Taarten decoreren XIX

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 16:10

Sharmila schreef:
Wij trouwen overigens in Hellevoetsluis, misschien dat er iemand een beetje in de buurt woont..... In de zomer met een taart een paar uur in de auto is misschien wel niet te doen. (geen idee hoor, heb alleen verstand van Surinaams eten hahahah)

Ah dit zinnetje had ik over het hoofd gezien.

Voor mij een goed uurtje rijden. Is eventueel haalbaar afhankelijk van de wensen :)

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XIX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:08

Nou, vandaag combi weggebracht en volgens het statusrapport staat hij een 'duurproef' te doen :+
Repareer-meneer dacht dat het een kwestie was van het verhittingselement schoonmaken/vervangen :j

Ondertussen had ik wel een opdracht staan voor aankomende zaterdag en dus geen oven om een biscuit te bakken. Dus vanmorgen even bij mn moeder twee biscuits gebakken :=
Ga hem vanavond even afmaken, dan zal ik wel foto's maken :)

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:54

ik wil volgende week een taart gaan maken voor mijn stage omdat het mijn laatste dag dan daar is. hebben jullie misschien een leuke suggestie qua taart of niet ik ben echt helemaal inspiratie loos haha!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 19:57

Mayo schreef:
Een gat? Mwah dat valt wel mee hoor. Een klein richeltje eerder.

Nee, zo bedoel ik het niet. Aan de onderkant heb ik altijd een beetje rondingen van de bolling van het rijzen. Normaal stop ik die vol met bc om het strak te bekleden, maar als ik de bc niet helemaal tot onderaan smeer dan kan ik dus ook die ruimte niet vol smeren.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:02

DmNqUe schreef:
ik wil volgende week een taart gaan maken voor mijn stage omdat het mijn laatste dag dan daar is. hebben jullie misschien een leuke suggestie qua taart of niet ik ben echt helemaal inspiratie loos haha!

Iets in het thema van je stage? waar loop je stage?

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:04

TinkerTom schreef:
DmNqUe schreef:

Iets in het thema van je stage? waar loop je stage?

ik loop stage bij een fotografie/ontwerp bedrijf ( doe de fotografie opleiding ) , de studio heet studio braaf.

DaisyE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 20:17

Iets met een camera? Of een ontwerp programma?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:36

Buiten de hapjestafel voor aanstaand weekend die ik voor mijn zoontje en mij ga maken, ben ik ook alvast aan het denken
en freubelen voor de traktatie voor hem op school.
We maken hamburgers :j in een doosje met chips 'frietjes' erbij. Ze worden echt zooooooo gaaf hé *\o/* .
Niet dat ik ze nu allemaal al ga maken hoor :D , maar moet toch even kijken hoe en wat en heuuul belangrijk......of ze wel lekker zijn := .
Wordt nog een hele klus maar komt vast goed :j .

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:57

ja ik heb inderdaad al wat meer ideeen nu nog bedenken hoe ik het in uitvoering ga brengen haha :P

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:08

Die hamburgers zijn leuk om te maken en vallen qua werk toch wel mee?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 22:48

Het is even voorbereiden en bakken (moet er 32 maken :j ) maar daarna is
het lopende band werk :D . Denk dat ze best snel klaar zullen zijn en heb hulp van een bijna 11 jarige, dus komt helemaal goed :j

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:33

Wat is het stil hier!

Heb volgende week een Spyro taartje staan, had er nog nooit van gehoord maar een geweldig leuk draakje!

Ga vanmiddag Millionaire shortbread maken, ben benieuwd!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 13:49

Heb gisterenavond snel nog een taartje gebakken voor de vriendin die vanmorgen op bezoek kwam. Was aan het koken en dacht... Kan ik net zo goed mijn mixer aanzetten :) Heb mijn eerste Jojanneke taartje gemaakt. Was erg lekker en ook erg goed gelukt.

Dadelijk eens tijd maken om foto's op de computer te zetten...

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:18

Hier druk druk druk met het maken van caphoezen voor de beurs Paard&Zo van a.s. zaterdag. Ik heb er zin in!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:27

verwacht je veel klanten? balen dat het weer te goed is momenteel he?

een jojanneke taart?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:31

Uhm, ik heb nu 46 caphoezen klaar en ben er met 7 bezig, daarna nog wat speciale kleuren en dan denk ik eigenlijk dat ik wel genoeg heb. Ik verwacht wel klanten, maar ik kan het niet zo goed inschatten. Het is idd wat te warm eigenlijk, als het nou het mooie (maar koude) weer van van de week was, dan was dat beter voor mijn verkopen :P . Wil wel bestelbonnen maken, voor mensen die een andere kleur/kleurencombinatie willen die ik niet bij me heb. Die kunnen dan kopen zonder verzendkosten. En heb een mooie beursaanbieding :) .

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:35

Spannend! Hopen dat je er maar veel kunt verkopen!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 14:44

zo te lezen heb je het goed voor elkaar meis! top hoor!
balen van eht weer idd, zo koud met een lekker zonnetje was vast beter geweest.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:08

Ben de millionaire shortbread aan het maken...alleen zo jammer dat je steeds zo lang moet wachten voor je de volgende stap kunt doen...
maar zelfgemaakte caramel is echt yummi!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 15:59

Kreeg net een mail van m'n zus over de taart van m'n neefje voor volgende week. Eerst zou het een Yoda taart moeten worden, toen werd het toch een dart taart of een pool taart, maar nu wordt het misschien een Harry Potter taart := . Ze kan niet kiezen en ik al helemaal niet :D haha.

Ga zo ook aan de millionaire shortbreak beginnen , die caramelsaus is echt overheerlijk :P .
Daarna m'n nieuwe cakepopmaker uitproberen. Heb deze besteld voor m'n verjaardag dus meteen ff testen natuurlijk :D . Oh ja, ik krijg deze van m'n vriend en zoontje. Had hem al besteld hoor zonder dat hun het wisten, wou hem toch persee hebben _O- dus nu zouden hun deze voor mijn verjaardag geven (hoeven ze ook niet meer de winkels af, dus ze mogen me dankbaar zijn :D )

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:08

Eindelijk mijn foto's op de computer :)

Kerstcupcakes.
Jammergenoeg de foto gemaakt en daarna zag ik dat ik het poedersuiker nog niet weggeveegd had. Daarna geen tijd meer voor een nieuwe foto.
Afbeelding
Afbeelding

2x Minnie Mouse
Helemaal tevreden ben ik niet... Vond het lastige puzzelplaatjes om te maken. Omdat Minnie zoveel lijnen heeft, werd dat lastiger om te doen. Uiteindelijk wel blij met het resultaat. Vind zelf de roze het leukst.
Afbeelding
Afbeelding

Jojanneke taartje
Taartje van vandaag. Er kwam een vriendin op bezoek en dus even een taartje gemaakt. Wilde graag een Jojanneke vogeltje namaken, dus dat is het geworden. Het is maar een klein taartje 15cm.
Afbeelding

Wat vinden jullie? Tips?

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:15

Zou nog een foto van mijn KitchenAid plaatsen, welke kleur ik heb. Het is dus een metaalgrijs.
Afbeelding

Inmiddels staat hij op de plaats van de fruitschaal, die heeft een ander plekje gekregen.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:16

Netjes!

Vooral die Jojanneke taart vind ik super!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 16:20

Dank je!

Die vind ik zelf ook erg leuk en die zat zo snel in elkaar! Waarschijnlijk ook, omdat het zo spontaan ging.

Wil binnenkort de andere figuurtjes ook proberen op cc's of zo.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 19:13

potverdikkie...kon niemand mij ff waarschuwen dat die millionaire shortbread verslavend lekker is??