Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Belsje

Re: Aanrommelaars met koolhydraatarm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:09

Mijn klanten komen voor een deel voor de roze cupcakes, zoete spekken en aarbeitjes in chocola en cava haha .... It's part of the package :D

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:24

Hahaha lastig inderdaad dan! Dan zelf er naar kijken en een wortel eten :P

Oee die nutella cheesecake ziet er echt heel lekker uit en voor die hele taart maar 8,5 khd!

Ik moet vandaag amandelmeel scoren :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:31

Die was ik nog niet tegengekomen :oo Daar moet ik nodig eens naar kijken! Foei :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:33

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 10:54

Zo wat gaan jullie snel zeg :wow:

Hier gaat het momenteel allemaal erg turbulent in het priveleven waardoor dingen zoals KHB een beetje lastig worden.
Probeer mij er nog wel aan te houden, maar tijdens het waken etc is het best lastig aangezien ik dan nog wel eens vergeet te eten :+

Mijn lijstje voor vandaag:
O: Skyr Framboos met Cranberry (50 gram)
t: een paar blokjes kaas
L: Skyr Framboos met Cranberry 50 gram en 2 eitjes.
t: wat nootjes of een paar blokjes kaas.
A: geen idee?

Heb ook al een tijdje niet meer op de weegschaal gestaan, daarin tegen kan mijn broekriem al wel weer een gaatje strakker, dus dat is wel positief.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:00

Dat is zeker positief MDH!
Laura jij gaat ook goed.

Ik sta dus stil. Erg frustrerend dus ik ga weer even strak er tegen aan. Deze week heb ik controle in het ziekenhuis voor m'n schouder. Als het goed is krijg ik dan groen licht om weer te mogen auto rijden en wat lichte cardio te doen. Dus ik dacht ik start alvast goed. Vanochtend 20 minuten op de crosstrainer gestaan! (Van m'n fysio mag het al hahaha)

Dus nu lekker ff uitzweten en douchen! Dat moet ik vaker doen :') verder m'n fiets weer gemaakt dus ik kan ook de fiets pakken! :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:01

Oh jee, waken klinkt niet goed, heel veel sterkte :(:) Goed dat je probeert evengoed op je eten te letten, maar als het niet lukt, dan lukt het niet.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:08

Laura82 schreef:
Oh jee, waken klinkt niet goed, heel veel sterkte :(:) Goed dat je probeert evengoed op je eten te letten, maar als het niet lukt, dan lukt het niet.

Nee waken is zeker niet goed, of wel... mijn schoonoma heeft een heel mooi leven gehad en was er eigenlijk het afgelopen jaar al wel een beetje klaar mee (99 jaar, nog een maandje en dan zou ze 100 worden) Tel daarbij op dat ik bij een uitvaartmaatschappij werk en op eens is werk ook erg confronterend.
Of in ieder geval... Iedereen van mijn schoonfamilie kan vluchten in zijn werk, maar bij mij in het werk komt het uiteraard dubbel zo hard terug :(.

Bedankt, het komt wel goed... Vast en zeker.

Milatje, klinkt goed.
Ik ben begonnen met de 7 minuten workout app :)
Erg fijn en ook makkelijk in te plannen :)

Lekkere recepten uit de link, daar ga ik eens mee aan de slag.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:11

Sterkte Desiree ! :(:)

Milatje die 7min app werkt echt heel goed!

Laura was jij er al uit qua vervanger van suiker?
Want in dat recept van die Nutella cheesecake gaat stevia. En ik wil geen stevia gebruiken eigenlijk..

Wat is dan een betere vervanger, weet iemand dat misschien?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:17

heftig M_D_H...

sowieso is cheesecake vrij khdarm als je een bodem gebruikt van amandelmeel en de suiker vervang voor zoetstof. Je hebt diverse zoetstoffen om mee te koken dus dat zou geen probleem moeten zijn. Hmmm, een goede voor als we een keer iets te vieren hebben, kan ik ook taartje mee eten. Heb tegewoordig zo'n klein springvormpje dus dat is echt ideaal....

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:21

Nee, ik heb uiteindelijk maar een flesje natrena gekocht :+ geen khd, en ik gebruik het zo weinig dat ik dat maar gewoon neem.

Heftig M_D_H. Dat confronterende is heel naar, ik heb daar nu nog steeds last van (werk in het ziekenhuis en dat is niet meer bepaald mn favoriete plek om te zijn zeg maar). Probeer voor jezelf wel iets te vinden waar je even in kan vluchten, anders breekt het je op :(:)

Die app klinkt handig, ga ik eens naar kijken.
Laatst bijgewerkt door Laura82 op 23-08-16 11:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:21

Ja maar stevia is toch niet zo heel goed (althans dat zegt iedereen en het staat mij ook een beetje tegen)..
Kan ik dan niet 1 theelepeltje kristal suiker doen oid?

Ik maak dit soort taarten ook voor visite hoor :') Zelf vind ik die supermarkt taarten etc. niet te eten dus dat schotel ik de mensen niet voor. Alles homemade, en als je dat een paar jaar doet wordt dat ook gewoon verwacht, dat is soms een nadeel :') Maar doe het met plezier gelukkig :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:26

het punt is dat de zoetstoffen allemaal veel zoeter zijn dan suiker. Dus je hebt in verhouding veel minder nodig, dat geld ook voor stevia. Van stevia is nog lang niet bekend of het gezond is, bovendien heeft het een hele bittere nasmaak waardoor het nog niet puur verkocht mag worden in Nederland (het gebeurt wel via internet, maar het is nog niet toegestaan voor de consumptiemarkt). Het wordt nu vaak verkocht in een product dat deels stevia is en deels suiker.
Wat je zelf prettig vind moet je zelf beoordelen, alle zoetstoffen in de supermarkt zijn goedgekeurd, hoeveel waarde je daar aan hecht is voor jezelf :)
https://www.iamafoodie.nl/stevia-natuurlijk-zoet/

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:29

Bedankt meiden :)

Ja, ik heb gelukkig het paard, gisteren met mijn vriend even naar de film geweest.
Even gewoon weg van alle sores, mijn schoonfamilie is namelijk momenteel niet mijn meest geliefde familie.
Ze worden hier nogal narrig van en reageren dus graag alles af op elkaar...
En dat terwijl je je familie nu juist het hardste nodig hebt.

Vervelend Laura! Maar ook erg herkenbaar helaas.
(ik had ook gesolliciteerd op een andere functie, op de afdeling overleiding melden en coördineren, maar heb dat voor nu maar even laten schieten. Dat zou nu echt veels te confronterend worden :o)

Maar goed.

Is Stevia niet zo goed? Stevia is toch dat natuurlijke suikerproduct? Ik weet dat dat voor mij als ADHDer hetzelfde effect heeft als gewoon suiker :+
Doe mij dan maar Aspertaan :')

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:35

Dank je wel :)

Wellicht is het ook iets wat tussen mijn oren zit :P
Ik haal dan wel net zo'n flesje als wat Laure heeft. Ik hou wel van baksels zonder suiker maar de rest niet zo dan is dit wel een mooie oplossing :)

Aspartaam en stevia zijn beide kunstmatige zoetstoffen, zit daar dan zoveel verschil tussen?
Spoiler:
Vind alleen maar dat aspartaam slechter is, ik hou het mooi bij dat andere spul voorlopig

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:36

Die nutella ziet er wel lekker uit natuurlijk, nu toch aan het twijfelen. Dan kan ik zelf ook wat eten :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:37

zie artikel hierboven over stevia. Stevia als E-nummer is getest en goed bevonden, maar dat is niet het pure plantje, maar wel bewerkt tot de zoetstof. Als je via internet gaat kopen kom je nog wel andere vormen van stevia tegen die dus niet gekeurd zijn en waarbij je dus geen garantie hebt dat het gezond is. Daarnaast is stevia puur vrij bitter en daardoor wordt vaak niet alles vervangen door stevia, maar maximaal 1/3. Mja, dat het "natuurlijk" is vind ik persoonlijk een ongelooflijk loze kreet. Dat het uit de natuur komt zegt niet dat het veilig is of goed voor je vind ik.

En aspartaam en stevia zijn 2 volledig andere stoffen, met als enige overeenkomst dat ze beide zoet zijn. Een beetje als zeggen dat water en benzine hetzelfde zijn omdat ze beide vloeibaar zijn zeg maar :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:41

Die natrena zit cyclamaat en sacharine oid in, geen idee of het goed of slecht is, maar er zitten nauwelijks khd in (0.2 gr per 100 ml) en in de kleine hoeveelheden die ik gebruik kan ik me haast niet voorstellen dat het erg veel (negatief) effect heeft op mn gezondheid.
Vond dit beter voelen dan de stevia uit de supermarkt met 97 gr khd per 100 gr product :+

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:45

secricible schreef:
zie artikel hierboven over stevia. Stevia als E-nummer is getest en goed bevonden, maar dat is niet het pure plantje, maar wel bewerkt tot de zoetstof. Als je via internet gaat kopen kom je nog wel andere vormen van stevia tegen die dus niet gekeurd zijn en waarbij je dus geen garantie hebt dat het gezond is. Daarnaast is stevia puur vrij bitter en daardoor wordt vaak niet alles vervangen door stevia, maar maximaal 1/3. Mja, dat het "natuurlijk" is vind ik persoonlijk een ongelooflijk loze kreet. Dat het uit de natuur komt zegt niet dat het veilig is of goed voor je vind ik.

En aspartaam en stevia zijn 2 volledig andere stoffen, met als enige overeenkomst dat ze beide zoet zijn. Een beetje als zeggen dat water en benzine hetzelfde zijn omdat ze beide vloeibaar zijn zeg maar :)

Oh kijk, omdat er overal aangegeven wordt dat het een natuurlijk product is dacht ik dat het dat ook was :+

Ik weet dat aspertaam en stevia niet hetzelfde zijn hoor :)
Maar als ik moet kiezen, liever aspertaam. mijn ADHDerige kant reageert daar toch een heel stuk minder op :')

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:46

Laura82 schreef:
Die natrena zit cyclamaat en sacharine oid in, geen idee of het goed of slecht is, maar er zitten nauwelijks khd in (0.2 gr per 100 ml) en in de kleine hoeveelheden die ik gebruik kan ik me haast niet voorstellen dat het erg veel (negatief) effect heeft op mn gezondheid.
Vond dit beter voelen dan de stevia uit de supermarkt met 97 gr khd per 100 gr product :+

:wow: zoveel?
Dan zou ik ook gaan voor Natrena ja...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:48

Ja zit maar 3% stevia in, de rest is maltodextrine

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:50

Het komt van een plantje, waar andere zoetstoffen chemisch gemaakt worden, dus in zoverre is het "natuurlijk". Ik ben van mening dat als iets echt natuurlijk is, ik dat zelf wel kan zien en daar de verpakking niet voor nodig zou moeten hebben. Maar dat is voor iedereen persoonlijk en iedereen moet vooral doen waar ze zich blij bij voelen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:51

Laura82 schreef:
Ja zit maar 3% stevia in, de rest is maltodextrine

nou, vind het erg veel koolhydraten.

Wat doen jullie eigenlijk altijd met je lunch?
Ik probeer rond de 5 gram koolhydraten te zitten voor een lunch. maar mijn ideeën zijn momenteel wel een beetje op :+
Maaltijdsalade of vlees kan natuurlijk. een eitje...
Maar dan/
Het is toch vrij beperkt als je zo kijkt :o

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:53

secricible schreef:
Het komt van een plantje, waar andere zoetstoffen chemisch gemaakt worden, dus in zoverre is het "natuurlijk". Ik ben van mening dat als iets echt natuurlijk is, ik dat zelf wel kan zien en daar de verpakking niet voor nodig zou moeten hebben. Maar dat is voor iedereen persoonlijk en iedereen moet vooral doen waar ze zich blij bij voelen.

Dat is ook weer zo :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 11:54

tja, net zo beperkt dan als boterhammen haha. De variatie zit voor mij in de salade. De ene keer met vis, dan met eieren (ei/baconsalade), kip, vegetarisch. Iedere keer wat anders, zoveel mogelijk met salades. Soms restjes warm eten of stukje vlees met groente en soms omelet met vulling (ook weer zoveel in mogelijk)