Taarten Decoreren XVIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Taarten Decoreren XVIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:45

Ik denk dat hij op een of andere manier inderdaad vochtig is geworden, maar het vreemde is dat ik hem naast de biscuitmix bewaar en daar is niks mis mee. Zou ik kunnen proberen om het te zeven op een of andere manier?

Lisette03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 10:49

kun je altijd proberen natuurlijk, gewoon een fijne zeef pakken en kijken of je hem klont vrij krijgt, maar als je hem wilt gebruiken om af te smeren en voor dijkjes (dus niet om te vullen) zou ik gewoon 1:1 poedersuiker/boter gebruiken zonder de mix.

RustyK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:34

Wat doen jullie met glucosestroop? Ik heb dat gekocht maar weet eigenlijk niet wat ik er mee kan doen.
Ook heb ik pipinggel gekocht en ik dacht dat mijn zus zei dat je door een tekening mee kan overtrekken en dan op de taart plakken maar dan blijf je de piping gel toch zien? Of wat doen jullie met piping gel?

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:47

gisteravond geprobeerd cubcakejes te maken met de mix van funcakes, maar ze kwamen niet ophoog. Ik heb nu dis cubcakejes van 1cm dikte... iemand een tip?

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 12:48

'K ga zo eens opzoeken wat je allemaal nodig heb voor cakepops :) ,
ga vanmiddag nameljik naar de taartenwinkel :D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:14

Pipinggel kan je inderdaad gebruiken om een tekening over te zetten op je taart. Dan pak je bakpapier, aan de ene kant teken je daar met pen of stift een tekening op (omdat het doorzichtig is, kan je ook iets overtrekken) dan draai je je bakpapier om en trek je hem over met pipinggel. Als je de pipinggelkant dan op je taart legt, ga je met een kwastje over de tekening heen (aan de kant waar je je stift tekening hebt) en dan komt de tekening op je taart. Je kan hem dan gaan spuiten met icing. De pipinggel blijf je dus niet zien, daar gaat icing overheen. :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:24

pipinggel werkt ook goed als lijm. Verder kun je het kleuren, als je het bijvoorbeeld blauw kleurt dan lijkt het op water.

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:25

Lente schreef:
Vraagje: mijn pak botercreme-mix is keihard geworden. Enig idee of ik het nog bruikbaar kan maken?

Nee denk het niet, dit had ik ook. Het was net een baksteen dus heb het maar weggegooid..

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:32

Ik ga zo Kokosrotsjes maken. :9
Heb het recept uit het boek;
Afbeelding
I Love Cake, taart & Koekjes van Trish Deseine.

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 13:48

Cake & Pops..
dat boek is dat handig of zou het weggegooid geld zijn denken jullie ?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:04

Ken ik niet. Wil je dat kopen voor de cakepops? Dan zou ik het boek van Bakerella aanraden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:08

Sinelia schreef:
gisteravond geprobeerd cubcakejes te maken met de mix van funcakes, maar ze kwamen niet ophoog. Ik heb nu dis cubcakejes van 1cm dikte... iemand een tip?

Dan moeten we wel weten hoe je de cupcakes hebt bereid :)

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:12

Falona schreef:
Ken ik niet. Wil je dat kopen voor de cakepops? Dan zou ik het boek van Bakerella aanraden.

Ja,

Okee dan zoek ik die op :)
heb ik meteen een verjaardagskadootje :))

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:29

Mayo schreef:
Sinelia schreef:

Dan moeten we wel weten hoe je de cupcakes hebt bereid :)

Ach ja, cupcakejes is met een P. Stom dat ik dat met een b schreef.... :o

Maar ik heb het net zo gedaan als op de verpakking staat. 500 gram mix, 250 gram boter en 250 gram eieren en toen zeker 10 minuten gemixt tot het lekker luchtig was. toen de vormpjes gevuld en in de oven gedaan op 180 graden. En na 20 minuten waren ze wel bruin, maar niet ophoog gekomen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:40

Daar heb je het probleem al :D . Cupcakemix hoef je echt maar een paar minuten op lage stand te kloppen, zodat het juist niet luchtig wordt :P .

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 14:50

oh oke... dan ga ik nog een keer proberen, maar dan korter mixen. Dank je wel voor je tip...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:03

Naomi_Haffie schreef:
Falona schreef:

Ja,

Okee dan zoek ik die op :)
heb ik meteen een verjaardagskadootje :))

Kijk ook maar eens op de website van bakerella, die maakt echt geweldige dingen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:43

Afbeelding
Rond de 40 kokosmakroontjes. :x

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:44

zo die zien er lekker uit!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:45

Laat mijn man ze maar niet zien of laat hem maar niet in de buurt komen dan zijn ze allemaal op!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 15:48

Ze smaken ook goed, ze moesten eigenlijk door een spuitzak heen geduwd worden...
Maar die heb k helaas voor dat ik ze der in wou doen kapot gemaakt! :o

Dus ik heb zo'n 40 stuks met de hand gedaan.. :)

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:01

Ik ga straks of morgen cakepops maken, een try out voor kerstavond...
Kan ik de cake 'binden' met cream cheese vulling ? Ik vond dit zo lekker en wil dat graag gebruiken...
Anders wordt het mij te machtig.

En als toppping wil ik graag chocolade die hard wordt, kan ik dan gewoon chocolade gebruiken? Ik vermoed dat dat niet vloeibaar genoeg is om de cakepops erin te doppen ?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:11

Ja hoor, cream cheese vulling kan je gebruiken. Standaard chocolade callets (speciaal om te smelten) worden ook gewoon hard. Als je een reep chocolade wilt gebruiken moet je er nog iets van room aan toevoegen, omdat hij anders niet goed smelt, maar dat wordt ook gewoon hard hoor. Je moet ff googelen voor een beschrijving.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:28

Sinelia schreef:
Ach ja, cupcakejes is met een P. Stom dat ik dat met een b schreef.... :o

Maar ik heb het net zo gedaan als op de verpakking staat. 500 gram mix, 250 gram boter en 250 gram eieren en toen zeker 10 minuten gemixt tot het lekker luchtig was. toen de vormpjes gevuld en in de oven gedaan op 180 graden. En na 20 minuten waren ze wel bruin, maar niet ophoog gekomen.

Dan heb je niet de verpakking gevolgd ;) Je hoeft dacht ik maar 3 of 4 minuten te mixen en ze moeten 18 minuten in de oven geloof ik. Hoe de verhoudingen zijn weet ik niet uit mijn hoofd, zou kunnen dat je die goed hebt.

Per 500 gram mix 250 gram boter en 5 eieren toevoegen. Eenvoudigweg alle ingrediënten samen voegen en 4 minuten rustig vermengen. De verpakking van 1 kg. is goed voor ca. 40-50 cupcakes (standaard formaat). Uiteraard is de mix ook geschikt om gewone cake mee te bakken.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:30

Falona schreef:
Ja hoor, cream cheese vulling kan je gebruiken. Standaard chocolade callets (speciaal om te smelten) worden ook gewoon hard. Als je een reep chocolade wilt gebruiken moet je er nog iets van room aan toevoegen, omdat hij anders niet goed smelt, maar dat wordt ook gewoon hard hoor. Je moet ff googelen voor een beschrijving.

Smelt wel hoor :j Gewoon Au bain Marie smelten, duur eventjes, maar lukt wel gewoon :)