Gezond(er) eten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:07

We hebben niet echt een blender thuis, we hebben wel een staafmixer zou ik daar wat mee kunnen doen? Ik zou dat dan savonds net voor 8en kunnen gaan invoegen, op mijn werk zie ik het niet echt doen en om 8 uur heb ik meestal nog wel zin in iets, maar drink dan maar gewoon water om mijn honger gevoel te stillen.

iemand tips of een receptje met fruit voor de staafmixer? wat ik als anti-fruitmens lekker zou vinden?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:14

Aardbeien zijn wel lekker zoet, dus wellicht dat je die wel lekker vindt? (eventueel in combi met wat sinaasappelsap vers geperst)
Ik heb ze nu van de AH meegenomen, uit de diepvries. Ik warm ze even op in een pannetje en daarna dus met de staafmixer even pureren (dat ga ik vanavond testen).
Ook banaan is misschien een goede optie, die heeft niet zo'n overheersende smaak vind ik zoals bijvoorbeeld kiwi.

Houd je wel van sinaasappelsap? Dan zou je bij je ontbijt verse sinaasappels kunnen persen, toch weer twee stuks fruit op je lijstje en makkelijk weg te drinken. Als je het te zuur vindt eventueel een klein beetje stevia toevoegen
Laatst bijgewerkt door Phylos op 14-03-12 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

orion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:15

Colway: Nee dat viel heel erg mee. Ik heb het gewoon eens geprobeerd met één appel. En ik was er ook een beetje bang voor, dat ik de schil erg ging proeven. Maar de blender had goed zijn werk gedaan. Ik had wel het klokhuis weg gehaald en daarna de appel (met schil) in kleine stukjes gesneden zodat de blender het aan kon.
De havermout maakte het iets meer papperig, maar ik vind het wel meevallen. Het is niet storend of overheersend. Misschien komt dat ook wel omdat ik de blender niet helemaal volgooi met havermout, maar het hou bij een stuk of vier eetlepels. (Eerst de havermout even in kokend water laten wellen, en als ik geen tijd heb om te wachten, giet ik het na even te hebben laten staan af met koud water. Anders wordt je sapje zo warm...)
En de havermout vind ik zelf erg lekker erbij :D Heb het idee net iets meer binnen te krijgen en gebruik het ook wel als lunch vervanger... Zit dan een tijd lang goed vol.
@Anne_mieke: Je zou misschien het 's avonds klaar kunnen maken, zodat je het de ochtend (of lunch) er na kunt drinken?

Mri

Re: Gezond(er) eten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:22

ik heb net een tussendoortje genomen van Alpro Soya met muesli van de natuurwinkel en een schepje Chiazaad

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:31

hmm klinkt goed Mri, ik probeer niet al teveel soja te nemen, omdat dat ook niet zo goed blijkt te zijn, maar denk dat ik straks toch maar weer eens soja yohurt ga halen, best lekker om af en toe tussendoor te eten.

Ik zit nu aan mijn lunch... was laat vandaag.. loop de hele dag al beetje te kwakkelen met migraine. Nu gaat het wel weer.
Heb lekker kipfilet gewokt met spinazie, een beetje kokosmelk en kerrie, kurkuma en komijnzaad erdoor... erg lekker.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:33

orion_ schreef:
Colway: Nee dat viel heel erg mee. Ik heb het gewoon eens geprobeerd met één appel. En ik was er ook een beetje bang voor, dat ik de schil erg ging proeven. Maar de blender had goed zijn werk gedaan. Ik had wel het klokhuis weg gehaald en daarna de appel (met schil) in kleine stukjes gesneden zodat de blender het aan kon.
De havermout maakte het iets meer papperig, maar ik vind het wel meevallen. Het is niet storend of overheersend. Misschien komt dat ook wel omdat ik de blender niet helemaal volgooi met havermout, maar het hou bij een stuk of vier eetlepels. (Eerst de havermout even in kokend water laten wellen, en als ik geen tijd heb om te wachten, giet ik het na even te hebben laten staan af met koud water. Anders wordt je sapje zo warm...)
En de havermout vind ik zelf erg lekker erbij :D Heb het idee net iets meer binnen te krijgen en gebruik het ook wel als lunch vervanger... Zit dan een tijd lang goed vol.
@Anne_mieke: Je zou misschien het 's avonds klaar kunnen maken, zodat je het de ochtend (of lunch) er na kunt drinken?

Maar op de schil zitten toch juist veel chemicaliën? en even onder de kraan haal e die echt niet eraf. Bedankt voor de tip.

Iemand nog een tip voor smoothie met staafmixer ipv blender?

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:34

Ik neem het ook zelden hoor, maar had nu echt trek in muesli (die ik zag liggen bij de natuurwinkel toen ik Chia ging halen O:) ) en moest nog naar de super, dus heb maar AlproSoya meegenomen (gewone joghurt kan ik niet eten ivm lactose)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:36

Ah ik kan ook niet tegen lactose. Vind de producten van Alpro wel erg lekker, ook de chocoladevla :P

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:40

ik vind ze allemaal maar matig :o

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:46

Anne_mieke88 schreef:
We hebben niet echt een blender thuis, we hebben wel een staafmixer zou ik daar wat mee kunnen doen? Ik zou dat dan savonds net voor 8en kunnen gaan invoegen, op mijn werk zie ik het niet echt doen en om 8 uur heb ik meestal nog wel zin in iets, maar drink dan maar gewoon water om mijn honger gevoel te stillen.

iemand tips of een receptje met fruit voor de staafmixer? wat ik als anti-fruitmens lekker zou vinden?

banaan is vaak neutraal net als peer, ik vind appel vaak te 'korrelig' je kan een sinaasappel uitpersen, aardbei is ook goed te doen net als galia meloen, gewoon wat uitproberen ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:48

Ik heb gelukkig geen lactose probleem, al ben ik er van overtuigd dat melkproducten niet echt goed zijn

ik drink smorgens thee met een scheutje melk, vaak een bakje biogarde roer yoghurt of kwark en savonds nog een kopje thee. Da's bij elkaar niet zo veel.

Ik krijg overigens wel eczeem van teveel melkproducten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:49

Colway schreef:
Anne_mieke88 schreef:

banaan is vaak neutraal net als peer, ik vind appel vaak te 'korrelig' je kan een sinaasappel uitpersen, aardbei is ook goed te doen net als galia meloen, gewoon wat uitproberen ;-)

En dan gewoon mixen?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:51

jup, gewoon de staafmixer erop ;-) je kan er ook een beetje roeryoghurt of kwark doorheen doen

Je kan proberen banaan, peer + kwark? Da's redelijk neutraal en erg goed te mixen (geen stukjes en pitjes die vies in je mond voelen ;-) )

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:51

thnx Colway :) ik ga het proberen

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:52

Ik gebruik altijd de staafmixer! Nou moet ik zeggen dat die van ons ook wel echt goed is, van Braun geloof ik, want ik probeerde het laatst met die van mn oma en dat leek echt nergens op. Vind het juist nog fijner dan de blender. Ik heb gewoon een diepe soort van bak/beker, hoe noem je het, je kan er in ieder geval mee schenken en het is vrij groot en vooral diep dus dan spettert het ook niet alle kanten op.

Ik doe vaak gewoon grove havervlokken in mijn smoothie, proef ik niks van. Haha ik ben dan ook wel echt net een varken, ik eet gewoon alles :P Maakt mij niet uit, en zeker niet als ik weet dat het gezond is!

Kan iemand mij in 1 zin uitleggen waarom soya nou niet goed is?

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:53

Ik hoop dat de ouders inmiddels bij hun kinderen zijn...

Heb nu niet alle boodschappen gehaald die ik wilde, maar wel o.a fruit.
Als je dat in een smoothie doet smorgens, doen jullie dat dan gewoon bevroren erin?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:56

Ik doe ook een diepe maatbeker en wij hebben ook een goede van braun, nog nooit gebruikt tot eergisteren :')

Ik ga het weekend maar eens wta granen kopen die ik er doorheen kan doen denk ik

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 16:57

Citaat:
Kan iemand mij in 1 zin uitleggen waarom soya nou niet goed is?

ligt aan het soort soja als ik het begrijp en dat wij hier in het westen juist vaak de verkeerde nemen, maar ik heb er de ballen verstand van, ik gebruik het nooit, heb altijd weerstand gehad (niet omdat ik dacht dat het niet gezond was hoor, maar die vieze nasmaak

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:03

hoeveel chiazaad gebruiken jullie per dag?
ik had een eetlepel in een bakje gedaan en daar heet water overheen, laten afkoelen en nog een scheut water bij gedaan (en toen werd het wel erg vloeibaar) heb het zo opgedronken. Ik wou weten hoe het smaakte, maar het smaakt nergens naar....

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:04

Oke nou hopelijk kunnen de kenners me er iets meer over vertellen. Eten van huis uit eigenlijk gewoon vlees dus ben er niet zo mee opgevoed zeg maar.

@ Silence, jahoor ik doe ze er gewoon bevroren in, als je meer tijd hebt kan je ze denk ik beter even laten staan. Dan komen er denk ik meer sappen, en dus meer smaak vrij

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:06

Oké, maar ze hoeven dus niet een nacht vooraf uitgehaald te worden begrijp ik?
Heb nog nooit met bevroren fruit gewerkt, dus geen ervaring ermee ;)

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:07

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:08

Jullie gaan véél te hard voor mij, maar af en toe lees ik eens wat of lees ik bij.
Wil daarom even een complimentje maken voor dit topic en voor het bewustzijn dat er hier is. :)

Ik vind het topic heel motiverend, ondanks dat ik alleen lees. :)

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:12

Dan weet ik dat :)

Kreeg net bericht van mijn stalgenootje.
Ze zijn nog altijd niet bij hun dochter en weten niet hoe het met haar gaat.
Veel ouders die bij hun zijn weten nog helemaal niks over de toestand van hun kind.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 17:13

iewl ik vind de anti vries en de bever poep wel erg shocking :S