Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:31

Al denk ik dat BED niet zozeer door 'trek' wordt veroorzaakt maar door psychische disbalans

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:36

Farjen, welkom! Vegetarisch en gezond eten gaat echt prima samen! De meeste gezonde producten bevatten geen vlees. Maar je moet wel iets aan je maaltijd toevoegen in de vorm van eiwitten. Dit kan een vlees vervanger zijn maar ook dingen als geitenkaas, bonen, noten etc. Je zal hier in het topic veel vega recpeten tegenkomen.

Ik eet zelf ook geen vlees, wel regelmatig vis.

Deau

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:39

Colway, BED heeft zeker met een psychische disbalans te maken. Overgewicht/obesitas wordt vaak ook veroorzaakt door psychische problemen, wat weer emo-eten veroorzaakt. Lijnen is zeker niet alleen meer sporten en minder eten, maar gedragsverandering hoort er ook zeker bij.
Heb jij ervaring met disbalans veroorzaakt voor psychische problemen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:41

Ik werk in de psychiatrie ;-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:47

Toess : ik heb de vitatas, is iedere week te bestellen, dus niet direct een abonnement oid, vind ik zelf fijner, je kunt ook voor de komende week zien wat er in zit zodat je weet of je hem wel of niet wil
dit is vooral in de winter een voordeel, dan willen er nog wel eens erg regelmatig kolen en peen in zitten :) dan sla ik hem nog wel eens een weekje over .

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:48

Kijk! Ervaringsdeskundige, kan dus nog heel veel van jou leren :)
Kom zelf net pas om het hoekje kijken bij voeding i.c.m. het psychologische gebied

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:50

Denk dat voeding een ondergewaardeerd stuk is in de psychologie/psychiatrie, ik weet het bijna wel zeker eigenlijk

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 18:53

Interessant dames!
Wij hebben Chinees gegeten, geen gezonde hap dus maar ja..

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:25

Noor, lekker makkelijk toch? Ik eet morgen toko :9
Ik ga even het topic doorstruinen naar recepten!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:29

Ik ga zometeen zelf nasi makenmet kip en een zelfgemaakte boemboe :D Eerst nog even sporten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 19:35

Colway schreef:
Denk dat voeding een ondergewaardeerd stuk is in de psychologie/psychiatrie, ik weet het bijna wel zeker eigenlijk

Andersom ook, dat viel mij behoorlijk tegen. BED is bij mijn weten nog niet zo heel lang een officiele eetstoornis. Maar absoluut vooral psychologisch van aard. Ook hier is structuur, het hebben van macht en voor de buitenwereld een masker ophouden kernwoorden.

Zolang er hier in het topic een onverwachte 'vreetbui' wordt gemeld geloof ik niet dat we zo vreselijk bang hoeven te zijn voor BED. :)

Vegatarisch en gezond eten is imo prima te combineren. Ik eet zelf ook al 10 jaar vlees en visloos.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-12 19:36

wij hadden kip uit de oven :9 :9
wel braadstomen, dus niet heel gezond :P maar wel erg lekker!
*stinkt nu een een uur in de wind uit mn mond :') *

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 20:49

Wij hadden broodje shoarma :') Ach alles was wel zelf gemaakt en er zat een gezonde salade bij. Heb het broodje zelf maar voor de helft genomen want ik merk het alweer gauw genoeg dat droge witte brood.. Blegh! Heb na het eten nog even een stevige wandeling met de hond gemaakt :)

Volgens Amber wordt een eetbui veroorzaakt doordat aje een voedingsstoffen te kort hebt. Je lichaam wil dus meer vitaminetjes en mineraaltjes en zorgt er dus voor dat je in kasten blijft rondneuzen. Daarom zijn noten een goed alternatief omdat ze zoveel voedingsstoffen bevatten!

Moet morgen zelf voor eten zorgen maar ben pas laat thuis dus kan niet uitgebreid kokerellen. Ik heb nog quinoa staan en een blik azukibonen. Wat is daar lekker bij? Iemand tips? Als ik dit blik heb open gemaakt, kan ik het dan trouwens gewoon nog een dag bewaren? Zo ja, waarin?

@ Phormicola, kan jij mij misschien iets vertellen over wanneer je gewichtstoename zou moeten merken? Aangezien jij zegt dat koolhydraten en vet niet samen gaat, hoe merk je dat dan, en vooral wanneer merk je dat?

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:10

Hallo allemaal!

Mijn lijstje even aanvullen:
T: Evergreen en een appel
A: Wortels, aardappels, slavink, witte bonen. (mams gekookt -O- )

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:13

Ik merk dat zelf heel erg snel, laten we zeggen binnen 2 weken. Je hebt natuurlijk een bepaald aantal grammen vet nodig en of je die nou bij je rijst, op je brood of apart eet maakt vrij weinig uit.

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:15

Phormicola, ik sport net als jij ook veel (hardlopen, zwemmen, triahtlon, fietsen, core stability etc.), heb jij tips voor interessant sites, boeken etc. op het gebied van voeding en sporten? Ik ben nog niet zo thuis in wat je nou moet eten, en hoeveel als je wel of niet sport.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:15

Phor, Hoe heb je je boemboe gemaakt? :)

Hier zijn de boodschappenlijstjes gemaakt en heb nu al zin in mijn waldorfsalade van morgen!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:19

Ja maar stel ik eet een patatje met kroket en een suikerrijk toetje na.. Wanneer zou ik dit dan merken aan mijn huid of gewicht?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 21:20

Dat is voor iedereen toch anders? Ik heb bijvoorbeeld nooit een onzuivere huid en iedereen heeft een andere stofwisseling....

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:45

Ze zeggen dat je na 2 weken pas echt het vet aan je lichaam merkt, maar in hoeverre dat echt klopt weet ik niet.. Bij mijn huid merk ik binnen 2 dagen wel verschil, ben er best gevoelig voor!

Karin92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:46

Deau, wat interessant. Hier ben ik ook wel heel benieuwd naar. Ik denk dat het eten en ook het ongezond eten ook vaak wel iets van een psychische achtergrond heeft. Merk het aan mezelf ook wel. Ben wel een emo-eter. Maar heb ook veel meegemaakt al in mijn leven.

Ik heb ook Shoarma gegeten. Wou rijst maken met kip enzo maar papa had geen kipfile meer mee genomen. Dus ga ik dit morgen maken.

Ik kruip nu mijn bedje in en dan begin ik aan het eerste hoofdstuk van Amber haar boek!

Weltrusten dames!!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:48

Ik ben ook benieuwd naar het boemboe recept. Verder even vluchtig bijgelezen. Drukke avond gehad en erg moe, dus duik mijn bedje in. Morgen weer een hele drukke dag voor de boeg. Moet echt lijstjes maken om dingen niet te vergeten..

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:50

Ehm nouja ervaringsdeskundige wb eetstoornissen meldt zich. En ja, dat het psychisch is, is mij wel duidelijk. Terugvallen hangen heel erg samen met hoe ik me voel!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:55

Eydis schreef:
Phormicola, ik sport net als jij ook veel (hardlopen, zwemmen, triahtlon, fietsen, core stability etc.), heb jij tips voor interessant sites, boeken etc. op het gebied van voeding en sporten? Ik ben nog niet zo thuis in wat je nou moet eten, en hoeveel als je wel of niet sport.

Ik heb al m'n informatie van bodynet.nl. In het Voedingsgedeelte kun je een excelschema downloaden waar je alles kunt invullen en kunt zien hoeveel je per dag nodig hebt :)

Mootje schreef:
Phor, Hoe heb je je boemboe gemaakt? :)

Hier zijn de boodschappenlijstjes gemaakt en heb nu al zin in mijn waldorfsalade van morgen!

Met olie, water en heeeeel veel oosterse kruiden :D

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-12 22:56

Ja maar welke oosterse kruiden?