Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Snoep gezond, eet B&J - Bokkers op dieet deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:21

Annetje schreef:
Jamy schreef:
Hmm volgens valtaf.nl verbruik ik per dag ong 2000 calorieen, en ik eet er zo weinig? Misschien maar per dag een broodje meer eten ofzo?

Als je zo naar je eetpatroon kijkt, dan zie je dat ook wel. Misschien inderdaad bij elke maaltijd wel gewoon een broodje meer eten Knipoog
ik zit gemiddeld op 1700kcal en probeer elke dag in elk geval meer dan 2000kcal te verbruiken. Soms verbruik ik meer dan 3500 maar soms ook 16kcal.

ja maar zo weinig eet ik echt niet? ongeveer hetzelfde als de rest van jullie hier, toch?
en ik heb ook echt geen honger ofzo!

Ik kon trouwens ook alleen maar brood aangeven in grammen?

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:21

O: flinke bak magere kwark, paar aardbeien, en groene thee
T: -
L: 2 volkoren boterhammen 20+ smeerkaas en een kop thee
T: Kiwi + cup a soup Chinese tomaat
A: Vegetarische hamburger en doperwten op sterk water Vork
En nog wel ergens een cappuccino

Bij het boodschappen doen net kreeg ik echt de neiging om allemaal snoep in mn mandje te gooien maar ik heb echt de meest brave & verantwoordelijke dingen gekocht [op wat bier na maar daar heb ik toch even geen zin in nu of vanavond] Haha! Bedenk me alleen wel dat ik m'n Optimel + kwark ben vergeten dus zometeen nog ff terug naar de supermarkt

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-06 14:22

Jamy; ligt eraan welk brood je kiest Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:25

Oja oke, nouja ik doe ongeveer 40 gram per snee, dus dat is wel goed dan ongeveer Lachen

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:36

Hoe doen jullie dat als jullie werken. Wat voor activiteit kizen jullie dan? IK ben dierenartsassistente en het is wisselend qua drukte. Dan zit je een half uur achterelkaar op de stoel (komt zelden voor) maar meestal loop je van hort naar her. Ik heb nu "rustig wandelen"" gekozen....

bij volkoren boterham kan ik alleen grammen kiezen...

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 14:46

volkorenbrood aaneen wel trouwens, lever minder calo's op als 35gram te nemen. Met 40 gram zit je dan dus wel erg hoog...

Ik heb alles ingevuld wat de planning is vandaag nog verder te eten. Verder heb ik ingevuld wat ik denk te hebben verbrand (met sporten, en wat ik nog gan doen, werken en hond uit laten enzo) en dan zou ik op 2171 zitten. Me dunkt dat ik dan wel moet afvallen Haha!

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:06

nou tot nu toe zit ik nog wel goed in het nuttigen van eten
o: broodje filet american met ui en glas jus de orange /glas water
l: 2 boterhammen 1 met hagelslag en 1 met pindakaas/ glas melk +glas water
nog geen tussen doortjes op

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:49

LotteAnna schreef:
Vandaag werkdag; planning:

o: magere yoghurt met handje cruesli, 2 gewelde pruimen, 2 plakjes ontbijtkoek met boter
t: 2 boterhammen met pindakaas
l: 2 plakjes ontbijtkoek, 3 stukken meloen, beetje verse sinaasappelsap
t: sultana hartig kaas/tomaat
a: ?

Tussen werk in nog even hardlopen als het droog blijft.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 15:57

Citaat:
planning:
o: magere yoghurt met allbran
t: nectarine
l: twee volkoren crackers met light kaas en een groot stuk wortel daarna een paar handjes m&m's Boos!
Daarna 2 uur naar de sportschool geweest Lachen
t: paar kersen
a: salade van komkommer, wortel en gegrilde kip

aanpassing Boos!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 16:46

Mijn dag + planning

o: boterham met appelstroop, cup a soup tomaat basilicum
t: appel
l: 6 cracottes met verschillend beleg (kaas, stroop, appelstroop, jam, pindakaas en nutella, hoe creatief Schijnheilig) + klein bakje magere yoghurt
t: boterham met aardbeien
a: wordt iets van een salade, een maiskolf en kaasburger oid
t: iets van fruitsmoothie

*edit* kom hiermee op ruim 1500 kcal, dus lijkt me wel weer goed Ja

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:02

Ik heb me gewoon aan de planning gehouden Nagelbijten / Gniffelen
Alleen de kiwi moet ik nog eten Tong uitsteken

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 18:51

Ik heb me ook netjes aan mijn planning gehouden, tot mijn zus voorstelde om vanmiddag gezellig naar de stad te gaan, en daar hoort natuurlijk een gebakje bij Bloos .
Was overigens wel errug lekker en gezellig Lachen

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:14

Woepie! Go jij! Go jij! hoewel ik als ik het meet weinig verschil zie, pas ik toch weer in mijn oude (en eerst veel te strakke) paardrijdbroek Hyper!

Ik vul dat bij valtaf.nl altijd beetje globaal in. Ik ga niet alles wat ik eet wegen en ik heb geen idee hoeveel ml een glas melk is, maar ik schat maar wat en hoop dat het ongeveer klopt.
Met bewegen ook. Wat is nu rustig wandelen? Of waar ligt de grens tussen rustig fietsen en hard fietsen? Stel dat je rustig fietst, maar door ontzettend zwaar zand, dan verbrand je toch veel meer dan wanneer je op een slakkegang over de verharde weg fietst.
Met stallen uitmesten weet ik ook nooit wat ik in moet vullen. Ik tel het meestal als aerobics en als ik dan 5 uur werk, tel ik het als 4 uur aerobics, ongeveer. Want ik verbrand er volgens mij super veel mee (ik zweet, voel mijn spieren werken en heb alleen maar dorst, wordt van eten onder het werk echt misselijk) dus het zal wel ongeveer overeen komen.

Mijn dagje:
o: drie boterhammen stroop
l: twee rijstwafels, een ontbijtcracker
t: twee plakken koek met chocolade pasta
d: macaroni met groente, sla en salade
t: ananas (verse Vingers aflikken ) met beetje vanille ijs

En zo kom ik op 1283kcal gegeten en 2990 verbruikt.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:19

Ik krijg een beetje de kriebels van dat valtaf.nl, dat je alles moet invullen en uitrekenen enz en dat elke dag, je moet er maar zin in hebben, ik merk dat ik nu al soms een beetje geobsedeerd met eten omga.... Dus die site ga ik maar niet doen...

Op dagen dat ik werk (zwaar lichamelijk werk) eet ik meer, op andere dagen wanneer ik niet zoveel doe, wat minder.

Annetje; volgens mij neem je te weinig tot je als je zo'n zware werkdag heb en zoveel kc's verbruikt.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 19:44

LotteAnna schreef:
Annetje; volgens mij neem je te weinig tot je als je zo'n zware werkdag heb en zoveel kc's verbruikt.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Maaaar als ik aan het werk ben kan ik niet (veel) meer eten. En vlak ervoor ook niet. Het is zo inspannend, dat ik er dan misselijk van word. Ik drink wel echt liters water ondertussen.
Ik had eerst gewoon fruit in de blender gedaan en dan wat melk en yoghurt erbij, zodat ik meer kcal binnenkreeg. Dat werkte wel, maar dat heb ik vandaag helemaal niet aan gedacht. Ik had alleen die plakjes koek mee en die heb ik met moeite naar binnen gewerkt.

Ik doe dat valtaf al een tijdje, maar raak er niet geobsedeerd door ofzo. Juist wat bewuster, omdat ik nu weet wat veel cal. heeft en wat minder. Als ik weinig gegeten heb die dag, dan neem ik dus iets wat wat meer calorie-rijk is dan op een dag dat ik veel gegeten heb.

LotteAnna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:12

Ik denk dat ik zelf wel kan bedenken waar de kc's wel en niet in zitten. Maar dan wel op de gok idd.

Misschien een groter ontbijt? Naast boterhammen, een beetje yoghurt ofzo met iets van muesli, kdoe maar een gooi....
TIjdens hele zware inspanning heb je meestal geen honger, maar als je dan ff rust, dus pauze neemt komt dat vanzelf. Maar als ik het zo begrijp heb je geen pauze of wel?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 20:32

Ik mag mijn werktijden zelf bepalen. Maar als ik langer dan een kwartier ga zitten worden mijn spieren koud en stijf en (waarschijnlijk idd door het eten) dan heb ik geen energie meer over om verder te gaan.
Ik mest meestal 4 stallen uit en houd 5 min. pauze. Dan houd ik pauze van 10 min (weer na 4 stallen) en maak ik de rest af (zijn er nog 7 dan geloof ik)

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 22:31

Ik eet elke dag ongeveer hetzelfde, alleen het avondeten verschilt wel. Maar dan heb ik in elk geval een idee wat ik inneem en wat ik op een dag verbrand. Wordt je effe weer met de neus op de feiten gedrukt of je een beetje slim bezig bent.
Als ik het een week of 2 bij hou weet ik dat wel.
Ik ben ook echt niet van plan om me dagelijks te wegen en al helemaal niet 2x daags. Gewoon 1x per week is vaak genoeg. Dan zie je tenminste resultaat (hoop ik).

Boemba

Woonplaats: in huis achter mijn computer en als ik offline ben, ben ik effe fietse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 23:14

na mijn avond eten rijst met kip en een groente prutje niks meer gegeten, wel een warme chocolademelk op nou ja die maar als tussendoortje rekenen hoop dat de schade er van gisteren er morgen weer vanaf is

fourth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 06:28

Vandaag beginnen met nieuw baantje dus maar ff een stevig ontbijt genomen, geen idee of ik daar uberhaupt de gelegenheid om te eten krijg [volgens mij m aar een kwartier]

O: Bak thee, glas optimel, 1 volkoren boterham met halvajam en de ander met een gekookt eitje, nog wat magere kwark

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:20

Je bent iig vroeg op. Wat voor werk ga je doen?

Ik ben vanochtend lekker vrij. We gaan straks lopend naar mijn schoonouders (kwartiertje lopen, met verena lopend wel een half uur). Vanmiddag en vanavond moet ik werken. Ik hoop dat het qua drukte mee gaat vallen. Vorige week was ik echt kapot...

Vanochtend 3/4 afbakbaquette gehad met kaas en optimel
t: koek
l: 4 broodjes
t: cup-a-soup
d: iets kant en klaars? moet nog langs de winkel
t: 2 appels

Vanavond na het werk nog een paar sit-ups doen, en dan hebben we het wel gehad voor vandaag.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-06 09:23

Argh ik ben echt heel erg bezig de laatste dagen. Het lijkt wel alsof ik het niet meer kan oppakken of zo Scheve mond
Was vanmorgen een kilo zwaarder, dat is de druppel Haha!

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
T: ?
L: twee bruine boterhammen met linesse en jam
T: ?
D: ?

15 km fietsen en 2 paarden rijden (intensief)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:31

Ze goedemorgen Haha!
Weer een strakke planning, hopelijk gaat het vandaag (en de rest van de weken Schijnheilig ) weer lukken!

O: Grote kom Fruit n Fiber met magere melk en een Yakult light
T: -
L: 3 volkorenboterhammen met iets magers/appelstroop
T: Fruit en/of Cup a Soup
D: Nog onbekend

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 09:58

o: twee crackers met slankie fris en romig en eentje met sla erbij. Melk en actimel. Plakje koek met chocopasta
t: plak ontbijtkoek
l: 4 rijstwafels met d'light jam
t: biscuitje ofzo denk ik
d: macaroni van gisteren
t: weer ananas, want dat was nog over

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-06 10:15

Ik kom even heel snel updaten. Doordat ik momenteel dus nog steeds pokkezware hormonen slik is afvallen het minste van mijn zorgen, zolang ik niet bijkomen ben ik al blij.
Maar ik ben toch onder de 69 gedoken. 67 was mijn minimum gewicht volges de dokter, dus ja we zijn er zo goed als Lachen
Dus ik ben zéér tevreden. Zolang ik die medicatie slik durf ik echter niet door naar mijn volgende fase, zou toch zo geen snuggere combinatie zijn.
Vorige week een trouwfeest gehad -> broodjes, taart, aardappels, desserts, ... Gevolg: 1kilo zwaarder, die 2 dagen later weg was. Maar wel krampen, buikpijn enz ... Niet leuk dus Haha!

Met jullie gaat het zo te zien allemaal goed! Volhouden Lachen