Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 20:07

KozieZ schreef:
Ik denk niet dat je mooi af kan smeren met smeerboter/botercrème, dat hard niet uit. Maar misschien dat iemand anders dat zeker weet te zeggen.

Dat blijft idd zacht en zal het er niet makkelijker op maken.
Ik adviseer je echt ruim op tijd te beginnen. Het wordt je eerste taart en je hebt niet de meest makkelijk verwerkbare materialen. Het zou zonde zijn als je daardoor in de knoei komt en uiteindelijk geen taart hebt.

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:03

IngridB schreef:
Jeeeeeeetje zeg.......ben je ff een weekje op vakantie wordt er hier toch wat afgemauwd _O- . Stelletje kletsenkonten :D hahaha
Dat wordt 15 pagina's bijlezen!!!

Ja, wij werken wel door hoor :D ;)

@ Patries :(:)

Zo, de rosé was errug lekker vanavond :D , nu wakker zien te blijven tot uurtje of half twee.
Zoonlief is stappen en moet opgehaald worden bij de HMH. En dan is ie jarig!!!!
Manlief haalt 'm op maar denk dat ik maar even mee ga.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:18

Een paar pagina's terug hadden jullie het over THE MAT. Die lagen vinyl om fondant tussen uit te rollen..
http://www.youtube.com/watch?v=nu6QpimDDDQ

Ik kwam deze mat vandaag tegen bij de Nijhoff in Baarn Hij was daar net zo duur als dat ik schat dat het bestellen in USA zou kosten.
Ik heb 'm gelijk maar meegenomen..

Morgen eens uitproberen. Vooral hoe je volgens het filmpje met dat ding de fondant op de taart legt lijkt me ideaal..
Ik sta nu iedere keer te frunniken om de lap fondant op de deegroller te leggen om zo de hele handel op de taart te tillen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 22:19

hihi tegenwoordig heb ik geen moeite om zo lang wakker te blijven....nadat ik vanmorgen om 6 uur wakker werd door manlief ben ik maar een beetje wakker gebleven in hoop dat ik straks zo in slaap val....

morgen gaan wij 2 weekje s naar de camping...yeahhh en het gaat heel de dag regenen...:-(....
nu niet teveel gaan kletsen hè!

DIVA2

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:24

WIj zeggen/schrijven helemaal niets meer TT!!
Echt niet, beloofd!!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 22:27

pjer schreef:
Morgen eens uitproberen. Vooral hoe je volgens het filmpje met dat ding de fondant op de taart legt lijkt me ideaal.

Daar heb je de mat niet voor nodig hoor. Kan ook met gewoon tafelzeiltje :+ ;)

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 23:05

DIVA2 schreef:
pjer schreef:
Morgen eens uitproberen. Vooral hoe je volgens het filmpje met dat ding de fondant op de taart legt lijkt me ideaal.

Daar heb je de mat niet voor nodig hoor. Kan ook met gewoon tafelzeiltje :+ ;)

oeps...hou jij je nu al niet aan je woord? dat wordt wat komende 2 weken hahaha

maar ik vermoed dat ik geregelt wel.ff kom buurten want het weer gaat niet erg meewerken...dat wordt vooral veel in de tent zitten en inetten...haha
volgend jaar gaan we richting Italie ofzo! in ieder geval ergens waar het WEL zomer is!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:14

Dat doen wij volgend jaar ook TT, al viel het best mee in Zeeland met het weer :j .
Maar om nou te zeggen dat we super lekker mooi en warm weer hebben gehad.... :n

SemraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 23:25

Vanmiddag bij intratuin geweest. Viel zwaar tegen. Dacht dat het met een aantal kortingsbonnen van 25% nog mee zou vallen met de prijzen, helaas.

Wel hadden ze 'the mat' ook daar. Stond alleen geen prijs bij. :x

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 08:35

pjer schreef:
Een paar pagina's terug hadden jullie het over THE MAT. Die lagen vinyl om fondant tussen uit te rollen..
http://www.youtube.com/watch?v=nu6QpimDDDQ

Ik kwam deze mat vandaag tegen bij de Nijhoff in Baarn Hij was daar net zo duur als dat ik schat dat het bestellen in USA zou kosten.
Ik heb 'm gelijk maar meegenomen..

Morgen eens uitproberen. Vooral hoe je volgens het filmpje met dat ding de fondant op de taart legt lijkt me ideaal..
Ik sta nu iedere keer te frunniken om de lap fondant op de deegroller te leggen om zo de hele handel op de taart te tillen.

Ja dat is wel handig!

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 09:06

Vanmiddag ga ik ook weer even naar de taartenwinkel. :o Vorige week hadden ze nog niet het spuitmondje wat ik wilde, hopelijk vandaag wel. En dan ook gelijk van die reliëfmatjes halen. *\o/*

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:45

Vandaag knutselen aan een bedankt taartje voor een vriendinnetje. Ganache staat af te koelen, Werther's echte op het vuur om te smelten :9 Zoooeeettttt *D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 10:49

Wat is het weer butweer zeg. Denk dat ik vandaag maar eens een mini-pig in mud pie ga proberen te maken. Als ik dan toch niets te doen heb...

edit: ik heb gezocht naar handige manieren om een chocotoff-modder te maken.
Maar moet hier nu wel of geen (geklopte) slagroom doorheen? Wordt het anders hard?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:00

Tis wel echt bakweer :):)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:11

Goeiemorgen :O
Het is zeker bakweer :)) De twee Kiss-taarten staan in de koelkast, voorzien van onderrandje, Kiss-plaatje en naam.. Nu ben ik het spoor even bijster := Wat een ondingen zeg... Er moet nog wel wat op de zijkant, denk dat ik de zwarte sterren die op de bovenkant zitten voor de naam, in het klein op de zijkant doe..

En als die klaar zijn, lekker freubelen aan de paardentaart! Taarten voor meisjes zijn toch echt een stuk makkelijker dan taarten voor jongens/mannen :o

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 11:38

Heb je helemaal gelijk in Patricia :j .
Bij meiden taarten kun je je uitleven met kleurtjes enzo, maar dat is bij jongens toch een stuk lastiger :D

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:20

Kun je voor een gewone ronde taart ook cakemix gebruiken ipv biscuitmix? Ik wil hem vullen met bananenvulling van dr. Oetker. Kan ik de buitenkant dan ook afsmeren met de vulling of moet ik daarvoor botercrême gebruiken?

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:25

Wauw na vele pagina's bij te lezen (wat gaan jullie weer snel!) zal ik mijn taartjes er ook nog bij opzetten

Een prinsessentaart voor Renée
Afbeelding Afbeelding

Een taartje voor de moemoe die net geopereerd is
Afbeelding

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:36

Schattig die taarten! Die opkikker is erg leuk. :j

Zo éindelijk een opbergdoos gekocht voor mn bakzooi, bij de Xenos zo'n grote plastic doos voor maar 5 euro. :) Hij zit ook gelijk stampesvol. :=

Nu op naar de taartenwinkel, geld uitgeveeeen. :):)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:48

Spikkelfire, ik begon ook met zon doos.. Toen twee en nu een hele kast speciaal voor mn bakspullen lol!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:53

Patriciavt schreef:
Spikkelfire, ik begon ook met zon doos.. Toen twee en nu een hele kast speciaal voor mn bakspullen lol!

En zo heb ik het dus ook en de 'bakkast' is inmiddels al weer te klein.
Alle bakvormen liggen inmiddels weer in de la van de keuken en van de week ff de kast opgeruimt.
Nu is alles weer een stukkie overzichtelijker.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-OFHF7VO7.jpg
Bovenop liggen alle cakedrums en cc standaards.
De laadtjes liggen ook nog vol, bakpannen allemaal in de keuken en de foodprinter en taartdozen liggen op zolder.
Want zoals je ziet past het niet echt meer erin :')

Maandag ga ik een bedankt taartje maken voor de juf van de BS.
Oudste gaat na de vakantie naar groep 3.
In groep 1 en 2 heeft ie dezelfde juf gehad (die ik ook nog ken, moeder van een klasgenoot op de basisschool van mijzelf).
Hele fijne vrouw, dus dat vind ik wel een bedanktaartje waard :D
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 14-07-12 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:02

Erg hé wat een plek je bakspullen innemen := .
Ik heb nu alles in een 'rolkastje' met 3 bakken zitten en 1 plank in de keukenkast, maar ik ben al een nieuwe indeling aan het maken, want
ik wi de servieskast gaan inpikken voor al m'n spullekes :D . Net zo makkelijk alles bij elkaar :j en vriendlief vraagt nu nog steeds waar alles staat
als hij iets niet kan vinden, dus ik kan best de hele zooi omgooien en alles verplaatsen, dat ziet hij toch niet _O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:05

Ik had in eerste instantie 2 plastic, afsluitbare bakken voor alle spulletjes. Maar inmiddels heb ik alles maar in een verhuisdoos gedaan en deze begint inmiddels ook uit te puilen. De bakvormen en beslagkommen staan er al naast...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:18

Ach die mannen zien zowiezo niks.
Had dinsdag 30 cakedrums opgehaald bij Bouwhuis en dus bovenop de kast gezet.
Zegt ie gisteren ineens, 'hey sinds wanneer staan die er dan' ? :=

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 13:23

Oooh, dus het is helemaal niet gek dat mijn bakspullen niet in 1 la passen??? heb ook al een plank van de kast in beslag genomen, niet helemaal de bedoeling geloof ik :P

net weer even bij de taartwinkel geweest, een muzieknootuitsteker gescoord :) en nog 3 kleurstofjes, en een taartdoos :P ohja, en een megabak met pareltjes, heb ik voorlopig wel genoeg aan denk ik :) (vind die dingen zo leuk, doe ze op bijna elke taart :P)