Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bambietje schreef:imd schreef:Ik gebruik voor de biscuit dus de mix van funcakes. Voor vulling meestal slagroom met wat lekkers erdoor, of chocolademousse + een laagje jam
waar koop je die?
ik had ze ergens op een site gezien en dan is het €50,- dat vind ik wel erg duur voor die ene keer
Kinke schreef:1234 schreef:Ik ben er achter gekomen dat ik nooit met marsepein ga werken
ik had nog een funcakes rode marsepein liggen, en ik zat ff niet op te letten en had die gepakt ipv de rode fondant. Is zelfde verpakking. Dus ik ging daarvan een stukje uitrollen (denkend dat het fondant was), tenminste, dat probeerde ik, maar het ging echt voor geen meter, moest enorm veel kracht zetten en het scheurde aan alle kanten. En ook het doorkneden ging bijna niet, terwijl het wel gewoon 'zacht' was.
Maar het leek net of het fondant met flink wat tylose was ofzow. zo taai...
Of ligt dat aan de soort marsepein of had ik toch nog veel meer door moeten kneden?
Je moet sowieso eerst kneden voordat je gaat uitrollen, zowel met fondant als marsepein. Marsepein rolt ook gewoon gemakkelijk uit hoor.
__Elizabeth schreef:Falona schreef:Zowel fondant als marsepein zijn makkelijker te kneden wanneer ze warm zijn. Je kan ze met de hand warm kneden of een paar minuten in de magnetron doen.
Na 10 sec in de magnetron is de marsepein als goed warm!
na 20 sec is het bijna niet meer vast te houden!