Mijn taart was echt heerlijk! Hij was ook nog best goed gelukt. Hij had er misschien wat afgewerkter uit kunnen zien als ik de tijd genomen had om de botercrème er netjes op te spuiten, maar helaas was die tijd er niet. Hier verslagje en foto's http://mijnzoetebesluit.blogspot.nl/201 ... n-een.html
Wat zouden jullie doen voor een lunch, een appelnotencake en een quiche of een kwarktaart en een quiche? Ik weet het niet zo goed. Probleem waar ik tegenaan loop met 2 taarten is dat ik maar 1 taartdoos heb en ik niet weet of die 2 dingen genoeg zullen zijn voor de mensen die die dag werken. Ik vind het maar lastig. Misschien met de mensen op me werk even overleggen.
Ik zou voor een kwarktaart en een quiche kiezen. Noten valt misschien toch meer onder hartig en dan heb je twee hartige dingen. Maar goed, dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak.
Koekjesdeeg ligt nog braaf in de koelkast te wachten .
Als het voor lunch is, zou ik denk ik sneller voor appelnoten kiezen. Makkelijker om "even" te eten en past in de tijd van het jaar. Kwarktaart vind ik meer voor bij de koffie/thee. Kwestie van smaak dus, dus eigenlijk heb je niks aan ons Mara
Ga je die koekjes nog wel bakken voor de kerst LB?
Ik ga morgen kaneelbroodjes maken, jammie!
Silence
Klopt Silence! Wil in de kerstvakantie ook nog appeltaart bakken en eigenlijk ook appelmoes maken. Hopelijk komen de goudreinetten nog in de aanbieding
Silence
Geplaatst: 21-12-12 09:52
En denk dat ik voor oudejaarsavond zelf appelflappen ga maken. Goudrenetten zijn wel fijn bakappels inderdaad.
Haha, verschillende meningen zo voor Mara, dat schiet niet op. Dat wordt iene-miene-mutte...
Ik probeer vanmiddag even te kijken of de koekjes gebakken kunnen worden. Kids ook maar even motiveren, dan wordt het wel gezelliger.
Hoe maak jij je appelflappen Silence? Ik maak ze ook vaak zelf, veel lekkerder dan uit de winkel. Goudrenetten zijn wel heel vaak in de aanbieding deze tijd van het jaar. Zelf appelmoes maken doe ik ook vaak voor kerst, heerlijk en eigenlijk zo klaar.
Vriendin van mij vertelt net dat ze met kerst een frambozen Charlotte taart gaat maken, dat klinkt ook wel heerlijk.
Silence
Heel simpel, maar heel lekker in vergelijk met de winkel.
Blokjes appel mengen met rozijntjes suiker en kaneel. In laten trekken. Verdelen over bladerdeeg, dichtvouwen, met ei bestrijken en bestrooien met wat suiker en kaneel. En dan wachten tot de oven de rest van het werk gedaan heeft.
LB, volgens mij maak jij dan appelbeignets. Die koop ik wel in de winkel (Lidl), want die zelf maken vind ik zo'n geklieder. Appelflappen roep ik ook al jaren dat ik die wil maken met oud en nieuw, maar het komt er steeds niet van. Dit jaar nieuwe poging misschien. Ga wel zeker weten nieuwsjaarsrolltjes bakken!
Ik heb na overleg met mijn baas gekozen om 2 quiches te maken, lorraine en een tomaat mozzarella en het appel/notenbrood. Ik ga zo naar mijn AH om de boodschappen te doen en dan scannen hun alles weg onder eigen gebruik en dan ga ik morgenavond aan de slag. ^^
Ik ga straks weer een kruid/speculaascake bakken, was de vorige keer best goed gelukt en viel erg in de smaak ik gebruik minder boter en dus een wat 'gezonder' recept dan de meeste. Neem hem morgen mee naar een soort high tea dus hoop dat die goed gaat lukken.
Ik werd gisteren nog gevraagd om een taart te maken voor kerst is voor smiddags voordat we gaan gourmetten, dus wil wel wat "lichts". Iemand nog een leuk idee? Het is voor 8 personen