Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sjintoo

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:46

Morgen ga ik hier eens proberen suikerwafels te bakken. Hopelijk lukken ze.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 21:59

Ik ga morgen zelf kerststol maken en als taart op 2e kerstdag een Charlotte met frambozen.
Ben benieuwd naar alle 2!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 12:33

De kaneelbroodjes zijn weer heerlijk! Het zijn er alleen wel weer veel, haha! Dus probeer nu voor het eerst ook een paar in de vriezer, kijken of dat wil.
Eind van het jaar nog de nieuwjaarsrolletjes maken en ergens tussen nu en oudjaarsdag denk ik de mini appeltaartjes proberen :D

Hoe gaan de voorbereidingen voor de kerstlunch Mara?

GQMMS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 14:46

Mag ik jouw recept hebben vd kaneelbroodjes? (:

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 16:58

ginouque, je hebt pb!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 18:10

Oe! Ik wil ook het recept voor de kaneelbroodjes! Die ga ik dan ook misschien met kerst maken!

De lunch gaat tot nu toe voorspoedig. Vandaag de twee bananencakes en brownies gebracht, vielen erg in de smaak. De appelnotenbroden staan nu in de oven en ik ga zo beginnen met het deeg voor de 2 quiches. Scheelt toch wel als je een beetje geoefend bent, gaat het een stuk sneller. ^^

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 20:20

*Kruipt weer uit de mee-leeshoek*

Kaneelbroodjes, klinkt goddelijk! Zou ook graag het recept willen hebben, hihi!

@ Mara: brownies ... bananencakes ... appelnotenbroden ... jamjam!

Hier staat nu een biologische appeltaart in de oven. Hadden te weinig deeg voor op de bovenkant, dus de bovenkant met bladerdeeg gedaan. Over een uurtje uit de oven halen.

SJANNE_DARK

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:28

Ik lees altijd mee met jullie lekkere toetjes, taarten en andere lekkere dingen maar nu heb ik jullie hulp nodig. ik ben op zoek naar en echt lekker resept voor een monchoutaart. Er komen zo i zo bastogne koeken als bodum en aarbeien op de top meer de monchou zelf vind ik nog lastig lees meerdere verhoudingen. Ik wil een goed gevulde en lekker vette taart wie o wie heeft een goed resept

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 22:29

Ik lees ook mee haha

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:12

De quiches gingen niet helemaal zoals ik wilde. Zoals verwacht was de tomaat mozzarella vulling errug nat, na een uur in de oven was die nog niet helemaal gestold. Maar meer als een uur, dat is echt te lang, dus heb wat vocht afgegoten en laten afkoelen en nu ziet die er aardig uit. De lorraine quiche had ik in een springvorm gedaan en uiteraard niet bij nagedacht dat die niet dicht is, dus er lekte vulling uit. Zucht. Maar ook dat is weer goedgekomen. :P

Een recept voor een monchoutaart? http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... -meer.html Deze is favoriet van mijn huisgenootje en collega's op werk. Dus zeker het bakken waard! En je kan de vulling vervangen door misschien wat aardbeien of vanille. Past misschien wat beter bij de zoete aardbeien dan de limoen/citroen. Maar de combi, monchou en gecondenseerde melk is echt hemels! Echt romig! Vergeet vooral niet de gelatine! Anders stijft die niet op!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 07:12

Ik heb Zaterdag dus die Cookie Dough deeg gemaakt, maar weet iemand hoe warm de oven moet om koekjes te bakken? :=

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 14:40

Ik zou em ongeveer op 200 graden zetten, ongeveer 8-10 minuutjes. :)

Zo, ik had even een eindspurt nodig want de cheesecake moet ruim een uur in de oven en 3 uur moet ik richting de garage voor een afspraak. :')

Maar ik heb ook zelf ijs gemaakt en het zag er goed uit! :j ben heel benieuwd, als het recept goed is post ik em gelijk. :) En nu cheesecake in de oven, beslag smaakte al zeer goed dus ook hier bij succes zal ik em posten. :D

Straks als ik terug ben ga ik nog even cupcakes maken voor aankomende dagen. Denk gewoon citroen en dan een swiss merengue botercreme. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:12

Ben benieuwd naar jou baksels SF! Wat voor cheesecake heb je gemaakt?

SJANNE_DARK; Ik maak altijd deze: http://www.monchou.nl/recepten/bastogne ... groot.aspx Ipv kersen kun je er ook aardbeien op doen. :) En er staat bij dat je er 2 blikken op moet doen, maar één vind ik altijd voldoende.

Hier ook eindelijk weer gebakken.. Dat is echt al lang geleden! Ik heb een mascarpone-witte chocolade-taart gemaakt. Ben benieuwd hoe ie smaakt, moet nog even wachten tot morgen..

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:23

New York vanille cheesecake. :) Ik heb em iets langer dan normaal in de oven gehad, en nu issie eruit en blijft een beetje smeuig. Neem aan dat dit altijd zo is met een cheesecake?

Mmm dat klinkt ook erg lekker!

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:32

Ja, denk dat ie wel smeuïg moet blijven. Heb nog nooit een cheesecake gebakken eigenlijk (alleen laten opstijven in de koelkast). Klinkt goed!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:40

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 17:47

Ziet er goed uit. :9

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 18:38

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:29

Siggislief schreef:
Ik ga dit weekend heerlijk iets bakken/Maken..
Ga de Chocolate Chip Cookie Truffels proberen te maken. :9

Delink//CCCDough Truffels

Heb grote plannen voor het dessert van 1e en 2e kerstdag, waaronder bovenstaande truffels bij de koffie op 2e kerstdag.
Heb alleen mijn eerste fout al gemaakt :o? recept te snel gelezen. Dacht eerst bolletjes draaien, dan 2 uur in de koelkast. Dat werd dus vloeken, want "deeg" is nogal zacht en bolletjes worden het bepaald niet. Nou ja, dat zie ik later wel of ik ze nog kan bijwerken.
Kijk ik later nog eens goed in het recept.......deeg eerst in de koelkast voor 2 uur, dan bolletjes rollen en daarna nog in de vriezer 8)7 Oeps...nou ja, heb nog niet alles gedraaid, dus de rest van het deeg maar wel in de koelkast en daarna de rest draaien en daarna het chocoladeavontuur :D Het deeg is in ieder geval al superlekker, maar ja, wat wil je met gecondenseerde melk :9

Voor 1e kerstdag ga ik een gelei van rood fruit met honingmousse en sorbetijs maken (gevonden op AH) en dan op 2e kerstdag allemaal kleine dingetjes. Bovenstaande truffels en nog koffie-karameltruffels, amandel pralines, amandelcreme, meringues met citroenroom en schuimpjes met chocoladeroom :9
Ben benieuwd of er nou veel verschil zit in smaak en textuur van de meringue en de schuimpjes. Zijn net iets andere recepten. We zullen zien.

Mara, vind jouw blog echt superleuk, maar je gaat zo hard. Dat kan ik toch onmogelijk bijhouden :o :D

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:45

Suuszels schreef:
Ik ga morgen zelf kerststol maken en als taart op 2e kerstdag een Charlotte met frambozen.
Ben benieuwd naar alle 2!

De laatste met lange vingers? Heb die ook gemaakt, maar stom stom had er een hele beker Griekse yoghurt bij gedaan en niet voldoende gelatine in huis om de dubbele hoeveelheid te maken.heb het dessert nu maar geserveerd in een kleine versie.

Lekkere zurige yoghurt frambozen, met de zoete lange vingers. Ging er hier in als koek!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:46

Ik bak dus ook graag hallo :-)

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:47

Heb laatst al eens een noten cake gemaakt, appeltaart, cup cakes, frambozen Charlotte maar die was een beetje mislukt.

Morgen ga ik hartige cup cakes maken.

Unravelation

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 22:48

SpikkelFire schreef:
New York vanille cheesecake. :) Ik heb em iets langer dan normaal in de oven gehad, en nu issie eruit en blijft een beetje smeuig. Neem aan dat dit altijd zo is met een cheesecake?

Mmm dat klinkt ook erg lekker!

Heb jij hem gewoon zo in de oven gedaan? Ik wil em ook altijd nog maken naar het recept in m'n hummingbird boek, maar daar staat in dat je je springvorm in een braadslee gevuld met water in de oven moet doen...? :o? Dat vind ik dus nog een beetje eng om te doen :o :D

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 00:25

Dat zou kunnen ja, das au bain marie maar dan bakken, maar dit recept kon gewoon zo in de oven. :)

Ook nog vanavond cupcakes gemaakt. Wilde eerst cupcakes door midden snijden en laagjes ertussen doen, en dan fondant eromheen. Maar dat ging niet zo soepel dus gaf het maar gelijk op. Maar even snel afgemaakt met fondantbloempjes.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 15:12

Afbeelding

Mijn frambozen cup cake en mijn spinazie/geitenkaas met pijnboompitten cup cake.

Volgende keer wil ik alleen witte chocolade als topping gebruiken bij de frambozen cup cake want de suiker laag is mislukt. Maar de smaak was prima.