Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 12:59

Wat lief Laurabram!

Heb jij aroma of kokosschaafsel gebruikt? (Gezien mijn twijfel over aroma of vanillesuiker)

Laurabram

Re: Wie bakt er nog meer zo graag? - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:09

Ik had zo'n flesje met vloeibare smaakstof gekocht bij de Macro, maar geen idee hoeveel ik moest gebruiken. Volgende keer in combinatie met schaafsel doen en dan kijken hoe het smaakt.
Ik durfde er ook niet teveel door te doen, want ik was bang dat m'n beslag dan te dun zou worden.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 13:19

Ik gebruik meestal aroma, dat kan ik voor 12 muffins nu redelijk inschatten op gevoel. Maarja nu maar ik er 6, dus dat is even testen. En dacht, als nu iemand zegt, een zakje vanillesuiker geeft hetzelfde effect, gebruik ik dat.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:08

Wat lief LauraBram!

En brownies die stinken in de oven? Wat is dat nou weer dan. :P brownies zijn en ruiken heerlijk, als beslag, in de oven en wanneer ze klaar zijn! :P

Ik ga vanavond pannenkoeken bakken (haha, het is een baktopic he :P ) En wil dit weekend nog wat maken, moet nog even kijken wat. Zondag komt er een vriendin langs dus weer een gelegenheid om iets te bakken. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 14:16

Ik heb gisteren pannekoeken gebakken :))

Vandaag ga ik me eens aan een quiche wagen.. met courgette, wilde spinazi en zalm.. ben benieuwd :=

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:45

_Mara_ schreef:
En brownies die stinken in de oven? Wat is dat nou weer dan. :P brownies zijn en ruiken heerlijk, als beslag, in de oven en wanneer ze klaar zijn! :P

Mijn moeder lust geen chocola 8)7 Dus dan vind ze dat stinken. Ik snap het ook niet hoor. :P

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 17:54

Afbeelding

Hij is niet heel dik, maar wel lekker. <3
Brownie uit een pakkie.

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:34

:9

Afbeelding

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 23:45

Ow wat leuk!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 00:13

Ziet er leuk en lekker uit!

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:08

De muffins smaken ook goed ;)
Komen van een recept uit een boekje van cupcakes maken :) Versieren heb zelf bedacht. Zaterdag opa en oma verhuizen, dus daar moet iedereen toch wel vrolijk van worden!

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 09:45

Muffins zien er idd goed uit! Dat wordt vast een welkome traktatie tijdens het verhuizen:-)

Heeft hier iemand nog een lekker recept voor kaneelbroodjes of zoete broodjes?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 11:47

Ik ben niet een heel erg fanatieke bakker maar vind het wel erg leuk om te doen.
Heb vandaag mix voor cupcakes gekocht en tekenpennen om ze versieren. Nu hopen dat ik vandaag tijd kan vinden om ze te maken

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 13:41

Ik meld me hier ook maar eens. Er worden hier de meest heerlijke dingen gemaakt. Ik heb gisteren zelf soesje gemaakt en ze gevuld met slagroom met (gepureerde diepvries) aardbeien.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:40

Klinkt goed mriekie!

Ik ga dit weekend denk voor muffins, ik wil nu wel eens af van die kleine, platte cupcakes. Ik wil van die grote plofdingen! Nu even een recept vinden en kijken welke vullingen-soorten ik wil maken. :)

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 14:55

Afbeelding
Afbeelding

Brownies met Oreo. :9 Het is maar 1/3 van het hele recept, omdat ik het alleen op moet eten. Heb het dus ook korter in de oven gedaan, maar toch wel iets te kort heb ik al gemerkt. := Brownie moet smeuïg zijn, maar dit is wel wat overdreven. :P

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 15:18

Oh, daarom dat hij zo plat is :)) Ziet er wel lekker uit :9

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:21

Ziet er idd wel lekker uit Saskiaa!

Mara ik weet niet wat voor muffins je wilt, maar de kaneelmuffins met appel die ik laatst maakte zijn er lekker! Heb ze ook al eens gemaakt en de kaneel+appel vervangen door stukjes chocolade (ong 100gr) en wil ze nog een keer proberen met aardbei of bosbessen.

Heeft een van jullie een lekker recept voor kaneelbroodjes of zoete broodjes? Heb al in ons bakboek gekeken, maar daar staat niets in wat ik zoek.

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:30

Noorse Kaneelbroodjes - een recept uit Hoe word ik een goddelijke huisvrouw van Nigella Lawson

--

600 g bloem

100 gr suiker

½ tl zout

21 gr gedroogde gist of 45 gr verse (nee geen typefout)

100 gr boter

4 dl melk

2 eieren

--

voor de vulling

150 gr zachte boter

150 gr suiker

1 ½ tl kaneel

1 ei, losgeklopt

--

Meng bloem, suiker, zout en gist in een grote kom, laat boter smelten en klop boter door de melk en de eieren, roer dit mengsel door het bloemmengsel.

Kneed het deeg verder met de hand of machine tot glad en veerkachtig deeg (ik heb hier zelf meer bloem toegevoegd omdat het heel plakkerig bleef)

vorm tot een bal en bewaren in een ingevette kom met plastic folie erover en 25 minuten laten rijzen.

Rol het deeg uit tot het ongeveer een halve cm dik is

Meng de ingrediënten voor de vulling en smeer het deeg hiermee in.

--

Probeer de laag vulling overal even dik te maken.

Oprollen tot een grote worstvorm, snijden in plakken van ca 2 cm, dan leg ze plat op de bodem van het bakblik. Ze gaan nog rijzen dus het is geen precisie werkje.

--

Kwast in met losgeklopt ei, laat 15 minuten rijzen.

Bak in de oven 20 tot 25 minuten. Ovenstand 230 graden

Yasmine schreef:
Oh, daarom dat hij zo plat is :)) Ziet er wel lekker uit :9

Ja. :+ Ik had hem al in een kleinere ovenschaal gedaan, maar die is qua oppervlakte eigenlijk nog te groot. Moet eigenlijk een diepere hebben, met kleinere oppervlakte. Dat zal veel handiger zijn. Op zich is het niet gare niet eens zo heel erg overigens. De brownies bestaan voornamelijk uit chocola, boter en suiker. Er zit maar 1 eetl bloem en een halve cacao in. Je proeft dus vooral heel erg de chocola en het is imo niet zo erg dat dat niet helemaal gaar is.

FuGeLiCu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:43

Saskiaa_ schreef:
Ja. :+ Ik had hem al in een kleinere ovenschaal gedaan, maar die is qua oppervlakte eigenlijk nog te groot. Moet eigenlijk een diepere hebben, met kleinere oppervlakte. Dat zal veel handiger zijn. Op zich is het niet gare niet eens zo heel erg overigens. De brownies bestaan voornamelijk uit chocola, boter en suiker. Er zit maar 1 eetl bloem en een halve cacao in. Je proeft dus vooral heel erg de chocola en het is imo niet zo erg dat dat niet helemaal gaar is.

De action heeft nu kleine ovenschalen van 1,4L die wel mooi diep zijn. Kosten 2.39 oid. Weet niet hoe groot de vorm is die je nu gebruikt hebt?

Zal je recept opslaan :j Misschien vervang ik de bloem en gist wel door kant en klare broodmix de 1e keer := (bedenk me net dat dat misschien een optie is, als ik wel je vulling maak en verder op dezelfde manier werk)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:45

Ik bak altijd schuimkoekjes, zijn in de familie hartstikke beroemd :D Echt supermakkelijk met het eiwit van 2 eieren, 100 gram suiker en dan 55 minuten in de oven. Officieel zegt het recept 60 minuten, maar op 55 zonder voorverwarmen zijn ze nog zo marshmallowachtig van binnen <3
Ik had van de week roze gemaakt :D Helaas geen foto, ze zijn al op :P

Saskiaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 15:59

FuGeLiCu schreef:
Saskiaa_ schreef:

De action heeft nu kleine ovenschalen van 1,4L die wel mooi diep zijn. Kosten 2.39 oid. Weet niet hoe groot de vorm is die je nu gebruikt hebt?

Zal je recept opslaan :j Misschien vervang ik de bloem en gist wel door kant en klare broodmix de 1e keer := (bedenk me net dat dat misschien een optie is, als ik wel je vulling maak en verder op dezelfde manier werk)

Oeh, dan ga ik daar even kijken. Bedankt voor je tip! Ik heb een ovenschaal van 20x30, dit is een ovenschaal van 26cm doorsnee (rond, maar wel met karteltjes).

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 16:28

Oooo, die Oreo brownies :oo :oo :9 .

En die cupcakes/muffins met de roze bloemetjes zien er ook super uit.

En Nigella heeft héérlijke recepten :j .

Hier niet geen 'bak' activiteit, maar een kwarktaart appel-kaneel in de koelkast staan.
Hihi... zoonlief zei: Mam, waarom taart, het is toch geen verjaardag ofzo? Dus ik zei: Nee, maar het is wel vakantie, dus dat kunnen we ook vieren. Oh mam, goed idee, vakantietaart :D .

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 20:01

Oreo brownies :Y) Recept ? Of staat het al op Bokt en heb ik het gemist :o .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 21:55

Ik heb een paar vragen over cupcakes:

1. Heeft iemand een lekker recept? :Y)
2. Hoe gebruik ik fondant?
3. Heeft iemand ook een 'recept' voor van dat witte wat je er bovenop kan spuiten, zoals op dit plaatje?

Afbeelding