Meer veganisten op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denice

Re: Meer veganisten op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 08:49

Nee, ben dat inmiddels ook wel afgeleerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 21:10

Ik moet dat nog even leren helaas :o geven jullie cursussen? :+

Annemiek, voor in de burgers inderdaad een maizena papje óf couscous! Gewoon wat couscous (hoeveelheid op het oog) klaarmaken en dit door je burgermengsel heen roeren, even in de koelkast laten staan, dan bindt het ook erg goed. Worden stevige burgers naar mate je meer couscous toevoegt. Havermout wil ook nog wel eens werken maar niet zo goed als vorige suggesties.

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-15 01:20

Citaat:
en dit is vreselijk lekkere taart :9
http://itdoesnttastelikechicken.com/201 ... late-cake/
(ik heb alleen de icing wat aangepast: 1 kopje plantaardige melk en een reep pure chocola, iets simpeler en waaaaaaanzinnig lekker :D )

Ik heb hem gemaakt en ik ben het helemaal met je eens! Goedgekeurd voor kerst!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 00:24

Vandaag meegelopen in de klimaatparade, waren er nog bokkers aanwezig? :D

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:34

Ja. Was mooie bijeenkomst - nu nog een goed resultaat in Parijs! !!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 12:56

Ik ben echt heel erg benieuwd of de veeteelt aan bod komt.

Ik zag afgelopen week een boer op tv die onderzoeken deed met nieuwe voeding voor koeien, die de uitstoot van koeien moest reduceren 8)7
Volgens mij is er een veel makkelijkere oplossing.. Stop die subsidie op melk, en geef die aan de vegetarische producenten.. Het is toch van de zotte dat een liter sojamelk net zo veel kost als een liter koemelk (of zelfs meer), terwijl die koe enorm veel meer soja eet om die liter melk te produceren 8)7

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 13:34

...die komt vast wel aan bod - de eiwit verdeling in de wereld is zo scheef en "al zo oud", dat het (grrrr!) verweven is in allerlei economische systemen.
En gelukkig wordt met name de vleesindustrie (...vroeger bracht je als boer soms eens wat beesten naar de slager in het dorp...) gezien als onderdeel van het gigantische probleem.

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 19:48

Hee vraagje hoe doen jullie dat, ik ben pas begonnen met een veganistisch dieet of er iig ik werk er naar toe.
Maar merk nu pas in hoeveel producten er wel niet melk zit.
Hebben jullie tips voor mij ik probeer veel recepten maar heb ook wel wat dingen geprobeerd te bakken bijv. koekjes maar dat smaakte dan weer heel raar (moet er denk ik ook wel aan wennen)
Weten jullie een goed boek waar ik dingetjes uit kan halen, die makkelijk te maken zijn.
Ben nog een beetje een kluns als het aankomt op koken enzo :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 20:07

Als je zelf iets bakt of maakt is melk praktisch altijd door plantaardige melk te vervangen.
Om eieren in een gerecht te vervangen: http://cdn2.content.compendiumblog.com/ ... ements.JPG

Recepten voor zelfgebakken vegan koekjes vind je echt overal via google, ik vind zelf de recepten van oh she glows daarvan erg lekker (degene die ik heb geproefd dan :+ ), bijv http://ohsheglows.com/2011/09/08/vegan- ... p-cookies/
Deze zijn ook makkelijk en lekker (in categorie zoetigheid) http://chickslovefood.com/healthy-choco ... -winactie/

En misschien helpt dit je ook :) http://www.degroenemeisjes.nl/tag/simpel/

evelienn28

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:11

oke dankje voor de tips :D
Het enige is ook dat ik soja zoveel mogelijk moet vermijden, kan maar een kleine hoeveelheid verdragen.
Heb wel eens met soja melk geprobeerd maar dat is echt too much daar krijg ik last van helaas..
Hebben inmiddels wel een haverdrink meegenomen of dat misschien wat is.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:14

Ik vond gewoonvegan.NL echt een verademing, zoveel lekkere dingen ( het zijn wel vaak zoete dingen ;)) die je gewoon in de supermarkt kan halen. Na een tijdje word je daar zelf ook handiger mee, maar in het begin in het heel fijn als je gewoon een lijstje hebt met dingen die je blindelings kan kopen.

Havermelk is idd heel lekker, vooral in de cappuccino. Als je een neutralere melk zoekt is rijstmelk ook erg lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 21:16

Ik vind sojamelk ook niet zo lekker. Ben sowieso al totaal geen melk drinker, maar de sojamelk is niet mijn ding. Oatley vind ik weer wel lekker.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:21

Oatly is heel lekker inderdaad! Om te drinken niet per sé, dat deed ik met gewone melk ook al een hele tijd niet meer, maar de chocolademelk is echt yummy. Tip uit dit topic was het :D
En om bijv te eten bij cruesli is het echt prima. (Sowieso heb ik daar niet heel hoge eisen voor :D )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-15 22:25

Klopt! Ik vind de andere producten van Oatley ook leuk, zou het ijs enzo ook wel een keer willen proberen maar dat hebben ze hier nog niet. Of de spread voor op brood.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:33

Ik had laatst de chocolademelk van Oatley en vond die echt niet zo lekker helaas :n De gewone ga ik na alle positieve berichten nog maar eens proberen.

Amandeldrink is mijn favoriet denk ik tot nu toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:45

Zo lekker als de echte vind ik het ook niet nee. Maar wel goed te doen. Amandelmelk vind ik ook wel lekker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:48

Ik durf het haast niet te zeggen maar ik vond hem gewoon bijna vies haha :p Ik denk dat mijn passie voor prefab haverproducten sowieso niet zo enorm groot is, want ik vond de Omegaburgers van Dees ook echt gruwelijk vies. Maar ook echt vies... En ik lust eigenlijk alles verder, dus dat was nieuw voor me. Ik had wel laatst wel de Alpro amandel Dark Choco en die vind ik dan weer erg lekker!

Ik heb laatst trouwens pompoen-zwarte bonen-haver-burgers gemaakt (met wat couscous om ze stevig te maken, en verse tijm om te kruiden), lekker!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 17:54

Ik vind de oatly wel lekker gelukkig... amandeldrink is wel lekkerder, maar de oatly vind ik absoluut niet vies.
Soja valt af (word ik instant misselijk van en een nare bij en nasmaak)
Maar wel fijn dat er zoveel alternatieven zijn.
Ricedream organic vanille vind ik trouwens ook erg lekker :j heerlijk voor de havermout of boekweitvlokken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 18:03

Ik vind Oatly lekkerder dan normale melk :))

edit; de chocolademelk versie dan

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:19

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-15 22:43

Hee iedereen,

Ik moest nogal wat bij lezen. Ben niet zo actief geweest :o Heel jammer dat er een aantal hebben besloten om dit topic te verlaten, maar ik begrijp RedPassion wel heel erg goed. Als veganist zijnde word je ontzettend vaak raar aangekeken.. Vooral het verantwoorden is zo vermoeiend en dat je dan telkens blijft lezen over mensen hun keuzes, dan snap ik dat je je daar liever voor af schermt. Gelukkig kunnen we dat hier op een fijne manier ook brengen naar elkaar, dat zegt al heel wat over hoe vredelievend we zijn, toch? :p

Samen komen we er wel! :+:

Ik ben sinds kort aan het bakken met kokosolie in plaats van olijven, heel lekker en blijkbaar ook nog eens ontzettend gezond!

Gisteren heb ik risotto met pompoen gemaakt, helemaal vegan! Vandaag risotto met champignons en rucola, ook helemaal vegan! Ja, 2 keer risotto. Gisteren is mijn verstandskies gesneden, dus ik zit lekker aan het prutvoedsel haha!

Weet iemand toevallig van jullie of soja en melk qua allergenen op elkaar lijken? Ik heb zoveel last van eczeem, maar weet niet hoe :( Eet geen dierlijke producten...

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 00:26

Jep... die lijken op elkaar helaas. Soja is geen goede vervanger voor mensen met reguliere melk issues.
Je kunt beter rijst, haver, amandel of andere notenmelk pakken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 08:58

Sonja_vR schreef:
Jep... die lijken op elkaar helaas. Soja is geen goede vervanger voor mensen met reguliere melk issues.
Je kunt beter rijst, haver, amandel of andere notenmelk pakken.

oliebol.. Vind soja melk zo lekker in koffie :o Weten jullie of rijst melk ook lekker is in de koffie? Heb ik in ieder geval aangeschaft :) ben benieuwd!

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 09:00

Ik hoor net op de radio: 'Geitenmelk is hartstikke gezond blablablabla. Als je ons steunt, dan kan een kind naar school in Afrika blablablabla. Help een boer punt nl. :( Ik vind het zo erg en onbegrijpelijk dat mensen zich zo superieur voelen..