taarten worden namelijk heel zwaar als je ze vult en bekleedt. Ik heb mijn laatste taart gestut met chocoladesigaretjes (heb meteen 10 pakken gekocht), maar je hebt ook van die chocoladestaafjes bijvoorbeeld. Waarschijnlijk werken rietjes ook wel (mits je de lange kant gebruikt).
Je kunt die stokjes er gewoon inprikken op de plek waar de boventaart komt te staan. Heb helaas geen foto's voor je.

Heb m'n spullen binnengekregen vanochtend :):), heb nu 2 taarten gebakken (1 stervorm en een rechthoek) en de marsepein alvast gekleurd, dan hoef ik dat morgen niet meer te doen. Heb ook een handige tip gekregen om kerstboompjes te kunnen maken, die kun je dus gewoon inknippen, heel handig en makkelijk, weer wat geleerd!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:01

Wat een leuke taartjes weer!!!

Ik heb gisteren mijn eerste workshop gehad. Ben niet ontevreden, maar ga nog veel oefenen :D
We werkten met rolfondant, vond ik erg fijn werken. Nu heb ik zelf marsepein thuis liggen dus hoop dat dat een beetje op dezelfde manier werkt :D

Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 09:38

Goedemorgen,

Na lang meegelezen te hebben heb ik gisteren ook mijn 1e taart gemaakt...vulling van botercreme en aarbeienjam. Ik vond het erg leuk om te doen :D Nu nog wat gaan oefenen om wat creatievers te maken :o

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:02

ooo wat mooi!!!

echt heel erg knap gedaan!!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 10:24

Zo die zien er weer mooi uit zeg :j
Ik ben benieuwd van wij er weer van gaan bakken volgende week Von :)

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:26

Ollie, knappe taart!
Weet je zeker dat het je eerste taart was? ;)

Susan, erg leuk gedaan. Is dan echt een blok marsepein?

Ik heb nu 1 kilo blanke marsepein en blauwe, rode, groene en gele kleurstof (van de toko) en ga dus even uitzoeken hoe ik dat netjes gekleurd krijg.
En vooral, de rest niet :+

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:32

mooi hoor, jij moet boetseerervaring hebben!

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 16:51

hyppolyte schreef:
Ja dat is echt nodig, die taarten worden namelijk heel zwaar als je ze vult en bekleedt. Ik heb mijn laatste taart gestut met chocoladesigaretjes (heb meteen 10 pakken gekocht), maar je hebt ook van die chocoladestaafjes bijvoorbeeld. Waarschijnlijk werken rietjes ook wel (mits je de lange kant gebruikt).
Je kunt die stokjes er gewoon inprikken op de plek waar de boventaart komt te staan. Heb helaas geen foto's voor je.

EN een kartonnen bordje (precies op maat dus, te bestellen bij de shop) ertussen he??
Dus: onderste taart, daar stokjes in prikken, dan kartonnen bordje ertussen en daar bovenop weer de 2e taart.

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:07

mijn baksels:

Afbeelding

Afbeelding

en de verjaardagstaart nog niet helemaal af in de rondjes komt stan 3 te staan

Afbeelding

Afbeelding

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:12

Oh ja, dat was ik bij die assepoestertaart ook vergeten te doen :+ is inderdaad wel zo handig, dan kun je 'm er tenminste weer vanaf halen :D.

Ben nu trouwens bezig met 2 taartjes, een voor mijn moeder en nog een kleintje voor m'n oma en haar medebewoners (ze zit in een verzorgingstehuis), ga er 1e kerstdag maar even heen, dus ik dacht dat het dan wel leuk zou zijn om een klein taartje mee te brengen. Heb 'm gevuld met chipolatapudding (kreeg ik als tip, schijnen die oudjes gek op te zijn) die taart van m'n moeder zit weer caramelslagroom tussen. Beiden afgesmeerd met botercreme.
Als ik ze klaar heb dan zal ik wel even foto's plaatsen.

Leuke taarten trouwens weer, vergeet ik helemaal te zeggen :+! Die kerstboompjes, heb je die ook van marsepein, of zijn dat plastic boompjes?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 17:19

wat leuk weer zeg! ik ga dinsdag lekker frobelen. fijn dat het vakantie is :D

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:29

hyppolyte schreef:
Oh ja, dat was ik bij die assepoestertaart ook vergeten te doen :+ is inderdaad wel zo handig, dan kun je 'm er tenminste weer vanaf halen :D.

Ben nu trouwens bezig met 2 taartjes, een voor mijn moeder en nog een kleintje voor m'n oma en haar medebewoners (ze zit in een verzorgingstehuis), ga er 1e kerstdag maar even heen, dus ik dacht dat het dan wel leuk zou zijn om een klein taartje mee te brengen. Heb 'm gevuld met chipolatapudding (kreeg ik als tip, schijnen die oudjes gek op te zijn) die taart van m'n moeder zit weer caramelslagroom tussen. Beiden afgesmeerd met botercreme.
Als ik ze klaar heb dan zal ik wel even foto's plaatsen.

Leuke taarten trouwens weer, vergeet ik helemaal te zeggen :+! Die kerstboompjes, heb je die ook van marsepein, of zijn dat plastic boompjes?

Dat zijn plastic boompjes :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:37

Wat een gave taarten komen er weer voorbij zeg! Gaaf die Mickey zeg!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 20:49

Ohhh jullie maken me zó jaloers met dit topic. Dit wil ik ook allemaal kunnen. :=
Heb al heul lang meegelezen, en wil volgende week mn eerste taart maken. De biggentaart vond ik errug leuk, en die zag er ook niet te lastig uit, dus ik denk dat dat de eerste word. :)
Iemand nog tips/tricks? Voornamelijk met al dat gekleurde marsepein..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:11

Haha, foei! Ik vond ze er wel erg mooi uitzien, maar die sneeuw erop viel me op, toen dacht ik, misschien zijn ze wel nep ;).

Heb ondertussen mijn taartjes afgemaakt, dus ik heb weer foto's!
Taart voor m'n moeder, die liet geen artistieke vrijheid toe, die wilde 'm eigenlijk precies zoals het voorbeeld, maar ik had de basis al anders gemaakt :+. Maar verder wilde ze dus alleen de pinguin (ik wilde eigenlijk nog een bergje met sleeënde pinguins, jammer voor mij dus -O-), hoewel, ik had toch eigenlijk geen zin meer :D:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Taartje oma:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

@a_b Dat modderbad is inderdaad wel een hele goede om mee te beginnen :j. Geen tips, hij is heel goed te doen, beschrijvingen zijn hier zat (stappenplan van pag64 volgens mij). Gewoon lekker kliederen!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:15

@Hypolyte, wat een geweldige taarten :P . Moet écht naar een boetseercursus want ik geloof niet dat ik dat zou uit het handje kan maken :o

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:23

Ach welja, gewoon veel oefenen :j, heb je vroeger wel eens met klei gespeeld? Dan kun jij dat ook, dit was echt niet heel ingewikkeld hoor.
Die assepoestertaart was veel meer gedoe, ik ben hier om half 3 mee begonnen (met vullen e.d.) en ik was om 6 uur klaar met beide taarten. Het bekleden en vullen is het meeste werk. Ben trouwens wel blij dat ie vrij redelijk strak is geworden, ik kan nog niet helemaal voorkomen dat ie aan de zijkant wat bubbelt, maar dat komt door de vulling, de marsepein zit er wel goed omheen nu. Komt het toch nog goed met me :D

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 21:54

Erg mooie taarten weer!

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-09 22:00

Ik heb vroeger niet veel met klei gespeeld :+ Heb dan vaak ook geen zin meer! Ha ha! Hier mijn koekiemonsters, niet helemaal zoals ik wilde.
Afbeelding
Afbeelding
En nog wat pinguins:
Afbeelding