Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Je groentetuin blijft gespaard van bladluizen wanneer je er Oost-Indische kers tussen zaait of plant. Dit kruid trekt immers zweefvliegen aan waarvan de larven zich voeden met de vervelende luizen. Extract van Oost-Indische kers is trouwens een prima biologisch verdelgingsmiddel voor dierlijke parasieten.
Karin schreef:Aan brandnetelgier begin ik maar niet, ik word van alle verhalen hier al kotsmisselijk.
Wat vind ik net op een Belgische site: http://www.bikergc.be/oostindischekers.htmlCitaat:Je groentetuin blijft gespaard van bladluizen wanneer je er Oost-Indische kers tussen zaait of plant. Dit kruid trekt immers zweefvliegen aan waarvan de larven zich voeden met de vervelende luizen. Extract van Oost-Indische kers is trouwens een prima biologisch verdelgingsmiddel voor dierlijke parasieten.
Ja maar ja maar... die dingen zitten juist OP mijn kers!![]()
Of moet ik geduld hebben tot ze gaan bloeien?
pol013 schreef:hihihi nu halen we nog meer verhalen door elkaar. Er was wéér iemand anders die liefveheersbeesje larven had. Ik heb die witte rupsjes van het plaatje in mijn eerdere post. Dat lijken frambozen kevers te zijn als ik google.
Die komen overigens in dezelfde soorten minder voor als jij opgeeft.
Citaat:Frambozenkever
De frambozenkever vernietigt bloemknoppen,
bloesem en jonge vruchten. De witte larven
(± 7-9 mm lengte) bevinden zich in en op de
frambozen en bramen. Er ontstaan op de rijpe
bessen ingedroogde bruine delen, doordat de larven
ervan eten. Ze eten eerst vanaf de buitenzijde,
maar richten zich later op de kern.
Citaat:'Ideaal recept bij een teveel aan courgettes
Weet u op het laatst ook niet meer wat u met uw courgettes aan moet? Na ontelbare pannen courgettesoep is dit zoetzuur van courgette een verrassend nieuw recept. Op deze manier is de groente een jaar houdbaar'
ayo schreef:Kun je eigenlijk nu jonge nieuwe plantjes van de framboos en braam gewoon weghalen en in een pot zetten om te groeien?