secricible schreef:zie artikel hierboven over stevia. Stevia als E-nummer is getest en goed bevonden, maar dat is niet het pure plantje, maar wel bewerkt tot de zoetstof. Als je via internet gaat kopen kom je nog wel andere vormen van stevia tegen die dus niet gekeurd zijn en waarbij je dus geen garantie hebt dat het gezond is. Daarnaast is stevia puur vrij bitter en daardoor wordt vaak niet alles vervangen door stevia, maar maximaal 1/3. Mja, dat het "natuurlijk" is vind ik persoonlijk een ongelooflijk loze kreet. Dat het uit de natuur komt zegt niet dat het veilig is of goed voor je vind ik.
En aspartaam en stevia zijn 2 volledig andere stoffen, met als enige overeenkomst dat ze beide zoet zijn. Een beetje als zeggen dat water en benzine hetzelfde zijn omdat ze beide vloeibaar zijn zeg maar
Haha interessant! Fijn dat je er zoveel van af weet

Natuurlijk die kreet wordt wel vaker gebruikt en vind het dan ook vaak een loze kreet

@ MDH als het voor jouw goed werkt moet je dat natuurlijk doen! Ik ben met beide niet zo bekend vandaar mijn vraag

@ Belsje, gewoon doen