Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:En qua kcal kom je daar waarschijnlijk lang niet aan he? Merk je dat je afvalt?
Horse_xx schreef:Eskegirl, je kan ook de avond van te voren een ei bakken en de volgende ochtend opeten
O: 45 gr havermout, 10 gr chia, tl kaneel, paar hazelnoten
T: Appel
L: 2 plakken roggebrood, 1 plakje kipfilet
T: Sinaasappel, smoothie (banaan, rucola, spitskool, lijnzaad, beetje yoghurt, beetje kokosmelk en water)
A: Champignonsoep, stuk turksbrood, plak kipfilet, filet american, rijstwafel, pindakaas + schaaltje magere yoghurt met muesli
Sonja_vR schreef:fleur_yen schreef:Horse, ik vind dit er wel lekker uit zien als gezonde taart: http://www.gluten-free-vegan-girl.com/2 ... m-pie.html
Niet zelf gemaakt hoor, maar ik volg op instagram wat accounts van gezond eten met lekkere recepten, daar kwam ik die site ook tegen
en bedankt![]()
nou moet ik boodschappen gaan doen![]()
er staan echt veel te veel lekkere dingen op die site
fleur_yen schreef:Lekkere lijstjes Bhris!
En die pannenkoeken van NGU klinken ook heerlijk!
Phor fijne vakantie, geniet ervan!
En inderdaad qua kou merkte ik ook, had gister na turnen nog een uur buiten in de kou gestaan, kwam thuis en had echt honger, maar toen was het al na 11u dus ben ik maar gewoon naar bed gegaan.
Vandaag:
O: 30 gr havermout, 11 gr rozijnen, 115 gr appel, 1/2 tl cacao, kaneel, wat pompoenpitten en sesamzaad
T: 115 gr appel, 6 gr amandelen
L: omelet van 2 eieren met wat water, groenteprut van 2 tomaten, restje sperziebonen, wat kidneybeans, paar gestampte blokjes feta en 1 tl rode pesto
Verdere planning:
T:appelof handje noten en 3 blokjes geitenkaas
A: zelfgemaakte champignonsoep, met wat rode ui, restje winterpeen en klein beetje ricotta, plak roggebrood met pindakaas en een plak kaas
T: 2 mandarijnen, 1 blokje 86% chocola, en ik zit mams voorzichtig te helpen met het eten van een zak doritos
D: water, thee, 3 koppen cappucino met gewone halfvolle melk
B:Hoop tussen het leren door even tijd te vinden om te gaan paardrijden, erg weinig, hele dag zitten leren en alleen even stal gedaan
Dani_ schreef:Van gisteren geen lijstje, kerstdiner met werk gehad.![]()
![]()
Vandaag.
O: havermout met amandelmelk, lijnzaad, chiazaad, kokosvlokken en gojibessen
T: twee bananen
L: zuurdesemboterham met gekookt ei en avocado, zuurdesemboterham met rauwe ham en komkommer. Bakje rauwkost met groene paprika, bleekselderij en wortel. En een paar walnootjes.
Dani_ schreef:Vandaag:
O: havermout met rijstmelk en banaan
T: 3 dadels
L: groene smoothie (spinazie, bleekselderij, kaki, banaan, gojibessen, chiazaad, lijnzaad, peterselie, curcuma, water)
T: heb een zakje met nootjes bij me mocht ik trek krijgen
A: zelfgemaakte brocollisoep, biefstukje met champignons uit de oven
T: waarschijnlijk rood wijntje met wat zoutjes
D: water, groene thee, 1 cafeinevrije koffie
B: paardrijden + hooischuur opruimen
Wel tevreden over vandaag
Commentaar is welkom.
vuurneon schreef:Ik heb nu een afval verbod gekregen van het hele gezin![]()
Ze zijn heel erg bang dat ik weer zo mager word. Ben destijds van 45 kilo naar 65 kilo (oftewel van enorm ondergewicht naar gezond BMI, al was ik toen wel wat stevig ) gegaan door ziekte en zware medicatie (gedurende 1,5-2 jaar, dus het ging niet van de een op andere dag) en nu stabiel rond de 58 kilo. Maar liever zie ik 57 (gek zo'n magische grens).
Lijstje ondertussen:
O: 3 boterhammen
L: 3 boterhammen
D: bami
T: stuks fruit en yoghurt met lijnzaad.