Taarten decoreren XX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxStitchxx

Re: Taarten decoreren XX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 16:05

Falona , zit geloof ik 33% amandelen in.
Vondt het makkelijk werken eigelijk. nu was dit een boltaartje, weet niet hoe het gaat met een grote taart.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:44

Knap werk dancertje! Wat een hoop cupcakes..

Das balen IngridB!

Ik gebruik tegenwoordig de marsepein van Twinkelotje eigen merk.. Heel soepel en zacht, goed om mee te werken! Ook als ik de marspein weer terug in pak is t na een week niet uitgehard... dat had ik met Funcakes wel..

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 21:52

De foto's zoals beloofd;

Mijn eerste 3- laagse stapel in mijn overdrukke taart- weekend afgelopen weekend.. Ze waren helemaal door het dolle! Daarbij ook cupcakes en een meppertje natuurlijk!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat vinden jullie ervan? :)

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:02

Crista schreef:
En Patriciavt, welkom! Jou cupcakes zien er al super uit hoor! Zie dat jij ook die lineaal letters hebt, hoe doe jij dat? Ik krijg mijn letters er nooit goed heelhuids uit!

Mevrouw in de taartenwinkel heeft het voorgedaan :D *ik had dezelfde vraag* je moet de ene kant van de lineaal vasthouden, de andere kant met je vinger optillen en hem dan loslaten waardoor de liniaal met 1 kant hard tegen de tafel slaat (snap je em nog? :') ) De letter komt dan los van de liniaal :j Moet je ff paar keer oefenen :P

BarockPinto, witte belgische smeltchocolade :~ Wat ga je ermee doen?? Echt bonbons maken??

Proudhorse.. houd ik die bijnaam voor altijd? :')

Ik moet nog uitproberen welke merken ik fijn vindt :P De rolfondant van Funcakes doet t iig prima voor cupcakes!!

Dat zelfkleuren van fondant ga ik binnenkort ook eens proberen :P Heb nu 1.250 kg witte fondant liggen _O- *voor cupcakies*

Ohh Linda wat gaaf!!! Hoe heb je die roosvorm op de cupcakes gekregen?? Mooi hoor!! En een meppertje hihi! Hoort bij die leeftijd! Die figuurtjes zelf gekleurd?? Ik vind het allemaal érg geslaagd!!!!

Mijn broertje is jarig 30 april.. Hij wordt dan 9.. Misschien ga ik me ook eens aan een taart wagen tegen die tijd :P

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:10

vind ze prachtig lindas2

SabM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:16

Mooie stapeltaart! Doe het je niet na.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:24

Dankjewel Ladies! :)

@ Patriciavt: Nog welkom bij de taartenbakkers :) Je assortiment zal snel uitbreiden als je blijft bakken ;)
De rozen op de cupcakes zijn gespoten met een groot spuitmondje.. Even oefenen maar daarna heel makkelijk :). Meppertje is inderdaad altijd leuk! Nichtje is alleen nogal een vies- neus dus ze wilde er niet echt in graaien :P. In tegenstelling tot mn neefje die een paar weken geleden 1 is geworden.. Die ging er met 2 handen in :D . Alles is zelf gekleurd :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:25

Hihi Linda, verschil tussen mannen en vrouwen :+

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:27

Hahah! Misschien is dat het :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:40

Wauw Linda wat een mooie taart en CCtjes zeg!
Vraagje, heb je met fondant gewerkt? Zo ja hoe krijg je dan die randjes zo mooi om de plaatjes heen?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:45

Dankjewel! :)
Toevallig heb ik de puzzelplaatjes deze keer wel met fondant gemaakt maar normaal doe ik dat ook met marspein :). Stukjes puzzelen en daarna met de sugarcraft gun het kleinste lijntje eruit knijpen en dat om de stukjes heel prielen :D. Snap je m nog?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:46

mooi geworden Linda...welke topping heb je gebruikt voor de CC?

Valina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:52

@Lindas2: Mooi geworden!!
Zowel taart als die toefjes op de cc's !

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 22:54

Lindas2 schreef:
Dankjewel! :)
Toevallig heb ik de puzzelplaatjes deze keer wel met fondant gemaakt maar normaal doe ik dat ook met marspein :). Stukjes puzzelen en daarna met de sugarcraft gun het kleinste lijntje eruit knijpen en dat om de stukjes heel prielen :D. Snap je m nog?

Hahaha ik was al bang dat het pielen was :)
Maar wel heel goed gepield hor :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:09

wat een super geheel Linda!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 23:15

Mooie cc's, mepper en taart!

Dat verschil tussen jongens en meisjes is het denk ik toch niet helemaal. Wij hebben een tweeling jongens en de ene begon meteen te onderzoeken en voelen en omdraaien etc. De andere at alleen de letters van zijn naam eraf en was bang dat zijn handjes vies werden :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 08:53

Patricia, die chocola gebruik ik voor de cakepops, is heel erg lekker, vooral met chocoladecakepops.

Leuke taart linda, vind alleen Pooh een beetje te 'hard' qua kleur omdat de rest van de taart pastel is.
Maar wel erg mooi hoor en hij is toch om om te eten :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:02

Super leuk Linda :j .

Ik ben me aan het voorbereiden voor de tandarts, heb zoooooo geen zin en ben zoooooo aan t shaken :? .
Hoop dat ik niet teveel last ga hebben, want had eigenlijk vanmiddag cc willen gaan maken, maar ja, met een verdoofde mond
zal dat misschien niet heel fijn zijn :D

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 09:36

Super leuk lindas2!! Echt heel stoer!

Ik heb gisteren voor het eerst cupcakes gebakken, man wat een drama... ik dacht dat ze veel meer zouden reizen nog in de oven dus had ten eerste maar hele kleine cupcackjes en toen het versieren... Wat een gepriegel! Ging ik halverwege ook nog eens door mijn rug! Nee, cupcackes, niks voor mij! Doe maar maar gewoon taarten!

Vrijdag maar een mooie biscuit bakken en die dan zaterdag voor de verjaardag van mijn zussie versieren. Hoe kun je een stapeltaart het beste ondersteunen? Ga namelijk voor het eerst een stapeltaartje maken! Met doorgeknipte rietjes ofzo? Of juist beter met cocktailprikkers? Of hoef je een 2 laagse stapeltaart niet te ondersteunen?

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:04

Je kunt het ook met chocosticks doen of twix zie ik ook wel eens voorbij komen, is de hele taart eetbaar. En een taartkartonnetje onder de taarten doen. Op de site van dlt staat een mooi schema om de hoeveel cm een taart moet worden ondersteund, staat geloof ik voor ook in de openingspost.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:15

KozieZ schreef:
Dat verschil tussen jongens en meisjes is het denk ik toch niet helemaal. Wij hebben een tweeling jongens en de ene begon meteen te onderzoeken en voelen en omdraaien etc. De andere at alleen de letters van zijn naam eraf en was bang dat zijn handjes vies werden :D

Was ook maar een grapje :D

Leuk idee BarockPinto van de cakepops!! Die wil ik ook nog een keer proberen!

IngridB succes bij de tandarts :(:)

Ik denk dat ik vanmiddag wat ga prutsen met fondant.. Dingetjes uitproberen voor decoratie :) Ben aan het re-integreren en heb een paar onwijs drukke dagen nu, merk dat ik lastig mijn energie weer aangevuld krijg. Ik wordt helemaal rustig van priegelen :D (tekenen doe ik ook graag :+ )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 10:47

Ingrid, alvast een :(:)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 12:54

Pffffff dat worden geen cc vanmiddag |( au au au

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:10

:(:) :(:) :(:) :(:)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 13:49

Wederom bedankt voor de leuke reacties!!

@ Marisje: Topping voor de cupcakes is buttercream icing :)

@ Exodus: haha dankjewel! Hier thuis kijken ze altijd met verbazing dat ik daar het geduld voor heb :P

@ IngridB: Balen zeg! Heel veel sterkte.. :(:)