Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 22:34

wauw die lichtblauw taart is mooi :j

Ik ben druk aan het bakken voor de verjaardag van mijn dochtertje. Heb vanmiddag de negerzoenpinguins gemaakt voor de kids en ben nu bezig aan 2 prinsessentaarten aangezien ik wel erg veel bezoek krijg en bang ben dat ik met 1 prinsessentaart niet genoeg heb.
Heb wel zo nog bij de bakker wat vlaaien besteld :o , want anders moet aan de nachtwerk ben ik bang :')

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:54

Afbeelding
Zo eindelijk klaar! ;( 50 CC voor morgen voor de bloemenwinkel. Ze wil ze weggeven bij een bosje bloemen :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 07:05

melanie_h schreef:
wauw die lichtblauw taart is mooi :j

Ik ben druk aan het bakken voor de verjaardag van mijn dochtertje. Heb vanmiddag de negerzoenpinguins gemaakt voor de kids en ben nu bezig aan 2 prinsessentaarten aangezien ik wel erg veel bezoek krijg en bang ben dat ik met 1 prinsessentaart niet genoeg heb.
Heb wel zo nog bij de bakker wat vlaaien besteld :o , want anders moet aan de nachtwerk ben ik bang :')

Kon je geen prinsessen-stapeltaart maken? :D
Dus een grote taart onder, en daarop het boltaartje van de 'prinses'?
Dan hoef je geen 2 prinsessentaarten te maken en heb je toch voor heel veel personen taart. (weet niet hoeveel er komen)

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 09:22

Dat was idd ook mijn idee eerst, maar mijn vriend bleef maar doorzeuren dat twee prinsessentaarten toch wel veel leuker waren. twee verschillende prinsesjes :+
En dus kan ik nu lekker de hele middag in de keuken ploeteren terwijl hij lekker naar het circuit is met mijn broer :')
achja als ze straks klaar zijn dan vind ik het ook wel leuk, maar als ik denk wat nog allemaal moet vandaag :=
ga dus maar snel verder. Moet nu eerst hooi halen voor mijn horsies daar ben ik eerst nog de hele morgen mee bezig ben ik bang :=

KiekKiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:12

Jeetje, ik ben weer van jullie onder de indruk, vooral die legoninja-taart van een paar pagina's terug! Ik wilde toch nog even mijn eerste taart laten zien. Gevuld met mascarpone-aarbeien-witte chocolade-vulling, nog bedankt voor het plaatsen van het recept (ik meen Prakkie?)
Afbeelding

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:34

Morgen ga ik m'n moederdagtaartjes maken en nou maak ik een bolletje van 12 cm (ligt al klaar) en daaronder
zet ik een taartkartonnetje die een heel stuk groter is ( heb geen kleinere :D ).
Kan ik dan dat kartonnetje ook bekleden met marsepein en versieren? UIteraard zal ik dan zeggen dat dat niet eetbaar is _O-(het karton dan) , anders vrees ik dat ik nooit meer een taart voor m'n moeder en schoonmoeder hoef te maken := .

benangelique

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:35

Zonde van de marsepein, je kan het karton toch ook op maat knippen?

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 15:44

benangelique schreef:
Zonde van de marsepein, je kan het karton toch ook op maat knippen?

Kan inderdaad ook, maar dacht. misschien is het wel leuk om rondom de taart ook wat te doen :j
Bv wat extra roosjes ofzo.

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 17:53

Grrr kan ik opnieuw beginnen, dacht ik klaar te zijn met de taarten is me bij eentje de botercreme uitgaan lopen
-:(-
heb er nu maar weer de hele fondant vanaf gesloopt en ga maar opnieuw beginnen.....zucht...ben weer eens ergens aan begonnen...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:01

hoe kan dat nou? te dun? te warm bewaard?

melanie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:05

Ik denk net wat te lang gedaan over het decoreren met dit weer ^) en misschien in combinatie met de botercreme misschien iets te dun ofzo.

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 20:07

woldhoeve schreef:
Afbeelding
Zo eindelijk klaar! ;( 50 CC voor morgen voor de bloemenwinkel. Ze wil ze weggeven bij een bosje bloemen :D

Die mislukte waren trouwens ook erg fijn. Laat maar vaker wat misgaan }> .

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 00:15

Oeii de long-board/skateboard voor mn broertjes taart was moeilijker dan gedacht _O-
En hij werd niet stevig genoeg en heb em te dun gedaan waarschijnlijk. Maar heb em nu in de koelkast met papiertjes onder de skateboard (zitten ook wieltjes onder) hoop dat ie dan hard genoeg wordt :)) (heb er wat tylose in gedaan ,maar volgens mij niet genoeg).
Maargoed.... maakt niet uit xD Volgens mij vindt mn broertje em al cool genoeg, want heb zijn long-board/skateboard na gemaakt :')
Zal morgen ff foto plaatsen. Al ben ik niet helemaal tevreden over het eindresultaat.
Hij is nog niet 100% af.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 08:25

Ik heb gisteren een heel geslaagde workshop van Monique gehad. Had nog helemaal geen ervaring en ik heb een leuke taart voor mijn schoonmoeder kunnen maken! Viel me hartstikke mee. Ben geen held met computers dus ik kan geen foto plaatsen, maar misschien wil Monique dat doen...???

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:49

Hoi beste bokkers, Ik heb een vraag aan de mensen in dit topic hier, en woonachtig in omgeving Utreht, Lopik etc... Mijn vriend en ik gaan volgend jaar zomer (ja duurt nog ff) trouwen, en ik wou vragen of er iemand is die hier voor mij een bruidstaat voor +\- 30 man wilt maken...? Ik snap dat ik het ook bij de bakker kan laten maken, maar zie hier altijd hele creatieve taarten voorbij komen... Dus ik dacht laat ik het eens proberen... :) Als het je wat lijkt mag je me een berichtje doen...Uiteraard betaal ik voor alles

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:02

Hee bokkers,

Het is al een tijdje geleden dat ik een taart heb gemaakt,
De cake was helemaal mislukt. ;(
Ik heb toen een kant en klare cake gekocht, en de decoratie was er mooi geworden met fondant.
Alleen de vulling was erg zoet.

Mijn vraag is wie heeft een goed recept voor de cake?
En welke vulling gebruik je dan?
En wat gebruik je om fondant dingetjes vast te plakken op de taart?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:21

bambietje, welk recept heb je gebruikt? het is heel makkelijk om te doen met de mix van bijv. funcakes!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:27

Ik ben er achter gekomen dat ik nooit met marsepein ga werken _O-
ik had nog een funcakes rode marsepein liggen, en ik zat ff niet op te letten en had die gepakt ipv de rode fondant. Is zelfde verpakking. Dus ik ging daarvan een stukje uitrollen (denkend dat het fondant was), tenminste, dat probeerde ik, maar het ging echt voor geen meter, moest enorm veel kracht zetten en het scheurde aan alle kanten. En ook het doorkneden ging bijna niet, terwijl het wel gewoon 'zacht' was.
Maar het leek net of het fondant met flink wat tylose was ofzow. zo taai... :7
Of ligt dat aan de soort marsepein of had ik toch nog veel meer door moeten kneden?

XNienke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 13:51

imd schreef:
bambietje, welk recept heb je gebruikt? het is heel makkelijk om te doen met de mix van bijv. funcakes!

Ik had van internet een recept voor biscuit cake, maar ik wil een recept daarvoor wat wel lukt omdat de vorrige keer helemaal mislukt was.

En wat gebruik jij ervoor en voor de vul
Ing?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:10

Ik gebruik voor de biscuit dus de mix van funcakes. Voor vulling meestal slagroom met wat lekkers erdoor, of chocolademousse + een laagje jam :)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:31

De biscuitmix is echt ideaal ;) Lukt altijd!
Gewoon de beschrijving op het pak volgen, hoeveelheid mix in de kom, wat water en wat eieren en dan 7 a 8 minuten op hoogste snelheid mixen, dan 2 minuten op lage snelheid en dan is het beslag klaar. Oven voorverwarmen en beslag in ingevette springvorm/bakvorm en dan de bakvorm in de oven.
het is bij mij nog nooit fout gegaan, ze zijn altijd perfect.

Ik gebruik als vulling Mona luchtige yoghurt kwarktaartpudding citroen :P is zo lekker! lekker fris, vooral omdat fondant al vrij zoet is van zichzelf. Tis natuurlijk suiker. En deze vulling is gewoon vanuit het bakje op de lagen te scheppen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 14:40

Ik zag dat het toetje van de maand van Mona nu luchtige kersenpudding is, die kan je natuurlijk ook gebruiken als vulling, lijkt me erg lekker!

Monique1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 15:10

Frensie schreef:
Ik heb gisteren een heel geslaagde workshop van Monique gehad. Had nog helemaal geen ervaring en ik heb een leuke taart voor mijn schoonmoeder kunnen maken! Viel me hartstikke mee. Ben geen held met computers dus ik kan geen foto plaatsen, maar misschien wil Monique dat doen...???

Zal ze zo op de pc zetten en dan zet ik die van jou hier neer :D! Hij is erg mooi geworden en je hebt het in de vingers, dus komt vast goed met je baksels :D!

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:07

!Zo, klaar met m'n twee moederdagtaartjes *\o/* . Vind ze beide erg leuk geworden. Ze zijn gevuld met
Mona toetje kwarktaart aardbeien smaak.
Roze is helaas niet super strak, maar vast heel lekker :P

Afbeelding

Afbeelding

edit; zie dat op de rode taart het bloemtje wel erg mislukt is := ! Heb ook nog niet veel spullen, dus moet nodig eens gaan inkopen :P zodat ik fatsoenlijke bloempies kan maken :j
Laatst bijgewerkt door IngridB op 08-05-11 16:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 16:31

1234 schreef:
Ik ben er achter gekomen dat ik nooit met marsepein ga werken _O-
ik had nog een funcakes rode marsepein liggen, en ik zat ff niet op te letten en had die gepakt ipv de rode fondant. Is zelfde verpakking. Dus ik ging daarvan een stukje uitrollen (denkend dat het fondant was), tenminste, dat probeerde ik, maar het ging echt voor geen meter, moest enorm veel kracht zetten en het scheurde aan alle kanten. En ook het doorkneden ging bijna niet, terwijl het wel gewoon 'zacht' was.
Maar het leek net of het fondant met flink wat tylose was ofzow. zo taai... :7
Of ligt dat aan de soort marsepein of had ik toch nog veel meer door moeten kneden?

Je moet sowieso eerst kneden voordat je gaat uitrollen, zowel met fondant als marsepein. Marsepein rolt ook gewoon gemakkelijk uit hoor.