Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Laura82 schreef:Oh jee, waken klinkt niet goed, heel veel sterkteGoed dat je probeert evengoed op je eten te letten, maar als het niet lukt, dan lukt het niet.
secricible schreef:zie artikel hierboven over stevia. Stevia als E-nummer is getest en goed bevonden, maar dat is niet het pure plantje, maar wel bewerkt tot de zoetstof. Als je via internet gaat kopen kom je nog wel andere vormen van stevia tegen die dus niet gekeurd zijn en waarbij je dus geen garantie hebt dat het gezond is. Daarnaast is stevia puur vrij bitter en daardoor wordt vaak niet alles vervangen door stevia, maar maximaal 1/3. Mja, dat het "natuurlijk" is vind ik persoonlijk een ongelooflijk loze kreet. Dat het uit de natuur komt zegt niet dat het veilig is of goed voor je vind ik.
En aspartaam en stevia zijn 2 volledig andere stoffen, met als enige overeenkomst dat ze beide zoet zijn. Een beetje als zeggen dat water en benzine hetzelfde zijn omdat ze beide vloeibaar zijn zeg maar
Laura82 schreef:Die natrena zit cyclamaat en sacharine oid in, geen idee of het goed of slecht is, maar er zitten nauwelijks khd in (0.2 gr per 100 ml) en in de kleine hoeveelheden die ik gebruik kan ik me haast niet voorstellen dat het erg veel (negatief) effect heeft op mn gezondheid.
Vond dit beter voelen dan de stevia uit de supermarkt met 97 gr khd per 100 gr product
Laura82 schreef:Ja zit maar 3% stevia in, de rest is maltodextrine
secricible schreef:Het komt van een plantje, waar andere zoetstoffen chemisch gemaakt worden, dus in zoverre is het "natuurlijk". Ik ben van mening dat als iets echt natuurlijk is, ik dat zelf wel kan zien en daar de verpakking niet voor nodig zou moeten hebben. Maar dat is voor iedereen persoonlijk en iedereen moet vooral doen waar ze zich blij bij voelen.