Taarten decoreren XI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:17

M'n boek is er :D

Oooh en hij is leueukkkk :):)

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:37

dussssss mamamiesje ...volgende week cakepops voor iedereen????!!! _O- :+

MamaMiesje

Re: Taarten decoreren XI

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:39

Ik heb al wel stokjes en groene en witte candymelts binnen en een biscuit in de vriezer :D

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:41

Ik wil Sinterklaas cakepops maken!
Nu nog de stokjes enzo.

@Mamamiesje: Jij doet het dus met candy melts? Ik wilde eigenlijk groene chocola maken :')
Hoe lange stokjes heb jij?

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:47

Jaime_ schreef:
Zou best leuk zijn als jullie voor een introdcutieprijsje dan mn eerste workshop doen :Y) dan kan ik ook even wennen/oefenen met het geven van een workshop :)

Ik schrijf me ook vast in! :):)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:48

Mirjamsel schreef:
@Mamamiesje: Jij doet het dus met candy melts? Ik wilde eigenlijk groene chocola maken :')
Hoe lange stokjes heb jij?

Die candymelts heb ik besteld :j Maar chocola kan natuurlijk ook :)
Die stokjes..ehh..."gewoon" lollie formaat zeg maar. 10 cm?

beukiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 19:58

Hallo!
Ik kom even binnen vallen, ik heb een aantal van jullie creaties bekeken en ik vind de echt geweldig!

Wat zijn jullie gemiddeld kwijt aan kosten voor een taart?
En het starters materiaal?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 20:00

MamaMiesje schreef:
Pubertijd? Ik dacht dat jij al 20+ was ondertussen? Dan telt dat niet meer hoor >;)

:=

Mn ouders zeggen dat ik een retemakkelijke puber was.. maar dat komt gewoon omdat hij bij mij nu pas begint (stiekem vind k t gewoon n geweldig excuus }> )

Kieffer schreef:
En Jaime_ dat suikerwerk is erg gaaf! Het zal toch geen ramp zijn als je die anjers apart doet? Ik denk juist dat een eigen stijl en inbreng iets is dat gewaardeerd moet worden :) Zeker in zoiets creatiefs! En zo heb je het toch beide kunnen oefenen :)

Ja dat is ook helemaal waar, denk ook haast wel dat mijn lerares het mooi gaat vinden hoor :j maar pfffff wat heb ik mijzelf weer n werk op de hals gehaald, nu ik toch maar een boeketje wil betekend dat 10 blaadjes erbij maken, en wat vulbloempjes.. dusten, stomen en pfffffffffffffffffffff :') het is echt veel werk! Vooral ook omdat het tussendoor steeds moet drogen voor je het kan dusten.. Maak het in de stijl/kleuren van mijn rozenboeketje.. heb die namelijk onder een grote stolp liggen en er is nog wat ruimte over, dat vult het leuk op :D

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:19

Wat gaan jullie snel! Net even bijgelezen..

Super gave creatie Jaime! Ben benieuwd hoe je anjers eruit gaan zien!

Zou het ook wel super leuk vinden om voor een introductieprijs deel te nemen aan je eerste workshop :o
Als dat nog kan natuurlijk. :). (Al moet ik nog even kijken tegen die tijd want het is nogal een eind rijden :D, woon in west brabant..)

Wat leuk dat jullie boeken binnen zijn! Is het een leuk boek? Dan kan ik die misschien op mn lijstje zetten van dingen die ik nog wil :D

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:31

Alleen het uiterlijk van het boek is al geweldig :D

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:37

Jaime, mooi hoor!! Waarmee stoom je? Met een apparaat of boven een bak warm water of iets?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:39

Jaime_ schreef:
Ja dat is ook helemaal waar, denk ook haast wel dat mijn lerares het mooi gaat vinden hoor :j maar pfffff wat heb ik mijzelf weer n werk op de hals gehaald, nu ik toch maar een boeketje wil betekend dat 10 blaadjes erbij maken, en wat vulbloempjes.. dusten, stomen en pfffffffffffffffffffff :') het is echt veel werk! Vooral ook omdat het tussendoor steeds moet drogen voor je het kan dusten.. Maak het in de stijl/kleuren van mijn rozenboeketje.. heb die namelijk onder een grote stolp liggen en er is nog wat ruimte over, dat vult het leuk op :D

Nou, dat klinkt als een hele operatie! En ik was al blij toen het mij lukte om nette bloemetjes te maken met uitstekers, haha! Wel knap van je hoor, ik denk dat je heel veel geduld moet hebben voor suikerwerk!

Mijn tweede taart laat even op zich wachten, maandag heb ik een auto ongeluk gehad dus wil dat eerst even afhandelen. 20 november heb ik in de planning staan om mijn eerste, eigen taart te maken :)

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:42

Wat is de reden om te stomen? Maak je het dan weer zacht ofzo?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:49

Van stomen gaat het glimmen/glanzen.

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:50

Jeetje Kieffer, heb je er wat aan overgehouden?

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 20:53

Vooral heel veel verdriet Polivy :( Autootje is linksvoor helemaal kapot. Motorkap, lampen, zijscherm, bumper... Allemaal stuk.

Zelf was ik de dag na het ongeluk erg stijf, dat is nu gelukkig weg. Heb wel iedere dag hoofdpijn sinds het is gebeurd en ik kan slecht in slaap komen, blijf maar malen in mijn hoofd... Het was ook nog eens 3 uur voor mijn tentamen.

Nu gaat mijn rechtsbijstand het met de andere verzekering uitvechten en ik hoop dat er een rechtvaardige oplossing wordt gevonden. Gelukkig is mijn vriend automonteur en kan hij hem in ieder geval dit weekend weer rijklaar maken. Maar de schrik zit er natuurlijk goed in!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:00

Met stomen gaan de kleurstoffen, dusts etc volgens mij ook goed hechten.

Balen Kieffer! :(:)

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:02

Dat is niet niets Kieffer. Sterkte! :(:) En ook beterschap. Hoe is je tentamen gegaan? Kon je je wel concentreren?

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:03

Jemig Kieffer dat is heftig! Sterkte!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:04

Mayo schreef:
Jaime, mooi hoor!! Waarmee stoom je? Met een apparaat of boven een bak warm water of iets?

Danku :) nee boven een waterkoker.. kan ook boven een fluitketel of een pan met kokend water, als er maar stoom vanaf komt..

Exodus schreef:
Wat is de reden om te stomen? Maak je het dan weer zacht ofzo?

Omdat je al je bloemen/blaadjes dust, door het stomen hecht de dust zich aan je blaadjes en verdwijnt het poederige ervan, zorgt er ook voor dat je je bloemen gerust op een witte taart kunt leggen zonder dat het gaat afgeven door de kleurpoeders.. daarnaast komen de geduste kleuren beter tot uiting na het stomen

Polivy schreef:

Nee dat is niet waar ;) als je glans wil moet je toch echt een eetbare lak kopen of glaze spray.. met stomen smelt je als ware het bovenste laagje van je gumpaste zodat de poeder zich goed hecht.. echt glimmen en glanzen doet het er niet van :n

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:07

aafje87 schreef:
Mochten jullie vulling ideeën willen, ik heb lijsten met zelf uitgeprobeerde combi's welke in de smaak vielen... (en ook valkuilen van combi's die er op papier lekker uit zien maar dan toch niet bijzonder blijken :+ )

Naast de taarten maken geef ik momenteel vooral basis workshops taarten maken, versieren, boetseren, en bloemen.

Ben je toevallig nog in het bezit van deze lijst? :o Ben wel benieuwd..

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:09

Jaime_ schreef:
Polivy schreef:

Nee dat is niet waar ;) als je glans wil moet je toch echt een eetbare lak kopen of glaze spray.. met stomen smelt je als ware het bovenste laagje van je gumpaste zodat de poeder zich goed hecht.. echt glimmen en glanzen doet het er niet van :n

O echt? Dat wist ik niet. Dacht altijd dat het voor het glanzen was. Weer wat geleerd :D

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:11

Ok klint idd erg logisch. Mag ik dan vragen hoe je dat doet en hoe lang je dat moet doen?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-10 21:12

jaime bestel jij gumpaste kant en klaar, of maak je het zelf?

als de workshop eind januari is zou ik ook wel mee willen doen, maar denk dat dat lastig gaat worden met die kleine helaas. Ik wil wel gaan kijken om volgend jaar die PME modules te gaan doen, doe jij ze via ellen's?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-10 21:14

Nee ik doe ze in Houten.. maar ik denk dat die workshop pas in februari ongeveer is.. of evt. nog later.. moet al die spullen natuurlijk aanschaffen en dat kost niet niets ;)

En k heb kant en klare gumpaste maar ook eentje die je nog moet aanmaken met water, je kan het ook zelf maken, maar die kantenklare werken we mee op de cursus