Sushi deel 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raja

Re: Sushi deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 10:38

Ik neem miso soep altijd als eerst :)
Als opwarmertje :j

En idd, de handrolls moet je echt vers hebben, anders kom je er niet doorheen!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:06

Ik vind bij het ene restaurant misosoup heel erg lekker en bij de andere heel vies.
Handrolls hoe eten jullie die? Want die bovenkant krijg ik nooit in een keer in m'n mond en het bijten al helemaal niet :')

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:15

Hee hier kan ik ook wel over meepraten :) Ben nog niet zo lang bekend met sushi, maar stiekem al wel een liefhebber. Echter wil ik nog een hoop leren over sushi!

Bij het restaurant waar ik werk (in Almelo) verkopen ze ook sushi. Je kunt ook een 'Sushi Night' doen en onbeperkt (zowel warm als koud) sushi eten. We hebben onder andere Hosomaki, met zalm en omelet, gepaneerde garnalen, Sashimi en Nigiri Sushi met zowel vis als groente.

Na één dag mag de sushi niet meer verkocht worden en dus blijft er heel soms nog wel eens wat over. Dat eten we dan samen met de collega's na het werk :9

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 19:33

Miss_Petit schreef:
Jeuj! Nu vlakbij sushi (ook afhaal), 'Meneer Wong' :)

Oh? Dat is dan ook voor mij vlakbij :D Waar zit het?

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 20:13

Sabini werk jij bij Zuid? Ik zoek nog steeds naar goedkope sushi in de buurt van Almelo/Nijverdal (ik werk in Almelo, vandaar)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 22:09

Roxxiejj schreef:
Sabini werk jij bij Zuid? Ik zoek nog steeds naar goedkope sushi in de buurt van Almelo/Nijverdal (ik werk in Almelo, vandaar)
Nee ik werk bij Dock19 :) Zal morgen ff kijken hoeveel de Sushi bij ons kost.

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 18:01

Ohja, daar hebben ze ook sushi ja, vergeten :D

Goed nieuws hier: de plaatselijke (goeie!) chinees gaat met ingang van deze week ook sushi op afhaal doen. Menukaart ziet er veel belovend uit :D

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 09:38

Kimono Almere, zwaar onder de maat helaas! Wel lief personeel. :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:38

KMF schreef:
Kimono Almere, zwaar onder de maat helaas! Wel lief personeel. :')

Kimono Hilversum ook zwaar onder de maat en erg chaotisch (maar wel vriendelijk) personeel. Imo geen aanrader, kan je beter naar de japanner bij het Gooiland Theater gaan.

Miss_Petit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:12

Mayo schreef:
Oh? Dat is dan ook voor mij vlakbij :D Waar zit het?

Bij Vleuterweide :) Heb laatst afgehaald, erg lekker!

http://www.meneerwong.nl/

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 22:19

Die gaan we binnenkort maar eens uitproberen :D Thanks!

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 17:46

Maandagavond Goya in Nieuwegein uitproberen! Ben benieuwd naar alle verhalen die ik hiero gelezen heb :)

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-12 23:57

Ik ben net in Vlaardingen bij Foo Sing sushi gaan eten met mijn vriend. De keuze is niet zo groot als bijvoorbeeld bij Sumo of Shabu, maar het smaakte heerlijk :) Ik had een groupon dus hoefde maar 8 euro voor de drankjes af te rekenen :)

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:23

Ik ben al een hele tijd een stille meelezer hier, maar ik heb nu een klein vraagje aan de "bekenden" in Zwolle.
Er zitten er 5, China Place en Lin Shing staan goed bekend, maar hoe zijn de ervaringen met de anderen, Lotus Lounge, Itoshii en Kota Radja.
Vooral versheid/kwaliteit en vriendelijkheid zijn voor ons het belangrijkst.

Tnx, Ben.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 19:28

Afgelopen week 2x sushi gegeten, heerlijk. Kan al niet wachten tot de volgende keer!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:29

@ Ben: ik ben vaak bij Itoshii geweest, deze beviel erg goed, helaas moesten we na 3 uur tafelen 11 euro lappen voor parkeren, wat de pret nogal bedierf.
Om die reden waardeer ik China Palace dus meer. Lin Shing is ook betaald parkeren en daar is de keuze erg klein.
De andere 2 ben ik nog niet geweest...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:42

Baretta: ik ben een paar keer bij kota radja geweest. In 1 woord: geweldig. Het eten is er super lekker en de bediening erg vriendelijk. Ik kan het je echt aanraden!

baretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 21:45

Tnx Roxxiejj en Pytje,

wij gaan dus (eerst) China Palace uitproberen. *\o/* Lijkt het meest goed gereviewed overall, wij zijn er zelf al een keer "gewoon" wezen eten en dat was smakelijk, vers en snel :9 .
Gaat mij benieuwen, wordt voor ons de 1e keer in Zwolle, het is meestal Almelo, Borne of Zuidlaren of "home-made".
Zal vast nog even posten hoe het gegaan is. Heb er wel erg veel zin in, wánt lang geleden, maar een goede vriendin plotseling kwam met het voorstel, dus gezellie met z'n 4en happen :j 8-)

Grtz.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 22:53

Kota Radja ben ik ook eens geweest, vond dat toen geweldig!

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 09:50

cinn87 schreef:
Maandagavond Goya in Nieuwegein uitproberen! Ben benieuwd naar alle verhalen die ik hiero gelezen heb :)

Hoe was het? :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:08

Ik ga de 21ste weer sushi eten in Alkmaar :):)!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 10:42

baretta schreef:
Tnx Roxxiejj en Pytje,

wij gaan dus (eerst) China Palace uitproberen. *\o/* Lijkt het meest goed gereviewed overall, wij zijn er zelf al een keer "gewoon" wezen eten en dat was smakelijk, vers en snel :9 .
Gaat mij benieuwen, wordt voor ons de 1e keer in Zwolle, het is meestal Almelo, Borne of Zuidlaren of "home-made".
Zal vast nog even posten hoe het gegaan is. Heb er wel erg veel zin in, wánt lang geleden, maar een goede vriendin plotseling kwam met het voorstel, dus gezellie met z'n 4en happen :j 8-)

Grtz.

Almelo en Borne vind ik dan te duur, aangezien dit geen all you can eat is. Je kan Hengelo ook proberen, is ook een erg goede.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:39

KMF schreef:
cinn87 schreef:

Hoe was het? :)

Vond het een mooi restaurant maar de bediening waren niet allemaal even vriendelijk. Sushi was heerlijk, goed vers, maar bij sommige stukken weer net iets teveel saus erop. Overige gerechtjes ook prima behalve de biefstuk, die was te doorbakken. Hij staat wel op de 3e plek in mijn sushi lijstje ;)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:12

Sabini schreef:
Roxxiejj schreef:
Nee ik werk bij Dock19 :) Zal morgen ff kijken hoeveel de Sushi bij ons kost.
Bij Dock19 kun je voor 25 euro elke vrijdag onbeperkt sushi eten :9 Zowel warm als koud. De ' gewone' sushi (koud) is een van de voorgerechten waar uit gekozen kan worden bij een drie gangen menu van -in totaal- 24,95 euro.

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:18

Ik ben vandaag trouwens bij de nieuwe ' Sushi Tijd' (Ootmarsumsestraat 6,8,10 - www.sushitijd.nl) in Almelo geweest. Goede tent dat!!

Ze hebben er 13 soorten Nigri, 6 soorten Gunkan, 13 soorten Maki en 6 soorten Temaki. En ook nog allerlei vegetarische specialiteiten, gegrilde varianten en Yaki. Superlieve mensen en ontzettend goede sushi! :j Zeker een aanrader. Ook om af te halen.