Ik had al een berichtje geplaatst met de vraag maar kreeg geen antwoord dus hierbij nog een keer.
Is er veel verschil kwa werken met plasticen of metalen uitstekers? Dit vraag ik omdat ik maandag even ga kijken in zo'n decoratiewinkeltje en zag dat ze beide hebben.
Nathalie1981
Geplaatst: 06-02-10 09:39
Laura, volgens mij niet hoor!
Meiden ik ga vandaag mijn taart vullen en decoreren Ik heb het biscuit een half uur geleden eruit gelegd en hij is nu al bijna dooi kan er gewoon in drukken zeg maar en het kleine biscuit (had ik doorgesneden al) is van binnen ook al dooi. Maar nu mijn vraag. Ik heb gisteren van Mona dat aarbeienkwarktaart toetje gescoord, mijn vriend wil die graag als vulling, maar wat ik daar lekker bij als tweede laag?
Laatst bijgewerkt door Nathalie1981 op 06-02-10 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Ok Nathalie. Dan is de keuze makkelijk aangezien je voor metaal bijna het 3 dubbele betaal
Is slagroom niet lekker als 2de laag? of iets met chocolade
nadita
Geplaatst: 06-02-10 10:01
MamaMiesje schreef:
Oh! Trouwens gevuld met mascarpone/vlaaivulling en Mona Luchtige pudding aardbei. Bovenop elkaar gekwakt, want 2x doorsnijden ging met dit biscuit niet.
Ben benieuwd hoe dat smaakt... Lijkt me wel lekker
Wildflower
Geplaatst: 06-02-10 11:10
Heb weer wat gefreubelt... dit keer voor mijn moeder haar verjaardag. Alleen had ik eigenlijk te weinig marsepein dus het is er erg dun opkomen te liggen en ik vind het nog lastig om de lijm/icing netjes te krijgen.
taart heeft trouwens een laag merengue botercrème met rum en een laag ganache en is afgesmeerd met aangevette slagroom.
Ik had nog wat vulling over en wat marsepein stukjes en daar hebben we dit ff van gemaakt (niet mooi!! wel lekker )
Als ik nog meer zou taarten zou bakken dan die paar keer per jaar, dan zou het voor mij ook een goede aanschaf zijn
Luckymoon
Geplaatst: 06-02-10 13:40
Mooi taart Mamamiesje Vast ook nog lekker
Ik heb net met mijn grieplijf en - hoofd taarten staan maken Waarvan ook nog twee boltaartjes met fondant, wat een r*tspul zeg, dat koop ik echt NOOIT meer
Nou ga ik in bad, en dan naar twee verjaardagen *zucht* *steun**gaap**gammel*
Foto's oploaden doe ik morgen ofzo wel, als ik me weer wat beter voel
Wow! Als ik geld had enzo had ik die mixer gekocht
Even een vraagje: ik vond dat Mona toetje heel best te eten, dus ik ga hem als vulling gebruiken. Moet je daarvoor ook een dijkje spuiten of is het spul stevig genoeg?
Hij gaat trouwens in een rainbow-cake die beter gelukt is dan ik verwcaht had
Nou, heb m'n regenboogtaart overgoten met chocolade - bedenk me net dat ik vergeten ben dat te kleuren, dus ik moet nog een tweede laag doen - want ik was te lui om met fondant aan de slag te gaan. Sowieso vind ik dat eigenlijk niet te (vr)eten, dus ik denk dat ik dat maar vaker weg laat.
Ik verveel me werkelijk dood hier en had dus bedacht om een taart te gaan maken. Alleen hebben ze hier in de supermarkt geen Biscuit mix en geen marsepein voor de bekleding.
Dus wat is een simpel recept voor een biscuit en wat kan ik verder gebruiken voor de taart als bekleding? Als vulling moet ik nog even denken maar wat zijn makkelijke dingen?
Ipc biscuit kan je ook gewoon cakemix gebruiken, wel minder lekker maar gaat ook prima, als vulling mona luchtig toetje? Citroen bijv? En ze hebben nu ook het toetje van de maand wat prima als vulling kan..
Bekleding weet ik zo geen oplossing voor
Voor marsepein zal je toch echt ergens moeten gaan bestellen.. Biscuitmix is vaak wel te koop bij welkoop e.d.
Dat heb ik nu: Biscuitmix (evt te vervangen door cake), vulling aardbeienjam en luchtig toetje aardbeien mona, overgoten met chocolade en ik ga straks van chocolade letters erop spuiten