Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spetterlover

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:55

Ik heb net rijst met een groentemix erdoor gegeten, boontjes en mais, dus niet het beste wat er is, maar het smaakte me best Knipoog
Ook nog 2 halve perzikken uit blik

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:16

Pfff... Morgen mijn eerste gesprek bij de dieetiste Nagelbijten / Gniffelen
En nee niet om aftevallen maar om aantekomen..

Ik weeg nog maar 48 kilo bij een lengte van 1.68 (?) terwijl
ik onzettend goed en genoeg eet, meer kan ik niet op dan knap ik.

Dus maar naar de dieetiste om aantekomen op een verantwoordelijke manier,
ik bedoel ik kan wel op bed gaan liggen en de hele dag door patat eten maar

dat is aankomen op de verkeerde manier... Ik beweeg vrij intensief en ik heb ook
geen last van duizelingen ect. maar ik heb gewoon zwaar ondergewicht ik pas
niet eens in een maatje 34 daar zwem ik in.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:20

Tropico? Was jij eerst aan het afvallen? Je naam komt me bekend voor nl...

Spetterlover; de perzikken niet op siroop hoop ik he Knipoog

Ik heb vanmorgen op:
1/2 cup oatmeal met 1 cup 1% milk,
een glas grapefruitsap (heel veel goede artikelen over gelezen, schijnt ook te ondersteunen bij het afvallen) en een multivitamine en Omega-3 pil,
10 uur een sneetje bananenbrood en een whole wheat bagel met philedelphia light.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:57

Laura schreef:
Tropico? Was jij eerst aan het afvallen? Je naam komt me bekend voor nl...

Ik ben heel veel afgevallen van 75 kilo ging ik naar de 55 kilo op eigen kracht zonder dieetiste of afslankpoeders ect. gewoon gezond eten en bewegen.
Ik was tevrede met dit gewicht, maar het bleef eraf gaan terwijl ik meer als genoeg eet, zou ik namelijk meer eten dan plof ik uitelkaar.

Ik eet 3 keer op een dag (Ontbijt,lunch,diner) en nog 2 keer tussendoor.

Ik voel me verder kip lekker, maar het zit me gewoon niet lekker dat ik zwaar ondergewicht heb en het er zelf niet meer aan krijg...

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 18:59

Dat is de andere kant van het verhaal. Heel apart - je hebt niks onder de leden ofzo? Succes ermee Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:05

Jeej Tropico dat is nog hard gegaan de laatste weken dan!!!! Heeft je schildklier het op zijn heupen ekregen ofzo??? Dit is wel heel vreemd he??

Maar ja ik hoop dat het voor jou wel weer tot een normaal gewicht komt! Iedereen zal ook wel weer zo naar je kijken zo van die heeft anorexia gekregen......niet?? Lijkt me echt heeeeeel vervelend.

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:13

orionneke schreef:
Jeej Tropico dat is nog hard gegaan de laatste weken dan!!!! Heeft je schildklier het op zijn heupen ekregen ofzo??? Dit is wel heel vreemd he??

Maar ja ik hoop dat het voor jou wel weer tot een normaal gewicht komt! Iedereen zal ook wel weer zo naar je kijken zo van die heeft anorexia gekregen......niet?? Lijkt me echt heeeeeel vervelend.

Zo kijken mensen idd naar me, zo van ´Ooh die zal wel van een appeltje op een dag leven´ heel erg vervelend het maakt me gewoon verdrietig..

Ik heb verder niks onder de leden daar was de dokter ook zeker van, op de 1 of andere manier verbruikt mijn lichaam het heel snel denk ik ofzo?
Ik heb geen idee maar ik wil dat het stopt, het blijft er gewoon af gaan...

Ik krijg alles binnen wat nodig is dus daar ligt het niet aan, maar ik hoop gewoon van harte dat de dieetiste me kan helpen Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:26

Ja hou me op de hoogte!!!!!!!! Is echt niet grappig..........zo wens je dat het eraf gaat en zo wens je dat het eraan komt!!!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:31

Dat hoor ik wel vaker, dat "opeens" de stofwisseling het helemaal hoteldebotel krijgt... Voornamelijk bij anorexia-patiënten, omdat die ook heel veel bewegen enzo, had er nog nooit van gehoord bij mensen die gewoon aan de lijn doen eigenlijk.

Volgens mij kan je er vrij weinig aan doen, ja, minder bewegen. Maar in ieder geval goed dat je er met behulp van een diëtiste wat aan gaat doen als je jezelf er niet prettig bij voelt! (wat zou ik dat graag willen zeg Knipoog)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:37

Nou denk echt niet dat je minder dan maatje 34 wilt hoor!!!!! Dan zit je zowat in kindermaat volgens mij. Is ook niet leuk voor haar denk ik als je dat zegt......maar ergens snap ik het wel maar toch......

Sterkte he Tropico!!!!!

Heb even gekeken en het is inderdaad behoorlijk ondergewicht.....je zou 7 kilo aan moeten komen voor een BMI van 19 Ach gut Ach gut Vriendjes zijn?

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:51

Idd echt leuk is het niet meer als je niet eens normaal in een maatje 34 past omdat het aan alle kanten lubbertje en doet.
Shoppen? Mij niet gezien ik weet toch al dat ik op de kinderafdeling terecht kom en daar pas ik niks van kwa lengte...

Minder bewegen tja ik doe mijn dagelijkse dingen en sport elke avond nog geen 30 minuutjes.

Er moet idd ruim 7 kilo aan om op een gezond BMI te komen, maar daar heb ik wel vertrouwen in deze
dieetiste is zeer profesioneel en weet waar ze het over heeft Lachen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:52

Mooi dat je positief er tegen aan kijkt!!!! Hoe snel zijn die laatste 7 kilo er dan nog afgegaan???

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 19:57

Ik snap dat het voor haar niet leuk moet zijn, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit onder de 70 kilo heb gezeten, laat staan dat ik ooit maat 34 heb gehad

Ben meteen naar damesmaten 40 gegaan vanaf de kinderkleren...
Álles liever dan weer te dik zijn voor mij, echt waar...

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:00

orionneke schreef:
Mooi dat je positief er tegen aan kijkt!!!! Hoe snel zijn die laatste 7 kilo er dan nog afgegaan???

Pfff.. daar vraag je me wat had al een hele tijd niet meer op de weegschaal gestaan totdat ik vorige
week besloot er weer eens op te gaan staan, nou toen schrok ik me dus een hoedje en gaf het ding 48.5 aan Wow!

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:02

@ spetterlover: ik mag 44 gram vet op een dag en 1200 calorieen of zo.

Maar normaal zit ik niet zo hoog met vetten, puur omdat ik vrijwel vetvrij broodbeleg eet Lachen Kaas is gewoon heel vet.
Verder lijkt het mij ook beter om minder vet te eten dan superweinig calorieen Lachen

Vanmiddag niet meer aan hardlopen toegekomen, heb 2 tentamens gehad vandaag met maar 3 uurtjes slaap, viel meteen in slaap toen ik thuiskwam.
Daarna heb ik met m'n vriendinnen gegeten, ik ga dan zo maar hardlopen Lachen Wil toch wat doen vandaag...

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 20:45

tropico, wat apart zeg !!!
ik zou niet minder gaan bewegen, want bewegen is niet alleen maar goed om af te vallen, maar is goed voor je algehele gezondheid. En als je dat leuk/lekker vindt, juist blijven doen denk iK !! Sporten kan ook je spieren juist weer wat versterken.

succes!!!

Tropico

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:21

IngridM schreef:
tropico, wat apart zeg !!!
ik zou niet minder gaan bewegen, want bewegen is niet alleen maar goed om af te vallen, maar is goed voor je algehele gezondheid. En als je dat leuk/lekker vindt, juist blijven doen denk iK !! Sporten kan ook je spieren juist weer wat versterken.

succes!!!

Daarom juist bewegen is goed voor het lichaam en gezond, en je kunt mij niet
wijs maken dat ik met dat krappe halfuurtje sporten per dag dat ik doe, op dit gewicht kom.

Ik zal het morgen allemaal wel te horen krijgen, ben blij dat er zulke mensen bestaan die je kunnen helpen met dit soort dingen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 21:27

Laura schreef:
Spetterlover; de perzikken niet op siroop hoop ik he Knipoog

helaas wel Tong uitsteken heb de siroop er zo veel mogelijk afgehaald om de schade nog een beetje te beperken Schijnheilig

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:26

Laura schreef:
Jamy; Mueslibol is (naast heel lekker - die van Bakker Bart zijn helemaal heeeeerlijk Haha! ) niet al te gezond omdat ze van witbrood zijn. Is Boter echte boter of margarine?
De rest ziet er goed uit (al kijk ik dan over de hagelslag heen Knipoog ) en lekker veel groente eten vanavond!

Als het goed is gewoon margarine, dat is toch niet zo slecht? Want op mn brood doe ik meestal geen boter, maar je hebt het af en toe wel nodig toch?
Maar het bolletje was bruin? Dus ik dacht dat het niet zo heel erg was, zag eruit als volkoren bolletje zeg maar Tong uitsteken
Vanavond heb ik sla gegeten, wat cherry tomaatjes met kleine stukjes mozarella er door, wat komkommer salade (zat wel erg veel dressing op trouwens, was kant en klaar van de ah) 2 stukjes kalkoenfilet (kleine stukjes). Eetlepel bloemkool en 2 eetlepels krieltjes.

Morgenochtend weer sporten.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 22:52

Ik heb net ff zo'n ding aangemaakt op overgewicht.nl en ik mag 40 gram vet per dag en 1200 nog wat calorieen.
Daar dat ik vandaag maar 1 gram vet overhaan en maar 26 calorien. Erg netjes dus achteraf, dat terwijl ik nog was ijs gegeten had ook Bloos
dat is zo stom, ik weet dat ik het niet moet doen, maar toch doen he Schijnheilig
Maar ja ik had ingevuld dat ik met dat programma 4 kilo af val in 4 maanden ofzo bij een niet al te actief leven. 3 uur sport per week ofzo.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 23:04

Tropico, wat lastig voor je, mij lijkt het heel raar als je eerst wilt afvallen maar juist daarna wilt aankomen. Ik vind het knap van je dat je het met behulp van een dietiste gaat probren *LOL* Heel veel succes ermee en houd je ons op de hoogte?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 02:45

Ik heb vanavond weight watchers ijs gegeten Tong uitsteken, die lui hebben hier echt werkelijk vanalles als je je ogen maar open houdt. De normale dingen weer niet.

Maar was een behoorlijk bakje ijs met maar 1 gram vet en 160 Kcal. Voor WW was dat afgerond 3 punten ook al stond er vreemd genoeg 2 punten op de verpakking. Lekkerrrrrrr smullen!!!!

Morgenmiddag mag ik na een weekje braaf zijn naar de mc donalds!! JEUH, ik ga mc nuggets en frietjes eten met DIET coke. Ik drink NOOIT cola maar ja moet wel aan de lijn denken Knipoog

Ik voel me goed en dat is het belangrijkste! Geen honger, eet lekker, houdt me aan mijn puntensysteem, dus wat wil je nog meer??? Ow ja afvallen, das ook wel handig. Nou dat zie ik wel in NL als ik op mijn eigen vertrouwde weegschaaltje mag gaan staan. Dus voorlopig doe ik het maar op gevoel! Zolang ik me goed voel en nie thet idee heb dat ik dikker wordt ben ik allang blij! Goh het lukt al om weer 'normaal' te gaan denken Knipoog .

Zo dat was het wel weer voor vandaag. Dadelijk in bad en slapen.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 08:12

Vandaag is het voor een paar mensen weeg-dag toch ? Lachen Ben benieuwd of jullie tevreden zijn!
Ik heb ontbeten met een tosti met 30+ vegetarische kaas. Had er niet al te veel kaas op gedaan en er maar geen ketchup bij gegeten Schijnheilig

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 09:41

Ja voor mij was het vandaag ook weer weegdag.
En na een week met een BBQ en erg onregelmatig leven en eten (veulentje geboren dus aantal nachten lang op en snaaiwerk erbij) en veel visite had ik er een zwaar hoofd in.
Maar het viel mee, weer bijna een kilo eraf sinds begin v/d maand Haha!
Oke, het is niet veel maar ik had eerlijk gezegd verwacht dat er wat bij was Bloos!

Vanmorgen al een bakje kwark op met 2 nectarines.
Voor tussen de middag maak ik een tonijnsalade en mijn tussendoortjes probeer ik vandaag een beetje te beperken.
Vanavond heb ik namelijk een boottocht met warm en koud buffet wat natuurlijk weer veel te lekker is...

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 11:00

Vannochtend mn eigen beetje uitgeput Vork
Eerst kwartier hardlopen, toen kwartier heel snel wandelen, toen een kwartier fietsen en toen nog 10 min op zo'n ding dat alleen je voeten heen en weer gaan, weet niet hoe ik dat moet uitleggen Haha! daarna nog buikspieroefeningen gedaan voor de schuine buikspieren Tong uitsteken En toen was ik wel kapot, doe namelijk alles best fanatiek Schijnheilig

Vannochtend ontbeten met een volkoren broodje met kaas en komkommer en net een cracottes met (dieet) boter en een heel klein beetje jam op. En al 3 flesjes spa blauw Bloos!