Taarten decoreren XXII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DIVA2

Re: Taarten decoreren XXII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 10:43

Hier nog een paard die zich dik staat te vreten. Geloof niet dat ie er last van heeft :-)
As dinsdag komen Gerda(Wisky@bokt) en familie deze kant op. Gerda heeft Diva ook in gereden, de planning is dat zij er weer even op kruipt om de knopjes weer even goed op te zetten. Kan Nadine( bijna jarige dochter, morgen 14! Haarbroer ook trouwens ;-). En nee, ik heb geen taart voor ze gemaakt. Ontaarde moeder he) volgende maand met Diva naar het tinker weekend.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 11:57

Ik heb nooit last met kneden en kleuren....maar je moet ook nooit te grote stukken tegelijk doen...ik doe een kilo door 4ren...kneden en kleuren en dan bij elkaar dan is het al wat soepeler...nooit geen pijn oid...
Doe Gerda de groetjes van me :-)

Hier een paard die flink in het werk staat :-)
Sinds november vorig jaar heb ik het rijden opgepakt, daarvoor had ik er een stuk of 6 lopen en was ik meer bezig met fokken en het verzorgen van die 6 dat ik nauwelijks tijd had om te rijden...
Wegens omstandigheden bijna alles (op 2 na ) moeten verkopen en toen lekker gaan rijden en nu staat mijn schimmel op een geweldige pensionstal...als ik naar stal ga ga ik dus ook echt voor mijn paard en heb ik nu de tijd om zeker 5 x per week te rijden...daarnaast rijdt ik nog een jonge merrie en een merrie van een stalgenootje :-) met mijn schimmel rij ik ook zeker 2 x per maand wedstrijd nu M2 + & :-) en dat met een TINKER haha Heerlijk!

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:18

En wat voor tinker!!!!!!!!
Zal Gerda de groeten doen. :)

Kleuren doe ik ook in kleine stukjes hoor. Als het zacht is pak ik er weer een stukje bij, en weer een stukje en weer een stukje. Dan is het te doen maar die broodmachine ga ik toch eens beneden uit de bak vandaan toveren.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:22

:D :D :D

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 12:48

SemraJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:49

Jeetje, veel hier die door mindere omstandigheden zijn gaan bakken. Niet leuk natuurlijk maar we genieten van jullie taarten hoor. ;)
Hmm, mijn ouders hebben nog een broodbakmachine staan. Volgens mij doen ze daar weinig meer mee...
Vanmiddag even naar intratuin om wat spulletjes te halen, kreeg van de week kortingsbonnen in de bus. Heb al eerder met fondant gewerkt van intratuin, is goed bevallen.

Edit, prachtige foto. Die manen...! Bruid heeft ook een mooie jurk!
Laatst bijgewerkt door Semra op 13-07-12 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:50

ClaudiaHS schreef:
Ik zou een stalen bakvorm nemen.
Ik vind dat silliconen gewoon helemaal niks en slap.
Recept is voor 12 cc's en ja is natuurlijk veel goedkoper dan kant en klaar kopen.

24 cc's in 1,5 uur ongeveer, daarvan is de baktijd het langste :=
Ff BC mixen en er op spuiten is zo gedaan.

K_R, je taart is leuk, die viooltjes zijn ook leuk gelukt.

BC is toch botercreme? Dat is nog niet zo makkelijk spuiten zeg, had zo'n zakje met spuitmondjes en kant en klaar spul maar dat is niet zo easy zeg! Heb geen stille geoefende hand ervoor dus de randen waren nogal slecht :S maar heb het voornamelijk gebruikt voor het aan elkaar plakken van de figuurtjes/vormpjes.

Lees trouwens dat jullie het bij de Action enz kopen? Had al bij de Blokker gekeken. Scheelt dat veel? Denk dat ik beide maar koop en gewoon eens probeer :) en dan dus ook maar zelf de mix maken he ;)

Dat jullie nog zoveel tijd hebben om te bakken!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:53

Wauw!!! wat mooi TT!!! Is de jurk bij de Tinker uitgezocht of de Tinker bij de jurk? :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:54

Die van de Action is iets van 4,99 ofzo, Xenos ook dacht ik.

BC is inderdaad botercreme en maak ik ook zelf, ik ben niet zo van het kant en klare spul, alleen de biscuitmix koop ik kant en klaar.
Misschien was je BC te stijf, dan spuit ie ook niet zo lekker.

Wat heb je toch een mooi tinky TT.

Doorzetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:54

Ik ga deze leuke topic even doorlinken naar m'n schoonzus... zij is een echte keukenprinses :) *D

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:59

even een vraagje: voor een taart wil ik eigenlijk graag muzieknootjes erop maken. Zijn hier uitstekers voor te krijgen? en zoja: waar?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-12 13:01

Kinke schreef:
Wauw!!! wat mooi TT!!! Is de jurk bij de Tinker uitgezocht of de Tinker bij de jurk? :)

Euhmm geen van beide...toeval hihi
Aangezien zij rij ervaring had en hij niet en mijn Tom net soms iets pittiger is dan de zwarte hebben we ervoor gekozen hem op de zwarte te zetten, die is echt mak, daar kan zelfs een kind op! Maar mijn Tom heeft heel die dag ook geen stap verkeerd gezet!
Was echt zo trots op hem!
Dwars door het centrum, drukke winkelstraten met volle terrasjes, het plein waar ze net grote tenten aan het opbouwen waren! Echt voorbeeldig!
Het enige wat Tom die dag eng vond was een oranje loper! Maar daar ging hij uiteindelijk ook overheen!!
Ik ga zo de mooiste foto s op mijn fb zetten :-)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:11

@sharon: Volgens mij heb ik die wel eens gezien bij DLT. Moet je even goed door alle uitstekers heen bladeren en ook de koekjes uitstekers niet vergeten.

@TT: wauw, wat een prachtige foto!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:31

er zijn patchworkcutters met muzieknoten volgens mij...ff zoeken hoor..monumentje....:)

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:32

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 13:38

mijn verjaardagstaart. Heel simpel eigenlijk. De middelste moest eigenlijk helemaal roze worden maar die viel dus helemaal uit elkaar. Je kunt het ook bij het roze bloemetje zien dat de blaadjes scheuren. Maar ach, zo kan het ook. Hij was eigenlijk nog niet helemaal klaar maar ik had geen tijd meer, anders had ik bij het bovenste taartje ook nog een parelrand gedaan, maar het bezoek wilde taart! Oh, en ik heb hem scheef gestapeld, maar dan konden we de onderste taart ook goed aansnijden. Uiteindelijk maar gewoon helemaal uit elkaar gehaald haha. Hij is denk ik 2 minuten heel geweest _O- :') En dat parel randje was er af gevallen, nog wel snel even goed gedaan maar toen geen foto's meer gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:47

Kinke schreef:
http://www.ellenscreativecakes.nl/shop/ ... ord=muziek

En dus ook nog een aantal malletjes. Ik vind zelf malletjes prettiger werken :)

Sjonge, al die sites! Kan niet kiezen. Vind het moeilijk. Denk dat ik na de vakantie, ga een weekje weg volgende week, eens op het gemak bij de Jamin ga kijken. FF zien en voelen hoe dat spul eruit ziet. En dan pas wat kopen, en eventueel bestellen via een site.

Mooie taart! Die bloemen, heel mooi! En die rand ook!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:48

Oh alleen jammer dat bij de zwart/roze bloem het onderste blad zwart is, valt zo een beetje weg op de taart...

Amyyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:08

Ja klopt miss blimm! Ik zag het net ook op de foto. Ik had de bloemen ook wel iets beter kunnen plaatsen, maar ik moest echt vlugvlug doen haha.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:41

Hoi, ik kom eventjes jullie topic binnenvallen, als jullie dat niet erg vinden :) Zondag a.s. ben ik jarig en in plaats van de standaard aarbeien vlaai wil ik dit jaar graag een taart (proberen te) bakken. Vandaag ben ik bij de Xenos geweest en heb ik de benodigdheden gehaald (o.a. een vorm, versierspullen, een slagroomspuit en een pakje voor vanille creme vulling). Omdat ik een redelijk druk weekend heb, wil ik voordat ik aan de slag ga, even zeker weten of mijn plan van aanpak juist is, aangezien ik geen tijd ga hebben om nog een nieuwe poging te wagen (mocht het mislukken, is mijn plan B om moeders te vragen om een cakte te bakken -O- ).

Het plan is om morgen middag (of zondag ochtend) te beginnen met de de biscuit te maken. Die doe ik dan in de vorm en bak deze af (precieze aanwijzingen heb ik via dit topic al op een andere website gevonden). Daarna wil ik dus eigenlijk de taart vullen met botercreme (zoals dat bij het marseinepeinen boltaartjes topic gedaan werd), maar ik twijfel nu dus of ik dan wel het goede pak kant en klaar mix voor de creme gekocht heb (gewoon het pak dat bij de xenos te vinden is bij de cupcake spulletjes)? Er staat op dat het gebruikt kan worden om te versieren, maar is het dan ook geschikt als vulling? Voordat ik de taart ga bekleden met fondant moet ik hem ook eerst afwerken met botercreme van buiten, zodat de fondant blijft zitten? En ik neem aan dat ik het (bol)taartje eerst geheel moet laten afkoelen voor ik hem ga 'aankleden' met wat dan ook?

Ik hoop dat jullie last minute nog wat tips voor me hebben en me op weg kunnen helpen! Als het me lukt wil ik graag vaker aan de slag gaan :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:53

Jeeeeeeetje zeg.......ben je ff een weekje op vakantie wordt er hier toch wat afgemauwd _O- . Stelletje kletsenkonten :D hahaha
Dat wordt 15 pagina's bijlezen!!!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:31

Ik denk dat je met dat pakje wel kan vullen hoor, of je er ook mee kan afsmeren durf ik niet te zeggen, ik weet niet wat voor ingredienten er precies in zitten.
Voor af te smeren kan je anders ook nog altijd 1:1 botercreme maken. 1 deel roomboter mengen met 1 deel poedersuiker.

Ik zou je trouwens adviseren om sowieso morgen alvast te beginnen met bakken en het liefst de taart morgen helemaal af proberen te maken als zondag het bezoek komt. Zeker omdat het je eerste keer is. Anders sta je met een beetje pech zondag nog druk te knutselen als het bezoek al binnen komt lopen en ik denk niet dat je dat wilt.

Waar heb je trouwens je fondant vandaan? Ook van de Xenos? Dat is namelijk niet de beste kwaliteit die er te krijgen is en dus oo kwat lastiger te verwerken.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:37

Ja fondant komt ook van de xenos :) bedoeling is om hier mee aan de slag te gaan voor de eerste keer, en als dat lukt wat meer erin verdiepen en ook fatsoendelijke spullen aan te schaffen. Kan met ook gewone boter gebruiken bij het afsmeren? Ik heb geen roomboter in huis, anders moet ik dat morgen vroeg nog snel bezorgen.

Het feest is in principe morgen avond al, maar de taart is voor zondag, gewoon voor mijn ouders en wat vrienden, geen grote visite dus :) waarschijnelijk ga ik hem morgen bakken en dan zondag afwerken, omdat morgen een heel erg drukke dag gaat worden.

Ben echt reuze benieuwd of het lukt!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:33

Juist voor een eerste taart zou ik de fondant ergens anders gekocht hebben. Nu denk je straks misschien dat je het niet kan, terwijl het dan aan de fondant ligt. Dat zou toch echt zonde zijn.

Ik denk niet dat je mooi af kan smeren met smeerboter/botercrème, dat hard niet uit. Maar misschien dat iemand anders dat zeker weet te zeggen.

Patricia: kan je door je voet helemaal niet meer rijden? Nu niet, of gewoon echt nooit meer?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:42

Geen idee Kozie, maar ik wil het gewoon niet meer :o Heeft ook te maken met de dood van mijn paard en de verkoop (en dood) van de merrie die ik daarna had.. Heb wel een verzorgmerrie nu, maar om uit te mesten, te poetsen en naar te kijken.

Pff dit is werkelijk de 1e keer dat ik geen zin heb :o Taarten staan afgesmeerd in de koelkast. Gelukkig zijn het voor morgen geen moeilijke taarten.. Ik ben zoooo moe :o