Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jamy

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:37

Ik heb tot nu toe gegeten

Appel

2 vokloren broodjes, een met appelstroop en een met kipfilet en een cracottes met hagelsag.

Verder al 3 flesjes spa blauwe vandaag.

Heb trouwens niet echt onbeten omdat ik pas om 11 uur wakker was. Dus dan ga ik liever gelijk door met de lunch Tong uitsteken Dus dan maar ff een appel drvoor.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 12:58

Tot nu toe gegeten:

Ontbijt:
2 geroosterde witte boterhammen met kaas (was bij vriendje) en moest wel ontbijten omdat ik om 8:45 tentamen had...met wat sap.

Lunch:
2 bruine boterhammen met huzarenslaatje en een kopje vermicellisoep (op school gehaald)

Vanavond iets van spitskoolstampot met 2 soorten groenten Lachen

Edit: zit ff mn eten op te geven bij overgewicht.nl en zit met avondeten erbij aan 29 gram vet..grr..komt door die kaas van vanochtend. Nu weet ik weer waarom ik geen volvette kaas meer koop/eet. Maar goed, ik ga straks weer drie kwartier hardlopen en m'n dagelijkse (meestal Tong uitsteken) buikspier/beenspieroefeningen doen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:21

Oef, 3 kwartier hardlopen! Ik ben zojuist begonnen en heb afwisselend 2 minuten hardgelopen en 2 minuten gerend, en dat 4x achter elkaar en ik voel 't nou al! Dat wordt nog wat, vanavond ga 'k namelijk ook nog power kicken...

Heb tot nu toe gegeten;
als ontbijt een vitalinea bakje, en daarna 250g aardbeien

Als lunch 2 sneetjes Allinsonbrood met kipkerriesalade
Zometeen neem ik nog een chocorijstwafel en later, voordat ik ga sporten, 250g kersen

Nog geen idee wat ik vanavond ga eten, misschien wat tonijn of pasta oid Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:23

Ik loop ook geen drie kwartier achter elkaar hoor, halverwege een minuut of 3/4 wandelen en strekken Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:27

Alsnog, dan loop je iets van 20 minuten achter elkaar
Echt, respect! Had nooit gedacht dat 't zó moeilijk zou zijn...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:29

Klopt dit is nu de 6e keer of zo (ben nu 2 weken bezig) en in het begin dacht ik echt dat ik dood ging Haha!

Kon ook 2 dagen amper lopen haha, het ergste was nog als je op de wc moest gaan zitten. Ik moest me echt aan de deurklink vasthouden omdat m'n spieren zo'n pijn deden *LOL*

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:38

Hahhaha nou dan verheug ik me alvast op morgen! Hoe ben jij ermee begonnen, via een programma op een website of gewoon meteen lopen?

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:40

Ik ben gewoon meteen gaan lopen

Je moet jezelf wel doelen stellen zoals: ik wil vandag perse tot die en die lantaarnpaal (ik noem maar wat) lopen of ik wil vandaag 5 minuten hardlopen ipv de 3 van gisteren, anders ga je veel te snel wandelen.

Ik loop ook met muziek ook, heel relaxed Lachen

Verder hou een constant tempo aan, ik ren niet zo heel hard, maar ik ben wel op een constant tempo aan het hardlopen, dan houdt je het ook langer vol Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:48

Zo hier gaat alles nog steeds prima heb ik het idee!! Ik heb net ontbijt gehad (is hier bijna 8 uur smorgens). Lekker genoten van een bakje yoghurt met Tiger Power Cereal, helaas hebben ze die vast neit in Nederland maar lijkt op de Loops gelukkig. Wat aardbeien erbij en klaar! Normaal eet ik er nog een broodje bij voor goede bodem maar heb nu eik geen honger dus spaar ik mijn punten voor een handje winegums denk ik!

@parcival: BLEH hardlopen, goed van je joh!!! Hoelang houdt je het nou vol?? Hoeveel tijd/afstand?? IK kan dat echt niet hardlopen val nar paar honderd meter doodneer. Hihihihihi.

Ga zo dadeijk naar mijn stage.......geen zin maar ja moet toch he!?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:57

Sizzy schreef:
Ik ben gewoon meteen gaan lopen

Je moet jezelf wel doelen stellen zoals: ik wil vandag perse tot die en die lantaarnpaal (ik noem maar wat) lopen of ik wil vandaag 5 minuten hardlopen ipv de 3 van gisteren, anders ga je veel te snel wandelen.

Ik loop ook met muziek ook, heel relaxed Lachen

Verder hou een constant tempo aan, ik ren niet zo heel hard, maar ik ben wel op een constant tempo aan het hardlopen, dan houdt je het ook langer vol Lachen

Mja, ik doe het dus via zo'n programma op een website, want anders wandel ik idd veel te snel.
En ook met muziek op ja Lachen

Ben nog even dat met het tempo aan het uitvogelen, ik loop denk ik wel op een redelijk tempo maar toch ben ik na die 2 minuten hardlopen behoorlijk moe, maar ik heb het idee dat als ik langzamer ga dat ik dan bijna snelwandel.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:01

Ja hardlopen is niet een van mn favoriete hobby's maar wel handig. bovendien krijg je er een goede conditie van en dat kan ik met handballen wel gebruiken. De eerste paar keren is het ergste, dan heb je het gevoel dat je niet meer kunt.. maar na een paar keer merk je al dat er verbetering optreedt. en kun je iedere keer weer langer/verder lopen...

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:03

Ja, dat is fijn! Je voel best snel verbetering vond ik Lachen stimuleert weer om door te gaan Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:08

Nou, dan hoop ik daar maar op! Al mijn sporten houden op in de zomervakantie, dus moest iets verzinnen om toch mijn conditie en spieren een beetje op pijl te houden
Hoop dat 'k snel een beetje écht kan lopen Lachen

Flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:28

Morgen avond voor het eerst een uur fitnissen Nagelbijten / Gniffelen
Heb alleen nu al geen zin, lang leve de motivatie. Scheve mond

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:15

Sizzy schreef:
Edit: zit ff mn eten op te geven bij overgewicht.nl en zit met avondeten erbij aan 29 gram vet..grr..komt door die kaas van vanochtend. Nu weet ik weer waarom ik geen volvette kaas meer koop/eet. Maar goed, ik ga straks weer drie kwartier hardlopen en m'n dagelijkse (meestal Tong uitsteken) buikspier/beenspieroefeningen doen.

29 gram vet per dag dat mag toch? Hoeveel mag je volgens die site? Lachen
Ik mag volgens die site per dag 35 gram vet en 1049 kcal Verward
Over de calorieen ga ik altijd heen, ik ga mezelf niet uithongeren.
Maar die vetten blijf ik vaak wel een stuk onder.
Ik zit tot nu toe vandaag op 14,5 gram vet en 625 kcal.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:19

Misschien beetje laag streefgewicht in te korte tijd Spettelover??? Of het is omdat je ingegeven hebt dat je niet beweegt. Moet je maar eens testen kan erg verschillen. Ik zorgde altijd dat mijn calorieen minimaal 1200 waren als ik een streefgewicht in ging vullen.

Verder is 29 helemaal niet te veel en zeker niet voor een keertje!

@Vende: Nou dan heb je wel weinig motivatie, sporten omdat je het MOET vanzelf maar er totaal NIET acherstaat werkt imo echt niet.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:33

Ja ik denk het, maar aan die calorieen kan ik me evengoed niet houden, er zijn dagen waarop ik echt wel over de 1500 kom.
Ik let ook niet heel erg op vetten, maar blijkbaar eet ik ze niet zoveel Haha! Want ik kom eigenljik nooit op te veel uit Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:36

Nee pas bij friet tikt het hard door of bij taart.....

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 15:38

volgens mij is het belangrijker dat je niet teveel vet neemt dan dat je niet teveel calorieen neemt. Natuurlijk is het niet goed om te veel calorieen te nemen maar een beetje is wel nodig.
Vandaag in totaal al 5 wasa ckrackers gehad met tomaat. Twee geroosterde boterhammen met kipfile, en drie koppen thee.... Ben erg verkouden... Hooikoorts denk ik Boos!

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:15

Klopt, je kan 1000 calorieëen eten aan groenten, en dan zal je vrij weinig aankomen maar eet hetzelfde aan patat... Nou, dan weet je het wel!
Ik let meestal ook goed op m'n vetten, afgezien van kaas.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 16:43

Ik heb op een saaie maandagavond maar eens een eigen programmatje ontworpen waarmee ik bijhoud hoeveel calorieen iik eet EN waar deze vandaan komen, oftewel, wat mijn kh-vet-proteine ratio is, uit hoveel vezels mijn koolhydraten bestaan en uit hoeveel verzadigd vet mijn vetten bestaan.
Ideaal met de productinformatio die tegenwoordig op alle voedingsmiddelen staat.
Ik ben trouwens wel aardig geschrokken van het sodiumgehalte van een hoop producten.

Ik ben er nog niet helemaal over uit welke ratio het meest geschikt is voor me, sportschool raadt 60% kh, 12% vet en 28% proteine aan, fitnessfora zeggen 30kh-30vet-40pr, en gisteren zat ik op 49kh-21v-30pr. Ik denk dat ik niet zo hoog in de koolhydraten wil zitten als mijn sportschool geeft. Mmm, ik moet er nog even over nadenken allemaal Haha!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:37

Joehoe! zonet drie kwartier hardgelopen Haha! Niet aan 1 stuk door maar iedere keer korte stukjes wandelen ertussen. Was bekaf, maar geeft een erg goed gevoel Lachen zometeen avondeten, volgens mij eten we macaroni. Vroeger (2 maand geleden Clown ) at ik dat met kaas erovereen. Dat doe ik nu niet omdat wij thuis alleen 48 plus kaas hebben. Dat is toch hele vette kaas?

In plaats daarvan eet ik nu macaroni met soms een beetje ketchup erdoor. Wij eten macaroni dan met gehakt/ui/paprika/ en blikje tomatenpuree en kruiden. Zou dit een beetje goed zijn?

Als toetjes Yoghurt met slimpie limonade. Vingers aflikken

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:44

Ja dat is idd vette kaas Knipoog Ketchup is denk beter! Tong uitsteken

Ik heb vanmiddag nog gegeten:
Mueslibol met beetje boter
eierkoek met een beetje boter

en een stroopwafel Bloos
Dat is is mijn ogen het slechts van de dag, maar ja ik moet zo dansen dus dat komt wel weer goed Tong uitsteken

Vanavond alleen nog avond eten. Opzich eet ik zo wel goed toch? Ik drink de hele dag door water of thee.

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:46

Wanneer je drie keer per dag eet. en soms een tussendoortje eet je goed. Veel water drinken is altijd goed voor je. Wanneer je wilt afvallen moet je wel vaak blijven eten maar minder per keer eten. je kunt bv de boter op de koeken weglaten. Dat scheelt al een boel! Haha!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:50

Jamy; Mueslibol is (naast heel lekker - die van Bakker Bart zijn helemaal heeeeerlijk Haha! ) niet al te gezond omdat ze van witbrood zijn. Is Boter echte boter of margarine?
De rest ziet er goed uit (al kijk ik dan over de hagelslag heen Knipoog ) en lekker veel groente eten vanavond!