Wat een lekkere dingen komen er weer voorbij. Kim, die burgers van 2 pagina's terug zien er lekker uit!
Ik heb vandaag nog 1X voor m'n stiefdochter gekookt, nou ja, gebakken voordat ze 10 maanden van huis is. We brengen haar nu naar Schiphol omdat ze zo naar Australië vertrekt voor een jaar high school. Vanmiddag dus nog even aan de Oudhollandse pannenkoeken! Met spek en stroop en met appel (en daarop nog weer granaatappel pitjes) en gewoon naturel.
Engelse cottage pie gemaakt. Gehakt, ui, peen , doperwten en gravy , met daarover aardappel puree en later nog kaas gedaan.
1e laag:
Daarna de zelfgemaakte aardappelpuree erop: en even in grill:
Daarna op m'n bord: sorry alleen niet zo netjes op m'n bord gezet!!! Dus ziet misschien niet zo lekker uit maar het is echt smullen!
Eefske
Geplaatst: 06-07-16 20:36
Oeh die cottage pie
Ik heb bietjesrisotto met geitenkaas en ernaast knoflookchampignons, courgette en rucola
LoesvL
Geplaatst: 06-07-16 21:04
Ik heb een beetje een 'stomme' vraag. Woon nu sinds 7 weken in Canada op mezelf voor stage en kookte nooit, nu moet ik voor mezelf koken en blijk het best leuk te vinden. Wil graag risotto maken maar daarvoor moet je bouillon hebben, kun je daarvoor gewoon n bouillon blokje met water mengen en dan heb je bouillon? Als iemand n recept heeft ook altijd welkom, iets van kip of garnalen met groenten (champignon, broccoli etc.)
Laurahh
Geplaatst: 06-07-16 21:06
Dat kan je inderdaad gewoon met een bouillon blokje maken
Onze favoriete risotto is met kip, spek, champignons en paprika. Eigenlijk kan je er alles ingooien waar je zin in hebt
01San
Geplaatst: 06-07-16 21:08
Je kunt vanaf pagina 1 de foto's bekijken en dan degene van wie je het recept lekker vind lijken , even een pbtje sturen anders?
Want dit is een foto topic,, anders komen er allemaal recepten maar dat is niet echt de bedoeling van dit topic.
Ik bedoel het niet boos hoor!! Maar gewoon als tip .. Er staan best veel ook simpele gerechten foto's tussen en het is leuk te bekijken
Thanks en geen probleem hoor San! Had t in m'n hoofd en dan wil ik het ook vandaag maken, ga gewoon wat bijeen gooien en wacht af wat t wordt, aldoende leert men
01San
Geplaatst: 06-07-16 21:13
LoesvL schreef:
Thanks en geen probleem hoor San! Had t in m'n hoofd en dan wil ik het ook vandaag maken, ga gewoon wat bijeen gooien en wacht af wat t wordt, aldoende leert men
succes! En natuurlijk verwachten we wel een foto
LoesvL
Geplaatst: 06-07-16 21:18
01San schreef:
LoesvL schreef:
Haha. Mijn niet-zo-netjes-sushi ziet er veel slechter uit haha.
LoesvL
Geplaatst: 07-07-16 01:52
M'n risotto, even niet aan gedacht dat je pannen moet hebben die niet verbranden aangezien je t kokend moet roeren. T smaakte oke maar t verbrande smaakje was jammer volgende keer maar in NL maken waar m'n pannen niet aan branden
(Of gewoon zorgen dat t niet aanbrand)
Ramiro
Geplaatst: 07-07-16 11:08
Hmm komen weer lekker gerechten langs, die sushi
Weer wat van onze gerechten:
Uiteten Verjaardagstaart van mijn vriend (door een vriendin laten maken)
Lisitano
Geplaatst: 07-07-16 12:06
Eefske schreef:
Oeh die cottage pie
Ik heb bietjesrisotto met geitenkaas en ernaast knoflookchampignons, courgette en rucola
[ [url=m/nyoT2j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Oh wat een goed idee! Bietenrisotto. Ziet er heerlijk uit.